Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Enl Ros och mrmadhawk så är det ingen skada/skador utan istället att Valiquette tröttnat på att resa runt och väljer lägga av istället. orkade inte åka till Sverige alltså.
Tror nog på en blandning...
Tror nog på en blandning...
2014-04-07, vad hände?
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Var han omotiverad att komma hit så är jag jävligt glad att han sa upp sig... För då finns det väl noll risk att vi behöver pröjsa honom. Sedan hade jag verkligen inte velat ha hit en målvakt som drog sig för att komma hit men tar chansen att få ut lite extra pengar före pension.
Edit: Fast madhawk skriver ju att det är pga skada..?
edit2: Okej, båda hintar om det på twitter, men inte tillräckligt med substans i det för att gå ut med det "officiellt" på sin blogg.
edit2: Okej, båda hintar om det på twitter, men inte tillräckligt med substans i det för att gå ut med det "officiellt" på sin blogg.
Expert.
@Rosenrasande: @Oscaradel7 @mrmadhawk givetvis ville han inte till Sverige. Han kommer sluta med hockey, tror jag. Orkade inte ett år till i packsäck.SirDIFalot skrev:Var han omotiverad att komma hit så är jag jävligt glad att han sa upp sig... För då finns det väl noll risk att vi behöver pröjsa honom. Sedan hade jag verkligen inte velat ha hit en målvakt som drog sig för att komma hit men tar chansen att få ut lite extra pengar före pension.
@MrMadhawk: @Rosenrasande @Oscaradel7 Japp, då var vi på samma bana där alltså.
2014-04-07, vad hände?
Slutsatsen är ju helt klart att en eventuell Ottosson kommer dröja. Prio 1 kommer ju numer att vara att få in en förstemålis. Vi kan bara hoppas på att man hittar en sådan i tid, och att alla pengar inte går till enbart honom, så att vi får in Otto också till slut.
Allihop: skynda att vänta!
Allihop: skynda att vänta!
Alltså, är det någon mer än mig den där Joel Lillbroända går på nerverna? Först dissar han vitt och brett RaddaOtto-kampanjen (gillar man det inte, kan man inte vara tyst då?). Sen går han in och är spydig mot att folk vill ha Brust här:
@JoeLills: @brust250 Hello, would you consider changing your surname to "Brust" and goaltend for icehockey club Djurgårdens IF in Sweden? #DIFHockey"
(twittrat till en snubbe som heter Barry Rust). Han företräder ändå DIF i 08Hockey/Fotboll. Lite familjeanda kanske?
@JoeLills: @brust250 Hello, would you consider changing your surname to "Brust" and goaltend for icehockey club Djurgårdens IF in Sweden? #DIFHockey"
(twittrat till en snubbe som heter Barry Rust). Han företräder ändå DIF i 08Hockey/Fotboll. Lite familjeanda kanske?
- SirDIFalot
Haha, med samma resonemang borde du vara tyst om detta om du inte gillar Joel... Varför ska det vara så hemskt att inte gilla Otto-kampanjen?nevyn skrev:Alltså, är det någon mer än mig den där Joel Lillbroända går på nerverna? Först dissar han vitt och brett RaddaOtto-kampanjen (gillar man det inte, kan man inte vara tyst då?). Sen går han in och är spydig mot att folk vill ha Brust här:
Joel är för övrigt inte ironisk angående Brust? Han vill ha honom på riktigt. Du verkar ha missuppfattat honom rätt rejält där.
Expert.
Problemet är att han basunerar ut det offentligt. De diskussioner som förs på detta forum kan knappast ses som så offentliga, de är inte riktade till ingen och alla.
Tveksam till hur sugen han är på Brust med tanke på kommentarerna:
"Ny ide, Ottosson i kassen!"
"Fattar inte att Barry Brust inte trendar ännu. #BarryBrust"
"Drar en löprunda för Barry Brust nu, gör det du med #RunForBrust..."
"Blir bara mer övertygad. ?#Brustisamust? ?#insamling? ?#DIFHOckey? " (video när Brust vevar på)
Visst är sarkasm svår i det skrivna ordet, men nån måtta får det vara ändå. Eller har jag missat något?
"Blir bara mer övertygad. ?#Brustisamust? ?#insamling? ?#DIFHOckey? " (video när Brust vevar på)
Visst är sarkasm svår i det skrivna ordet, men nån måtta får det vara ändå. Eller har jag missat något?
- SirDIFalot
Kan försäkra dig om att han vill ha Barry Brust på riktigt.nevyn skrev:Problemet är att han basunerar ut det offentligt. De diskussioner som förs på detta forum kan knappast ses som så offentliga, de är inte riktade till ingen och alla.
Tror det är minst lika många som läser här på forumt som läser hans twitter-konto. Båda två är forum där man kan diskutera. Men det är uppbyggt olika.
"Totalt 46 användare online :: 14 registrerade, 0 dolda och 32 gäster (baserat på aktiva användare under de senaste 5 minuterna)"
Tror det är färre folk som läser hans twitterkonto var 5:e minut.
Expert.
Ok, jag har mest läst in cynism i hans twittrar tidigare, men säger du det så får jag tro på det.
Nu får man hoppas på att Chris Holt ansluter sig till Djurgården!
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9422
Eller Turco
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9422
Eller Turco

Barry Brust verkar ju som det skulle kunna vara en höjdarvärvning.
Verkar ha ett temperament men står ju upp för sitt lag och sina medspelare.
Hoppas det är någon Challe har på sin radar och tar kontakt med för att undersöka möjligheterna.
Verkar ha ett temperament men står ju upp för sitt lag och sina medspelare.
Hoppas det är någon Challe har på sin radar och tar kontakt med för att undersöka möjligheterna.
- John Terry
- Djurgården Hockey
Drar till med något våldsamt kontroversiellt här nu. Strunta i Ottosson och samla in pengar så vi kan bygga en scoutverksamhet istället...
Edit: Och nej, det är inte pissa på det enorma engagemang och arbete en del lägger ner. Enormt hyll för det! Tycker bara att det finns vissa saker som den här föreningen långsiktigt skulle behöva satsa på.
Edit: Och nej, det är inte pissa på det enorma engagemang och arbete en del lägger ner. Enormt hyll för det! Tycker bara att det finns vissa saker som den här föreningen långsiktigt skulle behöva satsa på.
Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag
Scouting måste bli prioriterat... Värvningarna de senaste åren har varit.. sådär.John Terry skrev:Drar till med något våldsamt kontroversiellt här nu. Strunta i Ottosson och samla in pengar så vi kan bygga en scoutverksamhet istället...
Nu är vi tvungna att spetsa för att komma tillbaks på direkten så Ottoslantarna måste gå dit. Idén är dock mycket riktig, anser jag.
Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Chris Holt har ju skrivit kontrakt med Avtomobilist Jekaterinburg...?
Ja vad nu den där skribenten än tycker om Brust så kan man kan man ju iaf konstatera att han verkar ha otroligt mycket fritidnevyn skrev:Problemet är att han basunerar ut det offentligt. De diskussioner som förs på detta forum kan knappast ses som så offentliga, de är inte riktade till ingen och alla.

Men brust verkar ju vettig. Har dock enbart sett filmen som någon postade tidigare, såg grym ut på den. Hoppas iaf att det löser sig till det bästa!