Ja, men om Enqvist inte vill vända hem har man ett andraalternativ. Det har man inte annars.kaminor skrev:Nästa år är Andreas Engqvist förstecenter.DIF_Soldier skrev:Nästa säsong då? Då drar han. Kanske om vi värvar någon förstacenter nu så har vi en redo inför nästa säsong.
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Säg den glädje som varar
-
Känner jag Djurgården rätt så kommer man fövänta sig att Norman tar förste centerplats nästa säsong. Han är ju trots allt ett år äldre, och är en säsong rikare rutinmässigt. Så nästa år då jävlar!
Varifrån känner jag igen det uttalandet?
100% DJURGÅRDSJ***L
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Allas vår kära JärlanJockmaniac skrev:Känner jag Djurgården rätt så kommer man fövänta sig att Norman tar förste centerplats nästa säsong. Han är ju trots allt ett år äldre, och är en säsong rikare rutinmässigt. Så nästa år då jävlar!

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Jim Morrison
Vettig text angående Zibanejads situation;
http://www.sensnation.com/2011/10/hey-m ... e-ya-goin/
Vet inte om den har blivit postad tidigare.
http://www.sensnation.com/2011/10/hey-m ... e-ya-goin/
Vet inte om den har blivit postad tidigare.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
KÄMPA Järlan, keep up the good work!
Trots mycket orättvis kritik så håller jag på dig, Järlan har en stor del i Djurgårdens förvandling de senaste åren.
Trots mycket orättvis kritik så håller jag på dig, Järlan har en stor del i Djurgårdens förvandling de senaste åren.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Jag tror det är mer Hardy än Järlan som vill bygga laget med fyra lika starka kedjor och så vidare. Han verkade ju inte direkt ogilla eller vilja göra sig av med Linkan under åren han var här. Järlan anpassar väl sig efter vad tränaren vill, det är ju trots allt som sätter spelidén och bestämmer vilka som ska spela.
Expert.
- -daniel-
Hetsen mot Järlan är "något" överdriven i mitt tycke.
Det skreks efter spets, spets hade vi så det räckte på forwardssidan förra säsongen - och hur bra presterade laget? Hur än en sportchef gör så finns det någon värvning som inte lyckas. Det kan inte var speciellt lätt...
Sen kan vi alla ha åsikter (det har jag också angående vissa värvningar), men det känns hyfsat omoget ibland.
Det skreks efter spets, spets hade vi så det räckte på forwardssidan förra säsongen - och hur bra presterade laget? Hur än en sportchef gör så finns det någon värvning som inte lyckas. Det kan inte var speciellt lätt...
Sen kan vi alla ha åsikter (det har jag också angående vissa värvningar), men det känns hyfsat omoget ibland.
Samtidigt så tycker jag att man ska ha någon sorts bas idé när det gäller lagbygget. Förra året blev det mycket spets. Var väl ingen plan från början men det var så det blev. Då körde man på många högklassiga elitseriespelare medan man det här året har satsat på ett skridskoskickligt, hårt jobbande lag. Det går ju att sia huruvida det beslutet varit lyckat eller inte. Säsongen är inte slut.-daniel- skrev:Hetsen mot Järlan är "något" överdriven i mitt tycke.
Ett samarbete mellan tränarna och sportchefen där båda får fram sina viljor. Om Hardy vill ha "fyra lika" kedjor så medan Järlan vill ha in spetsspelare så måste man kompromissa och lösa problemet. Om inte flera av våra killar kliver fram så kommer inte DIF att hamna högre än som bäst sexa, just för att vi inte har någon som gör det där extra.
Om man kommer överens om att vi ska bygga vårt lag på fart och mycket skridskoåkning så ska inte alla nyförvärv/förlängningar vara spelare som har det som största styrka. Vet inte hur jag ska uttrycka mig men man ska hela tiden "sträva" efter att ha en eller flera tillförlitliga spelare som man vet gör poäng. Sedan kan man ha flera runt om i laget som kan grejen med att trampa-tackla.
Olika spelare gör ett helt lag.
- -daniel-
Jag håller med dig i allt du skriver faktiskt.Struten skrev:Samtidigt så tycker jag att man ska ha någon sorts bas idé när det gäller lagbygget. Förra året blev det mycket spets. Var väl ingen plan från början men det var så det blev. Då körde man på många högklassiga elitseriespelare medan man det här året har satsat på ett skridskoskickligt, hårt jobbande lag. Det går ju att sia huruvida det beslutet varit lyckat eller inte. Säsongen är inte slut.-daniel- skrev:Hetsen mot Järlan är "något" överdriven i mitt tycke.
Ett samarbete mellan tränarna och sportchefen där båda får fram sina viljor. Om Hardy vill ha "fyra lika" kedjor så medan Järlan vill ha in spetsspelare så måste man kompromissa och lösa problemet. Om inte flera av våra killar kliver fram så kommer inte DIF att hamna högre än som bäst sexa, just för att vi inte har någon som gör det där extra.
Om man kommer överens om att vi ska bygga vårt lag på fart och mycket skridskoåkning så ska inte alla nyförvärv/förlängningar vara spelare som har det som största styrka. Vet inte hur jag ska uttrycka mig men man ska hela tiden "sträva" efter att ha en eller flera tillförlitliga spelare som man vet gör poäng. Sedan kan man ha flera runt om i laget som kan grejen med att trampa-tackla.
Det jag mest opponerar mig emot är alla jävla oneliners med sågningar av Järlan - allt är inte så svart & vitt som vissa postare på det här forumet verkar vilja få det till. Det är en nyanserad värld vi lever i.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
-daniel- skrev:Jag håller med dig i allt du skriver faktiskt.Struten skrev:Samtidigt så tycker jag att man ska ha någon sorts bas idé när det gäller lagbygget. Förra året blev det mycket spets. Var väl ingen plan från början men det var så det blev. Då körde man på många högklassiga elitseriespelare medan man det här året har satsat på ett skridskoskickligt, hårt jobbande lag. Det går ju att sia huruvida det beslutet varit lyckat eller inte. Säsongen är inte slut.-daniel- skrev:Hetsen mot Järlan är "något" överdriven i mitt tycke.
Det jag mest opponerar mig emot är alla jävla oneliners med sågningar av Järlan - allt är inte så svart & vitt som vissa postare på det här forumet verkar vilja få det till. Det är en nyanserad värld vi lever i.

Känner mig träffad och försöker ge min syn på saken.
Tycker helt enkelt att han gör fler dåliga än bra värvningar.
Om vi börjar med att bortse från självklara värvningar, spelare som kommer pga av att vi är DIF (M,Nilson, Tjärna X2, Ragge osv). Dessa skulle vilken sportchef som helst ta emot och här tror jag inte det spelat någon roll vem vi än haft som värvningsansvarig.
Då återstår de mer "oväntade" nyförvärven.
Kyle, en helt okey värvning, inget att säga om, bra jobbat.
Wesslau, har med tiden visat sig vara en bra värvning, var en katastrof när han kom
Mattias Carlsson, har mycket mer att bevisa
Jonas Almtorp, ok så här långt, inte mer
D Widing, passade inte in, fick ut alldeles för lite i vår förening
Mike Zigomanis, en helt okey värvning, något överskattad av några på forumet
Niklas Andersson, fiasko
Bombom, vad ska jag skriva som inte redan skrivits om den mannen, visserligen hög högstanivå, men ofta djupa dalar
D Schneider, sådär, inget att hänga i julgranen
Finns säkert spelare jag glömt eller medvetet ej tagit med (Kontinen). Men som jag ser det har Järlan inte lyckats ta hit någon "utifrån" som verkligen höjt laget en längre tid, förutom Kyle.
Se på Växjö, Luleå eller varför inte Saik, alla de klubbarna lyckas knyta till sig flera spelare "utifrån" som går in och stärker laget, säsong efter säsong.
Jag har ingen större tilltro till Järlan och hans sätt att se på lagbyggen. Förra året värvade vi forwards på löpande band istället för att satsa på stabila två-vägsbackar. Ingen bättring har skett till detta år.
Ber om ursäkt för ett något rörigt inlägg, men jag hoppas min poäng går fram. Sedan fattar jag att flera inte håller med.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Ja-ke den andre
Sitter och läser lite i Ottawas matchtråd från nattens match. Matchen är inte över än men Ottawa ligger under med 1-6 i detta nu.
Mika spelar center i denna match och gör det tydligen riktigt bra. Da Costa som han konkurrerar med är tydligen praktusel.
För någon vecka sedan var jag säker på att Mika inte skulle komma tillbaka, hade du frågat mig igår så hade jag sagt det motsatta och frågar ni mig nu så tror jag att han blir kvar, igen.
Det svänger om bajen.
Gah, kan vi bara få ett jävla svar snart eller.
