Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Ahnelöv skulle jag gärna ha hit till nästa säsong. Om vi nu lyckas bli kvar i SHL dvs.
Vill minnas att Beatles lade ner 1970, men kan ha fel...Manijock skrev:Njaa skulle John Lennon och Paul McCartney fråga Ringo Starr ta över frontrollen i The Beatles så hoppas jag att Ringo har vett att förstå att det finns andra som gör det jobbet bättre. Inget ont om Ringo, som är en fantastisk musiker men slår sig slätt gentemot de två förstnämnda.SirDIFalot skrev:Ja, han klev in och tog ansvar. Det kan man inte såga honom för.Andspe skrev:Hade väl inget val. Den positionen kan ju inte stå vakant..Manijock skrev:Tack för att inser detta åtminstone. Challe ska ha sin slev, men han är inte kvar. Stoppel är precis som väntat icke godkänd som sportchef. Det sjuka är inte bara att han fått frågan, utan att han tackat ja, när han så uppenbart inte har den minsta känsla för det? Ett skämt!Jim Morrison skrev:Skulle till och med vilja påstå att KG gjort det han kan för att rädda Challes katastrofbygge med extremt begränsade resurser och en obefintlig spelarmarknad. Nu blev det som det blev och det är väl för att KG inte är någon sportchef egentligen.
Klart att man kan få folk att ställa upp, men inte sjysst att be en sjuksyster bli överläkare "i brist på annat"... Speciellt livsfarligt att göra det en sån här viktig säsong, men vafan, våran ledning har tagit sina jobb med en klackspark hittils så varför inte gå hela vägen?
Tycker att det är fel att påstå att vår ledning tagit/tar sitt ansvar med en klackspark. Det är inte sant. Det är nog inte en enda av de som jobbar med Djurgården Hockey nu som tar något av det de gör med en klackspark. De sliter dag ut och dag in för att få pengarna att räcka för att verksamheten ska gå runt.
Nyansera er en del eller var noga med att poängtera ni enbart pladdrar utan någon som helst insyn (dvs fabulerar i sann Aftonbladet-anda).
Nyansera er en del eller var noga med att poängtera ni enbart pladdrar utan någon som helst insyn (dvs fabulerar i sann Aftonbladet-anda).
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
-
Hear, hearMagnutz skrev:Tycker att det är fel att påstå att vår ledning tagit/tar sitt ansvar med en klackspark. Det är inte sant. Det är nog inte en enda av de som jobbar med Djurgården Hockey nu som tar något av det de gör med en klackspark. De sliter dag ut och dag in för att få pengarna att räcka för att verksamheten ska gå runt.
Det fanns sportchefer. Men man vill vänta på den rätta! En nobel tanke, men får inte glömma att det ska hålla över säsongen också. Istället anställde man en gröngöling i sportchefssammanhang. Inte riktigt fair med tanke på vikten av just den här säsongen när ligan i stort sett ska stängas. Inte riktigt läge att leta messias! En anda KG tog med sig in i värvningsprocessen. Det lades tid på att försöka plocka in en centerstjärna när det fanns bra realistiska spelare tillgängliga. Ex en viss Douglas!Jim Morrison skrev:
Hade det varit bättre att stå helt utan sportchef tills man hittade något nytt istället? Det är ju ohållbart.
Jag varnade redan då för att petigheten skulle skulle sluta med en rad panikartade skitvärvningar under slutet av fönstret. Nu står vi här med främst en slut grovnötare i Mackan, och en allsvensk medelmåtta i Hage. Sen en individualist i Fleury som inte passar in i lagbygget för att toppa det hela.
Angående detta så har jag inget att tillägga om ekonomin osv. Den är skött exemplarisk! Jag talar om helt andra ledningsbeslut som mycket väl kommer att kunna ta livet av vårat kära DIF. Du vet mycket väl vad jag talar om. Som jag sa, sportchefsfrågan som fortfarande inte är löst. Vi är den enda föreningen som stått utan en riktig sportchef en hel säsong. Anställningen av Putte som provocerar. Mackan-värvningen som tar bort vår hemmaplansfördel. Kareels sociala inkompetens och supporterfientlighet som retar ytterligare supportrar. Återanställningen av PP-mördaren Zabel. The list goes on and on!Magnutz skrev:Tycker att det är fel att påstå att vår ledning tagit/tar sitt ansvar med en klackspark. Det är inte sant. Det är nog inte en enda av de som jobbar med Djurgården Hockey nu som tar något av det de gör med en klackspark. De sliter dag ut och dag in för att få pengarna att räcka för att verksamheten ska gå runt.
