Caveman skrev:
Nu så får vi hoppas på en grym jävla stämning på läktarna i dom två sista hemmamatcherna innan jul. Sedan så kör vi på den inslagna vägen efter jul. Gott så!
Precis! Jag vädjar till alla att försöka hålla ned på klapp-klapp ramsor! Blir så irriterad när man hör "Vi älskar Djurgårn/Vi hatar **** klapp x5" 20 gånger per match.
Dags att spöa bönder på torsdag!
Lycka är att vara Djurgårdare. Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Alla har ett gemensamt ansvar att kunna sångerna, så enkelt är det. Annars står man inte i klacken för att bidra med stämning, då står man där pga priset. Jag tror alla här inne vet vad en själv tycker om det.
Tycker vi i klacken inte ens behöver klappa det räcker med sittplats. Om vi bara inriktar oss på sången sjungs i rätt tempo, så tror jag detta kommer bli bättre.
Bäst-i-stan skrev:Tycker vi i klacken inte ens behöver klappa det räcker med sittplats. Om vi bara inriktar oss på sången sjungs i rätt tempo, så tror jag detta kommer bli bättre.
Håller med här också, till 100%
Håller med det är jävligt mkt klapp, klapp i klacken, till sånger man ska klappa så ska man naturligtvis göra det:) . Om jag ska säga något om själva draget/trycket i klacken så är den okej men allt kan bli ännu bättre!. Finns en klack jag vill få tyst på som i början av 2000-talet snackat om att vi är fotbollsfans & skiter i vårt hockeylag, tänker på Telgetokarna från Södertäje tycker det är dags att visa dom nu på Lördag att det har så jävla fel genom att få taket på hovet att lyfta!! likadant när vi möter packet borta i Scaniarinken i mitten av 90-talet kunde man tro att DIF hade hemma det var tusen ibland mer Djurgårdare på plats, det tycker jag det ska vara jämnt där jag menar hur långt är det till tälje?. Nu ska vi se till att höja oss ännu mer för som jag skrev i början det är bra men allt kan bli bättre vi får inte bli nöjda. Krossa Rögle, Krossa Tälje!!
För bönderna högst upp i klacken, helt otroligt att ni aldrig la av heller.
HITTA TAKTEN!
Släpp den JÄVLA FJANTRAMSAN helt och hållet istället.
Första tre minuterna i tredje hörde man den skiten i dagens match mot Rögle.
Usch, är ju så man skäms. En jävla pajaslåt som Brynäs tagit som sin målramsa.
Dessutom låter det som att inte hälften vet vad dom sjunger överhuvudtaget, det hela blir bara pinsamt. Så släpp den och kötta de andra ramsorna isället.
Håller med dig jensa85 till 100%. Ramsan är en av de sämsta som skådats i Sverige. Vi kallar andra supportrar för bönder, men Barapapapa ramsan är så långt åt bonde hållet som man kan komma.
För övrigt så gjorde klacken i helhet en bra insats idag. Skönt med lite variation i ramsorna.
sthlm_dif skrev:Håller med dig jensa85 till 100%. Ramsan är en av de sämsta som skådats i Sverige. Vi kallar andra supportrar för bönder, men Barapapapa ramsan är så långt åt bonde hållet som man kan komma.
För övrigt så gjorde klacken i helhet en bra insats idag. Skönt med lite variation i ramsorna.
Får jag fråga, vad är det som är "bonde" med den?
(Jag är inget fan av den heller, men inget emot den för den delen)
Dessutom, om det är NÅGOT som är "bonde" är det "Vi älskar Djugårn! Alla vi som älskar DIF klappar nu och dylikt"
Snazzi skrev:Får jag fråga, vad är det som är "bonde" med den?
(Jag är inget fan av den heller, men inget emot den för den delen)
Dessutom, om det är NÅGOT som är "bonde" är det "Vi älskar Djugårn! Alla vi som älskar DIF klappar nu och dylikt"
Om du har hört Brynäs målsång så förstår du vad jag menar.
Vi var visserligen före dom, men ändå, det skriker bönder om ramsan om du frågar mig.
Alla vi som älskar Djurgårn klappar nu är även den väldigt bondeinspirerad. Men den skapar ett makalöst bra tryck, så den bör ändå sjungas tycker jag, även om ramsan i sig är väldigt löjlig.
För bönderna högst upp i klacken, helt otroligt att ni aldrig la av heller.
HITTA TAKTEN!
Tyckte det var skitkul hur övre delen av klacken driver med den nedre för den sög ju denna dag. En massa glin långt ner som inte presterar och blir utsjungna av en gäng på övre delen. Förnedring som förtjänas när klacken tar upp "för vi är djurgårdsgrabbar.... horungar...". En ramsa för fetlagda wannabe huliganer som inte hör hemma i klacken (syftning på ramsan).
Kul att se reaktionerna på nedre var det i alla fall.
Tack till alla på övre, för att man åter kan sjunga sånger utan att det går in i ett technotempo. Fin prestation, samt bra variation på sången. Hunden Leif är en självklar favorit.
"Min princip är att ge igen. Om nån ger mej falska sedlar ska han ha tillbaka dem. Enda sättet att klara sig i ishockey är att ge igen så att den som klippt till aldrig gör om det." - Lasse Björn
Tooga skrev:Tack till alla på övre, för att man åter kan sjunga sånger utan att det går in i ett technotempo. Fin prestation, samt bra variation på sången. Hunden Leif är en självklar favorit.
Barapapapap ramsan sjöngs dock överdrivet långsamt, fast den ramsan suger hårt ändå.
Också ett jävla skämt. Oavsett om det var bajen eller gnaget som var först med den så var det sannerligen inte vi. Som jag förstår det en skämtramsa som nu förpestat Hovet de senaste matcherna.
Också ett jävla skämt. Oavsett om det var bajen eller gnaget som var först med den så var det sannerligen inte vi. Som jag förstår det en skämtramsa som nu förpestat Hovet de senaste matcherna.
Du kommer knappast bli av med den oavsett vad du tycker dock, den är oerhört populär i vissa kretsar.
Själv har jag inget emot den. Melodin är menad som ett skämt iom att gnaget rippade den rakt av från bajen, texten är det inte, typ.