Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Steef
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Steef »

När det här forumet är positiva till värvningar vet man att det kommer gå åt helvete.
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
Användarvisningsbild
android
Säsongskort: Ja

Inlägg av android »

Då SirDIFalot har haft utvecklingssamtal med mig och sagt att jag måste upp en nivåinför slutspurten så kommer här lite av mina tankar angående nästa år lagbygge. Lite egna åsikter och lite hur jag tror att den sportsliga ledningen kommer att resonera. Ber om ursäkt om jag missat något gällande kontraktslänger eller liknande. Folk som skriver "Meh den spelaren suger ju" kommer SirDIFalot att banna i tre veckor.

Målvakter
Kontrakt över nästa säsong:
Tellan
Söderström
Utgående kontrakt:
Mantas
Kommentar:
En bra målvaktsuppsättning ändå. Jag trodde kanske att Tellqvist skulle ha ytterliggare en nivå i sig. Jag tycker att det är för många matcher han har varit lite för ihålig. Detta beror nog mest på de förväntingar som jag har på honom. Mantas är kanske lite ojämn men har också en bra nivå i sig. Kan förhoppningsvis ta ytterliggare ett kliv till nästa säsong. Med andra ord nytt kontrakt till honom. Söderström räknar jag med är utlånad till HA hela nästa säsong. Jag oroar mig lite för hans skada men förhoppningsvis var det ett sunt beslut att avbryta säsongen tidigt och operera.

Backar
Kontrakt över nästa säsong:

Alexander Deilert
Andreas Englund
Alexander Falk
Daniel Fernholm
Philip Holm
Marcus Högström
Adam Ollas-Mattsson
Wilhelm Westlund

Utgående kontrakt:
Linus Arnesson
Robin Norell
Markus Nordlund
Simon Gysbers
Kommentar:
Jag tror inte att Fernholm spelar nästa säsong heller. Det ger oss sju backar under kontrakt. Det skulle förvåna mig om man inte försöker hitta en lösning för Deilert. Han är svår att bedöma då han knappt har spelat, men vi kommer ju ha samma tränaruppsättning nästa säsong. Han är även lite för gammal för att ta några större steg i sin utveckling, särskilt när han inte spelar matcher. Då har vi sex backar under kontrakt. Jag skulle tro att Norell spelar med oss nästa säsong. Kanske som utlånad från Chicago. Uppe på sju backar igen.

Arnesson lär testa AHL/NHL och Nordlund söker sig till ny förening. Gysbers får man ju en tid på sig att utvärdera nu, om det faller ut väl kan han säkert ta Nordlunds plats till nästa säsong. Ytterliggare en back lär komma in då KG har sagt att man söker två backar. En eller två av Westlund, Englund och Ollas-Mattsson bär bli utlånade till HA.

Av de backar under kontrakt så tycker jag att Falk, Högström och Holm har visat sig hålla god SHL-klass utan några större dippar. Englund och Ollas-Mattsson blandar och ger lite men det är väl ofta ganska naturligt att juniorer och främst backar behöver matcher för att få upp jämnheten i sitt spel. Westlund är ju svår att uttala sig om. Jag har sett två matcher med Hästen och där har han spelat stabilt utan att glänsa.
Norell är en av mina favoritbackar men jag tycker inte att jag riktigt känner igen honom i år. Han kastar iväg puckar mest hela tiden och använder knappt sin tajming i det fysiska spelet. Det är ju inte ovanligt att unga spelare har ett mellanår och jag tror att Robin kommer att studsa upp rejält till nästa säsong.

Jag skulle kunna tänka mig en backsida till nästa säsong som liknar denna:

Högström – Ny
Holm – Ny
Falk – Norell/Englund/AOM/Westlund
Norell/Englund/AOM/Westlund - Norell/Englund/AOM/Westlund

Vad finns det då för alternativ till de två nya spelarna?

