Husmusen skrev:Ledningen saknar fingertoppskänsla. Den här värvningen har skapat så mycket negativ energi. DIF är allvar för många. Jag tycker det är beklämmande att ledningen valt att försöka ta på sig all skit från stämningen. Det är lite väl uppenbart att man försöker skydda Mackan.
Det bästa hade varit om ledningen var öppen med att man var besviken på stämningen och att Mackan erkände att han var sur på DIF och valde rättsprocess. Ingen idé att försöka prata runt det.
Ja, det är så jag också tolkar hela situationen trots att de försöker göra det svårare än det är genom prata om annat.
Tycker ändå att Kareel förklarade det hela bäst. Sen är det skillnad att vara transparent och tillmötesgående och samtidigt försöka genomföra ett uppdrag. "Juristens" krav på att det skulle publiceras interna arbetsdokument på hemsidan ang. olika beräkningar kändes här lite väl hysteriskt.
Hysteriskt på vilket sätt? Saklig och satt hycklarna på plats när de ljög. Kareel satt och ljög, efterkonstruerade sina svar och lyckades flera gånger säga emot sig själv på svar han givit någon minut tidigare. Vilket jäkla skitmöte egentligen, hur mycket jag än avskyr kapten ynkrygg så var det synd om honom. Varför var man inte bara ärlig, Mackan blåljög, Kareel likaså, parodi och ovärdigt världens finaste klubb. Satt och yrkade på transparens, hycklare.
Nej, "juristen" var den som gav ut mest rökridåer. Bland annat spelade "juristen" på allmän förvirring ang. vad som utgör ett kontrakt, vad som var muntligt kontrakt, hurvida MN tyckte att han hade ett kontrakt, hurvida DIF hade erbjudit ett kontrakt och slutligen vad rätten ansåg vara ett kontrakt. Till synes endast i syfte att hetsa och få fram utbrott som "du sitter och ljuger" etc.
Bottom line är att MN blev besviken och sur, DIF blev också sura och så blev det rätten som avgjorde. Allt annat fluff är onödigt och ovidkommande.
Håller helt med dig.
Man ska med fog kunna kräva mer av en advokat. Det han gjorde var att genom att själv dra ohederliga slutsatser öka på spänningen i rummet vilket ledde till att en del tvivelaktiga element i församlingen ansåg sig ha legitima skäl att skrika okvädningsord mot ledningen, Säcken och MN.
Vem är det egentligen som "pissar" på vem i ett sånt läge?
Och alla ni som är så arga på ledningen, kom till stämman och rösta på andra personer för styrelseposter. För ni är väl medlemmar?
pulverapa skrev:Mackan ville ha 75 000 kr för den kränkning han anser sig ha utstått, men har ju inte tagit emot pengarna. Detta förbisåg advokaten helt.
Vad jag förstår så ingår en del av Mackans skadestånd och ersättningar i paketpriset av den här värvningen vilket vi inte vet detaljerna om. Det är för mig inte samma sak som att han avstår pengarna.
Dessutom tillkommer rättegångskostnader och andra skadestånd.
Det känns naturligtvis för jävligt för ensamstående småbarnsföräldrar, studenter, lågavlönande knegare mfl som går på knäna men gör allt för att köpa biljetter, köpa merchandise och bidra till insamlingar när någon som tjänat en kvarts miljon i månaden åstadkommer klubben ekonomisk skada.
Jag är student och tycker inte alls det känns förjävligt att en person somt tjänat väldigt stora mängder pengar står upp för sin sak mot sin arbetsgivare även om hen säger sig älska den, kan faktiskt tycka det hade varit värre om hen inte gjort det.
Visst är det beklagligt att det här orsakade klubben ekonomisk skada, men någonstans är det ta mig fan klubbens (ledningens) eget fel att det hände med tanke på att de förlorade i rätten.
minalman skrev:Jag misstänker att dessa är Djurgårdare in i själen, tar sig fram i vinterkylan tack vare ett brinnande Djurgårdshjärta och skulle må ännu värre om vi fick lov att lämna SHL bara för att sportansvariga inte gjort allt i sin makt för att få ett så starkt lag som möjligt. Jag väljer att tro på det som sades på mötet igår. Att allt detta görs för att vi har en större chans att klara oss kvar i SHL om mackan lirar med oss. Vad som hänt tidigare är därmed irrelevant.
Sedan kan man diskutera separat om sportansvariga är tillräckligt kompetenta för att göra den här bedömningen. Men den nuvarande tabellen säger att hittills har de levererat godkänt.
Om Mackans vara eller inte vara är det avgörande för en nedflyttning eller inte så är det ett KRAFTIGT underkännande av ledningens arbete. Ingen hade nog tänkt tanken på att värva MN innan han lyfte på luren och ringde KG.
Nu hoppas jag att den rejäla sågningen på mötet blir rejäl tändvätska för Mackan och att han levererar.
Gode skrev:
Jag är student och tycker inte alls det känns förjävligt att en person somt tjänat väldigt stora mängder pengar står upp för sin sak mot sin arbetsgivare även om hen säger sig älska den, kan faktiskt tycka det hade varit värre om hen inte gjort det.
