Framförallt kommer man sakna Urboms jävlar anamma! Det märktes i vissa situationer när det hettade till att vi behöver en som kan visa lite pondus. Däremot är jag helt emot alla idiotutvisningar han höll på med till en början...sensei skrev:Mycket möjligt. Det är ganska svårbevisat, det kan jag medge. Men jag tror personligen att det finns något där. Det är också lite av en motreaktion mot allt automatiskt prat om "onödiga utvisningar" och andra slogans bland experter, helt utan eftertanke. Stör ihjäl mig på sånt pappegojaprat som vem som helst skulle kunna klara av utan någon som helst mental ansträngning.SirDIFalot skrev:Domarens psykologiska aspekt kan jag absolut köpa. Den övriga analysen hur statistik funkar är du dessvärre ute och cyklar på tror jag.sensei skrev:Urbom är faktiskt lite olyckligt som spelarexempel; säg Ölvestad, Nilson eller Kalus istället. Jag tar alla dagar i veckan hellre deras utvisningar som får effekt än de totalt meningslösa trippings vi ändå får.Benjamin L. Willard skrev: Urbom tog helt värdelösa och själviska utvisningar de två första säsongerna hos oss, otroligt lättprovocerad var han. Ibland var det rent ut sagt löjligt. Var ju inte så att spelare fruktade oss mindre för det heller. De flesta hockeyspelarna är villiga att ta stryk för att få med sig en tvåa. Vi hade grova problem med utvisningar de två första säsongerna Urbom spelade med oss, vi låg i topp när det gäller antal utvisningar, och han blev en betydligt nyttigare spelare för oss när ledningen tillslut sa ifrån. Känns som du har en rätt förlegad synpunkt på hur hockey ska spelas nu för tiden.
Intressant det där ordvalet, "förlegat", du menar alltså att en gång i tiden var mitt resonemang helt i sin ordning, men att något har ändrats de senaste åren som sätter hela det statisiska resonemanget och domarnas undermedvetna strävan efter "rättvisa" på fall? Förklara gärna, även jag vill vara modern!
Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Tycker det mest känns som en krystat ursäkt till själviskt agerande från vissa spelare som en del av publiken attraheras av.sensei skrev:Mycket möjligt. Det är ganska svårbevisat, det kan jag medge. Men jag tror personligen att det finns något där. Det är också lite av en motreaktion mot allt automatiskt prat om "onödiga utvisningar" och andra slogans bland experter, helt utan eftertanke. Stör ihjäl mig på sånt pappegojaprat som vem som helst skulle kunna klara av utan någon som helst mental ansträngning.SirDIFalot skrev:Domarens psykologiska aspekt kan jag absolut köpa. Den övriga analysen hur statistik funkar är du dessvärre ute och cyklar på tror jag.sensei skrev:Urbom är faktiskt lite olyckligt som spelarexempel; säg Ölvestad, Nilson eller Kalus istället. Jag tar alla dagar i veckan hellre deras utvisningar som får effekt än de totalt meningslösa trippings vi ändå får.Benjamin L. Willard skrev: Urbom tog helt värdelösa och själviska utvisningar de två första säsongerna hos oss, otroligt lättprovocerad var han. Ibland var det rent ut sagt löjligt. Var ju inte så att spelare fruktade oss mindre för det heller. De flesta hockeyspelarna är villiga att ta stryk för att få med sig en tvåa. Vi hade grova problem med utvisningar de två första säsongerna Urbom spelade med oss, vi låg i topp när det gäller antal utvisningar, och han blev en betydligt nyttigare spelare för oss när ledningen tillslut sa ifrån. Känns som du har en rätt förlegad synpunkt på hur hockey ska spelas nu för tiden.
Intressant det där ordvalet, "förlegat", du menar alltså att en gång i tiden var mitt resonemang helt i sin ordning, men att något har ändrats de senaste åren som sätter hela det statisiska resonemanget och domarnas undermedvetna strävan efter "rättvisa" på fall? Förklara gärna, även jag vill vara modern!
Jag är fascinerad av hur accepterat det är inom hockey. Ta match fyra häromnatten mellan Islanders och Canes. Canes har 3-0 i matcher och Islanders är desperata, inleder match fyra strålande, leder skotten med 9-0 eller dylikt och har 1-0. Sen ska Leo Komarov "markera" mot Canes captain och ger bort ett PP helt i onödan, Canes gör mål och tar sedan över matchen och vinner. Islanders utslagna.
For the record hade jag gärna behållit Urbom nu när han städat bort den delen av sitt spel. Men han kanske inte levde upp till prislappen när man summerade efter säsongen. I år var ju första säsongen som Skellefteå inte stod för en del av lönen.
