Nej, knappast. Till att börja med så är det ju två helt olika spelartyper, sedan tror jag inte att DIF tar in en kille med det ryktet i det här läget.OTTO skrev:Såg precis på AB att Conny nobbar Asplöven. Tror ni det finns någon sannolikhet att han dyker upp i DIF om Otto-affären går i stöpet?
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Hörni hörni hörni, kanske skulle värva Brodeur om han platsar?? Hahahaha, fy fan vad jag livar upp stämningen för många härinne....

Conny > Otto säger då jag med tanke på vad killen gjort senaste åren ( kolla bara poäng ligan hur mycket han har gjort )
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
-
- Säsongskort: Ja
Om nu inte familjen Persson kan hjälpa till så kanske vi kan starta en insamling ...Manijock skrev:Hörni hörni hörni, kanske skulle värva Brodeur om han platsar?? Hahahaha, fy fan vad jag livar upp stämningen för många härinne....
Avgå DJ Yes!
Han vinner även promilleligan.Morwin skrev:Conny > Otto säger då jag med tanke på vad killen gjort senaste åren ( kolla bara poäng ligan hur mycket han har gjort )
- SirDIFalot
Otto > Conny säger jag med tanke på hur många centrar vi har kontra forwards.Enbom skrev:Han vinner även promilleligan.Morwin skrev:Conny > Otto säger då jag med tanke på vad killen gjort senaste åren ( kolla bara poäng ligan hur mycket han har gjort )
Expert.
Tränarna verkar i alla fall nöjda med centeruppsättningen.SirDIFalot skrev:Otto > Conny säger jag med tanke på hur många centrar vi har kontra forwards.Enbom skrev:Han vinner även promilleligan.Morwin skrev:Conny > Otto säger då jag med tanke på vad killen gjort senaste åren ( kolla bara poäng ligan hur mycket han har gjort )
- SirDIFalot
Tveksamt. Då skulle de inte vara villiga att dra igång en insamling för Ottosson.pulverapa skrev:Tränarna verkar i alla fall nöjda med centeruppsättningen.SirDIFalot skrev:Otto > Conny säger jag med tanke på hur många centrar vi har kontra forwards.Enbom skrev:Han vinner även promilleligan.Morwin skrev:Conny > Otto säger då jag med tanke på vad killen gjort senaste åren ( kolla bara poäng ligan hur mycket han har gjort )
Expert.
Otto före conny är ju ett ganska enkelt val med tänke på vilka personer de är. Allting handlar ju inte om poäng utan vilka signaler de skickar till resten av laget (framför allt till de yngre spelarna) och vad de gör utanför isen.
ja tur att alla tycker olika
Säger bara att ha conny i laget skulle göra sjukt mycket pga den poängmaskinen han är. Linkan var i samma sits förut inte kasta man skit på han för det.
Poäng > person utanför isen säger ja fortfarande bara kolla vad han kan göra med pucken det säger allt
Laget som får conny kommer utan tvekan ligga top 4 i HA

Säger bara att ha conny i laget skulle göra sjukt mycket pga den poängmaskinen han är. Linkan var i samma sits förut inte kasta man skit på han för det.
Poäng > person utanför isen säger ja fortfarande bara kolla vad han kan göra med pucken det säger allt
Laget som får conny kommer utan tvekan ligga top 4 i HA
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Fy f*n vad öde allt är just nu, ge oss en uppdatering!
VI ÄR TILLBAKA!!!
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
De har inte dragit igång någon insamling. Men jag fattar hur du tänker.SirDIFalot skrev:Tveksamt. Då skulle de inte vara villiga att dra igång en insamling för Ottosson.pulverapa skrev:Tränarna verkar i alla fall nöjda med centeruppsättningen.SirDIFalot skrev:Otto > Conny säger jag med tanke på hur många centrar vi har kontra forwards.Enbom skrev:Han vinner även promilleligan.Morwin skrev:Conny > Otto säger då jag med tanke på vad killen gjort senaste åren ( kolla bara poäng ligan hur mycket han har gjort )
Säg den glädje som varar
- SirDIFalot
Men ser vi på truppen är det väl rätt uppenbart att vi är i mer behov av en center än en forward? Dessutom är ju inte Strömberg någon spelartyp som saknar direkt även om han skulle göra nytta i alla lag. Om vi mot all förmodan skulle ha in en forward så behöver vi en målskytt.
Expert.
Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Jag läste någonstans en intervju med någon av tränarna där han räknade upp 5-6 centrar i truppen. Dessutom så var laget klart innan det drogs igång en insamling. Dock är Ottosson en fin bonus till truppen som gör att någon av våra hybrida centrar får spela forward istället.
Senast redigerad av pulverapa den 2012-07-18 23:50:59, redigerad totalt 1 gånger.
Som någon har varit inne på här är det viktigt vilken förebild de unga i Djurgården har. Att plocka in en kille som Conny håller helt enkelt inte. Sen kan man ju fråga sig vilka som gjorde en bättre (eller mindre dålig) säsong än Otto 2011/2012. Inte är det många. Otto var tongivande under stora delar av säsongen även om han försvann på slutet.