Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Att jämföra Kenny Jönsson eller Marcus Ragnarsson med Douglas Murray är ju som att jämföra Zdeno Chara och Ryan Suter med typ Johnny Oduya.
Expert.
Talar inte om kvalitet. Vi talar om den psykiska effekten av att få in en spelartyp som handlar om att fatta enkla beslut. Vilket med riktigt alla dina tre spelare ovan är ganska så bra på. Suter erkänner jag dock att jag har lite halvtaskig koll på.SirDIFalot skrev:Att jämföra Kenny Jönsson eller Marcus Ragnarsson med Douglas Murray är ju som att jämföra Zdeno Chara och Ryan Suter med typ Johnny Oduya.
Hade hellre tagit in Murray än Fleury för pengarna i alla fall.
Men säcken spelar ju inte ens AOM som åtminstone har potential att väcka laget energimässigt med en propp. istället spelas en helt hopplös Nordlund som retar gallfeber på mig med sitt tafatta spel.
Men säcken spelar ju inte ens AOM som åtminstone har potential att väcka laget energimässigt med en propp. istället spelas en helt hopplös Nordlund som retar gallfeber på mig med sitt tafatta spel.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
sensei skrev:Hade hellre tagit in Murray än Fleury för pengarna i alla fall.
Hade gärna hört argumentet för att Nordlund går före Ollas! Har inte fattat än vad Nordlund ska tillföra.
- SirDIFalot
SKÄGG!bastis7 skrev:sensei skrev:Hade hellre tagit in Murray än Fleury för pengarna i alla fall.
Hade gärna hört argumentet för att Nordlund går före Ollas! Har inte fattat än vad Nordlund ska tillföra.
Seriöst dock, vår ojämnaste och mest chansspelande back är vår mest rutinerade.
Expert.
Man måste ju också se till vilken oreda eller orosmoment en viss spelare orsakar motståndaren. Norlund skulle knappt jag själv vara rädd att möta, han är snällare än moder teresa där ute. Oavsett vad man tycker om det så rimmar det illa med hela järnkamin-grejjen och sannolikt sänker det pulsen hos både åskådare och medspelare.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Jag tror du missförstod vad jag menade. Jag gillar backklippor som spelar äckligt disciplinerat i match efter match och tar de säkra alternativen varje gång en match behöver det. Däremot existerar det knappt sådana backar nuförtiden och även om vi mot förmodan skulle kunna hitta en ny Ronnie eller Jönsson så är den spelartypen ingenting som vi skulle kunna bygga DEN typen av defensiva grund ifrån då vår nuvarande spelidé som den de-facto omsätts i praktiken ligger ljusår ifrån vad en sådan spelare skulle tillföra.Manijock skrev:Rappakalja. Vi har sett det förr. Spelstilarna du pratar om är få förunnade, det ger jag dig. Alla ska framåt och bidra till den offensiva Barcelona-hockeyn. En samhällsfaktor i övrigt där alla ska rita huset, men ingen ska lägga grunden. Djurgården är grundlöst! Vi har sett det förr.Praetori skrev:Lirare som Pettersson eller Kenny Jönsson utgjorde ju stommen i en lång Svensk tradition om att faktiskt bygga på ett grundmurat "säkert" försvarsspel men Kanadensisk gå-direkt-på-mål hockey gjorde ju lagbyggen med den principen lite uddlösa någon gång på 90-talet och därmed har andelen backar skolade enligt den spelstilen gått från ett fåtal till i princip inga?Manijock skrev:Christian Eklund ?@Fimpen20:
Tänk en Ronnie"pancake"Pettersson i dagens DIF.
Snittade väl 1 misstag per 98:e match
Tillbaks sänghalmen å producera sarg ut backar Ronnie
Fimpen har ju onekligen rätt. Dogge hade ju varit en Ronnie-back men säkerhetsvärderande backar är ju tydligen passé... Alla ska kunna snurra jättesnabbt, jonglera med pucken jättemånga gånger och skjuta jättehårt i sargen. Det är 2015....
Det får vi fullt förutsägbart betala för nu. Inkompetens!
Jag kan inte komma på ett enda namn ens om man inkluderar våra främsta NHL-proffs som uppfyller de kriterierna och samtidigt skulle kunna fungera i vårat nuvarande lag och spelstil.
Senaste lockoutåret när Dogge kom in med något helt annat än utvisningsminuter och baklängeskassar som många trodde på redan då. Han bidrog med lugn och ro i försvarsarbetet. Erik Gustafssons snurrfinter må ha förblindat de förnämaste av Djurgårdssupportrar, men så är fallet. Kenny Jönsson som du pratar om ska vi inte ens tala om. Han klev in i Rögle för inte allt för många år sedan (nåja, allt är relativt), spelade vartannat byte och bidrog med lugn och ro i försvarsarbetet. Ragge är en annan, som bidrog med just detta, lugn och ro i försvarsarbetet. Plus lite hårda tag när situationen krävde så.
Alla lag behöver någon som lägger grunden, och I dare you att hitta en sådan i våran backbesättning idag. Fernholm med bandage kring svålen? Nej du, Djurgården anno 14-15 är byggt av snurriga slipsknutar och fumliga polacker (Om det tillåts en något passé fördom).
Jag är HELT för en lugn-och-ro typ som Ragge som inte bara ingav lugn och samarbetade bra med målvakterna utan som även fungerade som måttstock och mentor för övriga backar men Ragge var inte en säkerhetslirare på det sättet och vår offensiv kräver backar som är med framåt eftersom det är i SHL vi lirar och vi inte har forwards som kan muskla sig igenom trafiken framför mål.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Vår mest rutinerade är en duvunge. Där är problemet! Karln är inte rutinerad, han är bara minst fjunig. Vår backsida är verkligen helt jävla horribelt snebyggd.SirDIFalot skrev:SKÄGG!bastis7 skrev:sensei skrev:Hade hellre tagit in Murray än Fleury för pengarna i alla fall.
Manijock skrev:Vår mest rutinerade är en duvunge. Där är problemet! Karln är inte rutinerad, han är bara minst fjunig. Vår backsida är verkligen helt jävla horribelt snebyggd.SirDIFalot skrev:SKÄGG!bastis7 skrev:sensei skrev:Hade hellre tagit in Murray än Fleury för pengarna i alla fall.

Här har vi vår frälsare Greg Zanon! Han har skägg, han är back och han har rutin!
Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in
Det skär i hjärtat att Dogge nekades, speciellt när de backar vi har inte kan slå en papperspåse...Kalliasson skrev:Detta var vad vi gick miste om:
Säg vad ni vill om Douglas Murray, han är en respektingivande back oavsett ålder. Tror f.ö. att han skulle ha passat bättre i SHL än i HA (där han gjorde någorlunda bra ifrån sig i lockouten) då det inte är lika böljande spel. Har även en känsla av att han skulle ha varit en bra stomme utanför isen i omklädningsrummet och allt runtomkring.
Säkert ett uttjatat ämne men var bara tvungen efter att jag hade sett youtube-videon.
Skickat från min C6903 via Tapatalk
It's the hope that kills you.
-
Färjestad har värvat centern Tero Koskiranta, http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8064 , från TPS. Kanske hade varit något för oss om KG hade varit lite kylig.
- SirDIFalot
Men kolla hans plus/minus!Benjamin L. Willard skrev:Färjestad har värvat centern Tero Koskiranta, http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8064 , från TPS. Kanske hade varit något för oss om KG hade varit lite kylig.

Expert.
vi värvade ju damien kolla hans plus/minus.SirDIFalot skrev:Men kolla hans plus/minus!Benjamin L. Willard skrev:Färjestad har värvat centern Tero Koskiranta, http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8064 , från TPS. Kanske hade varit något för oss om KG hade varit lite kylig.
Skickat från min D6603 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Trött - Tröttare - MorwinMorwin skrev:vi värvade ju damien kolla hans plus/minus.SirDIFalot skrev:Men kolla hans plus/minus!Benjamin L. Willard skrev:Färjestad har värvat centern Tero Koskiranta, http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8064 , från TPS. Kanske hade varit något för oss om KG hade varit lite kylig.

Jag vill att DIF presenterar en ny back nu! Ge mig!