En av dessa bör kunna dra ett stort lass i powerplay. Högström funkar att använda i PP men vi behöver ett till hot på blå. Kanske kan Gysbers fungera där. Robin Press från SSK har det snackats om. Djurgårdare som varit på G till juniorerna tidigare år. 20 år med redan 145 reggade allsvenska matcher. Inledde säsongen väldigt bra men har dippat lite sedan. Med våran redan unga backuppsättning och den ekonomiska verklighet vi lever i så tror jag inte att det kommer att fungera att ta in Robin till nästa säsong. En hypad spelare som är ett ganska osäkert kort.

Fortsätter man kolla i HA så finns Kevin Mitchell i Mora som har snittat en poäng per match och är lagkapten där. Jag har personligen bara sett honom i en match men i den var han riktigt bra. Överglänste Lukas Bengtsson rejält i den matchen. Var även stabil bakåt där. Nackdelen är väl att han blir 35 i år.

Tittar man på spelare med Djurgårdsanknytning så står Andreas Holmqvist utan kontrakt. Dock verkar han ha varit ganska mycket skadad senaste åren och jag tror inte att det skulle vara optimalt att plocka tillbaka Andreas.
En dröm hade ju varit Staffan Kronwall. Han har ju sagt att han kommer spela klart sitt kontrakt trots Rubelns fall. Det känns som att han kommer stå vid sitt ord och vi får nog vänta ytterliggare en säsong.

Plockar man bort kravet på powerplay så kan man hitta en del andra spännande backar. Fredrik Claesson verkar ha utvecklats en hel del i AHL. Han sitter på utgående kontrakt och kanske kan tänka sig att vända hemåt, känns hyfsat realistisk. Jonas Ahnelöv kostar pengar men är ju rätt duktigt också. Det hade inte varit fel att få in honom på någon utav platserna. Lär dock vara utom räckhåll för DIF i dagsläget. Jag tror att den sista backen in kommer att bli av typen Nordlund. En hyfsat okänd back av annan nationalitet än Sverige.

Högström – Ny
Holm – Claesson
Falk - Norell/Englund/AOM/Westlund

Skulle man känna sig trygg att gå in säsongen med den uppställningen? Tryggare än i år i alla fall. Flera spelare har visat att man håller i SHL och Claesson känns som en uppgradering från Fernholm samt att man har en ”pool” med unga, riktigt talangfulla spelare som är redo att ta kliv i sin utveckling. Alla känns även redo att underkasta sig Säcken/Nymans tankar och ideer.

Centrar
Under kontrakt:

Ljungh
Rundqvist
Hage
Vejdemo

Utgående kontrakt:
Jocke
Honken
Kommentar:
Jag tror att både Jocke och Honken slutar. Jag hade kunnat tänka mig att låta Jocke ta över Honkens plats i fjärde men där har vi redan värvat in Hage. Ljungh ser jag som en bra andracenter i SHL. Han har nog ytterliggare lite att kräma ut och kan bli stabil runt 30 poäng med toppar upp mot 40 poäng i framtiden. Kan inte riktigt räknas som talang längre men kommer nog att vara en spelare som stannar i DIF många säsonger. Rundqvist tycker jag har väldigt mycket talang. Bra på skridskorna, bra balans och spelsinne, tuff på så sätt att han kliver in i situationer och krigar om varje puck. Jag hoppas och tror att han kan leda en tredjekedja på ett bra sätt nästa säsong. Hage tycker jag funkar bra som center i en fjärdekedja. Verkar teka bra och är bra skolad defensivt i positionsspelet.

In behöver en rejäl förstacenter komma. Jag tror att den platsen är vikt år Tony Mårtensson. Blir så fallet så är det väldigt bra jobbat. Visst är väl Tonys karriär på nedgång men jag är övertygad om att han ändå har en hel del kvar att plocka ut. Jag tror inte heller att vi skulle ha ekonomiska muskler att plocka in någon annan med hans CV.