Visst är det beklagligt att det här orsakade klubben ekonomisk skada, men någonstans är det ta mig fan klubbens (ledningens) eget fel att det hände med tanke på att de förlorade i rätten.
För mig är det fullständigt obegripligt att man tycker Nilson gjort rätt bara för han vann i rätten. Inte fan stämmer och polisanmäler man vänner, bekanta och släktingar för olika saker bara för att man har rätt i sak. Vissa saker gör man bara inte. I varje fall inte om man har tänkt att ha någon relation efter det agerandet.
Det är ju klart som korvspad att Nilson hade rätt men det gällde ju övriga spelare också. Ingen annan valde göra en rättssak av det.
minalman skrev:Jag misstänker att dessa är Djurgårdare in i själen, tar sig fram i vinterkylan tack vare ett brinnande Djurgårdshjärta och skulle må ännu värre om vi fick lov att lämna SHL bara för att sportansvariga inte gjort allt i sin makt för att få ett så starkt lag som möjligt. Jag väljer att tro på det som sades på mötet igår. Att allt detta görs för att vi har en större chans att klara oss kvar i SHL om mackan lirar med oss. Vad som hänt tidigare är därmed irrelevant.
Sedan kan man diskutera separat om sportansvariga är tillräckligt kompetenta för att göra den här bedömningen. Men den nuvarande tabellen säger att hittills har de levererat godkänt.
Om Mackans vara eller inte vara är det avgörande för en nedflyttning eller inte så är det ett KRAFTIGT underkännande av ledningens arbete.
Spot on!
Den diskussionen skulle vara mer framåtriktad än den som pågår nu.
Hur går det med en ny sportchef?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Gode skrev:
För mig är det fullständigt obegripligt att man tycker Nilson gjort rätt bara för han vann i rätten. Inte fan stämmer och polisanmäler man vänner, bekanta och släktingar för olika saker bara för att man har rätt i sak. Vissa saker gör man bara inte. I varje fall inte om man har tänkt att ha någon relation efter det agerandet.
Det är ju klart som korvspad att Nilson hade rätt men det gällde ju övriga spelare också. Ingen annan valde göra en rättssak av det.
Jag tror varken du eller jag har koll på villkoren för alla spelare när vi åkte ut, Otto tyckte att det var rätt att i Markus situation gå till facket och senare tinget, inte finns det några bevis på att Otto, Ölve och Marcus behandlades lika av föreningen, det vet bara dom inblandade.
Gode skrev:
Nej, men så är inte Djurgården en vän, bekant eller släkt, det var/är hans arbetsgivare. Oavsett om det är en förening som engagerar massvis med människor, så arbetade/ar han för föreningen. Jag tycker att han har all rätt i världen att ställa krav på sin arbetsgivare och stå för sin sak. Jag är väldigt mycket mer besviken och arg på den ledningen som försatte oss i en situation där en person måste dra in facket och behöva ta det till rättegång.
#10 skrev:
Jag tror varken du eller jag har koll på villkoren för alla spelare när vi åkte ut, Otto tyckte att det var rätt att i Markus situation gå till facket och senare tinget, inte finns det några bevis på att Otto, Ölve och Marcus behandlades lika av föreningen, det vet bara dom inblandade.
Har jag påstått att alla blev behandlade lika? Nej! Jag sa att ingen annan i truppen valde att göra en rättssak av det. Utan att ha insyn i spelaravtalen vågar jag påstå att ingen hade klausul rörande nedgradering till HA.
Gode skrev:
Nej, men så är inte Djurgården en vän, bekant eller släkt, det var/är hans arbetsgivare. Oavsett om det är en förening som engagerar massvis med människor, så arbetade/ar han för föreningen. Jag tycker att han har all rätt i världen att ställa krav på sin arbetsgivare och stå för sin sak. Jag är väldigt mycket mer besviken och arg på den ledningen som försatte oss i en situation där en person måste dra in facket och behöva ta det till rättegång.
Min poäng var att man inte alltid behöver göra det man har rätt till. Hade någon legoknekt hade dragit Djurgården inför tinget hade det varit en annan sak. När man säger sig vara Djurgårdare och älska föreningen, då kan det vara läge att släppa det.
Gode skrev:
Att vara dumsnäll är en björntjänst, kärlek betyder inte att man ska svälja all skit en för tillfället sittande ledning ställer till med. Den omtvistade ekonomiska skadan av det här, oavsett om Nilson gjort avkall på skadeståndet eller inte och oavsett hans intentioner när han gick in i processen, är på lång sikt klart mindre skadlig än vad som följer av att låta en mångmiljonkoncern vanstyras så grovt och rent ohemult amatörmässigt i sin roll som arbetsgivare.
För vänner och bekanta som uppträder destruktivt, är förmodligen samtal och i allvarligare fall hjälp till professionell hjälp mer lämplig än rättsprocess. När det i absolut värsta fall, likt fackliga förhandlingar med Djurgården, inte löser sig, kan man komma till en punkt där det mest kärleksfulla är att ta det jobbiga beslutet att påkalla staten och dess möjligheter till tvångsåtgärder. En kraftigt sjuk person/familj kan i slutändan vara bäst för alla om socialen och psykiatrin griper in mot, en kraftigt felagerande arbetsgivare som vägrar ändra sig kan i slutändan må bäst av att få pisk på fingrarna för sitt agerande i en domstolsprocess.
