Kvalserien 11/12
Re: Kvalserien 11/12
Plockar vi bort de invididuella misstagen från Karlskoga, Örebro, Timrå hemma och Timrå borta så hade vi kanske haft 12-13p. Det känns lite förargligt, särskilt som motståndarna inte bjudit på ett enda misstag ännu. Tyvärr är det grym skillnad i fokus mellan lagen.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Djurgårn tills jag dör!
Ständig medlem sedan barnsben. Vi ses på Hovet på torsdag!
Ständig medlem sedan barnsben. Vi ses på Hovet på torsdag!
Säsongskort | Hovet A9 | Tele2 A109
Ständig medlem | DIF Hockey | DIF Fotboll | Järnkaminerna
Ständig medlem | DIF Hockey | DIF Fotboll | Järnkaminerna
- SirDIFalot
Tror inte det har med fokus att göra. Snarare press och nervositet.pulverapa skrev:Plockar vi bort de invididuella misstagen från Karlskoga, Örebro, Timrå hemma och Timrå borta så hade vi kanske haft 12-13p. Det känns lite förargligt, särskilt som motståndarna inte bjudit på ett enda misstag ännu. Tyvärr är det grym skillnad i fokus mellan lagen.
Expert.
Vi tog ju poäng med Hardy! Räkna ut poängsnittet så har det varit ren katastrof med tränarbytenSirDIFalot skrev:Tvärtom. Borde gått gå mycket tidigare. Nu blev det för sent.diffanss skrev:Såhär facit i hand, Hardy Nilsson borde nog inte har fått kicken! Blev bara sämre och sämre
Christian"Fimpen"Eklund är Djurgår'n
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Som sagt, det är ju så jävla uppenbart att det är gummiarmar hos spelarna...måste väl ändå alla förstått att det skulle bli så i en Kvalserie när det var spattigt i grundserien.
Jag var helt övertygad om inför sista omgångarna i ES att det lag av DIF / LHC som drog nitlotten skulle åka ur. Grattis DIF.
Jag var helt övertygad om inför sista omgångarna i ES att det lag av DIF / LHC som drog nitlotten skulle åka ur. Grattis DIF.
- SirDIFalot
Absolut. Det tar ett tag innan du ser skillnaderna av ett tränarbyte. Väldigt, väldigt sällan det blir succé direkt. Så på FBK. Man bytte för sent bara.diffanss skrev:Vi tog ju poäng med Hardy! Räkna ut poängsnittet så har det varit ren katastrof med tränarbytenSirDIFalot skrev:Tvärtom. Borde gått gå mycket tidigare. Nu blev det för sent.diffanss skrev:Såhär facit i hand, Hardy Nilsson borde nog inte har fått kicken! Blev bara sämre och sämre
Expert.
- DIFference
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Kladrar styrelsen till 99,99%. Fy fan! Den borde gjort något under säsongen, senast under sista transferfönstret. Men nej då... "Det löser sig...". Tjena!
Går vi inte upp direkt, då kan det dröja lååååångt tid. Det gäller att ragga pengar direkt inför Allsvenskan, så att vi har en chans att gå upp direkt.
Går vi inte upp direkt, då kan det dröja lååååångt tid. Det gäller att ragga pengar direkt inför Allsvenskan, så att vi har en chans att gå upp direkt.
Alltid oavsett. Förevigt Djurgården.
För två år sedan satt man här och gjorde sig lustig när packet gick upp i ES och hur våra forwards skulle "åka åttor" runt deras backar. Nu platsar vi inte ens i ES själva och är förpassade ifrån hockeyns finrum.
Sover JJ & Co lika gott inatt?
Sover JJ & Co lika gott inatt?
- SirDIFalot
Det blir ju lite fel att skriva sådär..? Dom gjorde väl över 120 mål trots allt.isolerad skrev:TRE ynka mål under 55 matcher. Det hade dom väl förfan kunnat klara!?!
Expert.
Absolut. Det tar ett tag innan du ser skillnaderna av ett tränarbyte. Väldigt, väldigt sällan det blir succé direkt. Så på FBK. Man bytte för sent bara.[/quote]
Tror inte det kommer märkas nån skillnad, Är ju bara inse fakta att som sagt redan tidigare challe är inte rätt person leda DIF personligen hade jag sett nån annan ta tränarposten.