Från J20 har vi ju signat med Vejdemo som jag hoppas för chansen att konkurrera med Hage och Rundqvist om en plats, kan väl visserligen gå som forward också.

Eventuell uppställning 15/16
Mårtensson
Ljungh
Rundqvist
Hage

Hur skulle detta stå sig mot vad vi gick in med i år? Första tre lär vara bättre (i och med utveckling på Ljung och Rundqvist). Honken mot Hage kan ju bli lite vad som helst.

Forwards
Under kontrakt:

Robin Alvarez
Henrik Eriksson
Alexander Fällström
Nicklas Heinerö
Emil Lundberg
Marcus Sörensen
Daniel Bernhardt

Utgående kontrakt:
Steven Saviano
Mikael Samuelsson
Mikael Ahlén
Marcus Nilson
Sebastian Lauritzen
Damien Fleury

Kommentar:
Jag tycker att vi har en hyfsad blandning av forwards. Vi skulle väl behöva få in riktig spetsighet. Jag hade inte haft något emot att bryta med Alvarez då jag tycker att Fällström har tagit hans roll under säsongen. Jag är väl en av få som gillar både Ahlén och Saviano. Ahlén utan direkt skäl och Saviano då han kan ta i princip vilken roll som helst och göra det bra. Jag tror dock att vi bryter med båda två. Lauritzen är väl bra när han är hel men jag tror inte vi har råd att chansa en säsong till.
Samuelsson tror jag lägger av. Vill han köra ett år till så visst. Det skulle inte förvåna mig om man signar Nilson en säsong till för ett ersätta Jockes och Honkens ledarskap till nästa säsong. Om jag bara ser till det sportsliga så ska det vara i en roll för tredje/fjärdekedjan och lön därefter. Jag ser nog ändå helst inte att så sker.

Förhoppningsvis kan Sörensen bli lite jämnare i sitt spel nästa säsong. Det ska bli intressant att se vad han kan göra med en rejäl center brevid sig. Personligen gillar jag Heinerö också, jag hoppas att han kan få vara skadefri en längre period då tror jag att han blir vass. Jag tycker att han är duktig på att hitta ytor och transportera pucken.

Sörensen – Ny
Ny - Fällström
Heinerö - Hank
Lundberg – Bernhardt

Jag skulle gärna se att Bernhardt får en rejäl chans nästa säsong. Om nu en plats i fjärde med Lundberg och Hage kan ses som en rejäl chans. Hank flyttas upp för att få in lite tyngd i tredje. De två nya spelarna bör kunna bidra med en hel del poäng. Cehlin och Brodin har ju diskuterats. Personligen skulle jag gärna ha in Brodin. Cehlin har jag inte sett alls på länge men Brodin tycker jag har tagit flera steg sedan han lämnade DIF men han är ju ingen poängmaskin direkt. En spelare vars kontrakt går ut i Nordamerika är Max Friberg dock borde väl Cehlin kanske gå före då.

Ska man chansa med någon från HA så borde väl Henrion från Asplöven ligga bra till. Thoresen skulle såklart vara drömmen. Då skulle jag kunna leva med ett billigare alternativ på den andra platsen så som Cehlin.

Sörensen – Thoresen
Cehlin – Fällström
Heinerö – Hank
Lundberg – Bernhardt

Detta skulle ge ett lag i stil med:
Tellan
Mantas
---------
Söderström

Högström – Ny
Holm – Ny(Claesson)
Falk – Norell/Englund/AOM/Westlund
-----------------
Norell/Englund/AOM/Westlund
Sörensen – Ny (Mårtensson) – Ny(Thoresen)
Cehlin – Ljungh – Fällström
Heinerö – Rundqvist – Hank
Lundberg – Hage – Bernhardt
Davidsson – Vejdemo - Löfquist

