Vore sjukt att få in Robban i laget men jag tror personligen att oddsen är ungefär lika stora som att få in Avery (om någon av dessa herrar hade signat hade jag dock badat i fontänen). Tyvärr funkar inte artistkontrakt då han är svensk medborgare.pulverapa skrev: Är det helt otänkbart att vi åtminstone kan låna in honom den här säsongen eller möjligtvis deala till oss ett slags artistkontrakt (gäller kanske inte svenskar)?
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- starvin_marwin
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
- SirDIFalot
Han är ju visserligen kanadensiskt medborgare också men jag tror inte det hjälper honom här. =)starvin_marwin skrev:Vore sjukt att få in Robban i laget men jag tror personligen att oddsen är ungefär lika stora som att få in Avery (om någon av dessa herrar hade signat hade jag dock badat i fontänen). Tyvärr funkar inte artistkontrakt då han är svensk medborgare.pulverapa skrev: Är det helt otänkbart att vi åtminstone kan låna in honom den här säsongen eller möjligtvis deala till oss ett slags artistkontrakt (gäller kanske inte svenskar)?
Expert.
-
Han är definitivt förlorad till nästa säsong med tanke på hur NHL-lagen samt spelarna våldtar våran förening. Otacksamma glin hela bunten, sitter förmodligen just i detta nu framför datorn och onanerar till youtubeklipp av Stanley Cup-finaler och alla feta korvgubbar på läktarna.SirDIFalot skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3810491.ab
”Vill till New York”
Hur ser du på NHL-spel i framtiden?
– Det är det man har drömt om sedan man var liten pojk. Det skulle vara hur stort som helst att bli draftad, och gärna tidigt, säger han med ett leende.
Har du något favoritlag?
– Jag hejar väl på Pittsburgh, men jag vet inte om jag vill spela där (skratt). Det är ganska sunkig stad
Var skulle du vilja spela då?
– New York eller L.A skulle inte vara helt fel. Men jag skulle bli glad var jag än hamnar.
Åberg har fötterna på jorden....Eller nåt..
Usch vafan är det att spela i? NHL, ligan där bästa stämning avgörs genom vilka supportrar som är bäst på att hitta godisbiten i en tallrik med mjöl. Ni äcklar mig....
100% DJURGÅRDSJ***L
Ja fan ta dem att tänk att spelarna vill utvecklas i sitt spel och spela i världens bästa liga med världens bästa spelare och få en jäkligt bra lön, SKANDAL!Jockmaniac skrev:Han är definitivt förlorad till nästa säsong med tanke på hur NHL-lagen samt spelarna våldtar våran förening. Otacksamma glin hela bunten, sitter förmodligen just i detta nu framför datorn och onanerar till youtubeklipp av Stanley Cup-finaler och alla feta korvgubbar på läktarna.SirDIFalot skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3810491.ab
”Vill till New York”
Hur ser du på NHL-spel i framtiden?
– Det är det man har drömt om sedan man var liten pojk. Det skulle vara hur stort som helst att bli draftad, och gärna tidigt, säger han med ett leende.
Har du något favoritlag?
– Jag hejar väl på Pittsburgh, men jag vet inte om jag vill spela där (skratt). Det är ganska sunkig stad
Var skulle du vilja spela då?
– New York eller L.A skulle inte vara helt fel. Men jag skulle bli glad var jag än hamnar.
Åberg har fötterna på jorden....Eller nåt..
Usch vafan är det att spela i? NHL, ligan där bästa stämning avgörs genom vilka supportrar som är bäst på att hitta godisbiten i en tallrik med mjöl. Ni äcklar mig....
- -daniel-
Förstår inte riktigt hur det skulle gå till att vi skulle signa Robban Nilsson (den här säsongen), Salavat har väl satt upp honom på sin transferlista vilket alltså innebär att en annan KHL-klubb har möjlighet att plocka honom och ta över hans nuvarande kontrakt. Han är inte utköpt, kontraktet är inte rivet. Chansen är således 0.00001% att det skulle gå att lösa.
Angående Åberg: tycker det är rent ut sagt patetiskt att sitta och gnälla över att spelare vill till NHL, säg den hockeyspelare som inte haft som dröm att sticka över pölen och lira i världens bästa liga...?
