Kvalserien 2014

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Salas
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av Salas »

Kul att jag köpt flyg till Köpenhamn på fredag. Känns ju väldigt inspirerande att flyga ner dit nu...

Ett mirakel kan rädda oss, och varför inte? Större under har väl skett, och senast man gav upp hoppet kom DIF tillbaka. Så jag vet inte vad jag ska tro, känner väl mest skadeglädje om inte annat över att SHL får den fina presenten i form av Rögle och Örebro. 6 lag i en serie, 3 hyperintressanta att ha i SHL (DIF, aik och Malmö), ett ganska intressant (Västerås) och så två som ingen vill ha i SHL (Örebro och Rögle)...

Vilken... Jävla... Nitlott! :lol:
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Salas skrev:Kul att jag köpt flyg till Köpenhamn på fredag. Känns ju väldigt inspirerande att flyga ner dit nu...

Ett mirakel kan rädda oss, och varför inte? Större under har väl skett, och senast man gav upp hoppet kom DIF tillbaka. Så jag vet inte vad jag ska tro, känner väl mest skadeglädje om inte annat över att SHL får den fina presenten i form av Rögle och Örebro. 6 lag i en serie, 3 hyperintressanta att ha i SHL (DIF, aik och Malmö), ett ganska intressant (Västerås) och så två som ingen vill ha i SHL (Örebro och Rögle)...

Vilken... Jävla... Nitlott! :lol:
Svenska hockeyligan lär INTE vara glada just nu, de lär ligga och gråta över att de inte tog upp 4 lag i år redan!
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Närmsta elithockeyrink från Sveriges största hockeydistrikt är i Gävle.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
kaminor

Inlägg av kaminor »

Är inte ens säker på att Rögle slår Västerås. Så jävla bra är inte det där laget. Västerås spelar för sin heder nu. Inget är klart! Jag tror att vi tar det här! Seger mot Malmö är dock ett måste.
Rix

Inlägg av Rix »

Känns som bra jävla mycket ska slå in för att vi ska nå SHL. Men allt vi kan göra är att vinna våra två sista matcher. Malmö har vi slagit tidigare både hemma och borta och 3 poäng är ingen omöjlighet. VIK matchen kan bli riktigt jävla svår, vi har haft svårt mot VIK, men samtidigt måste ju spelarna verkligen kunna tända tilll 1000 % om vi har en chans på avancemang i sista avgörande hemma.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Vinner vi inte på Fredag har vi aldrig haft något där att göra ändå. Vi skulle behöva vinna den matchen oavsett om vi torskat idag eller ej. Jag hoppas se totalhockeyn igen.
25/4-2025
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Malmö vinner ju varannan match :/
rikkard

Inlägg av rikkard »

Om vi vinner mot Malmö och Aik mot Örebro kommer sista omgången bli hyperintressant. Aik har då chansen att passera Rögle och knipa andraplatsen. Det gör att de har mycket att spela för. All press blir på Rögle. Om vi samtidigt vinner mot VIK är det SHL nästa år. Allt kan hända.
Användarvisningsbild
Taskman

Inlägg av Taskman »

bastis7 skrev:Malmö vinner ju varannan match :/
Har följt det där noga och Malmö har vunnit varannan hela vägen. Om jag inte minns fel har de också bytt målvakt 3 eller 4 gånger i kvalserien under match.
Trender är till för att brytas och på fredag gör vi just det.

Sent from a phone far far away but closer than you think.
Just because I'm paranoid doesn't mean they're not out to get me.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Idag tvättar jag bilen, men låter bli KS-skägget. Kanske det är den rätta kombon.
Användarvisningsbild
mforce

Inlägg av mforce »

Du är väl medveten om statistiken på de som odlar slutspelsskägg och liknande? En hissnande majoritet av alla med skägg står där till slut som förlorare.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

mforce skrev:Du är väl medveten om statistiken på de som odlar slutspelsskägg och liknande? En hissnande majoritet av alla med skägg står där till slut som förlorare.
:-)
På varje vinnande lag i hockeyns SM-slutspel finns sju lag som inte vann. Så du har rätt.

Man måste tro på sitt skägg om det ska gå.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Näe men vad satans oväntat att Örebro släpper hem sina succé finnar som de lånat in bara för KS... Nu är äckel-laget klart, då släpper de iväg sin mega-boost och skiter uppenbarligen totalt i resten av matcherna... Så mycket för sportsmanship och att de skulle ens försöka bry sig om ajk samt Malmooeeöeöe matcherna.... Tack för inget, horlag! :evil:
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

captcash skrev:Näe men vad satans oväntat att Örebro släpper hem sina succé finnar som de lånat in bara för KS... Nu är äckel-laget klart, då släpper de iväg sin mega-boost och skiter uppenbarligen totalt i resten av matcherna... Så mycket för sportsmanship och att de skulle ens försöka bry sig om ajk samt Malmooeeöeöe matcherna.... Tack för inget, horlag! :evil:

Allt är gjort av plast.

Komiskt att tänka på hur många av oss som ylade efter äran och "nej, inget wildcard" här osv. Ok, vi ska köra rakryggat och skitsamma om det kostar oss föreningen i processen.

Bild
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
minalman

Re: Sv: Kvalserien 2014

Inlägg av minalman »

captcash skrev:Näe men vad satans oväntat att Örebro släpper hem sina succé finnar som de lånat in bara för KS... Nu är äckel-laget klart, då släpper de iväg sin mega-boost och skiter uppenbarligen totalt i resten av matcherna... Så mycket för sportsmanship och att de skulle ens försöka bry sig om ajk samt Malmooeeöeöe matcherna.... Tack för inget, horlag! :evil:
Det blir klart bättre när det avgörs bäst av fem eller sju som det är nästa år.
Vi har verkligen dragit nitlotten i år avseende spelschemat. Till exempel borta mot vik hade de massor att spela för fortfarande och en stark vilja att bättra på sin dåliga KS-start.
Skriv svar