Ok! Håller med om nivån, men han är ändå en bra center i SHL. Känns spontant konstigt att värva en kille som är kapten för Färjestad som dessutom är född och uppvuxen i Karlstad.Wilhelm Arwe skrev: ↑2021-04-07 12:00:40Jag tror snarare att han ersätter Strandberg som rimligtvis lämnar för KHL. Låter inte som att man ger upp på Josefson än. Tycker inte heller Ejdsell är på samma nivå som Josefson.
Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg
Aids-L kan vara tänkt som ytter men eftersom han är center också tar vi höjd för om Josef och/eller Basse skulle försvinna.
Skulle vara en mycket bra värvning.
Skulle vara en mycket bra värvning.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Skulle också vara den största värvningen från en ligakonkurrent sedan....tja, Andreas Salomonsson?
( tänkte efter ca 1 minut här, men det vore stooooort att lyckas med detta)
Men att vi skulle lugga Kaffe på deras kapten.....jomenvisst.

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Men även Färjestad är drabbade av pandemin. Med Marcus Nilsson och eventuellt Linus Johansson och Wikstrand hem så kan de som madhawk säger kanske inte erbjuda lön eller roll som han vill ha. Men sen om han hamnar hos oss är väl inte helt sannolikt.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-04-07 13:22:22Skulle också vara den största värvningen från en ligakonkurrent sedan....tja, Andreas Salomonsson?
Men att vi skulle lugga Kaffe på deras kapten.....jomenvisst.![]()
Nu rök ju Leksand men Hultström och Sallinen var två värvningar som ändå var ligakonkurrenter när de blev klara.
Den var stor... Och inte populär uppe i Övik! Först förnedrade vi Modo i finalen och som lök på laxen snodde vi Andreas från dem direkt efterBOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-04-07 13:22:22Skulle också vara den största värvningen från en ligakonkurrent sedan....tja, Andreas Salomonsson?

Träffat honom många gånger och känner syrran hans. Synd att han inte stannade längre...
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
En riktig bomb då det begav sig. Riktigt bra spelare.Buford skrev: ↑2021-04-07 14:03:34Den var stor... Och inte populär uppe i Övik! Först förnedrade vi Modo i finalen och som lök på laxen snodde vi Andreas från dem direkt efterBOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-04-07 13:22:22Skulle också vara den största värvningen från en ligakonkurrent sedan....tja, Andreas Salomonsson?
![]()
Träffat honom många gånger och känner syrran hans. Synd att han inte stannade längre...
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Vore en fantastisk värvning, men jag skulle bli extremt förvånad. Lämnar han kaffe blir det knappast för oss, då blir det väl Hv eller fisk eller klubbar av den kalibern. Vi har liksom inte bärgat en sådan värvning typ någonsin senaste 20 åren.mb81 skrev: ↑2021-04-07 13:27:18Men även Färjestad är drabbade av pandemin. Med Marcus Nilsson och eventuellt Linus Johansson och Wikstrand hem så kan de som madhawk säger kanske inte erbjuda lön eller roll som han vill ha. Men sen om han hamnar hos oss är väl inte helt sannolikt.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-04-07 13:22:22Skulle också vara den största värvningen från en ligakonkurrent sedan....tja, Andreas Salomonsson?
Nu rök ju Leksand men Hultström och Sallinen var två värvningar som ändå var ligakonkurrenter när de blev klara.
Hultström och Sallinen var fina övergångar, men Hultström var typ petad och Sallinen osade ju inte Leksand direkt.
Sallinen var då i mina ögon klart större än Hultström då det begav sig.
Hultström gjorde mest mål av alla backar och var inte petad. Du tänker väl på Alsing? Off-topic men de värvningarna jag kunde komma på som var riktga prestigevärvningar från andra klubbar.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-04-07 14:39:22Vore en fantastisk värvning, men jag skulle bli extremt förvånad. Lämnar han kaffe blir det knappast för oss, då blir det väl Hv eller fisk eller klubbar av den kalibern. Vi har liksom inte bärgat en sådan värvning typ någonsin senaste 20 åren.mb81 skrev: ↑2021-04-07 13:27:18Men även Färjestad är drabbade av pandemin. Med Marcus Nilsson och eventuellt Linus Johansson och Wikstrand hem så kan de som madhawk säger kanske inte erbjuda lön eller roll som han vill ha. Men sen om han hamnar hos oss är väl inte helt sannolikt.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-04-07 13:22:22Skulle också vara den största värvningen från en ligakonkurrent sedan....tja, Andreas Salomonsson?