Mika spelar center i denna match och gör det tydligen riktigt bra. Da Costa som han konkurrerar med är tydligen praktusel.
För någon vecka sedan var jag säker på att Mika inte skulle komma tillbaka, hade du frågat mig igår så hade jag sagt det motsatta och frågar ni mig nu så tror jag att han blir kvar, igen.
Det svänger om bajen.
Gah, kan vi bara få ett jävla svar snart eller.
- -daniel-
Jag höjer verkligen inte Järlan över skyarna men tycker du är något orättvis. Ragge var exempelvis långt i från en självklarhet han skulle komma hit efter Almtuna sejouren, Staffan Kronwall kämpade han nog rätt tappert för att få till en deal med Calgarys organisation..Sen är det jävligt svårt att veta hur en spelare skall "passa in", visst det ligger delvis på sportchefen att kunna scouta det men jag var exempelvis på förhand extremt nöjd med en värvning som Daniel Widing.BOMBOM BOUCHARD skrev:
![]()
Känner mig träffad och försöker ge min syn på saken.
Tycker helt enkelt att han gör fler dåliga än bra värvningar.
Om vi börjar med att bortse från självklara värvningar, spelare som kommer pga av att vi är DIF (M,Nilson, Tjärna X2, Ragge osv). Dessa skulle vilken sportchef som helst ta emot och här tror jag inte det spelat någon roll vem vi än haft som värvningsansvarig.
Då återstår de mer "oväntade" nyförvärven.
Kyle, en helt okey värvning, inget att säga om, bra jobbat.
Wesslau, har med tiden visat sig vara en bra värvning, var en katastrof när han kom
Mattias Carlsson, har mycket mer att bevisa
Jonas Almtorp, ok så här långt, inte mer
D Widing, passade inte in, fick ut alldeles för lite i vår förening
Mike Zigomanis, en helt okey värvning, något överskattad av några på forumet
Niklas Andersson, fiasko
Bombom, vad ska jag skriva som inte redan skrivits om den mannen, visserligen hög högstanivå, men ofta djupa dalar
D Schneider, sådär, inget att hänga i julgranen
Finns säkert spelare jag glömt eller medvetet ej tagit med (Kontinen). Men som jag ser det har Järlan inte lyckats ta hit någon "utifrån" som verkligen höjt laget en längre tid, förutom Kyle.
Se på Växjö, Luleå eller varför inte Saik, alla de klubbarna lyckas knyta till sig flera spelare "utifrån" som går in och stärker laget, säsong efter säsong.
Jag har ingen större tilltro till Järlan och hans sätt att se på lagbyggen. Förra året värvade vi forwards på löpande band istället för att satsa på stabila två-vägsbackar. Ingen bättring har skett till detta år.
Ber om ursäkt för ett något rörigt inlägg, men jag hoppas min poäng går fram. Sedan fattar jag att flera inte håller med.
Som någon redan påpekat är det självfallet ej heller enbart sportchefen som bestämmer, tror exempelvis Hardy varit extremt delaktig till (den i mitt tycke märliga förlängningen i det läget vi var på forwardssidan) med Mathias Tjärnqvist, och nobbandet av Linkan.
Men jag delar delvis kritiken som flera andra lagt fram; ibland känns det som att man inte riktigt ser till helheten utan värvar vad man för stunden tror man behöver, vilket naturligtvis känns märkligt. Jag har dock som sagt en känsla av att Hardys "något" envisa ledarstil påverkar hela vår förening; har tjurgubben bestämt sig för något så krigar han med näbbar & klor för att det skall bli så. Även om det för gemene man ter sig helt ologiskt.
Positivt om Zibbe (iofs verkar det mest vara en översättning av Senators egen artikel på deras hemsida):
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3806260.ab
- SkönaDjurgårn
Badar riktigt gott, nu far han fan komma hem! Ottawa ar lika kassa som vanligt.kaminor skrev:Positivt om Zibbe (iofs verkar det mest vara en översättning av Senators egen artikel på deras hemsida):
- -daniel-
Det står nog fortfarande och väger, men jag tror faktiskt Ottawa kommer skicka hem honom. Om inte annat för att inte "knäcka" Mika (som trots allt är deras top pick) nu när hela laget spelar bedrövligt. Men han har väl 3 matcher till på sig antar jag innan något händer...kaminor skrev:Positivt om Zibbe (iofs verkar det mest vara en översättning av Senators egen artikel på deras hemsida):