Bara min åsikt=/
ORSAK enligt mig: Han är kompis privat med dom flesta äldre i laget Ölve mackan otto osv, Han skulle aldri skrika, Sätta en gammal polare på plats eller bänka eller ens få iden att skälla lite på dom.
Dom snackar nog efter varje match ska vi ta en öl ihop för gammal vänskaps skull, Ni kämpade hårt men inte allti man kan vinna men vi är ju kompisar iaf. (Ironisk nu)
Tror inte det kommer märkas nån skillnad, Är ju bara inse fakta att som sagt redan tidigare challe är inte rätt person leda DIF personligen hade jag sett nån annan ta tränarposten.
Bara min åsikt=/
ORSAK enligt mig: Han är kompis privat med dom flesta äldre i laget Ölve mackan otto osv, Han skulle aldri skrika, Sätta en gammal polare på plats eller bänka eller ens få iden att skälla lite på dom.
Dom snackar nog efter varje match ska vi ta en öl ihop för gammal vänskaps skull, Ni kämpade hårt men inte allti man kan vinna men vi är ju kompisar iaf. (Ironisk nu)
- season
- Medlem: Ja, ständig medlem
JJ förstår nog redan att många ser detta historiska nederlag som en direkt effekt av hans handlingar. Speciellt när det gång på gång ifrågasatts från både medlemmar, supportrar och media.
För min egen del ser jag nog någon sorts japansk avgång som enda sättet att hålla någon sorts heder som yrkesman. Buga och för en gång medge att du hade så jävla fel med din backbesättning.
Men jag vill också hålla fokus på de medlemmar i styrelsen som pissade på klackens protest. Jag menar då direkt Kaarel Lehiste och Göran Sällqvist som för min del har förbrukat allt förtroende i den här klubben.
Som medlem kommer jag ägna all kraft åt att dessa aldrig beträder en förtroendepost i Djurgården igen.
För min egen del ser jag nog någon sorts japansk avgång som enda sättet att hålla någon sorts heder som yrkesman. Buga och för en gång medge att du hade så jävla fel med din backbesättning.
Men jag vill också hålla fokus på de medlemmar i styrelsen som pissade på klackens protest. Jag menar då direkt Kaarel Lehiste och Göran Sällqvist som för min del har förbrukat allt förtroende i den här klubben.
Som medlem kommer jag ägna all kraft åt att dessa aldrig beträder en förtroendepost i Djurgården igen.
ALLTID, OAVSETT, FÖR EVIGT.
- Lee Harvey Oswald
Det var inte där det avgjordes, det vet du också.isolerad skrev:TRE ynka mål under 55 matcher. Det hade dom väl förfan kunnat klara!?!
Inte heller i Ö-vik 59:59 2-1.
Det bara känns så nu i efterhand.
Vi har presterat en hockey endast värd att skämmas för under 55 omgångar, sedan toppar vi det med 10 praktusla omgångar i Kvalserien.
Får tänka länge......kommer ändå inte ihåg när nån senast förtjänade att åka ur ES så hårt som DIF nu gör
Så, grattis till seriemakarna, det funkar!
grattis till Viasat.
Bajsmacka till Canal+ & ES..... & så lilla dif förstås
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Den här säsongens definitiva spik för mig var Tolsas galopperande på Hovet någon gång i januari.
Man får väl säga att detta kommer retroaktivt med tanke på de senaste 6-7 årens utveckling i föreningen. Sedan är det givetvis som folk skriver här jäkligt märkligt att Larsson och Company inte har förvaltat säsongen 09/10 bättre, Miss, miss, miss, efter - miss..HELVETE!
På något sätt skönt att det är över efter 2 månaders lidelse.
Man får väl säga att detta kommer retroaktivt med tanke på de senaste 6-7 årens utveckling i föreningen. Sedan är det givetvis som folk skriver här jäkligt märkligt att Larsson och Company inte har förvaltat säsongen 09/10 bättre, Miss, miss, miss, efter - miss..HELVETE!
Ja, den matchen var rätt så hemsk. När spelarna för en gångs skull visade lite känslor också så åkte Mackan Nilsson på en riktigt pinsam avstängning. Jäkla skit.Lugnet skrev:Den här säsongens definitiva spik för mig var Tolsas galopperande på Hovet någon gång i januari.