Hultström och Sallinen var fina övergångar, men Hultström var typ petad och Sallinen osade ju inte Leksand direkt.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Jo, blandade ihop dem där. Men Hultström har väl hållit på DIF sedan barnsben, eller är jag ute och cyklar ännu en gång?mb81 skrev: ↑2021-04-07 15:34:54Hultström gjorde mest mål av alla backar och var inte petad. Du tänker väl på Alsing? Off-topic men de värvningarna jag kunde komma på som var riktga prestigevärvningar från andra klubbar.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-04-07 14:39:22Vore en fantastisk värvning, men jag skulle bli extremt förvånad. Lämnar han kaffe blir det knappast för oss, då blir det väl Hv eller fisk eller klubbar av den kalibern. Vi har liksom inte bärgat en sådan värvning typ någonsin senaste 20 åren.mb81 skrev: ↑2021-04-07 13:27:18Men även Färjestad är drabbade av pandemin. Med Marcus Nilsson och eventuellt Linus Johansson och Wikstrand hem så kan de som madhawk säger kanske inte erbjuda lön eller roll som han vill ha. Men sen om han hamnar hos oss är väl inte helt sannolikt.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-04-07 13:22:22Skulle också vara den största värvningen från en ligakonkurrent sedan....tja, Andreas Salomonsson?
Känns ju rätt givet att kunna värva Djurgårdare.
Ja vi hade en usp där med Hultström.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-04-07 17:51:40Jo, blandade ihop dem där. Men Hultström har väl hållit på DIF sedan barnsben, eller är jag ute och cyklar ännu en gång?mb81 skrev: ↑2021-04-07 15:34:54Hultström gjorde mest mål av alla backar och var inte petad. Du tänker väl på Alsing? Off-topic men de värvningarna jag kunde komma på som var riktga prestigevärvningar från andra klubbar.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-04-07 14:39:22Vore en fantastisk värvning, men jag skulle bli extremt förvånad. Lämnar han kaffe blir det knappast för oss, då blir det väl Hv eller fisk eller klubbar av den kalibern. Vi har liksom inte bärgat en sådan värvning typ någonsin senaste 20 åren.mb81 skrev: ↑2021-04-07 13:27:18Men även Färjestad är drabbade av pandemin. Med Marcus Nilsson och eventuellt Linus Johansson och Wikstrand hem så kan de som madhawk säger kanske inte erbjuda lön eller roll som han vill ha. Men sen om han hamnar hos oss är väl inte helt sannolikt.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-04-07 13:22:22
Skulle också vara den största värvningen från en ligakonkurrent sedan....tja, Andreas Salomonsson?
Känns ju rätt givet att kunna värva Djurgårdare.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Såja, nu kan inte Jocke fjanta runt längre, inte efter kvällens match. Ordna fram ett kontrakt till Dick nu.
Tyvärr uppskattas inte hans approach. Man ska inte reta folk. Man ska hålla käften och köra. Ungefär som en robot.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-04-07 21:01:09 Såja, nu kan inte Jocke fjanta runt längre, inte efter kvällens match. Ordna fram ett kontrakt till Dick nu.
För den hockeyn säljer ju....
Jo, robothockeyn är ju tydligen det vi vill spela, ha gärna ex antal robotar men spets är ett måsteManijock skrev: ↑2021-04-07 21:05:40Tyvärr uppskattas inte hans approach. Man ska inte reta folk. Man ska hålla käften och köra. Ungefär som en robot.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-04-07 21:01:09 Såja, nu kan inte Jocke fjanta runt längre, inte efter kvällens match. Ordna fram ett kontrakt till Dick nu.
För den hockeyn säljer ju....
- Czerkawski
Känns som Dick är en av dem som får bära hundhuvudet om vi åker ut tidigt.
Går det här längre, till kvart-semi och vi bjuder på bra motstånd, lär han bli en av dem som hyllas.
Man ställer med all rätt högre krav på en spelare av den kalibern (och med det lönekuvertet).
Går det här längre, till kvart-semi och vi bjuder på bra motstånd, lär han bli en av dem som hyllas.
Man ställer med all rätt högre krav på en spelare av den kalibern (och med det lönekuvertet).
Dick spelar dock för kaffepengar i DIF. Ok inte direkt gratis men ändå tämligen långt under sitt marknadsvärde.Czerkawski skrev: ↑2021-04-08 07:24:31 Känns som Dick är en av dem som får bära hundhuvudet om vi åker ut tidigt.
Men ja han har inte direkt känts som en fantastisk tillgång (som han har kapaciteten att vara) denna säsong. Men ett bra slutspel kan ju väga upp för en hel del (men då skall vi ju gärna vinna mer än 1 match).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.