Säsongen 2024/25
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 2024/25
En poäng närmare SSK var allt kvällen kunde ge oss, men bättre än inget.
Avskaffa tre mot tre.
Säsongen 2024/25
SSK är riktigt bra. Liljegren är en potentiell MVP för Södertäljegänget.Mattias_87 skrev: ↑2024-10-30 21:26:38 En poäng närmare SSK var allt kvällen kunde ge oss, men bättre än inget.
Enskilda spelare kommer kunna spöka för oss hos motståndarna även om vi har seriens bästa trupp.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
Säsongen 2024/25
Det har vi inte.Praetori skrev: ↑2024-10-30 21:32:21SSK är riktigt bra. Liljegren är en potentiell MVP för Södertäljegänget.Mattias_87 skrev: ↑2024-10-30 21:26:38 En poäng närmare SSK var allt kvällen kunde ge oss, men bättre än inget.
Enskilda spelare kommer kunna spöka för oss hos motståndarna även om vi har seriens bästa trupp.
Inte just nu iallafall.
Vi har många spelare som inte är där man förväntade sig. Thoresen, Kelleher, Eriksson, Weigel.
Vissa större besvikelser än andra. Men det återstår att se om de kommer upp i nivå.
Målvaktsplatsen likaså. Den går vi inte upp med.
Vi har verkligen inte den bästa truppen just nu.
Senast redigerad av DjurgårdareiNorrland den 2024-10-30 21:43:28, redigerad totalt 1 gånger.
Säsongen 2024/25
Saknar harmonin i truppen, idag var ingen bra match. Bara en bra pp uppställning räddar oss idag. Vart är spetsen? Känns som att vi får kriga som fan för mål. Skillsen syns inte.. Sen vet jag vad statsen säger men ögontestet idag säger tvärtom
Säsongen 2024/25
Det tycker jag faktiskt att vi har. Utan snack.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2024-10-30 21:37:35Det har vi inte.Praetori skrev: ↑2024-10-30 21:32:21SSK är riktigt bra. Liljegren är en potentiell MVP för Södertäljegänget.Mattias_87 skrev: ↑2024-10-30 21:26:38 En poäng närmare SSK var allt kvällen kunde ge oss, men bättre än inget.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Säsongen 2024/25
Seriens bästa trupp? Bara Eklund som håller nivå. Visst har vi 5-6 namn som gör sig bra på pappret men bäst-före gick ut för lika många år sen. Tyvärr!Praetori skrev: ↑2024-10-30 21:44:12Det tycker jag faktiskt att vi har. Utan snack.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2024-10-30 21:37:35Det har vi inte.Praetori skrev: ↑2024-10-30 21:32:21SSK är riktigt bra. Liljegren är en potentiell MVP för Södertäljegänget.Mattias_87 skrev: ↑2024-10-30 21:26:38 En poäng närmare SSK var allt kvällen kunde ge oss, men bättre än inget.
Kolla Possler, Maione, Forsberg, Nilsson, Theochardis. Leverans match efter match efter match. Klasskillnad just nu. Och då har Fortier, Mustonen, Osmanis knappt kommit igång än.
Den bittra sanningen är att Hampus Larsson från Hanviken presterar bättre än våra toppspelare. All cred till honom, men säger en del av hur illa det faktiskt är.
En iakttagelse från Djurgårdens kommunikation senaste säsongerna är snacket om att det fortfarande är ”tidigt på säsongen”, som att slutprodukten ska bli klar lagom till våren. Svårt att konkurrera med lag som faktiskt har det mesta på plats när pucken släpps i början av september.
Sväva i det blå
Säsongen 2024/25
har jag sagt sen säsongsstart, vi har seriens bästa bredd, men vi ligger i botten när det gäller spets, finns spelare som kan sprattla till, men utpräglade målskyttar har vi INGA.
Säsongen 2024/25
Har du kollat närmelsevis lika många matcher med Löven som med DIF för att göra jämförelsen? Eller bedöms det ena laget på highlights + EP-stats och det andra på fullständigt genomtittade matcher?thelinho skrev: ↑2024-10-30 22:29:35Seriens bästa trupp? Bara Eklund som håller nivå. Visst har vi 5-6 namn som gör sig bra på pappret men bäst-före gick ut för lika många år sen. Tyvärr!Praetori skrev: ↑2024-10-30 21:44:12Det tycker jag faktiskt att vi har. Utan snack.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2024-10-30 21:37:35Det har vi inte.Praetori skrev: ↑2024-10-30 21:32:21SSK är riktigt bra. Liljegren är en potentiell MVP för Södertäljegänget.Mattias_87 skrev: ↑2024-10-30 21:26:38 En poäng närmare SSK var allt kvällen kunde ge oss, men bättre än inget.
Kolla Possler, Maione, Forsberg, Nilsson, Theochardis. Leverans match efter match efter match. Klasskillnad just nu. Och då har Fortier, Mustonen, Osmanis knappt kommit igång än.