In
Back Ny
Claesson
Mårtensson
Thoresen
Cehlin

Ut
Fernholm
Lauritzen
Nordlund
Jocke
Honken
Samuelsson
Saviano
Ahlén
--
Nilson
Fleury

Det känns lite tunnt lag och vi blir väldigt påverkade av skador. Samtidigt så är det ett hyfsat spetsigt lag som har en del potential. Jag tycker absolut att det borde fungera ekonomiskt då flera tunga löneposter försvinner samtidigt som vi får ett par miljoner extra. Visserligen lär en del spelare få högre löner och vi lär öka kostnaderna för våran organisation en aning. Jag skulle väl kanske vilja ha en mer rutinerad spelare istället för Cehlin. Andrew Calof hade kanske kunnat fungera. Jag gillar även Simon Önerud i Modo. Samtidigt är Cehlin en billigare lösning som ledningen bör ha lite koll på.

Vill även skriva lite om DIFs långvariga strategi. Jag förstår att det kanske är lite undantagsfall i år. Det är ett viktigt år, vi har inte haft en sportchef under säsongen och en del spelare var signade för Allsvenskan etc. Samtidigt måste vi hitta våran väg snart. Vi kommer inte kunna ta in spelare 4-500000 i månaden. Vi behöver fostra duktiga juniorer som kan lira 1-3 år och göra det bra sedan plocka hem dessa spelare när dom vill hem igen. Vi kan även ta spelare från HA som är på gränsen till sina genombrott. Dessa spelare måste vi ju ha en plan för och verkligen tro på.

Vi kan inte plocka Deilert och Alvarez och sedan inte spela dom. En del behöver anpassas till högre tempo, andra spelideer etc. DIF behöver bli ett intressant lag att spela i. Våra enda fördelar just nu är att Stockholm är en trevlig stad att bo i (om man kan få tag på ett boende). Våran tabell-placering lockar ingen och vi kan omöjligen buda över SAIKs 500 000/månaden för Pesonen. Problemet är att tabellplaceringen väldigt ofta speglar antalet investerade kronor i truppen. Vi behöver hitta en stomme med dugliga SHL-spelare som kommer till jobbet varje kväll. Vi behöver få fram en eller ett par juniorer som kan växa och bidra brevid dessa stom-spelare, vi behöver få hem hemvändare ett eller ett par år innan allt bränsle är slut i kropparna.

Detta kan sedan kryddas varje år med en eller två riktigt vassa spetsvärvningar. Skellefteå, HV och FBK har råd att göra felrekryteringar. Vi har inte riktigt det. Vi behöver göra värvningar med så låg risk som möjligt. Vi kan inte värva en Rob Schremp och sedan behöva kicka honom i December eller låta honom spela i tredjekedjan och göra 25 poäng. De spelare med högst lön måste bidra mest.

Just det där att bygga en ny stomme i DIF har det snackats om ett tag. Jag ser just nu en grupp med spelare som kan komma att bli kvar minst fem år i DIF. Tillräckligt bra för att vara SHL-mässiga (vad det nu är om tre år, men i år har dom i alla fall hållit SHL-klass). Utöver det tycker jag att dessa spelare har den ödmjukhet och kunnighet om föreningen som jag tycker krävs. Dessa spelare är:

Backar:
Holm
Falk
Båda dessa utvecklas litegranna hela tiden. Dom har gått igenom juniorledet och har spelat mycket matcher med DIF. Båda två tycker jag har visat att dom klarar av att spela under press. Ingen av dom är heller speciellt flashiga eller gör en massa poäng vilket drar ögonen till sig från ligor och lag med mer pengar.

Bubblare:
Marcus Högström
Högström kan nog bli kvar ett tag. Han känns äldre än sina 25 år. Jag tror att han kan må bra att att stanna i samma förening ett par år. Har klarat av omställningen till SHL bra även om han kanske ligger på lite för mycket speltid just nu.

Forwards (ink centrar):
Ljungh
Hank
Fällström
Som jag skrev tidigare så tror jag att Ljunghs nivå kommer bli runt 30 pinnar med toppar upp mot 40. En stabil center helt enkelt. Jag tror inte att han kommer hoppa på första bästa bud som kommer från FBK eller liknande. Inte heller tillräckligt flashig för att få anbud från KHL skulle jag tro. Hank har nog ytterliggare en nivå i sig. Jag tycker att han har blivit snabbare och smidigare i år. Fällström har varit ute ett tag och vill nog vara hemma ett tag. Kan nog komma upp och bli en stabil spelare för andrakedjan med sin spelstil.

Bubblare:
David Rundqvist
Nicklas Heinerö
Emil Lundberg
Tobias Hage

Alla dessa spelare har en del att bevisa i SHL. Kan dessa komma upp i en bra nivå så tror jag att dom kan bli kvar ett bra tag.

Inom ett par år bör vi ha en stomme på ca fyra backar, två centrar och fyra-fem forwards. Dessa bör, på sina respektive positioner/roller, vara goda för en topp-7 placering i SHL. Detta kryddas med hemvändare och ren spets vilket bör kunna få oss att bli ett stabilt slutspelslag som med hjälp av att vara samspelta och publiken vara ett hot i varje slutspel. Spetsen är ren spets för vårat lag. Den spetsen kommer antagligen inte vara lika spetsig som SAIK, FBK och HVs spets.

Det kommer dock ta ett par år att bygga upp DIF och jag tvivlar på att fans och ledning kommer att ha det tålamod som krävs. Nu måste ju även ledningen börja bygga upp förtroendet hos fansen igen. Jag är medveten om att flera här tycker att det inte finns någon spricka, men det gör det.

Jag bryr mig inte om i fall att aik åker ur Allsvenskan. Jag byter dom gärna mot te.x Huddinge. Är mer orolig för SSK och Almtuna. DIF behöver klubbar i närheten av Stockholm i Allsvenskan. Dels är dessa billiga och enkla att scouta, dels är utlåningar lättare att genomföra. Undantaget aik då av förklarliga skäl. Både SSK och Almtuna bör man försöka hitta vettiga samarbeten med. SSK-fansen tror ju att det finns någon rivalitet mellan oss men det är väl bara att ignorera.

Nåja, mest en massa svammel och ingenting nytt eller intressant. Får återgå till oneliners.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

Intressant läsning. Men jag gillar dina oneliners mer. 8)
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Grymt inlägg och håller nog med om det mesta om inte allt.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Kalliasson

Inlägg av Kalliasson »

Någon borde vidarebefordra det där inlägget till K-G :D
F.ö. bra skrivet
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

Kalliasson skrev:Någon borde vidarebefordra det där inlägget till K-G :D
F.ö. bra skrivet
Eller nästa sportchef som borde vara klart nu.. Eller snart, väldigt snart..
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Puckey

Inlägg av Puckey »

Trevlig läsning Android, klokt och väl genomtänkt inlägg.

Har det funnits något som indikerar att Mårtensson kan tänka sig Djurgården, utöver hans uppväxt i Märsta? Vore klart en kanonvärvning i så fall, åldern till trots. Annars tror jag Att Andreas Engqvist kan bli aktuell till sist - utgående kontrakt och är som ledningen säger "en spelare man alltid håller kontakt med inför säsongerna".
Edit: Hittade artikeln med Mårtensson, hur jag nu kunnat missa så goda nyheter. Lovely!

Om man får drömma lite (med långt ifrån samma noggrannhet som Android)!

Thoresen - Mårtensson - Engqvist (Vi får nog råna Gazprom för att finansiera ett sådant kalas, men att låta Thoresen och Mårtensson hålla ihop vore strålande både ur en spelmässig och rekryteringsmässig synvinkel. Får Engqvist hemlängtan han också har vi en norsk/svensk landslagslina som kan få Skellefteå att darra).

