Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Jim Morrison »

-daniel- skrev:
Jim Morrison skrev:
-daniel- skrev: Nä men det handlar naturligtvis om att hitta en balans. Hur bra har det gått för renodlade stjärngäng (på pappret) som exempelvis Modo senaste säsongerna....?
Absolut. Därför jag inte förstår hur man som Djurgårds-fan kan ha mage att klaga på Färjestad och Skellefteå som lyckas med den balansen. Kolla deras trupper - sjukt många egna spelare som har varit i laget länge och sedan krydda med några riktigt vassa "importer" eller som inte är från distriktet helt enkelt.
Kan hålla med om att det var snett att klaga på just FBK i det här fallet men tycker Modo är ett solklart exempel på ett hopkok utan stringens för fem jävla öre.
Men tror du verkligen att Djurgården skulle bli ett nytt Modo för att vi hade värvat, typ, Mike Iggulden och ha honom TILLSAMMANS med den nuvarande truppen (exkl. SSK-grabbarna)?

Vi hade varit ett mycket bättre lag med lite offensiv, intelligent, spets.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

kaminor skrev:
Jim Morrison skrev:
kaminor skrev:
Jim Morrison skrev:
-daniel- skrev: Nä men det handlar naturligtvis om att hitta en balans. Hur bra har det gått för renodlade stjärngäng (på pappret) som exempelvis Modo senaste säsongerna....?
Absolut. Därför jag inte förstår hur man som Djurgårds-fan kan ha mage att klaga på Färjestad och Skellefteå som lyckas med den balansen. Kolla deras trupper - sjukt många egna spelare som har varit i laget länge och sedan krydda med några riktigt vassa importer.

Vadå, vi har ju kryddat med Carlsson! :wink:
Carlsson och Almtorp. Djurgårdens sämsta värvningar på så länge jag kan minnas, och då har vi haft ett par tveksamma. Att man, med den truppen vi hade innan, väljer just DOM TVÅ är för mig psykopatiskt. Sinnessjukt.
Almtorp tycker jag har skött sig helt ok, över förväntan nästan. Men nån förstecenter är han ju inte. Carlsson har däremot varit praktusel, och en helt meningslös värvning. Ser inte hur han är värd sin lön på nåt sätt - eller hur han är bättre än en upplockad junior på nåt sätt. Tvåårskontrakt på det. :roll:
Värvningen av Almtorp är bara redundant. Vi HADE redan honom i laget innan han kom, om du förstår vad jag menar?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
jokohanho
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av jokohanho »

Jim Morrison skrev:
Ja, jag antar att du tänker som några andra, att mediokra stockholmare är viktigare att ha i sitt lag än duktiga importer. Att få kunna säga att man har minst utlänningar i laget är viktigare än att kunna tävla om att vinna SM-guld. Att kunna vara "stolt Djurgårdare".

Hehe, jag är dock småländsk och gillar inte stockholm, men Djurgården. :) Fråga inte hur.
Jag har sett dina tidigare inlägg och förstår att du skiter i att vara "stolt djurgårdare" utan vill ha sm-guld, då det är hela poängen faktiskt. Men jag vill att det är i kombination!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

jokohanho skrev:
Jim Morrison skrev:
Ja, jag antar att du tänker som några andra, att mediokra stockholmare är viktigare att ha i sitt lag än duktiga importer. Att få kunna säga att man har minst utlänningar i laget är viktigare än att kunna tävla om att vinna SM-guld. Att kunna vara "stolt Djurgårdare".

Hehe, jag är dock småländsk och gillar inte stockholm, men Djurgården. :) Fråga inte hur.
Jag har sett dina tidigare inlägg och förstår att du skiter i att vara "stolt djurgårdare" utan vill ha sm-guld, då det är hela poängen faktiskt. Men jag vill att det är i kombination!
Nej, absolut inte. Jag är stolt djurgårdare men varför i helvete måste den stoltheten komma hand i hand med uselhet? Varför nämner du SM-guld som att det vore en dålig ambition att ha? Det är just detta jag snackar om, vissa vill bara kunna ha stoltheten i kroppen FÖR att det går dåligt, inte om det skulle gå bra.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Jim Morrison skrev:
-daniel- skrev:
Jim Morrison skrev:
Absolut. Därför jag inte förstår hur man som Djurgårds-fan kan ha mage att klaga på Färjestad och Skellefteå som lyckas med den balansen. Kolla deras trupper - sjukt många egna spelare som har varit i laget länge och sedan krydda med några riktigt vassa "importer" eller som inte är från distriktet helt enkelt.
Kan hålla med om att det var snett att klaga på just FBK i det här fallet men tycker Modo är ett solklart exempel på ett hopkok utan stringens för fem jävla öre.
Men tror du verkligen att Djurgården skulle bli ett nytt Modo för att vi hade värvat, typ, Mike Iggulden och ha honom TILLSAMMANS med den nuvarande truppen (exkl. SSK-grabbarna)?