Gode skrev:
Min poäng var att man inte alltid behöver göra det man har rätt till. Hade någon legoknekt hade dragit Djurgården inför tinget hade det varit en annan sak. När man säger sig vara Djurgårdare och älska föreningen, då kan det vara läge att släppa det.
Utan att värdera huruvida MN agerat rätt eller fel så kan det vara värt att poängtera att ingen kan såra en lika mycket som den/det man älskar.
Man kan göra märkliga saker när känslor är inblandade. Gårdagens möte är ju ett tydligt exempel på det.
Jag tycker det är viktigt att påpeka detta: Bara för man som jag försöker "gillar läget" betyder inte att man automatiskt är för värvningen av Nilson, som vissa skribenter här verkar vilja mena. Precis på samma sätt som man inte automatiskt är EMOT en ombyggnad av Slussen bara för man inte tycker klubbat förslag är bra.
Jag "gillar läget" eftersom allt annat går EMOT vad jag tycker ett supporterskap handlar om. För mig betyder "alltid, oavsett" att man alltid stödjer DIF, LAGET i med- OCH motgång. Man kan kritisera värvningar och styrelsens kompetens, men på läktaren måste DJURGÅRDENS väl och ve vara nr ETT: Alltid, Oavsett! I med OCH motgång alltså.
För mig personligen är en degradering betydligt mycket värre än att DIF har en ovälkommen spelare i truppen. Han måste få komma i andra hand på läktaren!
Som många andra här tycker jag att hela affären skriker amatörmässighet och jag har väl mer grudge till ledningen än till Nilson. Helt "keff" värvning i mina ögon även om jag till viss del köper resonemanget med att vi behöver bredd till slutspurten. Till viss del. Men det är ju inget jag kan göra något åt. Däremot kan jag fortfarande göra något åt DIF:s framtid, beroende på hur jag väljer att tackla den uppkomna situationen PÅ LÄKTAREN. Och på läktaren finns bara EN sak för mig: DJURGÅRDEN. Laget i mitt hjärta. Jag hade hoppats att alla spelare i truppen vore lika älskvärda som laget och att det här inte har hänt men som med så mycket annat blir det inte alltid som man vill. Då får man göra det bästa av situationen.
Gode skrev:
Såg en skön jämförelse med detta.
Det är ny säsong och du är grymt taggad, du förlänger ditt säsongskort direkt när dom släpps. När det väl är dags att hämta ut det så finns du inte med på säsongskorts-listan. DIF hävdar att du inte betalat för dig.
Bjuder du på ett leende och köper ett nytt säsongskort för nya tusenlappar?
Man behöver ju inte alltid göra det man har rätt till
Nu kanske många "vanliga familjer" kan gå på hockey utan att behöva förklara för barn varför många supportrar skriker/visar sitt missnöje mot egna spelare. Borde bli rätt så många platser lediga när ni har klippt era kort. Glöm inte bara att lämna in era biljetter!!
Tycker att Säcken gör rätt i gällande juniorer. Han har ju varit juniortränare och vet vad som krävs i SHL-nivå. Ok för någon enstaka match men i längden blir det tufft. Risken att skada sig blir större då juniorerna har inte riktigt den styrkan som seniorerna har. Det kan skilja åtskilliga kilon. Blir en junior allvarigt skadat så kan den skada följa honom hela hockeykarriären. Kolla bara alla som har problem med ljumskarna, axlar osv. Dessa skador återkommer ofta hos den spelare som skadade sig redan som junior. Men det finns ju alltid undantag. Och juniorerna behövs i deras egen serie. För återväxten i klubben behövs framgångar även i juniorserier.
Sedan är det inte bara MN som gör laget. Är man fler än 1 så då kallas det för lagsport. Och i lagsport skall alla individer jobba åt samma mål. Hjälpa och stötta varandra. En för alla och alla för en. Tillsammans är vi starka.
Ni som vill ändå vända ryggen till laget nu så finns det plats hos Gnaget. Gott om plats på läktaren.
Alla får göra det man tycker är rätt, klippa säsongskortet, vägra gå på matcherna, bua åt Mackan etc. Personligen kan jag säga att jag va vansinnig när jag läste om Mackan och på det sättet han svek klubben genom att stämma oss. Antagligen handlade allt om pengar och det som har hänt är olyckligt. Han kan nu inte få det ogjort och ångrar sig säkert innerligt!
Det är därför ett enkelt beslut för mig att välja sida. Jag kommer heja fram laget om än ännu hårdare nu och jag kommer nästan bli ännu gladare om just Marcus Nilsson gör mål! Han blev straffad tillräckligt på mötet igår när han fick sitta och ta emot skit från vissa fans i ren Jerry Springer anda....
Imorgon SKA VI FAN HA 3 pinnar, för ANNARS blir jag sur