Expert.
Samma här, kommer sakna Urbom.SirDIFalot skrev:Tycker det mest känns som en krystat ursäkt till själviskt agerande från vissa spelare som en del av publiken attraheras av.sensei skrev:Mycket möjligt. Det är ganska svårbevisat, det kan jag medge. Men jag tror personligen att det finns något där. Det är också lite av en motreaktion mot allt automatiskt prat om "onödiga utvisningar" och andra slogans bland experter, helt utan eftertanke. Stör ihjäl mig på sånt pappegojaprat som vem som helst skulle kunna klara av utan någon som helst mental ansträngning.SirDIFalot skrev:Domarens psykologiska aspekt kan jag absolut köpa. Den övriga analysen hur statistik funkar är du dessvärre ute och cyklar på tror jag.sensei skrev:Urbom är faktiskt lite olyckligt som spelarexempel; säg Ölvestad, Nilson eller Kalus istället. Jag tar alla dagar i veckan hellre deras utvisningar som får effekt än de totalt meningslösa trippings vi ändå får.Benjamin L. Willard skrev: Urbom tog helt värdelösa och själviska utvisningar de två första säsongerna hos oss, otroligt lättprovocerad var han. Ibland var det rent ut sagt löjligt. Var ju inte så att spelare fruktade oss mindre för det heller. De flesta hockeyspelarna är villiga att ta stryk för att få med sig en tvåa. Vi hade grova problem med utvisningar de två första säsongerna Urbom spelade med oss, vi låg i topp när det gäller antal utvisningar, och han blev en betydligt nyttigare spelare för oss när ledningen tillslut sa ifrån. Känns som du har en rätt förlegad synpunkt på hur hockey ska spelas nu för tiden.
Jag är fascinerad av hur accepterat det är inom hockey. Ta match fyra häromnatten mellan Islanders och Canes. Canes har 3-0 i matcher och Islanders är desperata, inleder match fyra strålande, leder skotten med 9-0 eller dylikt och har 1-0. Sen ska Leo Komarov "markera" mot Canes captain och ger bort ett PP helt i onödan, Canes gör mål och tar sedan över matchen och vinner. Islanders utslagna.
For the record hade jag gärna behållit Urbom nu när han städat bort den delen av sitt spel. Men han kanske inte levde upp till prislappen när man summerade efter säsongen. I år var ju första säsongen som Skellefteå inte stod för en del av lönen.
Jag såg inte den matchen. De första tre de förlorade, var det också pg a en sådan "onödig" utvisning? Kanske förlorade de de första matcherna för att de "höll igen"?
Det finns, dock, säkerligen lika många om inte fler exempel på det motsatta förhållandet som du beskriver i den matchen. Men nu har diskussionen blivit lite abstrakt, och jag tror inte heller att någon kommer övertyga åt endera håll.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
-
Ja det är ju en jäkla skillnad, men det var ju faktiskt du som tog upp honom och tyckte att han var för snäll. Har absolut inget emot powerforwards men även de måste ju utvecklas efter dagens hockey där backar är både snabbare och betydligt spelskickligare. Sen har vi ju även två huvuddomare på plan som dömer efter en betydligt hårdare regelbok när det gäller tripping och hakningar.sensei skrev:Urbom är faktiskt lite olyckligt som spelarexempel; säg Ölvestad, Nilson eller Kalus istället. Jag tar alla dagar i veckan hellre deras utvisningar som får effekt än de totalt meningslösa trippings vi ändå får.Benjamin L. Willard skrev: Urbom tog helt värdelösa och själviska utvisningar de två första säsongerna hos oss, otroligt lättprovocerad var han. Ibland var det rent ut sagt löjligt. Var ju inte så att spelare fruktade oss mindre för det heller. De flesta hockeyspelarna är villiga att ta stryk för att få med sig en tvåa. Vi hade grova problem med utvisningar de två första säsongerna Urbom spelade med oss, vi låg i topp när det gäller antal utvisningar, och han blev en betydligt nyttigare spelare för oss när ledningen tillslut sa ifrån. Känns som du har en rätt förlegad synpunkt på hur hockey ska spelas nu för tiden.
Ja med dina tidigare inlägg så låter det som du vill tillbaka till en tid då t ex spelare som Lance Ward ansågs vara en bra värvning. Spelare som har som enda syfte att vara stora och elaka men aldrig skulle hänga med i dagens hockey.
-
Det verkar positivt att vi kan få Olle utlånad till oss nästa säsong!
https://www.difhockey.se/artikel/3l0qaj ... l-kontrakt
Vilka sjukt sexiga ledande backpar vi kan få med lite tur..Skidlöparn skrev:Det verkar positivt att vi kan få Olle utlånad till oss nästa säsong!
