Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av -daniel- »

jokohanho skrev:
-daniel- skrev:
jokohanho skrev:
-daniel- skrev:Klart är i varje fall att jag längtar sjukt mycket till nästa säsong. Att få starta på nytt. Med en ny tränarstab. Med nya förutsättningar. Förhoppningsvis ett helrenoverat spelsätt och nya idéer.

Extreme Team Makeover.
I ärlighetens namn har jag inget emot dagens lagbygge, det är den hockeyn jag gillar mest. Dock hade inte lite mer engagemang skadat.

Du menar vi ställer ut skridskorna och hoppas på att de lyckas känga in en puckjävel mer än motståndarna så att vi vinner hockeyn?

Den ger jag personligen inte mycket för.
Nej, inte som spelet ser ut nu givetvis. Men grundtanken i lagbygget. Gillar inte lag som Skellefteå, Färjestad osv, just för att dom bara plockar allt de kommer åt. När de får stor spelaromsättning, så plockar de allt som är topnotch och ärligt talat tror jag inte de kan scouta så många spelare utan plockar bara allt för de har de ekonomiska resurserna. Ingen känsla i sådant :/ visst, det verka ju vara det enda sättet idag dock....
Jag förstår vad du menar och håller egentligen med.

Men idag är jag så satans gnällig och förbannad för vi skall inte behöva torska 4 av 6 matcher på Hovet. Det är pinsamt. Och förstör just för stunden mitt liv.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

jokohanho skrev:
Jim Morrison skrev:
Haha, Färjestad "plockar allt dom kommer åt". Herregud, vilka var det som vann SM-guldet förra säsongen nu igen? Och hur gick det för DIF?
Förutom förra året. : ) Förra året var det många återvändare.. Men i år, som SJöström.. Dom var ute efter både Möller och Brännström med.
Vad är det för konstigt med det? Att dom vill ha bra spelare till sitt lag?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Det är knappast något nytt att Hardy inte bryr sig ett dyft om Djurgården i fråga utan endast om sina egna intressen. Han vägrar medge när ha har fel och därav sker det inga förändringar i laget. Samma sak i Linkan-frågan! Aldrig haft mycket respekt för honom men nu är precis allting bortblåst.

WIKEGÅRDS JÄRNKAMINER, FREDRIK BREMBERGS JÄRNKAMINER

Sen appropå nästa år som så många längtar till. Så länge ledningen sitter i den här sjunkande båten så kommer nästa år innehålla resor till Ljungby och Örebro. Mmmm, kan knappt vänta!
100% DJURGÅRDSJ***L
jokohanho

Inlägg av jokohanho »

Jim Morrison skrev:
jokohanho skrev:
Jim Morrison skrev:
Haha, Färjestad "plockar allt dom kommer åt". Herregud, vilka var det som vann SM-guldet förra säsongen nu igen? Och hur gick det för DIF?
Förutom förra året. : ) Förra året var det många återvändare.. Men i år, som SJöström.. Dom var ute efter både Möller och Brännström med.

Någonstans känns det som att de inte har någon grundtanke bara. De tar det bästa, vilket inte alls är fel så sätt. Men jag antar att vi ligger i två helt olika tankegångar, vilket gör denna diskussion helt meningslös :)
Vad jag menar är att lagkänsla, med både supportrar och spelare i laget (givetvis tränare inkluderat), vilket djurgården lyckades med 2009/2010. Man kämpar mycket med egna produkter ( som tyvärr sticker tidigare än vad vi tänkt oss ). Jag är glad att jag är Djurgårdare just nu och för många utländska spelare vill jag inte heller ha, men ja, verka vara den väg man måste ta idag.

Skitsamma, jag tycker helt enkelt bara om lagkänsla mer än att bara slänga ihop ett gäng för man ha de ekonomiska förutsättningarna.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Vill ha hit Mats Waltin. Där kan vi snacka nytänk och smartness. Anpassar sig HELA TIDEN och håller sig inte till en jävla förbrukad stil hela tiden som Hardy Nilsson. Mats Waltin uppfann torpedhockey, vann 2 SM-guld och insåg sedan att det var dags för något nytt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

JIIR skrev:Angående Hardy's intervju: Seriöst? Hardys svar om den 25:e varje månad var ju inte direkt seriöst. Visst jag håller med om att han måste prestera, och det snart, men just nu letar ni ju fel där fel inte finns. Det här med att han aldrig är i omklädningsrummet oroar mig dock. På alla filmer från träningar och dylikt känns han ju med på isen hela tiden, dessutom sa ju både spelare och ledare att han ryckte upp laget med ett tal i derbyt. Så närvaro har han ju definitivt.
Jag tycker att han visar noll intresse och engagemang. Känns helt frånvarande i allt han gör och jag skulle gärna ta någon annan som huvudtränare, finns hur många som helst som skulle passa bättre (om man nu fick välja fritt, många har ju gällande kontrakt såklart).

Samtidigt, hur dålig han än är så är det i slutändan spelarna som ska göra det ute på isen. Och just nu gör de det inte. Kanske är vi helt enkelt för dåliga men då måste vi hitta en lösning på det. Pronto!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

jokohanho skrev:
Jim Morrison skrev:
jokohanho skrev:
Jim Morrison skrev:

Någonstans känns det som att de inte har någon grundtanke bara. De tar det bästa, vilket inte alls är fel så sätt. Men jag antar att vi ligger i två helt olika tankegångar, vilket gör denna diskussion helt meningslös :)
Vad jag menar är att lagkänsla, med både supportrar och spelare i laget (givetvis tränare inkluderat), vilket djurgården lyckades med 2009/2010. Man kämpar mycket med egna produkter ( som tyvärr sticker tidigare än vad vi tänkt oss ). Jag är glad att jag är Djurgårdare just nu och för många utländska spelare vill jag inte heller ha, men ja, verka vara den väg man måste ta idag.

Skitsamma, jag tycker helt enkelt bara om lagkänsla mer än att bara slänga ihop ett gäng för man ha de ekonomiska förutsättningarna.
Ja, jag antar att du tänker som några andra, att mediokra stockholmare är viktigare att ha i sitt lag än duktiga importer. Att få kunna säga att man har minst utlänningar i laget är viktigare än att kunna tävla om att vinna SM-guld. Att kunna vara "stolt Djurgårdare".
jokohanho

Inlägg av jokohanho »

Förresten, kolla bara Frölunda 2010/2011. Där har vi väl det bästa exemplet som jag glömde....
Köpte hej vilt och det blev skit. I år samma visa, men i år lyckas dom, men vad är det för bas? Att hoppas att man träffar rätt efter att bytt ut laget några gånger. Inte så jag vill leda en organtisasion om jag var med där. Känns opersonligt liksom, eller något...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jim Morrison skrev:
jokohanho skrev:
Jim Morrison skrev:
jokohanho skrev:
Jim Morrison skrev:

Ja, jag antar att du tänker som några andra, att mediokra stockholmare är viktigare att ha i sitt lag än duktiga importer. Att få kunna säga att man har minst utlänningar i laget är viktigare än att kunna tävla om att vinna SM-guld.
Nä men det handlar naturligtvis om att hitta en balans. Hur bra har det gått för renodlade stjärngäng (på pappret) som exempelvis Modo senaste säsongerna....?
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

-daniel- skrev: Nä men det handlar naturligtvis om att hitta en balans. Hur bra har det gått för renodlade stjärngäng (på pappret) som exempelvis Modo senaste säsongerna....?
Absolut. Därför jag inte förstår hur man som Djurgårds-fan kan ha mage att klaga på Färjestad och Skellefteå som lyckas med den balansen. Kolla deras trupper - sjukt många egna spelare som har varit i laget länge och sedan krydda med några riktigt vassa "importer" eller som inte är från distriktet helt enkelt.
Användarvisningsbild
Dingman

Inlägg av Dingman »

JIIR skrev:Angående Hardy's intervju: Seriöst? Hardys svar om den 25:e varje månad var ju inte direkt seriöst. Visst jag håller med om att han måste prestera, och det snart, men just nu letar ni ju fel där fel inte finns. Det här med att han aldrig är i omklädningsrummet oroar mig dock. På alla filmer från träningar och dylikt känns han ju med på isen hela tiden, dessutom sa ju både spelare och ledare att han ryckte upp laget med ett tal i derbyt. Så närvaro har han ju definitivt.
Ja förhoppningsvis har ju någon i föreningen tagit upp det med Hardy och att han fattat att det inte går att hålla på så, och sen bättrat sig.
Kanske var det Garpen?

Wikegård sa ju i nån blogg att Garpen är en sanningssägare och att han kunde upplevas som jobbig men att det är sunt att ha en sån person i ett företag/förening, som kan påtala när något är dåligt. Men nu är ju han borta så...
kaminor

Inlägg av kaminor »

Jim Morrison skrev:
-daniel- skrev: Nä men det handlar naturligtvis om att hitta en balans. Hur bra har det gått för renodlade stjärngäng (på pappret) som exempelvis Modo senaste säsongerna....?
Absolut. Därför jag inte förstår hur man som Djurgårds-fan kan ha mage att klaga på Färjestad och Skellefteå som lyckas med den balansen. Kolla deras trupper - sjukt många egna spelare som har varit i laget länge och sedan krydda med några riktigt vassa importer.

Vadå, vi har ju kryddat med Carlsson! :wink:
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jim Morrison skrev:
Absolut. Därför jag inte förstår hur man som Djurgårds-fan kan ha mage att klaga på Färjestad och Skellefteå som lyckas med den balansen. Kolla deras trupper - sjukt många egna spelare som har varit i laget länge och sedan krydda med några riktigt vassa "importer" eller som inte är från distriktet helt enkelt.
Kan hålla med om att det var snett att klaga på just FBK i det här fallet men tycker Modo är ett solklart exempel på ett hopkok utan stringens för fem jävla öre.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

kaminor skrev:
Jim Morrison skrev:
Absolut. Därför jag inte förstår hur man som Djurgårds-fan kan ha mage att klaga på Färjestad och Skellefteå som lyckas med den balansen. Kolla deras trupper - sjukt många egna spelare som har varit i laget länge och sedan krydda med några riktigt vassa importer.

Carlsson och Almtorp. Djurgårdens sämsta värvningar på så länge jag kan minnas, och då har vi haft ett par tveksamma. Att man, med den truppen vi hade innan, väljer just DOM TVÅ är för mig psykopatiskt. Sinnessjukt.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Jim Morrison skrev:
kaminor skrev:
Jim Morrison skrev:

Carlsson och Almtorp. Djurgårdens sämsta värvningar på så länge jag kan minnas, och då har vi haft ett par tveksamma. Att man, med den truppen vi hade innan, väljer just DOM TVÅ är för mig psykopatiskt. Sinnessjukt.
Almtorp tycker jag har skött sig helt ok, över förväntan nästan. Men nån förstecenter är han ju inte. Carlsson har däremot varit praktusel, och en helt meningslös värvning. Ser inte hur han är värd sin lön på nåt sätt - eller hur han är bättre än en upplockad junior på nåt sätt. Tvåårskontrakt på det. :roll:
Låst