Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Sitter på lite insider information angående Robban Nilsson. Det ryktas inifrån Ufa-Arena att Robban har blivit transferlistad efter sin något misslyckade säsongsinledning. 5 poäng (samtliga assist) och -3 på 15 matcher hittills den här säsongen.
Detta är inte från en förstahandskälla men en någorlunda trovärdig källa för att vara rysk...
Är det helt otänkbart att vi åtminstone kan låna in honom den här säsongen eller möjligtvis deala till oss ett slags artistkontrakt (gäller kanske inte svenskar)?
Detta är inte från en förstahandskälla men en någorlunda trovärdig källa för att vara rysk...
Är det helt otänkbart att vi åtminstone kan låna in honom den här säsongen eller möjligtvis deala till oss ett slags artistkontrakt (gäller kanske inte svenskar)?
Kommer Zibbe hem är han nog inte aktuell, men det är kul att leka med tanken, förstås.pulverapa skrev:Sitter på lite insider information angående Robban Nilsson. Det ryktas inifrån Ufa-Arena att Robban har blivit transferlistad efter sin något misslyckade säsongsinledning. 5 poäng (samtliga assist) och -3 på 15 matcher hittills den här säsongen.
Robert Nilsson - Mika Zibanejad - Marcus Nilson
Den kedjan hade ju varit trevlig att se... minst sagt!

Nu är det officiellt, Robban Nilsson är transferlistad.
Jag kan inte exakt reglerna i varken Sverige eller Ryssland. Robban är satt på så kallad "failed draft transfer list". Om det innebär att hans lön på något sätt makuleras vet jag inte. Vi kan nog inte heller ta in honom på artistkontrakt eftersom han spenderar somrarna i Sverige (där ryker väl minst 60 dagar).
Vi kanske kan låna honom?
Jag kan inte exakt reglerna i varken Sverige eller Ryssland. Robban är satt på så kallad "failed draft transfer list". Om det innebär att hans lön på något sätt makuleras vet jag inte. Vi kan nog inte heller ta in honom på artistkontrakt eftersom han spenderar somrarna i Sverige (där ryker väl minst 60 dagar).
Vi kanske kan låna honom?
Vore minst sagt kungligt. Men jag tror Schweiz lockar för Robert.
Re: Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och la
Vore ju minst sagt anus om han går till Ost...Enbom skrev:Vore minst sagt kungligt. Men jag tror Schweiz lockar för Robert.

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Jim Morrison
Robert Nilsson? JA TACK. Offensiv spets, ja tack.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Själv tror jag att någon annan KHL klubb kommer defenitivt att plocka honom så ha inte så höga förväntningar 

Haha, Robban Nilsson. Troligt att DIF skulle värva en av Europas mest produktiva spelare. Nä, ta in nån till från SSK nu!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Ja och Tim Eriksson platsar i NHL också...Mäklaren skrev:Haha, Robban Nilsson. Troligt att DIF skulle värva en av Europas mest produktiva spelare. Nä, ta in nån till från SSK nu!
Expert.
Som sagt: Krüger, Josefson, Engqvist med flera klarar av att spela i NHL. Då gör Tim det också.SirDIFalot skrev:Ja och Tim Eriksson platsar i NHL också...Mäklaren skrev:Haha, Robban Nilsson. Troligt att DIF skulle värva en av Europas mest produktiva spelare. Nä, ta in nån till från SSK nu!
En av Europas mest produktiva spelare, jag menar då självklart bland spelarna som är utanför NHL.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- SirDIFalot
I mitt tyckte låter ett sånt uttalande som du menar du typ top 10 i Europa? Finns en anledning att han misslyckats i KHL...Mäklaren skrev:Som sagt: Krüger, Josefson, Engqvist med flera klarar av att spela i NHL. Då gör Tim det också.SirDIFalot skrev:Ja och Tim Eriksson platsar i NHL också...Mäklaren skrev:Haha, Robban Nilsson. Troligt att DIF skulle värva en av Europas mest produktiva spelare. Nä, ta in nån till från SSK nu!
En av Europas mest produktiva spelare, jag menar då självklart bland spelarna som är utanför NHL.
Expert.
Jag vet inte hur mycket du har följt Salavat Julajev och Robert Nilsson den här säsongen. Jag har sett 5-6 matcher och jag tycker han ser helt okej ut för det mesta. Ibland blir han lite passiv och åker och gömmer sig.SirDIFalot skrev:I mitt tyckte låter ett sånt uttalande som du menar du typ top 10 i Europa? Finns en anledning att han misslyckats i KHL...Mäklaren skrev:Som sagt: Krüger, Josefson, Engqvist med flera klarar av att spela i NHL. Då gör Tim det också.SirDIFalot skrev:Ja och Tim Eriksson platsar i NHL också...Mäklaren skrev:Haha, Robban Nilsson. Troligt att DIF skulle värva en av Europas mest produktiva spelare. Nä, ta in nån till från SSK nu!
Det största problemet är att han, precis som Linkan i KHL, används helt fel. Han spelar en hel del box play och får sällan tid i power play. Han får spela med mindre begåvade spelare i tredje- eller fjärdelinan. Coachen föredrar sina ryska spelare framför honom trots att han skulle kunna spela ihop med t.ex. Radulov. Robbans styrka är ju skridskoåkningen och spelet med puck. Det får han inte chans att visa den här säsongen.
Nej, att han bara gjort 5 poäng så här långt beror nog mest på coachningen.
Ska jag vara helt ärlig tror jag inte Robban är speciellt sugen på DIF. Han har sagt att han vill köra några fler år i KHL och eventuellt återvända till DIF i slutet av karriären. Det blir nog en fortsättning i ett annat lag i KHL eller som ni säger, en tur till Schweiz. Men det är klart att DIF måste höra med hans agent och checka läget.
Robert Nilsson, JA TACK! Fan vad fint det hade suttit med lite spetskompetens och kreativitet. Känns ju inte så troligt dock.
Nånstans undrar jag varför det är så svårt att få in externa finansiärer för såna här värvningar. Det måste ju finnas intresserade sponsorer nånstans. När DIF har så lite sponsorintäkter jämfört med andra elitserielag tycker man ju att det borde finnas utrymme för att nån ska pumpa in lite extra deg. Ge oss Robban (nu när ingen vill ge oss Linkan)!

- SirDIFalot
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3810491.ab
”Vill till New York”
Hur ser du på NHL-spel i framtiden?
– Det är det man har drömt om sedan man var liten pojk. Det skulle vara hur stort som helst att bli draftad, och gärna tidigt, säger han med ett leende.
Har du något favoritlag?
– Jag hejar väl på Pittsburgh, men jag vet inte om jag vill spela där (skratt). Det är ganska sunkig stad
Var skulle du vilja spela då?
– New York eller L.A skulle inte vara helt fel. Men jag skulle bli glad var jag än hamnar.
Åberg har fötterna på jorden....
Eller nåt..
”Vill till New York”
Hur ser du på NHL-spel i framtiden?
– Det är det man har drömt om sedan man var liten pojk. Det skulle vara hur stort som helst att bli draftad, och gärna tidigt, säger han med ett leende.
Har du något favoritlag?
– Jag hejar väl på Pittsburgh, men jag vet inte om jag vill spela där (skratt). Det är ganska sunkig stad
Var skulle du vilja spela då?
– New York eller L.A skulle inte vara helt fel. Men jag skulle bli glad var jag än hamnar.
Åberg har fötterna på jorden....

Expert.