Sörensen - Ljungh - Fällström (om kemin med Fällström finns kvar efter skadefrånvaron tror jag att Sörensen kommer nästan lika väl till sin rätt här som i förstalinan, om nu Ljungh fortsätter att utvecklas i det här tempot och klarar att hålla farten uppe. Det känns som galenskap att inte ha Sörensen i en förstalina, men Fällström har visat sig vara en väldigt god lekkamrat så långt. Vi behöver ha två producerande linor, att låta en fokusera mer eller mindre uteslutande kring Sörensen kan vara lösningen på det då han visat gång på gång att allt han behöver är någon det klickar med, så löser han biffen på egen hand. Sedan är antagligen Ljungh och Fällström signade till en lägre kostnad än de flesta spelare i andralinor, vilket kompenserar en aning för den fullständigt överdimensionerade förstalinan).

Lundberg - Vejdemo - Bernhardt (junislina med allt från 8-12 min istid beroende på hur väl de klarar steget från HA/J20 till SHL, lite av en gamble jämfört med att spela Heinerö & co, men skulle fria upp ekonomiskt utrymme för att få loss extra spets)

Hank - Hage - Ahlén (väljer man att köra en junislina vore det en trygghet att ha kvar ett brunkargäng som kan gå in och äta istid vid behov. Blir det en mer beprövad tredjelina med exempelvis Heinerö/Saviano eller liknande kan det vara läge att flytta upp Hank ett snäpp, då han som Android påpekar är både för bra spelmässigt för att brunka och samtidigt kan ge linan lite tyngd).

Det enda jag inte känner mig till freds med är att vi skulle tappa en potentiell framtida kulturbärare i Heinerö, men frågan är hur troligt det är att han kommer bli mer än en spelare som ligger på gränsen mellan att förtjäna en plats i andralinan och mest husera i tredje? Rundqvist besitter samma potential, men det känns alldeles för nära till hands att FBK plockar över honom den dagen han vuxit till sig.

Som vår ekonomi ser ut känns det som om vi behöver hålla oss med en näst intill renodlad juniorlina för att kunna kosta på oss en riktigt vass förstalina och producerande andralina. Sen hoppas jag att Hank - Hage - Ahlén ska bli en klassisk djurgårdslina vi kan luta oss tillbaka mot 7-8 år framöver, som tar mer speltid de år junislinan inte står pall fullt ut. Även Fällström och Ljungh känns som troliga framtida fanbärare, då de likt Android säger ser ut att hamna strax under gränsen där KHL kastar fram stora pengapåsen. För att vara lite cpt. obvious skulle en tradition av att ge så pass stort förtroende till junisarna varje år göra det enklare att knyta till oss de mest lovande juniorerna till en redan fantastisk juniorverksamhet. Vissa år kommer det inte att bära, andra år dyker det upp ett par krügers och zibanejads som kan snurra runt ordentligt och bli den sista pusselbiten för att nå långt. Omsättningen i tredjelinan kommer att vara stor då vi lär se många hamna i NA, men samtidigt innebär det att vi kommer ha gott om djurgårdsfostrade toppspelare att plocka hem om de inte lyckas slå sig in i NHL.

Sett till backarna är jag mer eller mindre rörande överens med Android.

Högström - Ahnelöv (Ahnelöv lär kosta och kommer troligen hänga på om vi lyckas krångla oss till slutspel via play-in mot exempelvis Luleå och får ett par fullsatta kvartsfinaler).

Holm - Ny (Känns som om du är rätt ute med Claesson, han har harvat i AHL länge nog och verkar ha gjort det bra nog för att plocka hem, men inte bra nog för att något NHL-kontrakt ska vara realistiskt. Får vi låna Arnesson en säsong till vore det ju fantastiskt, men det känns mindre realistiskt än att lyckas knyta till oss Thoresen)

AOM - Falk (Blir det en junislina framför kan det behövas en rejäl back defensivt, ge Ollas ett år till på nacken så klarar han nog den rollen).