Den bittra sanningen är att Hampus Larsson från Hanviken presterar bättre än våra toppspelare. All cred till honom, men säger en del av hur illa det faktiskt är.
En iakttagelse från Djurgårdens kommunikation senaste säsongerna är snacket om att det fortfarande är ”tidigt på säsongen”, som att slutprodukten ska bli klar lagom till våren. Svårt att konkurrera med lag som faktiskt har det mesta på plats när pucken släpps i början av september.
Säsongen 2024/25
Rent krasst är ju Fortier, Mustonen och Osmanis medelmåttor som petas in i en 3e- eller 4e-lina i ett topplag på HA-nivå. Possler har fått ett ordentligt lyft i år men är inte heller en gubbe för en topplina. Tycker han har fått för bra utdelning och kommer knappast fortsätta med den här produktionen.dr111DIF skrev: ↑2024-10-31 08:44:47Har du kollat närmelsevis lika många matcher med Löven som med DIF för att göra jämförelsen? Eller bedöms det ena laget på highlights + EP-stats och det andra på fullständigt genomtittade matcher?thelinho skrev: ↑2024-10-30 22:29:35Seriens bästa trupp? Bara Eklund som håller nivå. Visst har vi 5-6 namn som gör sig bra på pappret men bäst-före gick ut för lika många år sen. Tyvärr!Praetori skrev: ↑2024-10-30 21:44:12Det tycker jag faktiskt att vi har. Utan snack.
Säsongen 2024/25
Första fjärdedelen är avklarad. Kan konstatera att vi kryssat mot alla andra i topp 6, vilket tyder på att vi spelat jämnt med topplagen. Spelmässigt är det svårt att vara riktigt nöjd, målvaktsspel och flera av våra tänkta stjärnor har varit blekare än man hoppats på. Ett poängsnitt på 2 poäng per match i kombination med en stor spelmässig förbättringspotential är verkligen inte så illa. Jag har inte sett så mycket av toppkonkurrenterna i år men känslan är att vi har störst förbättringspotential, de andra lagens stjärnor verkar leverera.
Jag tror att vi hade 15 p på 13 matcher förra året, så definitivt en bättre start i år.
Jag tror att vi hade 15 p på 13 matcher förra året, så definitivt en bättre start i år.
Säsongen 2024/25
Hävelid sköter sig ändå hyfsat. Långt bättre än Andren. Vill fortsatt ha in en ny keeper och spela Hävelid varje match tills dess.
Andren skötte båsdörren på en bra allsvensk nivå
Andren skötte båsdörren på en bra allsvensk nivå

Säsongen 2024/25
Helt OK med den lösningen jag också, Hävelid är reserv och vi plockar in en riktig vinnarskalle som första spade! Om detta sker tror jag fan vi löser ut denna säsong och går upp i SHL. Om vi inte gör detta och blir kvar i HA, kommer många av våra bra lirare dra till nästa säsong och sen sitter vi i HA som råttorna, i år och dar... Denna säsong är vår chans och känns lite som många spelare är här i år för att det är "nu eller aldrig, vi fixar detta tillsammans".
Och för detta behövs en grym första målis, punkt slut.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Säsongen 2024/25
Så är det, därför har vi inte råd att "gambla" med någonting! Det är nu det gäller, nästa säsong har vi Modo, HV eller ett skånelag i HA, då är det bara att glömma avancemang upp.captcash skrev: ↑2024-10-31 10:39:28 Helt OK med den lösningen jag också, Hävelid är reserv och vi plockar in en riktig vinnarskalle som första spade! Om detta sker tror jag fan vi löser ut denna säsong och går upp i SHL. Om vi inte gör detta och blir kvar i HA, kommer många av våra bra lirare dra till nästa säsong och sen sitter vi i HA som råttorna, i år och dar... Denna säsong är vår chans och känns lite som många spelare är här i år för att det är "nu eller aldrig, vi fixar detta tillsammans".
Och för detta behövs en grym första målis, punkt slut.
Förutom en riktigt bra målvakt behöver vi ha alla spelare på topp, leverera eller dra!
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 2024/25
Varför känns det som att ingen, precis ingen får det att lossna när de spelar med Krüger.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 2024/25
Tycker du gör en för hård bedömning där.Knickedick skrev: ↑2024-10-31 11:53:22 Varför känns det som att ingen, precis ingen får det att lossna när de spelar med Krüger.
Däremot har du en poäng tycker jag.
Jag tycker många förväntar sig att Kruger ska vara en producerande toppcenter i Allsvenskan.
I mina ögon har vi seriens bästa defensiva center, ungefär lika flashigt som att vara seriens bästa defensiva back.
Kruger vs Lillis i Löven är som att jämföra Mattias Ekholm mot Erik Karlsson.
Grymma allihop, men på helt olika sätt.
Men det är som sagt min åsikt om Kruger, att han tittas på med fel förväntningar.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm