Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
crike
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av crike »

Kentta skrev:
Billx skrev:Dragan Umicevic köps ut från Frölunda... Är inget man direkt hoppas på ska hamna i DIF men som det ser ut idag är man ju öppen för alla offensiva förslag.
Percy lär ju stå där nere i Malmö och vifta med sina pengabuntar åt Dragan, hett tips att han hamnar där nere.

Visste att jag läst det, som sagt ingen högoddsare men du kanske var inblandad och har drygat ut kassan lite Kentta :wink:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3773720.ab
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Jag förstår mig inte på Malmö riktigt, om vi snackar spretiga värvningar i Modo är det INGENTING mot Malmös...

Får se om de tokfloppar eller inte men jag har en känsla av det.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Mario eller Tim?

En stark forechecking eller långa anfall? Jag väljer långa anfall och väljer Tim.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mäklaren skrev:Mario eller Tim?

En stark forechecking eller långa anfall? Jag väljer långa anfall och väljer Tim.
Med tanke på dess åldrar tror jag att det blir Mario som får förlängt, samt Sillen, så får Tim gå.
Expert.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

SirDIFalot skrev:
Mäklaren skrev:Mario eller Tim?

Med tanke på dess åldrar tror jag att det blir Mario som får förlängt, samt Sillen, så får Tim gå.
Jag var på väg att skriva att det kanske beror på vem nästa års tränare blir. Dock kommer dom säkert försöka göra detta klart innan dess och om Hardy har något inflytande i beslutet så tror jag också att det blir som du säger.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Känns i mitt tycke lite meningslöst att spekulera när vi inte alls vet hur den här säsongen slutar för trion Kempe / Tim / Cehlin.

Men det låter väl kanske mest troligt att Tim får röra på sig nästa säsong, eftersom han knappt får speltid...
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Mäklaren skrev:Alltså allvarligt. Jämför inte Anton Strålman med Holmqvist. Det är som skilda värdar, Strålman är en spelare på europeisk toppnivå med riktigt bra spelsinne, skridskoåkning, skott och placeringsspel. Holmqvist må vara riktigt bra i PP ibland, men i övrigt är han en trög och mjuk spelare som räds närkamper.
Jag tycker att Honken är en lysande PP-spelare när han är i form. Utan honom och Tjärna Jr är DIF:s PP ungefär lika bra som SSK:s dito när det är som sämst. Men även om min jämförelse haltar på flera plan var mitt syfte mest att belysa det faktum att vi redan har spelare med Stålmans spelstil i laget, även om dessa inte är lika bra som den sistnämnda.

Jag tycker för övrigt att Monténs senaste uttalande om PP i allmänhet svarar ganska väl på frågan om varför vårt PP inte fungerar. Ett stillastående PP håller inte i längden.

Avery kan nog vara intressant om vi får tillbaka Zibbe - förutsatt att vi har råd.

Kentta: Klart Kronwall kommer att kräva en hög lön, men Bombom sitter nog på en ganska hyfsad sådan också, varför kostnaden inte borde bli större vid ett eventuellt byte. Kronwall är en av ES bästa backar när han är på spelhumör och fortfarande högklassig när han är inne i en sämre period, så självklart skulle det bytet gynna oss. Jag skulle bli helt lyrisk om det skedde. Kronwall är något bättre defensivt och mycket bättre offensivt än Fernholm, så ja...
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Att ens fundera över att tacka nej till Strålman om man får läget är galet.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

DIF_Soldier skrev:Att ens fundera över att tacka nej till Strålman om man får läget är galet.
Potential att hålla Mange Johansson-klass i 15 år framåt..
Expert.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

SirDIFalot skrev:
DIF_Soldier skrev:Att ens fundera över att tacka nej till Strålman om man får läget är galet.
Potential att hålla Mange Johansson-klass i 15 år framåt..
Han passar inte in i lagbygget. 8)
Sushi

Inlägg av Sushi »

Finns de chans att Zibanejad fortfarande kan lånas ut till Dif ? det är väl 9 matcher eller nåt man kan spela har jag för mig innan det e helt kört. För har ju inte sett så bra ut hitills. Tror ett år till i Dif skulle göra han gott. om han inte börjar producera eller vill spela i ahl dvs. :)
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

C Mika Zibanejad could have his fate for the 2011-12 season decided by the end of the weekend. That’s when GM Bryan Murray and coach Paul MacLean will sit down and discuss what’s best for the 18-year old first round pick. Zibanejad, who will have his the first year of his entry level contract kick in if he plays more than nine games, will either go back to Sweden or spend the season in Ottawa. Through three games, he has one assist and is a minus-2, while bouncing from centre to wing
Vet inte vart detta skrevs från början men detta än en quote från hfboards.com gällande Mikas situation.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Det betyder att Mika numer står på 0+1 och -3 på 4 matcher. Kanske får vi tillbaka honom trots allt...

Angående Strålman: Jovisst, men tror ni verkligen att han skulle skriva på ett 15-årskontrakt i nuläget? Snarare stanna säsongen ut och sedan gå vidare. Dessutom måste man prioritera och Antons påskrift kostar nog en hel del.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Paulsson ska tydligen hänga löst i Fbk
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Jag tror fan Zibbe kommer hem! Om han inte gör värsta cp-rycket och stänker in en massa mål och assists i Ottawa helt plötsligt. Fan vad sweet det skulle vara! Dessutom känner jag mig fortfarande som i ett rus efter gårdagens insats mot köpköping. Tänk er lite frenesi, fart och kämpaanda a la Zibanejad på det! Smutt.
Låst