Dessa beslut är inte bara dumma utan rent farliga för klubbens framtid. Man har inte beräknat konsekvenserna av sina beslut och allt detta är stora minusaffärer. Det är nonchalans, där av klacksparkscitatet från mig.
Otroligt fascinerande med, som det verkar, tämligen insatta personer som fortsätter att gnälla på Challes lagbygge som förra året, mot alla odds, lyckades ta oss upp till SHL.
Detta år, trots 7 miljoner mindre än samtliga övriga SHL lag och gissningsvis 10 miljoner ytterligare mindre i genomsnitt än övriga i kommunbidrag, lyckats långt över förväntan hittills!!!!!
Ni borde ta mig f-n skämmas!!!!!
Att dagens ledning inte lyckats speciellt bra är troligen en blandning av dels ovanstående problem med ekonomin som tvingar klubben att t.ex. ta in Mackan då han är beredd att ge allt för klubben i hans hjärta till en kostnad långt under marknadsvärde, trots att man alldeles säkert förstår problematiken i det.
Dels att man ser allt gnäll från säsongen vi åkte ur då inga nya spelare kom in, man vill visa på handlingskraft trots att man vet att det långtifrån är säkert att laget stärks av de nya spelarna.
Vissa verkar dock födda till sportchefer, särskilt på detta forum....
Detta år, trots 7 miljoner mindre än samtliga övriga SHL lag och gissningsvis 10 miljoner ytterligare mindre i genomsnitt än övriga i kommunbidrag, lyckats långt över förväntan hittills!!!!!
Ni borde ta mig f-n skämmas!!!!!
Att dagens ledning inte lyckats speciellt bra är troligen en blandning av dels ovanstående problem med ekonomin som tvingar klubben att t.ex. ta in Mackan då han är beredd att ge allt för klubben i hans hjärta till en kostnad långt under marknadsvärde, trots att man alldeles säkert förstår problematiken i det.
Dels att man ser allt gnäll från säsongen vi åkte ur då inga nya spelare kom in, man vill visa på handlingskraft trots att man vet att det långtifrån är säkert att laget stärks av de nya spelarna.
Vissa verkar dock födda till sportchefer, särskilt på detta forum....
Ge mig ett namn.Manijock skrev:
Det fanns sportchefer. Men man vill vänta på den rätta!
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Är det inte "bekräftat" att Garpen var på gång men att man inte kom överens?Andspe skrev:Ge mig ett namn.Manijock skrev:
Det fanns sportchefer. Men man vill vänta på den rätta!
Tur det, ingen Stockholm capitals-diggare i vår ledning tack.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Glöm inte att han är anställd av en kvällstidning. Hans jobb är att skapa klickmonster. [WINKING FACE]JohanPez skrev:Tur det, ingen Stockholm capitals-diggare i vår ledning tack.
+1Magnutz skrev:Tycker att det är fel att påstå att vår ledning tagit/tar sitt ansvar med en klackspark. Det är inte sant. Det är nog inte en enda av de som jobbar med Djurgården Hockey nu som tar något av det de gör med en klackspark. De sliter dag ut och dag in för att få pengarna att räcka för att verksamheten ska gå runt.
DIF 4 Ever
-
Djurgården har tydligen fått nobben av khl backen Geoff Kinrad
Komigeeeeeen nu KG, in med en back, vad som helst känns ju bättre än hälften av det vi redan har..
LETS ALL DO THE CHIBSA
Och i samma artikel säger KG följande:Benjamin L. Willard skrev:Djurgården har tydligen fått nobben av khl backen Geoff Kinrad
"- Det blir nog inget mer. Vi fick nej från Zagreb om att ta en back från dom, skriver Djurgårdens värvningsansvarige, K-G Stoppel, i ett sms till Sportbladet."
Vi kan nog sluta hoppas på en back då som jag uppfattar det? Bra jobb att sluta leta klockan 12 när det är 12 timmar kvar.