Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

pulverapa skrev:Av vilken anledning vill folk ha tillbaka Cehlin? Han har inte presterat någonting någonsin på seniornivå, han har floppat i Leksand och mina resterande åsikter kring honom kan ni läsa i min signatur.
Jag tror jag har sagt varför ett dussintal gånger redan så känns onödigt att fortsätta.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

pulverapa skrev:Av vilken anledning vill folk ha tillbaka Cehlin? Han har inte presterat någonting någonsin på seniornivå, han har floppat i Leksand och mina resterande åsikter kring honom kan ni läsa i min signatur.
Så du skiter i hans AHL-säsonger bara?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:
Så du skiter i hans AHL-säsonger bara?
Och att han gjorde väldigt mycket med väldigt lite istid på seniornivå i juniorålder.
Expert.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av diftobbe89 »

Brutalt viktigt att INTE värva spelare som Cehlin.

Jag undrar lite vad Noah Welch skulle kunna kosta, en sådan sheriff skulle vi behöva på backsidan.
Spela fult
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

diftobbe89 skrev:Brutalt viktigt att INTE värva spelare som Cehlin.

Jag undrar lite vad Noah Welch skulle kunna kosta, en sådan sheriff skulle vi behöva på backsidan.
Hahah, nu orkar jag inte diskutera Cehlin mer men måste ändå fråga varför det är BRUTALT VIKTIGT att Cehlin inte spelar 11-12 minuter per match i vårt lag?

Welch är en duktig spelare, har utvecklat sitt spel med puck. Men han tjänade väl 300k plus redan innan han gjorde det så.
Expert.
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

Asså vad ska brodin tillföra seriöst ? Ända jag kan tänka mig är att micke a åker då.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

SirDIFalot skrev:

Hahah, nu orkar jag inte diskutera Cehlin mer men måste ändå fråga varför det är BRUTALT VIKTIGT att Cehlin inte spelar 11-12 minuter per match i vårt lag?
Vill inte ha hit han bara, aldrig sett något speciellt i honom mer än att han är stilig på skridskorna, räcker inte för att motivera mig.

Men Welch är jag sugen på, borde försöka få hit honom eller Ahnelöv, där får det kosta endel.
Spela fult
Mangemus

Inlägg av Mangemus »

SirDIFalot skrev:

Welch är en duktig spelare, har utvecklat sitt spel med puck. Men han tjänade väl 300k plus redan innan han gjorde det så.
Han har inte gjort 30+ mål i leksand på 13 matcher. Han är sämst i shl. Aldrig att han ska hit igen någonsin!!!!!!

(Oseriös.)
Bigge

Inlägg av Bigge »

Enda jag inte vill när det gäller värvningar är att man gör som för något år sedan då man satsade på hemvändare och spelare med DIF hjärta i tron att de skulle offra allt för DIF.

Alla vet nog vilkens serie vi spelade i efter det..... :(
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Bigge skrev:Enda jag inte vill när det gäller värvningar är att man gör som för något år sedan då man satsade på hemvändare och spelare med DIF hjärta i tron att de skulle offra allt för DIF.

En jävla skillnad på att värva spelare med sin bästa år framför sig dock.

Och dom enda hemvändarna 11/12 var väl Wesslau, D. Tjärnqvist och Klubertanz? Blir lite fel att ta den säsongen som exempel och bevis på att spelare med DIF hjärta inte hör hemma i DIF och då åker vi ur.
Expert.
Mash

Inlägg av Mash »

Hur många är det egentligen som vill ha kvar Nilson? Vi som sett honom under hans besök i DIF vet vad han kan göra i rätt kedja. Nilson är den typiska spelaren som inte kan skapa något själv utan måste ha kompetenta kedjekamrater för att kunna åstadkomma något. Årets upplaga var alldeles för tunn för att Nilsons kompetenser skulle kunna utnyttjas full ut.

Sportsligt vill jag ha kvar Nilson, jag tror fortfarande han kan åstadkomma både det ena och det andra kommande säsong.

Börja inte smutskasta om Nilson. Alla vet vad han gjort så starta inte en Nilson-diskussion om hur omoraliskt hans agerande var. Håll det till det sportsliga, tack!

För övrigt hoppas jag på att ryktet om Brodin är sant och att han presenteras när Brynäs är färdiga i slutspelet.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mash skrev:Hur många är det egentligen som vill ha kvar Nilson? Vi som sett honom under hans besök i DIF vet vad han kan göra i rätt kedja. Nilson är den typiska spelaren som inte kan skapa något själv utan måste ha kompetenta kedjekamrater för att kunna åstadkomma något. Årets upplaga var alldeles för tunn för att Nilsons kompetenser skulle kunna utnyttjas full ut.

Sportsligt vill jag ha kvar Nilson, jag tror fortfarande han kan åstadkomma både det ena och det andra kommande säsong.

Börja inte smutskasta om Nilson. Alla vet vad han gjort så starta inte en Nilson-diskussion om hur omoraliskt hans agerande var. Håll det till det sportsliga, tack!

För övrigt hoppas jag på att ryktet om Brodin är sant och att han presenteras när Brynäs är färdiga i slutspelet.
Han är 37 år gammal och gjorde två poäng i PP och den tredje i tom bur samma match och i övriga matcher märkte jag knappt av honom. Trots väldigt mycket tid i PP. Visst sju matcher är lite. Men nu blev han ju skadad och vi får utvärdera honom efter det. Rent sportsligt är jag inte intresserad av att behålla honom.
Expert.
Manijock

Inlägg av Manijock »

diftobbe89 skrev:
SirDIFalot skrev:

Vill inte ha hit han bara, aldrig sett något speciellt i honom mer än att han är stilig på skridskorna, räcker inte för att motivera mig.

Men Welch är jag sugen på, borde försöka få hit honom eller Ahnelöv, där får det kosta endel.
Njaa knappt särskilt stilig på skridskorna heller. Om man inte föredrar bambi-stilen. Nepp, den platsen han skulle få i detta laget föredrar jag att ge till någon som har en möjlig uppåtsida att skylta med. Cehlin skulle bli en ny Heinerö. Hänga nån straff då och då men i övrigt bara försvinna i matcherna.

Murray finns väl inte så mycket att tillägga om. Hoppet är att det kommer in en ny sportchef som ser vikten av ledare, lagom stygghet, respekt och smartness i balans mot skridskoskicklighet och vågade snurrfinter. Men förväntar mig ingenting direkt! Utgår från att vi har samma backsida som den här säsongen undantaget Nordlund och Gysbers(tyvärr). Lär plocka upp en till allsvensk medelmåtta och krydda på med ytterligare en juniorback som inte är redo för förtroendet till nästa säsong också.
Bigge

Inlägg av Bigge »

SirDIFalot skrev:
Bigge skrev:Enda jag inte vill när det gäller värvningar är att man gör som för något år sedan då man satsade på hemvändare och spelare med DIF hjärta i tron att de skulle offra allt för DIF.

En jävla skillnad på att värva spelare med sin bästa år framför sig dock.

Och dom enda hemvändarna 11/12 var väl Wesslau, D. Tjärnqvist och Klubertanz? Blir lite fel att ta den säsongen som exempel och bevis på att spelare med DIF hjärta inte hör hemma i DIF och då åker vi ur.
Nilson också :)
Klart vi inte åker ur per automatik. Skulle formulerat mig bättre. Det va en lite pik till fans som skriker efter "gamla" Djurgårdare som om de vore frälsare för DIF. Och tog då säsongen 11/12 som exempel att ha en massa spelare från Sthlm/DIF hjärta/hemvändare inte löser allt..
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Nilson tycker inte jag är tillräckligt bra sportsligt för SHL. Åldern är inte på hans sida heller, UT säger jag.
Låst