Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
18DIF91
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av 18DIF91 »

DIF_Soldier skrev:Vet inte vad du baserar på att han är diva mer än att han är något puckkär. I övrigt jobbar han ju och sliter kopiöst trots lite speltid utan gnäll.

Tack!

Någon annan som också tycker att han har haft en förmåga att vara lite puckkär ibland.

Vart ju mer eller mindre utskälld när jag ens vågade dryfta den tanken förut.

Dock är han inte någon diva, tycker han jobbar på bra i övrigt.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Vidhåller dock att han blivit bättre på att släppa pucken i rätt läge den här säsongen. Det finns mycket potential i Mario Kempe. Han förtjänar en plats i Djurgården 12/13.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

DIF_Soldier skrev:Vidhåller dock att han blivit bättre på att släppa pucken i rätt läge den här säsongen. Det finns mycket potential i Mario Kempe. Han förtjänar en plats i Djurgården 12/13.
Håller med! Tycker att Kempe förtjänar mer speltid.
clowns to the left of me, jokers to the right
fillefilander

Inlägg av fillefilander »

F*@#%@% SK*T!!

Ska det vara så j*vla svårt att inse vart problemet ligger. Man har ju ingen målskytt i laget, och pp är ju katastrof! Hur länge ska man vänta på att det ska lossna för Mackan t.ex? Honom har man tydligen hur mycket tålamod som helst med men Linkan kan man inte ge en chans. Mackan är den största glidaren som någonsin varit i klubben. Jag gillar honom dock, men han måste öka sin jobbinsats i matcherna.

Det blir knappast slutspel denna säsong, spelet är det sämsta jag sett på 4-5 år från DIF. Och jag är i vanliga fall en obotlig optimist och tror alltid på slutspel... :?
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

12 matcher är spelade, man kanske inte ska dra för stora växlar.

Men det känns verkligen inte bra när vi blandar och ger så här jävla mycket. Även om Zibanejad återvänder så tror jag inte problemet med målgörandet kommer nå sin lösning. Han kommer bidra, men inte som de flesta verkar tro.

Ett riktigt etablerat namn med mycket rutin och målsinne. ( Känns lite löjligt att säga det, för det kommer ju verkligen inte att hända denna säsong iaf )
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Användarvisningsbild
Jokester
Säsongskort: Ja

Inlägg av Jokester »

Kan inte annat än imponeras av Iggulden, fan va vi skulle behöva en liknande spelare.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... enter.html
Järlan om Zibbe och ny center.

Positivt att Järlan har hajat situationen och letar center till 1-2 kedjan, hoppas han hittar något fynd om inte Zibbe kommer.
Användarvisningsbild
roj

Inlägg av roj »

Kempe bränner viktiga straffar.Både mot fbk & saik. Varför inte välja nån annan!?

Om inte Zibbe kommer tillbaka så behöver Dif en Mike Iggulden
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

roj skrev:Kempe bränner viktiga straffar.Både mot fbk & saik. Varför inte välja nån annan!?

Om inte Zibbe kommer tillbaka så behöver Dif en Mike Iggulden
Iggulden ''passar inte in i DIF-profilen'', så honom kan vi glömma. Djurgården letar inte efter bra spelare, man letar efter spelare som utger sig för att vara Djurgårdare och som mer än gärna kommer och underpresterar i DIF-tröjan.

Vi har en Djurgårds- och Stockholmsprofil på laget som ska göra att vi arbetar hårdare än de andra lagen, men det är fan tvärtom. Våra spelare åker minst skridskor och ser ut att vara sämst tränade av alla lag i hela serien.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Äh, Zuccarello blev nedskickad efter tre matcher till AHL. Be Espen ringa honom och övertala honom att komma till Sverige och välja Djurgården, så har vi helt plötsligt Elitseriens bästa forward. :lol:
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Jim Morrison skrev:Äh, Zuccarello blev nedskickad efter tre matcher till AHL. Be Espen ringa honom och övertala honom att komma till Sverige och välja Djurgården, så har vi helt plötsligt Elitseriens bästa forward. :lol:
Passar inte in i DIF-profilen.....
Stadion

Inlägg av Stadion »

Nivån blir bara högre och högre för varje dag som går på detta forum...
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Stadion skrev:Nivån blir bara högre och högre för varje dag som går på detta forum...
Vad är det nu som är så illa?
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Stadion skrev:Nivån blir bara högre och högre för varje dag som går på detta forum...
Det är ju sant... Jag skulle kunna kasta upp förslag som säger att Crosby skulle spela gratis för oss. Hardy skakar på huvudet, och säger: Men är han Stockholmare? Vill han åka så mycket skridskor att han ramlar? Kan han säga till media att han älskar Djurgården, men avslutar matcherna med att T-baga DIF-skölden på isen?

Vi har den kosntigaste synen på kvalite och talang i den här ledningen så jag tror jag kräks...
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

När Hardys kontrakt går ut så skulle det vara fint att se Mats Waltin tillbaka. Han gör succé nu i Västerås och är en väldigt duktig tränare som vi alla vet. Så kan han köra en Rönnqvist och ta med sig William Karlsson och Broc Little hit.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Låst