Det är mer eller mindre helt uttalat att Falk får sin tröja hissad i december. Men jag vet inte om det var det du syftade på i ditt första meddelande. Men det är högst troligt att det var detta Ednertz menade.Stulle skrev:Det skulle onekligen vara kul om falken fick sin tröja hissad, och uttalandet tycker även jag, har en karraktär som skulle innebära något liknande. Hade det handlat om en spelare så hade han nog inte sagt det på det sättet.kaminor skrev:Att Falks tröja hissas i taket, kanske?PatteW skrev:I periodpausen mot Luleå 22/9 sa Janne Ednertz nånting i pausen i stil med att "efter jul så kommer det hända nånting otroligt roligt för DIF", han la ut det som jordens cliff hanger och jag uppfattade det som att det hade med spelare och göra. Dock så hörde jag inte så bra, då jag höll på att ränna efter lillgrabben... Nån som har en aning om vad han pratade om?
Hannula är för övrigt stekhet, it's a shame att han inte är i DIF!
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
3 mål på 13 matcher för någon som ska vara en utpräglad målskytt är ju förstås ingen succé.PatteW skrev:Varför ville vi inte ha Hannula i laget nu igen, nån som minns....
Poängspruta i år!
Expert.
Njae, men han började ju direkt svagt. På slutet verkar han ju ha fått upp farten, precis som Schremp. 10 poäng på 12½ matcher är ganska bra, får man väl säga.SirDIFalot skrev:3 mål på 13 matcher för någon som ska vara en utpräglad målskytt är ju förstås ingen succé.PatteW skrev:Varför ville vi inte ha Hannula i laget nu igen, nån som minns....
Poängspruta i år!
Nog för att han brukar göra lite mål, men nån utpräglad målskytt av rang har han väl aldrig varit. Han brukar göra mål ungefär i var fjärde match under sina bästa säsonger.SirDIFalot skrev:3 mål på 13 matcher för någon som ska vara en utpräglad målskytt är ju förstås ingen succé.PatteW skrev:Varför ville vi inte ha Hannula i laget nu igen, nån som minns....
Poängspruta i år!
Han hade en lite tung start på säsongen, men på senaste har det lossnat och nu ligger han på 10 poäng på 13 matcher, vilket ändå måste ses som väl godkänt. Han bästa säsong ever gjorde han 30 poäng totalt.
Hannula är ingen utpräglad målskytt, men han kan göra poäng och brukar alltid göra stabilt med poäng under en säsong, man varför folk vill ha honom extra mycket är för att han är en utpräglad ''Matchavgörare''. Brukar oftast avgöra matcher med mål eller assist.PatteW skrev:Nog för att han brukar göra lite mål, men nån utpräglad målskytt av rang har han väl aldrig varit. Han brukar göra mål ungefär i var fjärde match under sina bästa säsonger.SirDIFalot skrev:3 mål på 13 matcher för någon som ska vara en utpräglad målskytt är ju förstås ingen succé.PatteW skrev:Varför ville vi inte ha Hannula i laget nu igen, nån som minns....
Poängspruta i år!
Han hade en lite tung start på säsongen, men på senaste har det lossnat och nu ligger han på 10 poäng på 13 matcher, vilket ändå måste ses som väl godkänt. Han bästa säsong ever gjorde han 30 poäng totalt.
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Japp!Salas skrev:Bra?SkönaDjurgårn skrev:Han passar inte in i lagbygget, han ar for....

Vad har du fått utpräglad målskytt ifrån? Hans rekord är 15 mål på 1 säsong och det har hänt 1 gång. Har ju aldrig kommit över den siffran så utpräglad är ju verkligen fel ord.SirDIFalot skrev:3 mål på 13 matcher för någon som ska vara en utpräglad målskytt är ju förstås ingen succé.PatteW skrev:Varför ville vi inte ha Hannula i laget nu igen, nån som minns....
Poängspruta i år!
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
- SirDIFalot
Hannula har ju alltid varit en sniper, eller en spelare som ska skjuta mycket. Han är ju verkligen ingen framspelare. En bra skridskoåkare med en bra bössa. Kanske att han väntades göra 10-15 mål förra vändan han var här. Men nu tycker jag definitivt att han är en spelare som BÖR göra 20-25 mål.
Expert.
- starvin_marwin
Låter bra!starvin_marwin skrev:Artikel om Mika: http://www.metronews.ca/ottawa/sports/a ... -with-sens

Inte helt hundra på att jag ens är sådär skitsugen på att få hem Mika under denna säsongen. Speciellt inte om det istället för Mika skulle handla om en riktigt duktig center som "ersättare" ifall han stannar i Ottawa. Jag menar, allvarligt talat. Han har redan nu missat 13 matcher. Lär bli ytterligare minst 10 med Junior-VM och allt skit. Dessutom är han bara här säsongen ut, sen drar han ju igen. Sååååå jävla bra är han inte att det borde vara förstavalet oavsett vad som "erbjuds" istället.
Får man läge att signa en duktig center som man kanske även kan ha nytta av nästa säsong så tycker jag man ska ta det alla dagar i veckan.
Men i Mika-fallet är det ju så enkelt att om han inte duger åt Ottawa i år så får det bli Djurgården. Sånt där gillar jag inte. Speciellt inte när det handlar om en 18-årig talang som gjort en halv ES-säsong i sitt liv. Visst är han en sjukt intressant och "häftig" spelare (som Petter Rönnquist hade sagt) men sån brutal skillnad lär han knappast göra med årets lag.
Nä, en utpräglad center-typ av bra ES-klass som man som sagt eventuellt hade kunnat signa på på flera säsonger hade jag definitivt föredragit.
Får man läge att signa en duktig center som man kanske även kan ha nytta av nästa säsong så tycker jag man ska ta det alla dagar i veckan.
Men i Mika-fallet är det ju så enkelt att om han inte duger åt Ottawa i år så får det bli Djurgården. Sånt där gillar jag inte. Speciellt inte när det handlar om en 18-årig talang som gjort en halv ES-säsong i sitt liv. Visst är han en sjukt intressant och "häftig" spelare (som Petter Rönnquist hade sagt) men sån brutal skillnad lär han knappast göra med årets lag.
Nä, en utpräglad center-typ av bra ES-klass som man som sagt eventuellt hade kunnat signa på på flera säsonger hade jag definitivt föredragit.
- DIF_Soldier
Ja, precis vad jag också skrev. Varför Inte knyta ett band till en annan spelare med samma kvalitéer med bud på fler år i DIF-dressen?jensa85 skrev:Inte helt hundra på att jag ens är sådär skitsugen på att få hem Mika under denna säsongen. Speciellt inte om det istället för Mika skulle handla om en riktigt duktig center som "ersättare" ifall han stannar i Ottawa. Jag menar, allvarligt talat. Han har redan nu missat 13 matcher. Lär bli ytterligare minst 10 med Junior-VM och allt skit. Dessutom är han bara här säsongen ut, sen drar han ju igen. Sååååå jävla bra är han inte att det borde vara förstavalet oavsett vad som "erbjuds" istället.
Hoppas också på att de behåller honom.
Säg den glädje som varar
- SkönaDjurgårn
Jag sager bara: Nilson-Zibanejad-Aberg. Det racker for att overtyga mig. 

Regin klev precis av skadad, slog tydligen upp en axel som hade krånglat för honom innan. Dåliga nyheter för de som vill ha hem Zibanejad.
Allt åt helvete, då känns det rätt klart att Mika stannar. Vem har de annars som ersättare till Regin?Beatin skrev:Regin klev precis av skadad, slog tydligen upp en axel som hade krånglat för honom innan. Dåliga nyheter för de som vill ha hem Zibanejad.
"Min princip är att ge igen. Om nån ger mej falska sedlar ska han ha tillbaka dem. Enda sättet att klara sig i ishockey är att ge igen så att den som klippt till aldrig gör om det." - Lasse Björn