Trist! Nu blir det väl istället någon ny tuff brunkare som dom flesta här verkade önska istället för Little?Avery skrev:Sorry, verkar som Broc är klar för AIK trots allt. Hakade nog på WK. Sägs också att AIK har ett nytt, oväntat starkt headcoach-namn att locka spelare med. Inget 100-procentigt men bra källa.
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
- Jim Morrison
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Källan = AIK-sponsor. Men ang. Broc Little, se vad han uträttade i förkvalserien, när det gällde som mest... Inte ett skit. Tror inte alls han är nån ny Gynge.
Vem är den tunga tränaren då? Strömberg?Avery skrev:Källan = AIK-sponsor. Men ang. Broc Little, se vad han uträttade i förkvalserien, när det gällde som mest... Inte ett skit. Tror inte alls han är nån ny Gynge.

"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
tror då dock inte att han går till AIK.
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
tror mer på ett svar efter AIK åkt ut slutspelet eller dif vunnit Kvalet
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
...och "Vi-mot-världen" attityd hade vi innan? Ser ingen som helst koppling med det mot hur det såg ut i verkligheten. Alltså inget "before and after" som är märkbart, således förstår jag inte alls kopplingen.sensei skrev:Det som framför allt blev skadat under matchen var känslan av lagmoral och en attityd av "vi-mot-världen".-daniel- skrev: Jag respekterar din åsikt men förstår återigen inte hur du kommer fram till den här slutsatsen...vad var det som utnyttjades från motståndarna?
Jimmie vart skadad i det mest känsliga läget vi befunnit oss i som lag.
D.Tjärnqvist vart skadad i det mest känsliga läget vi befunnit oss i som lag.
Sen kom raset. Hävdar du att det beror på att motståndarna "kände att Djurgården minsann är ett gäng rädda harar"..? Förstår inte resonemanget. Alls.
Det här är saker som är svårare att mäta och sätta fingret på, men det är enligt mig en mycket bra förklaring på varför det har sett ut som det gjort på isen. Vi har vart ett strykgäng som våra motståndare rätt ut sagt har kört över, med en extra fysisk växel om det har behövts. I slutet kunde de till och med köra på Wesslau utan minsta antydan till markering.
Ett lag i sådant skick vinner inga som helst viktiga segrar i en fysisk kontaktsport, det kan knappast vara ett kontroversiellt påstående
Den som räknar det ökade antalet juniorer i AIKs a-trupp nästa år kan räkna ut tränarnamnet som det ryktas om för gnagets del.
Rönnberg?Avery skrev:Den som räknar det ökade antalet juniorer i AIKs a-trupp nästa år kan räkna ut tränarnamnet som det ryktas om för gnagets del.
- -daniel-
Har haft Rönnberg på känn rätt länge, han bor väl i Stockholm numera? Sett honom på Hovet på DIF's matcher ett flertal gånger den här säsongen i varje fall så han är nog sugen på ett storstadslag.
-
Vore surt, tycker mycket om Rönnberg. En riktig kanoncoach, efter Perra Johnsson och Forsberg i Saik, helt klart min favorit.
100% DJURGÅRDSJ***L
- Nummer19
Samma här. Gillar Rönnberg skarpt, skulle vara riktigt riktigt tråkigt om han gick till gnaget!Jockmaniac skrev:Vore surt, tycker mycket om Rönnberg. En riktig kanoncoach, efter Perra Johnsson och Forsberg i Saik, helt klart min favorit.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
- SirDIFalot
- BaronVonDif
Strunt samma, Nhl tar honom till nästa säsong som dom gjorde med Bartley (hoppas jag) fast sån otur har väl ej Ajk?SirDIFalot skrev:jävligt tråkigt....
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
-
Jag har en fråga, Tyler varför värvades han? Nu i kvalserien kör vi ju med Tim som andrakeeper... Var Tyler en tredjekeeper värvning? fattar inte... Tror jag missat något, jag fick för mig Tim lånades ut...
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"