Norell - Englund (För stor potential för att släppa, men en svajig säsong. Spelar de med Hank, Hage och Ahlén får de gott understöd i defensiven. Har svårt att se Norell hamna i NA till nästa säsong efter årets dipp, om jag nu minns rätt i att Norell kan vara kvar ett år till innan rättigheterna ryker. Annars blir det nog AHL då det som sagt finns mycket löfte i honom).
Senast redigerad av Puckey den 2015-02-01 21:20:14, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Ingen sportchef lär acceptera uppdraget innan det är klart vilken liga vi spelar i nästa år.
Stavhoppet

Inlägg av Stavhoppet »

Underbart att se dig tillbaka med grymma inlägg android!

Måste säga att jag håller med i mer el mindre allt.
Rix

Inlägg av Rix »

Kul Puckey och android med lite intressant och välskriven text att läsa såhär på söndagskvällen, bra jobbat båda två. Håller med er i det ni skriver, det är viktigt att vi bygger en stomme och sen fyller ut med bra juniorer och "rätt" spets som kan leverera. Mårtensson/Engqvist/Thoresen eller Ahnelöv är alla spelare som jag definitivt tror kan bära laget nästa år, om vi kan ta in 1-2 av dessa blir jag väldigt nöjd.

Ser gärna Cehlin eller Brodin i en 2-3 kedja då jag tror de båda kan vara redo att ta nya steg nästa år och det vore synd om de gjorde det i en annan SHL klubb en DIF.
Rix

Inlägg av Rix »

Dubbelpost sorry
Senast redigerad av Rix den 2015-02-01 23:03:56, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

Cehlin är en high-risk/low-reward värvning. Har vi otur så blir han en Basse värvning som går sönder stup i kvarten. Sen är jag osäker på om han kan bidra med mer än Djurgårdsanda..

Får vi honom billigt så kan han vara värd att testa, men annars så är det inte värt det..
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Berra

Inlägg av Berra »

android skrev:Lång text
Byt ut Mårtenson mot Engqvist så håller jag med om det mesta. Brodin skulle smaka mumma att få tillbaka.

Edit: Om Mårtensson och Thoresen är lagkompisar och väljer att dra ett gemensamt flyttlass över Östersjön med oss som adress så skulle jag inte klaga det minsta. Då kan till och med jag vänta på Ante ett år till.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Andspe skrev:Cehlin är en high-risk/low-reward värvning. Har vi otur så blir han en Basse värvning som går sönder stup i kvarten. Sen är jag osäker på om han kan bidra med mer än Djurgårdsanda..

Får vi honom billigt så kan han vara värd att testa, men annars så är det inte värt det..
Det är ju precis tvärtom. Potentialen är hög men kostnaden troligtvis mycket lägre än exempelvis Brodin sett till vad dom levererat senaste åren.

---

Engqvist har ju fortfarande meddelat DIF att han inte är sugen på en återkomst i sommar, även om man såklart aldrig ska säga aldrig.

Mårtensson och Thoresen hade såklart varit sexigt men tror inte på någon av dom.
Expert.
Mårten_

Inlägg av Mårten_ »

Varför vill en del ta bort Ahlen?

Han gör inte bort sig på något sätt.

Bra kemi med Hank och Honken, tacklar, tuff, inte dålig med pucken, gör en poäng här och där, smart.

En perfekt spelare för en fjärdelina.

Nurvarande laguppställning enligt mig:

Sörensen - Ljungh - Samuelsson
Lauritzen - Jocke - Fleury (L kan producera)
Nilson - Rundqvist - Fällström
Hank - Honken - Ahlén
Lundberg

Högström - Arnesson
Nordlund - Englund
Gysbers - Falk
Holm - Norell

Massa spelare som blir över: Alvarez, Deilert, Saviano, Hage, Heinerö. Kan man låna ut dessa?
Låst