Angående Åberg: tycker det är rent ut sagt patetiskt att sitta och gnälla över att spelare vill till NHL, säg den hockeyspelare som inte haft som dröm att sticka över pölen och lira i världens bästa liga...?
- SirDIFalot
Japp.-daniel- skrev:Förstår inte riktigt hur det skulle gå till att vi skulle signa Robban Nilsson (den här säsongen), Salavat har väl satt upp honom på sin transferlista vilket alltså innebär att en annan KHL-klubb har möjlighet att plocka honom och ta över hans nuvarande kontrakt. Han är inte utköpt, kontraktet är inte rivet. Chansen är således 0.00001% att det skulle gå att lösa.
Dock lite tråkigt att höra honom öppet spekulera i vilka lag/städer han vill spela i. Hade nog föredragit ett "Det får vi ta när det är dags för det" eller något. Fast visserligen så tänker ju alla som Åberg säger, kanske lika bra att han är ärlig istället för att göra som Mika och Jacob?
Expert.
- SkönaDjurgårn
Det är väl kul att höra vad spelarna egentligen tänker istället för att få standardsvar 100% av gångerna? Mitt intryck av Åberg är att han är en ödmjuk och fin kille. Hänger man upp sig på en sån där oskyldig intervju borde man tänka över sitt eget liv istället.
- -daniel-
Precis det jag tycker också; bättre att vara ärlig. Bara hoppas Åberg kör med öppna kort i framtiden. Framförallt hoppas jag DIF försöker tänka om i frågan och kanske framförallt inte göra sig så beroende av en ung spelare som vill över. Naturligtvis jävligt lätt för mig att sitta och skriva när jag inte har något förslag på hur det skall gå till....SirDIFalot skrev:Japp.-daniel- skrev:Förstår inte riktigt hur det skulle gå till att vi skulle signa Robban Nilsson (den här säsongen), Salavat har väl satt upp honom på sin transferlista vilket alltså innebär att en annan KHL-klubb har möjlighet att plocka honom och ta över hans nuvarande kontrakt. Han är inte utköpt, kontraktet är inte rivet. Chansen är således 0.00001% att det skulle gå att lösa.
Dock lite tråkigt att höra honom öppet spekulera i vilka lag/städer han vill spela i. Hade nog föredragit ett "Det får vi ta när det är dags för det" eller något. Fast visserligen så tänker ju alla som Åberg säger, kanske lika bra att han är ärlig istället för att göra som Mika och Jacob?
- SirDIFalot
Tyvärr har vi ju senaste åren blivit väldigt beroende av våra juniorer, blir ju hel fel när de är dom som är "ledande" spelarna i laget. Inte heller så konstigt att de känner sig redo för större saker snabbare då heller.-daniel- skrev:Precis det jag tycker också; bättre att vara ärlig. Bara hoppas Åberg kör med öppna kort i framtiden. Framförallt hoppas jag DIF försöker tänka om i frågan och kanske framförallt inte göra sig så beroende av en ung spelare som vill över. Naturligtvis jävligt lätt för mig att sitta och skriva när jag inte har något förslag på hur det skall gå till....SirDIFalot skrev:Japp.-daniel- skrev:Förstår inte riktigt hur det skulle gå till att vi skulle signa Robban Nilsson (den här säsongen), Salavat har väl satt upp honom på sin transferlista vilket alltså innebär att en annan KHL-klubb har möjlighet att plocka honom och ta över hans nuvarande kontrakt. Han är inte utköpt, kontraktet är inte rivet. Chansen är således 0.00001% att det skulle gå att lösa.
Expert.
-
Jag hade absolut velat spela i NHL... Inget snack! Men vid 18-års ålder? Som tonåring? Kalla mig dåre men jag tycker inte Lundqvist är en dålig målvakt, jag tycker inte Bäckström är en dålig center. Jag vet inte vad tycker ni? Båda två hade tålamod och ville etablera sig hemma klubblaget och i landslaget först. Vilket de gjorde och nu är de klasspelare. Det är spelare som förtjänar respekt.
sthlm1891: Ditt inlägg är så pinsamt att jag tror inte jag behöver förklara alls egentligen. Men here we go... Utveckla sitt spel? Jo för Elitserien är en dans på rosor utan någon som helst utbildningskvalite. Tjäna pengar? Jo, för elitseriens löner är som skolmaten ungefär, 10 spänn per match. Nog för att mycket vill ha mer, men jag tror man klarar sig på 200 000 i månaden och dessutom sparar en rejäl hacka eller vad tror du Einstein?
