Allsvenskan 2012/13
- zetterberg_88
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Allsvenskan 2012/13
http://www.dt.se/nyheter/leksand/1.5333 ... forsvinner
Vad menar dom med att de måste lägga ner den pga att få balans i ekonomin när dom sedan ger bort miljoner till ett hockeylag pinsamt.
Vad menar dom med att de måste lägga ner den pga att få balans i ekonomin när dom sedan ger bort miljoner till ett hockeylag pinsamt.
Jag blir så äcklad. Fyfan. Hur kan de ens få göra såhär med våra skattepengar ? Jag är förvisso 17, men detta är fan över alla gränser. 33 miljoner svenska kronor.
Leksand är ett stort jävla skämt. Låt skiten gå i konkurs om de Inte kan hålla sin ekonomi o styr.
Leksand är ett stort jävla skämt. Låt skiten gå i konkurs om de Inte kan hålla sin ekonomi o styr.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Som sagt, det är sjukligt att de inte redan inför säsongen drog åt svångremmen och knåpade ihop en ren & skär budgettrupp. Förkastligt, faktiskt.
Skulle kommunen ändra sig kan de ju göra som 90% av resten av människorna i det här landet verkar göra; ta lite SMS-lån. Det ordnar ju sig alltid...
Skulle kommunen ändra sig kan de ju göra som 90% av resten av människorna i det här landet verkar göra; ta lite SMS-lån. Det ordnar ju sig alltid...
- zetterberg_88
Hur kommer det sig att ett lag ens får spela eller i alla fall får ett ultimatum att fixa sin ekonomi inom en snar framtid när man ligger så mycket back. Och detta är ju ett återkommande problem.
- -daniel-
Leksands hockeylag är naturligtvis alldeles för viktiga för kommunen för att de skall få gå i putten, och där i ligger också deras strategi... de behöver inte köra med budgettrupp för de blir alltid uppbackade i slutändan.zetterberg_88 skrev:Hur kommer det sig att ett lag ens får spela eller i alla fall får ett ultimatum att fixa sin ekonomi inom en snar framtid när man ligger så mycket back. Och detta är ju ett återkommande problem.
- zetterberg_88
Jag tänkte mer på hur hockeyligan kan tillåta en klubb spela en halv säsong när man ligger ett två siffrigt miljonbelopp back.
- -daniel-
Så länge man har en elitlicens så bryr de väl sig föga..? Med hockeyligan antar jag du menar Hockeyallsvenskan här, eftersom det väl är två skilda verksamheter.zetterberg_88 skrev:Jag tänkte mer på hur hockeyligan kan tillåta en klubb spela en halv säsong när man ligger ett två siffrigt miljonbelopp back.
- zetterberg_88
Så då är det inprincip ok att ligga hur mycket minus man vill så länge man snor åt sig pengar till nästa säsong? Nu tänker jag just för licensen.
Blir ju dock svårt att pröjsa nåt när man ligger mycket back men det är en annan femma.
Blir ju dock svårt att pröjsa nåt när man ligger mycket back men det är en annan femma.
- -daniel-
Nu är jag inte helt säker på hur bedömingsförfarandet gällande elitklubbars licenser utförs, men gissningsvis så är det något som sker inför en säsong. En klubb kan väl, antar jag, inte tappa sin elitlicens under en pågående säsong (om man inte går i konkurs eller liknande).zetterberg_88 skrev:Så då är det inprincip ok att ligga hur mycket minus man vill så länge man snor åt sig pengar till nästa säsong? Nu tänker jag just för licensen.
Så går det alltså när alliansen får bestämma!
Skolan kan man skita i men att betala höga löner osv till en misskött elitklubb är tydligen ok! jAg skulle vara galen som leksandsbo om de behandlade mina skattepengar så och är galen som stockholmare om några av mina skattepengar har gått i nån jävla robin-hoodskatt till leksand och i förlängningen till leksands hockeylag!
Skolan kan man skita i men att betala höga löner osv till en misskött elitklubb är tydligen ok! jAg skulle vara galen som leksandsbo om de behandlade mina skattepengar så och är galen som stockholmare om några av mina skattepengar har gått i nån jävla robin-hoodskatt till leksand och i förlängningen till leksands hockeylag!
