Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

mb81 skrev:
SirDIFalot skrev:
SirDIFalot skrev:
mb81 skrev:
SirDIFalot skrev:Brodin Pts/60
13/14: 1.29
14/15: 1.07

Shots/60
13/14: 9.49
14/15: 9.08

Hank
Shots/60: 8.96
Points/60: 1.05

Ahlén
Shots/60: 4.80
Points/60: 1.28

--

Brodin kommer väl knappast hit för att spela fjärdeline. Han kostar säkert en hel del.
Är det där bra eller dåligt? För en kille i typ andrakedjan. Bra iaf att han är skottvillig. Lite för lite poäng egentligen men han kan nog kunna ligga runt 25-30 poäng.
Hur mycket han spelar är ju inräknat i statistiken. Så spelar ingen roll om han spelar första eller fjärdeline satt säga. Men som ni ser låg han ungefär på Ahlén poängnivå ifjol och Hanks nivå i år.
Cehlin Points/60
09/10 - 1.42
10/11 - 1.39
11/12 - 1.47

Shots/60
09/10 - 8.91
10/11 - 9.05
11/12 - 9.43

Här var Cehlins siffror i DIF för övrigt. Och då var han junior första två åren.

Cehlin Points/60 i SHL i år om jag räknat rätt är 0,58. Är väl egentligen mer relevant än tre år gamla siffror?

Men får vi in två grymma centrar kan jag köpa att vi tar in Cehlin som sista högerforward.
Hade det varit en hel säsong så absolut. Men nu är knappt ett dussintal matcher. EGENTLIGEN är 50 matcher för liten sample size för att avgöra. Helst vill du ha 2000-3000 minuter istid. Men 13 matcher är alldeles för lite.

Hans Shots/60 landade på kring 7.30 den här vändan i alla fall. Det känns lite viktigare då det är mer prestationbaserat.

Edit: Sörensen hade hamnat på liknande siffror som Cehlin i år om du hade valt ut "rätt" 13-matcher period under säsongen.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

sensei skrev:
Jim Morrison skrev:Ja, det är ju ganska uppenbart att vi lägger dom tunga pengarna på centerpositionen och satsar 'billigt' med hög uppsida. Enligt mig helt rätt strategi med den budgeten vi ändå fortfarande har. Ni förväntar väl er inte någon stjärnforward?
Ang. förväntningarna så vet jag inte vad vi kan förvänta oss. Det är illa, faktiskt. Vad är filosofin och tanken med DIF i framtiden? Vad ska man förvänta sig att se som betalande åskådare framöver? När inte ens dedikerade fans kan se en röd tråd så måste budskapet från sportchef och ledning blir tydligare.
Jag kan lova att du inte kommer få se en röd tråd som innebär ett lag fullt av fysiska spelare nej. Vi lär väl blanda fysik och skicklighet ungefär lika mycket som alla andra lag.
Expert.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

Första inlägget uppdaterat med det senast runt nästa års lagbygge.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Du kan inte döma Cehlin efter hans 13 matcher denna säsong. Helst inte i Leksand.
Han kom precis tillbaka efter skada och fick spela i det lag som det gick sämst för i slutet av säsongen.
Lynxlynx

Inlägg av Lynxlynx »

Mårtensson tackar nej till DIF. (sorry om jag är sen på pucken)

Och nej, vi ska inte ta in Sillen. (det sistnämnda är min egna åsikt, det första fakta)
Användarvisningsbild
Enbom
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Enbom »

Härligt Brodin! Cehlin är självklart välkommen, med fet sign-on ifall han gör några självmål i kvalet.
Användarvisningsbild
John Terry
Djurgården Hockey

Inlägg av John Terry »

minalman skrev:
John Terry skrev:
minalman skrev:
Beast skrev: Att Fleury bidrog med poäng, javisst i PP. Skapade noll i 5-5. Tycker inte man ska lägga några större pengar på en sån lirare.
Oj. Visste inte att mål i PP inte var lika mycket värda som i 5-5! Är det en ny regel?
När man bedömer en spelare så tenderar poäng gjorda i 5v5 väga tyngre än poäng i 5v4 eller 5v3.
Jo, på individuell nivå. Men för laget är det superviktigt att ha hög produktion i PP.
Vi har ju bättre statistik i PP efter att Fleury kom och det kanske inte är en slump.
Absolut jag fyllde bara i hur man ofta bedömer en spelares produktion. En spelare som kan prestera i 5v5 är ju troligtvis en bättre poängspelare än den som bara presterar i en "enklare" miljö med en man mer på isen.

Men givetvis ska man väga in hur personen bidrar till lagets framgång och där är en förbättring i just PP en faktor. Ta Sallinen tex, okej P/60 men det är i PP som han briljerat i sitt poänggörande i år. Men jag skulle ju inte säga nej till honom för det :-)
robinDIF
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av robinDIF »

Lynxlynx skrev:Mårtensson tackar nej till DIF. (sorry om jag är sen på pucken)

Och nej, vi ska inte ta in Sillen. (det sistnämnda är min egna åsikt, det första fakta)
Äntligen en vettig åsikt kring sillen.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Cehlin? Allvarligt? Kan vi lika gärna ta tillbaka Guter. Jisses, plocka in ännu mera Lundberg, Hage och Heinerö-kapacitet är väl inte riktigt vad vi behöver.

Brodin är rätt väg att gå. Nya Ölvestad-spelare växer inte på träd. En given publikfriare. Ahlén kan jag tänka mig att förlänga med som en ev joker. Ingen startspelare! Föredrar junisar på jokerplatser men vem vet om någon av de ens håller lite på den här nivån? Ryktas om hög potential men är långt ifrån en garanti.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

robinDIF skrev:

Haha, ja det är ju verkligen ont om människor som inte vill ha Cehlin :lol: Det är väl bara jag och någon till som tycker annorlunda.
Expert.
Stavhoppet

Inlägg av Stavhoppet »

Känner mig lite inne på SirDIFs analys där OM man nu skulle lyckas få in 2 centrar så skulle man ju kunna satsa på:

Sören - Regin - Fällström

Lundberg - Salinen - Cehlin

Lauritzen - Ljung - Brodin

Hank - Hage - Ahlen

Jag har säkert glömt någon...
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

robinDIF skrev:

:lol:

Ja.. Jag tyckte den var välutvecklad i alla fall.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Stavhoppet skrev:Känner mig lite inne på SirDIFs analys där OM man nu skulle lyckas få in 2 centrar så skulle man ju kunna satsa på:

Hank - Hage - Ahlen

Precis. Men flytta ned Lundberg till Ahléns position och stryk Lauritzen. Jag tror inte man chansar med Basse en säsong till.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2015-03-11 16:08:24, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3885

Per Åslund är på väg bort från FBK, kan vara något. Växjö har tydligen visat intresse dock.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Stavhoppet skrev:Känner mig lite inne på SirDIFs analys där OM man nu skulle lyckas få in 2 centrar så skulle man ju kunna satsa på:

Hank - Hage - Ahlen

Trevligt. Hoppas dock Lundberg spelar i fjärde och vi får in någon forward av någorlunda spets som kan spela på vänstersidan bakom Sören.
Expert.
Låst