Han kommer att ha ca 15 år att spela in sig i NHL, jag tror det räcker. Med respekt mot föreningen som fostrat honom och i rent utbildningssyfte är det rent ut sagt idioti att inte stanna tills man åtminstone fyllt 20. Inte sticka så fort man fått hår på penis och nån äcklig fet slipsnisse vinkar med dollarbuntar.
sthlm1891: Ditt inlägg är så pinsamt att jag tror inte jag behöver förklara alls egentligen. Men here we go... Utveckla sitt spel? Jo för Elitserien är en dans på rosor utan någon som helst utbildningskvalite. Tjäna pengar? Jo, för elitseriens löner är som skolmaten ungefär, 10 spänn per match. Nog för att mycket vill ha mer, men jag tror man klarar sig på 200 000 i månaden och dessutom sparar en rejäl hacka eller vad tror du Einstein?
Han kommer att ha ca 15 år att spela in sig i NHL, jag tror det räcker. Med respekt mot föreningen som fostrat honom och i rent utbildningssyfte är det rent ut sagt idioti att inte stanna tills man åtminstone fyllt 20. Inte sticka så fort man fått hår på penis och nån äcklig fet slipsnisse vinkar med dollarbuntar.
100% DJURGÅRDSJ***L
Jag köper egentligen inte argumentet om att det skulle vara bättre att ta ett år i Elitserien än ett i Nordamerika, det känns mer som ett önsketänkande ifrån oss som följer Elitserien. Även om den här ligan är bättre så är det knappast några ljusår som skiljer till AHL, och det är nog nyttigt för spelare som åker över att få spela Nordamerikansk ishockey innan man lirar NHL.
Jockmaniac: Nu tjänar väl knappast en junior i Elitserien 200 papp i månaden. Sen tror jag knappast att de lirare som åker över gör det för pengarna, även om det kan hälpa till att locka över dem.
Jockmaniac: Nu tjänar väl knappast en junior i Elitserien 200 papp i månaden. Sen tror jag knappast att de lirare som åker över gör det för pengarna, även om det kan hälpa till att locka över dem.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- SirDIFalot
En spelare som kommer från ES och spelar i AHL gör det ju knappast för pengarna. Det är ju bara kolla vad de tjänar därborta.
http://www.capgeek.com/players/display.php?id=1692
Exempelvis Eddie Läck
http://www.capgeek.com/players/display.php?id=1692
Exempelvis Eddie Läck
Expert.
- SirDIFalot
Jag håller med dig. För vissa spelare kanske det passar bättre att stanna hemma några år men generellt tror jag knappast det blir sämre av att lira AHL och juniorligorna därborta. För att lära sig spelet och tänket därborta. Sedan inbillar jag mig att det är betydligt bättre tränare och sånt därborta.Edin skrev:Jag köper egentligen inte argumentet om att det skulle vara bättre att ta ett år i Elitserien än ett i Nordamerika, det känns mer som ett önsketänkande ifrån oss som följer Elitserien. Även om den här ligan är bättre så är det knappast några ljusår som skiljer till AHL, och det är nog nyttigt för spelare som åker över att få spela Nordamerikansk ishockey innan man lirar NHL.
Expert.
Att få känna förtroende och utvecklas i sin trygga hemmamiljö tror jag gynnar alla spelare.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- -daniel-
Jag håller faktiskt med dig här, och antagligen få något större förtroende hemma än i AHL. Fördelen är ju dock att de flesta kan spela in sig på liten rink och lära anpassa sig till livsstilen over there. Men i de allra flesta fall, dvs minst 95% av alla som sticker över, tror jag de själva tjänar på att vara hemma åtminstone 1 år till.Mäklaren skrev:Att få känna förtroende och utvecklas i sin trygga hemmamiljö tror jag gynnar alla spelare.
Jag kan tycka att det förövrigt skulle vara ett krav att NHL inte får plocka spelare under 20 eller något från våra ligor, men det kan vi antagligen bara drömma om.