Nu haglar snart anklagelserna om den så fruktansvärda kommunismenmb81 skrev:Så går det alltså när alliansen får bestämma!

Lif har väl snackat lite lätt om att lägga ner sitt damlag med va? Slänger kommunen in över 30 miljoner så ska dom väl fan ha ett ansvar att driva även damernas verksamhet.
Dom är bra inavlade i de där skogarna
Med andra ord var vår hånramsa inte helt obefogad eller vad säger du Tomas Ros?
Leksand är HockeySveriges parasiter som inte förtjänar någon som helst framgång. Äckliga bortskämda snorvalpar! Kommunen kan väl satsa på sitt vidriga sommarland och sin prassel-camping istället....
Leksand är HockeySveriges parasiter som inte förtjänar någon som helst framgång. Äckliga bortskämda snorvalpar! Kommunen kan väl satsa på sitt vidriga sommarland och sin prassel-camping istället....
Med risk för att göra diskussionen allt för politisk så gjorde ju Timrå kommun samma sak för några månader sedan, och där har (S) 50% av rösterna. Hade det kommit till kritan så tror jag inte att det hade spelat någon roll om det var Alliansen eller de Rödgröna som satt vid rodret, båda hade någon stöttat Leksand oavsett. För precis som -Daniel- är inne på så tycker kommunen att Leksand är för viktiga för att låta de gå i konken.mb81 skrev:Så går det alltså när alliansen får bestämma!
De förändrar dock inte det faktum att det är ett vidrigt agerande.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
http://www.dt.se/nyheter/leksand/1.5333 ... forsvinner
http://www.dt.se/nyheter/leksand/1.5325 ... r-publiken
http://www.dt.se/nyheter/leksand/1.5333 ... f-miljoner
http://www.dt.se/nyheter/leksand/1.5306 ... eksands-if
Kollar man sista länken så verkar det inte gå igenom med borgen på de 25 miljonerna.
Men seriöst, detta är ett lag som vi fanemig måste banka skiten ur nästa match också på ren princip. Skitsamma vilka politiker eller vilken politik som förs i det där jävla träsket.
Hur mycket jag än älskar DIF Hockey så vettifaen om jag skulle vilja att mina skattepengar gick till att rädda klubben om detta innebar att skolor och annat skulle få stryka på foten för att ha råd att täcka kostnaderna för laget. Finns bara inte på kartan. Tror förhoppningsvis inte Stockholms Kommun heller skulle tänka så.
Föreslår en stor banderoll på nästa hemmamatch "leksands IF - Dödar skolor"
Kan inte DIF Hockey skänka 50.000 till en "Rädda skolorna i Leksand" fond?
Kanske ger oss en fan base där uppe som naggar på den mäktiga skara på 25% som stödjer leksand där uppe i myggträsket. xD
http://www.dt.se/nyheter/leksand/1.5325 ... r-publiken
http://www.dt.se/nyheter/leksand/1.5333 ... f-miljoner
http://www.dt.se/nyheter/leksand/1.5306 ... eksands-if
Kollar man sista länken så verkar det inte gå igenom med borgen på de 25 miljonerna.
Men seriöst, detta är ett lag som vi fanemig måste banka skiten ur nästa match också på ren princip. Skitsamma vilka politiker eller vilken politik som förs i det där jävla träsket.
Hur mycket jag än älskar DIF Hockey så vettifaen om jag skulle vilja att mina skattepengar gick till att rädda klubben om detta innebar att skolor och annat skulle få stryka på foten för att ha råd att täcka kostnaderna för laget. Finns bara inte på kartan. Tror förhoppningsvis inte Stockholms Kommun heller skulle tänka så.
Föreslår en stor banderoll på nästa hemmamatch "leksands IF - Dödar skolor"
Kan inte DIF Hockey skänka 50.000 till en "Rädda skolorna i Leksand" fond?

Alltid Oavsett.
Nej, det är bara vidrigt. Det händer bara på landsort där alla är känslomässigt/ekonomiskt engagerade i det lokala hockeylaget.18DIF91 skrev: