Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Klaudius21

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Klaudius21 »

SirDIFalot skrev:
Andspe skrev:Cehlin är en high-risk/low-reward värvning. Har vi otur så blir han en Basse värvning som går sönder stup i kvarten. Sen är jag osäker på om han kan bidra med mer än Djurgårdsanda..

Får vi honom billigt så kan han vara värd att testa, men annars så är det inte värt det..
Det är ju precis tvärtom. Potentialen är hög men kostnaden troligtvis mycket lägre än exempelvis Brodin sett till vad dom levererat senaste åren.

---

Engqvist har ju fortfarande meddelat DIF att han inte är sugen på en återkomst i sommar, även om man såklart aldrig ska säga aldrig.

Mårtensson och Thoresen hade såklart varit sexigt men tror inte på någon av dom.
Mårtensson känns inte alltför omöjligt, känns dock som att Thoresen drar till schweiz. Blir det SHL för hans del kommer väl säkert saik, fbk etc erbjuda honom en drömlön som vi inte kan matcha. Thoresen känns betydligt hetare på marknaden än Mårtensson.

Med Engqvist vet man aldrig, mycket kan hända känslomässigt på en säsong, kanske har hemlängtan :) Håller med dig om Cehlin. Jag säger såhär, sälj Heinerö (fattar inte varför man signa honom såpass länge) och ta in Cehlin istället. Betydligt bättre, och kanske inte tjänar så mycket mer, samt har säkert inga krav på en plats i dem ledande kedjorna.
Användarvisningsbild
Think if...
Kontakt:

Inlägg av Think if... »

Jag tror också på Ahlén, eller så gillar jag bara hans typ. Samma sak med AOM. Jag vill ha kvar båda :-)
Using Tapatalk
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Intressant Android, men Holm i backpar två?

Det tror inte jag han håller för.

Dessutom utgår jag från att du vill ha in en PP-back av klass i första backparet eller?

Lägger man då till att Fernholm antagligen lägger av och Arnesson försvinner borde man snarast söka efter två klassbackar en offensiv och en defensiv.

Ser inget problem alls med att ordna nya adresser till Holm, Nordlund och Deilert för övrigt.

Falk tillsammans med den nya pp-backen och sedan Högström tillsammans med den nya defensiva stjärnan.

Låt de båda paren få ordentligt med speltid och sedan kan man variera mellan Norell, Englund, Westerlund (?) och Ollas-Mattsson i det sista och tredje paret. Och ja jag tycker det räcker med 3 backpar per match.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av diftobbe89 »

Hur kan man ogilla Ahlén eller vilja ha bort honom? :)

Jag menar i en fjärdelina har man ju ändå helst lirare av den hårdare typen där det viktigaste är ett stenhårt arbete och allt för laget snarare än teknik och spelsinne, och så jävla dålig är han inte på den fronten heller, är man sedan urdjurgårdare och ha den där järnkaminandan i sig som vi inte har så många av längre så blir det ju bara viktigare, dessutom tycker jag han får oförtjänt mycket skit av folk, fast det är nog bara på forumet, verkar omtyckt av fans man stöter på annars. Förläng.

Bra inlägg förövrigt android.
Spela fult
ciirree

Inlägg av ciirree »

Skillnaderna mellan Hank och Ahlén.

Hank: Snabb, rörlig, tung i tacklingarna och jobbig hela tiden. Väldigt jämn i sitt spel.
Ahlén: Tunga tacklingar, seg på skridskorna, inte alls rörlig.

Jobbar Lundberg lika hårt i SHL som han gjorde för oss förra säsongen i HA. Ja, då tar jag med fördel en kedja med Hank-Hage-Lundberg, förutsatt att Honken slutar.
Kalliasson

Inlägg av Kalliasson »

Både Thoresen och Mårtensson har väl gått ut med att de vill till SHL?
– Jag håller på att bygga hus i Sigtuna och flyttar man hem vore det skönt att bo hemma. Jag såg Djurgården mot HV71 senast och man får gåshud när man ser deras fans, säger Mårtensson. - Expressen
Norske KHL-stjärnan Patrick Thoresen är högst tveksam till en fortsättning i Ryssland efter sex starka säsonger i KHL. Nu öppnar han dörren för spel i Sverige.
– Schweiz och Sverige är de två länder som är aktuellt om jag väljer att byta, säger han till Hamar Arbeiderblad. - Hockeysverige.se
Patrick Thoresen, 31, är inne på sin fjärde och sista säsong i SKA St Petersburg.
Normmannen kommer inte förlänga sitt kontrakt, och vill till Sverige eller Schweiz.
Hos förra klubben Djurgården står dörren öppen.
– Det finns definitivt ett intresse, säger Djurgårdens vice vd KG Stoppel till SportExpressen.se.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

De senaste matcherna har Ahlén visat fin formkurva så hela den diskussionen känns feltajmad.