Högström - Hultström
Alsing - Nilsson
Jag kommer att sakna Urbom, men i ärlighetens namn tycker jag att Högström 17/18 stod för ännu mer attityd på isen. Jag hade gärna haft råd med Urbom också, men skulle inte peta någon av våra topp 4 backar för det.
-
Vi har ju även Pettersson som förmodligen kommer ta ytterligare steg inför nästa säsong. Är inte orolig över backsidan om nu inte Högström helt plötsligt skulle få ett nytt kontrakt i NHL. Det enda jag oroar mig för är målvaktssidan. Hoppas inte Reideborn tar allt för lång tid på sig att bestämma sig, anbud från NHL lär finnas men misstänker att han väntar med sitt beslut framförallt pga nyfödd unge. Kommer han acceptera ett tvåvägskontrakt?Puckey skrev:Vilka sjukt sexiga ledande backpar vi kan få med lite tur..Skidlöparn skrev:Det verkar positivt att vi kan få Olle utlånad till oss nästa säsong!
Högström - Hultström
Alsing - Nilsson
Jag kommer att sakna Urbom, men i ärlighetens namn tycker jag att Högström 17/18 stod för ännu mer attityd på isen. Jag hade gärna haft råd med Urbom också, men skulle inte peta någon av våra topp 4 backar för det.
-
Den nyfödda ungen är helt klart positivt för ossBenjamin L. Willard skrev:Vi har ju även Pettersson som förmodligen kommer ta ytterligare steg inför nästa säsong. Är inte orolig över backsidan om nu inte Högström helt plötsligt skulle få ett nytt kontrakt i NHL. Det enda jag oroar mig för är målvaktssidan. Hoppas inte Reideborn tar allt för lång tid på sig att bestämma sig, anbud från NHL lär finnas men misstänker att han väntar med sitt beslut framförallt pga nyfödd unge. Kommer han acceptera ett tvåvägskontrakt?Puckey skrev:Vilka sjukt sexiga ledande backpar vi kan få med lite tur..Skidlöparn skrev:Det verkar positivt att vi kan få Olle utlånad till oss nästa säsong!
Högström - Hultström
Alsing - Nilsson

Snygg uppdatering av truppbygget och kontraktsläget
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
"Linus Högström"TheForsa skrev:Snygg uppdatering av truppbygget och kontraktsläget

Avskaffa tre mot tre.
Men har Guter två år? Det som kommunicerade ut när vi värvade honom var resten av säsongen+kommande.TheForsa skrev:Snygg uppdatering av truppbygget och kontraktsläget
Som det ser ut idag utan Dick är det här ett lag för plats 6-10. Riktigt bra backsida men trubbiga i anfallet. Min personliga uppfattning är att vi behöver göra följande:
*Signa Dick om han inte blivit galet girig och vill öka sitt kontrakt.
* släpp ågren om möjligt. Utlåning Grewe. In med Holtz som 13e i början av säsongen.
* Värva en riktigt top notch vinge som kan leka med Josefsson i första.( Räknar med att Bema lirar ahl/nhl nästa säsong.) Att säga att man ersatt Brodin med Hedman är som att säga att man ersatt Zlatan med Toivonen. Inte seriöst!
* släpp ågren om möjligt. Utlåning Grewe. In med Holtz som 13e i början av säsongen.
* Värva en riktigt top notch vinge som kan leka med Josefsson i första.( Räknar med att Bema lirar ahl/nhl nästa säsong.) Att säga att man ersatt Brodin med Hedman är som att säga att man ersatt Zlatan med Toivonen. Inte seriöst!
-
Om vi nu ska ersätta Alsing vad finns det för alternativ på marknaden?
Eller vågar vi köra med Björnfot där? Inte mig emot. Sen om Alsing blir kvar kan vi ta in nåt. Dock svårare att hitta något då.Grabben från Söder skrev:Om vi nu ska ersätta Alsing vad finns det för alternativ på marknaden?
Annars är Adam Almqvist ledig. Men där snackar vi i en förmodligen för hög prisklass.
Senast redigerad av mb81 den 2019-05-11 13:27:44, redigerad totalt 1 gånger.
Nja så bra är inte Dicken så det skull handla om placeringar i tabellen, blixtrar till ibland men har ju en lägsta nivå värre än en 15 åring under grundserien när han tappar lusten och då förstör han mer än ger till laget.EspenK skrev:Som det ser ut idag utan Dick är det här ett lag för plats 6-10. Riktigt bra backsida men trubbiga i anfallet. Min personliga uppfattning är att vi behöver göra följande: