Allsvenskan 2012/13

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Liljegren

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Liljegren »

Undra varför inte barnen i Leksand inte får lära sig räkna bara för att Leksands IF inte kan det..
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Jepe »

Alla barnen i Sverige har gått klart grundskolan utom i Leksand för där är politiken bara urdum.
2014-04-07, vad hände?
mb81

Inlägg av mb81 »

Edin skrev:
mb81 skrev:Så går det alltså när alliansen får bestämma!
Skolan kan man skita i men att betala höga löner osv till en misskött elitklubb är tydligen ok! jAg skulle vara galen som leksandsbo om de behandlade mina skattepengar så och är galen som stockholmare om några av mina skattepengar har gått i nån jävla robin-hoodskatt till leksand och i förlängningen till leksands hockeylag!
Med risk för att göra diskussionen allt för politisk så gjorde ju Timrå kommun samma sak för några månader sedan, och där har (S) 50% av rösterna. Hade det kommit till kritan så tror jag inte att det hade spelat någon roll om det var Alliansen eller de Rödgröna som satt vid rodret, båda hade någon stöttat Leksand oavsett. För precis som -Daniel- är inne på så tycker kommunen att Leksand är för viktiga för att låta de gå i konken.

De förändrar dock inte det faktum att det är ett vidrigt agerande.
Jo vill väl hålla politiken ute men som en av få(?) Djurgårdare på den vänstra sidan så uppmärksammade jag bara det att i det här fallet så röstade tydligen de rödgröna mot att ge pengar till hockeyn medans alliansen var för. Klart Leksands hockeylag är extremt viktigt för bygden men det kan inte gå ut över skola och massa annat. och de har väl inte direkt några problem att få spons från lokala storföretag som ejendals och clas olsson.
Kan inte se att det ens kan vara lagligt att skänka så mycket pengar till ett proffesionellt idrottslag!
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

http://jamtleksing.blogspot.se/2012/11/ ... armar.html

Avdelningen kasta sten i glashus? De är väl mest bara snea på att de inte kommer få del av någon Robin Hood skatt till Leksands IF.

Låt mig replikera till denna rätt så kassa dikt med en egen, då detta fega äckel har sin kommentarsfunktion avstängd.

I Leksands kommun finns ett lag.
För er de stängde en skola i dag.
Och behöver ni lite till.
Stänger de säkert ett sjukhus om ni vill.

Vad gör en skolas fall?
Så länge leksands IF har betong i sin hall.
Ja vem behöver vård?
Så länge isen är plan och hård.

Snart finns inga skolor i leksand kvar.
Alla flyttat till borlänge har.
Men i leksand är alla glada.
Så länge de kan spela hockey i sin lada.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
Lakrisal

Inlägg av Lakrisal »

Haha helt fantastisk dikt!

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

mb81 skrev:
Edin skrev:
mb81 skrev:Så går det alltså när alliansen får bestämma!
Skolan kan man skita i men att betala höga löner osv till en misskött elitklubb är tydligen ok! jAg skulle vara galen som leksandsbo om de behandlade mina skattepengar så och är galen som stockholmare om några av mina skattepengar har gått i nån jävla robin-hoodskatt till leksand och i förlängningen till leksands hockeylag!
Med risk för att göra diskussionen allt för politisk så gjorde ju Timrå kommun samma sak för några månader sedan, och där har (S) 50% av rösterna. Hade det kommit till kritan så tror jag inte att det hade spelat någon roll om det var Alliansen eller de Rödgröna som satt vid rodret, båda hade någon stöttat Leksand oavsett. För precis som -Daniel- är inne på så tycker kommunen att Leksand är för viktiga för att låta de gå i konken.

De förändrar dock inte det faktum att det är ett vidrigt agerande.
Jo vill väl hålla politiken ute men som en av få(?) Djurgårdare på den vänstra sidan så uppmärksammade jag bara det att i det här fallet så röstade tydligen de rödgröna mot att ge pengar till hockeyn medans alliansen var för. Klart Leksands hockeylag är extremt viktigt för bygden men det kan inte gå ut över skola och massa annat. och de har väl inte direkt några problem att få spons från lokala storföretag som ejendals och clas olsson.
Kan inte se att det ens kan vara lagligt att skänka så mycket pengar till ett proffesionellt idrottslag!
Tjavars, man försöker ju mygla sig ur det lite smidigt nu.

Bland annat genom att försöka vinkla det till att det är ishallen man vill rädda:

"Vad betyder den här räddningen för andra föreningar och företag i kommunen som kanske hamnar i en liknande situation?
– Ingenting. Vi ser det här som en ishallsfråga. För oss är det viktigt att Leksand har en ishall och det är det vi nu ser till."

Fast det blir ju lite lustigt när man sedan på kommunens hemsida går ut och skriver:

Borgen på max 8 miljoner till Leksands IF

Borgen till betongplattor och höjd hyra för istider. Det är kommunstyrelsens förslag för att hjälpa Leksands IF.

Vid dagens möte (19/11) tog kommunstyrelsen ställning till den borgensansökan på 25 miljoner som Leksands IF lämnat in till kommunen.

Kommunstyrelsen säger nej till en borgen på 25 miljoner kronor. I stället föreslår kommunstyrelsen följande lösning:
Ett borgenslöfte till Leksands IF för att göra betongplattor om maximalt 8 miljoner kronor. Betongplattorna ska minska driftkostnaderna för ishallen.
Att kommunen under åren 2013 – 2022 betalar en tilläggshyra för istider med 2,5 miljoner kr per år till Leksands IF Fastighets AB. Tilläggshyran utgår under samma förutsättningar som gällande hyresavtal, men om LIF:s herr A-lag spelar i elitserien betalas inte tilläggshyran ut. Tilläggshyran finansieras genom kommunstyrelsens konto för strategiska utgifter.

Edit:

Intressant sak i det hela är det sista - om leksands A lag går upp till Elitserien, så kommer hyran inte betalas ut. Detta får mig och undra om leksand ens har råd att gå upp i ES.
Alltid Oavsett.
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Någon som tittar på VIK - Örebro?

Måste säga att Västerås spelar riktigt jäkla bra, de har troligen HA just vassaste kedja i
Berglund Backlund Frycklund , satan vilken nivå de håller. Kul att titta på men jag bryr mig inte om vem som vinner, behöver bara få en dos hockey tills på torsdag :)
Sahliano

Inlägg av Sahliano »

Enligt tabellen här på hemsidan ligger vi 6a, elller är de bara för mig? :P
Användarvisningsbild
Sudden

Inlägg av Sudden »

Lassen bombar in 5-2, standard.
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
Användarvisningsbild
minalman

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av minalman »

Resultaten i kväll gick ju inte vår väg precis. Vi behöver klå karlskrona med nio mål för att gå upp på topp sju. Tabellen verkar dela sig i en övre del och en undre och vi har hamnat mittemellan...
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
zetterberg_88

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av zetterberg_88 »

Äsch tar vi 3 poäng imorgon så har vi häng på samtliga lag. 9 p till tredje och 10p till andra det är inte jätte svåra matcher vi har framöver. Dvs det är dem nedre lagen vi möter. Tippar att vi ligger ca 5 poäng efter 3an om 4-5 matcher.
mb81

Inlägg av mb81 »

Vi ska inte behöva kolla på resultat i andra matcher innan halva serien är spelad! Var väl väntade resultat!
Bara vi vinner våra närmaste matcher så klättrar vi. Vinner vi imorgon har vi samma poäng som ett lag som var minst lika stora favoriter som vi, Örebro.
Användarvisningsbild
zetterberg_88

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av zetterberg_88 »

Det som oroar mig är att alla lag fortsätter ta in NHL spelare hela tiden medans våra försvinner.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

zetterberg_88 skrev:Det som oroar mig är att alla lag fortsätter ta in NHL spelare hela tiden medans våra försvinner.
Håller med. Lockouten får lika gärna ta slut.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Henke95

Inlägg av Henke95 »

Malmö sköt 19 skott på mål mot Troja. 7 resulterade i mål. MIF har nu en "scoring efficiency" på 11,41 %.

Av våra 747 skott på mål har 59 resulterat i mål. Det ger en procentsats på ungefär 7,90 % och, med andra ord, IG (eller F som det nu så vackert heter).

Dags för en förbättring på området om vi vill fortsätta våran bestigning av den här soptippen, eller HockeyAllsvenskan som den kallas i folkmund.

Mot tre friska poäng idag!
Senast redigerad av Henke95 den 2012-11-29 09:17:33, redigerad totalt 1 gånger.
Victory is sweetest when you've known defeat.
Skriv svar