Jag tolkade det som olika saker vad android vill och vad han tror, men det kanske bara var jag.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Kalliasson skrev:Både Thoresen och Mårtensson har väl gått ut med att de vill till SHL?
– Jag håller på att bygga hus i Sigtuna och flyttar man hem vore det skönt att bo hemma. Jag såg Djurgården mot HV71 senast och man får gåshud när man ser deras fans, säger Mårtensson. - Expressen
Norske KHL-stjärnan Patrick Thoresen är högst tveksam till en fortsättning i Ryssland efter sex starka säsonger i KHL. Nu öppnar han dörren för spel i Sverige.
– Schweiz och Sverige är de två länder som är aktuellt om jag väljer att byta, säger han till Hamar Arbeiderblad. - Hockeysverige.se
Patrick Thoresen, 31, är inne på sin fjärde och sista säsong i SKA St Petersburg.
Normmannen kommer inte förlänga sitt kontrakt, och vill till Sverige eller Schweiz.
Hos förra klubben Djurgården står dörren öppen.
– Det finns definitivt ett intresse, säger Djurgårdens vice vd KG Stoppel till SportExpressen.se.
Ja, det är väl därför deras namn diskuteras.
Expert.
ciirree

Inlägg av ciirree »

sensei skrev:De senaste matcherna har Ahlén visat fin formkurva så hela den diskussionen känns feltajmad.

Jag tolkade det som olika saker vad android vill och vad han tror, men det kanske bara var jag.
Formkurva på två matcher är väl inget att skryta med dock. Under hela säsongen så tycker jag Hank har varit bättre än Ahlén om man ser till helheten.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

ciirree skrev:Skillnaderna mellan Hank och Ahlén.

Hank: Snabb, rörlig, tung i tacklingarna och jobbig hela tiden. Väldigt jämn i sitt spel.
Ahlén: Tunga tacklingar, seg på skridskorna, inte alls rörlig.

Jobbar Lundberg lika hårt i SHL som han gjorde för oss förra säsongen i HA. Ja, då tar jag med fördel en kedja med Hank-Hage-Lundberg, förutsatt att Honken slutar.
Ahlén gör det fortfarande bra i en fjärdekedja, Hank skulle kunna flyttas upp några snäpp och användas med spelskickligare forwards och sedan köra en fjärde med:

Lundberg-Hage-Ahlén
Spela fult
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Ni kommer inse vad Ahlén gör och betyder för laget den dagen han försvinner... Spelare som Hank och Ahlén är enormt viktiga.
2014-04-07, vad hände?
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Är Hage verkligen rätt person att centra en hårt jobbande och fysisk brunkarkedja?
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Mårten_ skrev:Varför vill en del ta bort Ahlen?

Han gör inte bort sig på något sätt.

Bra kemi med Hank och Honken, tacklar, tuff, inte dålig med pucken, gör en poäng här och där, smart.

En perfekt spelare för en fjärdelina.

Nurvarande laguppställning enligt mig:

Sörensen - Ljungh - Samuelsson
Lauritzen - Jocke - Fleury (L kan producera)
Nilson - Rundqvist - Fällström
Hank - Honken - Ahlén
Lundberg

Högström - Arnesson
Nordlund - Englund
Gysbers - Falk
Holm - Norell

Massa spelare som blir över: Alvarez, Deilert, Saviano, Hage, Heinerö. Kan man låna ut dessa?
Om vi ställer upp med det där laget nästa säsong kommer jag att hänga mig själv på vinden.
Användarvisningsbild
mackinho
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av mackinho »

Sjöwall skrev:

Bra kemi med Hank och Honken, tacklar, tuff, inte dålig med pucken, gör en poäng här och där, smart.

Hank - Honken - Ahlén
Lundberg

Högström - Arnesson
Nordlund - Englund
Gysbers - Falk
Holm - Norell

Massa spelare som blir över: Alvarez, Deilert, Saviano, Hage, Heinerö. Kan man låna ut dessa?
Om vi ställer upp med det där laget nästa säsong kommer jag att hänga mig själv på vinden.
Du är ursäktad av den sena timmen men han skrev faktiskt: Nurvarande laguppställning enligt mig:

Antar att han syftar på nuvarande säsong och alltså inget om nästa.

Finns det några bra killar i Brynäs eller Modo att plocka in om/när de åker ur?
Janne Tauer, Beckenbauer!
Kalliasson

Inlägg av Kalliasson »

mackinho skrev:
Sjöwall skrev:

Hank - Honken - Ahlén
Lundberg

Högström - Arnesson
Nordlund - Englund
Gysbers - Falk
Holm - Norell

Du är ursäktad av den sena timmen men han skrev faktiskt: Nurvarande laguppställning enligt mig:

Antar att han syftar på nuvarande säsong och alltså inget om nästa.

Finns det några bra killar i Brynäs eller Modo att plocka in om/när de åker ur?
Jonas Brodin från Brynäs har det diskuterats om. Sen tror jag iofs inte att det blir Brynäs som får kvala. Jag tror mer på Leksand/Djurgården/Luleå.
Låst