Vi hade varit ett mycket bättre lag med lite offensiv, intelligent, spets.
Nä, men det är sjukt lätt att vara efterklok. Hade du skitit på dig av lycka på förhand om vi hade värvat Iggulden? Det hade inte jag.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

-daniel- skrev: Nä, men det är sjukt lätt att vara efterklok. Hade du skitit på dig av lycka på förhand om vi hade värvat Iggulden? Det hade inte jag.
Nej, men det hade fan varit mer vågat än att värva Almtorp och Carlsson.

Kan säga att jag hade hoppat av lycka om vi hade värvat typ Klasen eller Möller dock.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jim Morrison skrev:
-daniel- skrev: Nä, men det är sjukt lätt att vara efterklok. Hade du skitit på dig av lycka på förhand om vi hade värvat Iggulden? Det hade inte jag.
Jag tycker fortfarande det stora felet var förlängningen av M.Tjärnqvists kontrakt; där skulle vi tagit in någon, helst en riktig stjärna i centerpositionen, istället.

Att ha Almtorp som en stabil 2:a-3:e center är inte fel. Carlsson är väl mer tveksamt. Men en spelare som lyckas leverera 17 baljor i ett SSK på dekis är inte tvärdåligt direkt.
jokohanho

Inlägg av jokohanho »

Jim Morrison skrev:
jokohanho skrev:
Jim Morrison skrev:

Nej, absolut inte. Jag är stolt djurgårdare men varför i helvete måste den stoltheten komma hand i hand med uselhet? Varför nämner du SM-guld som att det vore en dålig ambition att ha? Det är just detta jag snackar om, vissa vill bara kunna ha stoltheten i kroppen FÖR att det går dåligt, inte om det skulle gå bra.
Värvningarna av Carlsson och Almtorp kan ifrågasättas ja, någon import är inte helt fel. Nej, det är ingen dålig ambition att nå SM-guld och en dålig ursäkt att inte lyckas men att man ändå är stold djurgårdare.

Men jag tror detta gäng skulle kunna lyckas, om man bara kom fram med lite nya idéer. Kanske någon ny i anfallet.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Jim Morrison skrev:Värvningen av Almtorp är bara redundant. Vi HADE redan honom i laget innan han kom, om du förstår vad jag menar?

Jodå, jag förstår och håller med. Men ännu mer så med Carlsson. Hade man satsat på en etablerad förstecenter istället för Carlsson kunde Norman spelat forward istället för center. Med Otto och Almtorp som väl lämpade andre- och tredjecenters.

Jaja, nu ska jag slagga och drömma om Linkans återkomst.
jokohanho

Inlägg av jokohanho »

-daniel- skrev:
Jim Morrison skrev:
Jag tycker fortfarande det stora felet var förlängningen av M.Tjärnqvists kontrakt; där skulle vi tagit in någon, helst en riktig stjärna i centerpositionen, istället.

Att ha Almtorp som en stabil 2:a-3:e center är inte fel. Carlsson är väl mer tveksamt. Men en spelare som lyckas leverera 17 baljor i ett SSK på dekis är inte tvärdåligt direkt.
Jag håller med. Jag gillar Mattias, men att han behölls på bekostnad av att vi inte fick in någon lite mer kreativ gillar jag inte.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

jokohanho skrev:
-daniel- skrev:
Jim Morrison skrev:

Jag håller med. Jag gillar Mattias, men att han behölls på bekostnad av att vi inte fick in någon lite mer kreativ gillar jag inte.
Nä, men Hardy är fruktansvärt kåt på #17. Gullponken nummer ett, du vet.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Felet ligger ju hos Hardy Nilsson, så mycket är förstått. Ut med honom bara, han är tyvärr slut.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

"DIF kämpar med sitt fantasilösa anfallsspel och blir varje match ägda av Luleå. Tre matcher tre segrar. Ganska enkelt mot vår favoritmotståndare."

En luleåkommentar :lol: Tror nog vi är allas favoritmotståndare.
Användarvisningsbild
supreme

Inlägg av supreme »

Jim Morrison skrev:Felet ligger ju hos Hardy Nilsson, så mycket är förstått. Ut med honom bara, han är tyvärr slut.
Jag är beredd att hålla med. Jag tror den gode Nilsson lagt stora krav gällande vilka spelare man ska (eller inte ska) värva, samtidigt som det ser ut som han tappat glöden totalt. För två år sen kunde han bli förbannad över vissa frågor från media, nu står han mest och ler och tycker att det mesta trots allt ser bra ut.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Jim Morrison skrev:"DIF kämpar med sitt fantasilösa anfallsspel och blir varje match ägda av Luleå. Tre matcher tre segrar. Ganska enkelt mot vår favoritmotståndare."

En luleåkommentar :lol: Tror nog vi är allas favoritmotståndare.
Haha, fyfan... Det känns sjukt irriterande att Luleå själva spelar helt värdelös ishockey men ändå pinkar på oss varje gång. Idag var de verkligen skitdåliga (och tråkiga som vanligt) men segern var ändå aldrig hotad.

Känns litegrann som i fotbollen. Man tycker att motståndarna är extremt dåliga men vi hittar ändå alltid en väg att förlora.
Låst