Allsvenskan 2013/2014

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Edin
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av Edin »

HV71 är helt under isen, nu möter man visserligen Skelleftåe men man är verkligen toksämst. Wesslau har noll självförtroende, man känner hur dåligt han mår genom TV-rutan.

Ge mig aik och HV71 i kvalserien, det skulle smaka fågel. Tänk er hur grinig Nilson ska vara... 8)
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Tror aldrig HV skulle tillåta sig själva att hamna i en kvalserien. Det är en förening som kan sparka sin tränare, ta in en meriterad ny sådan, samt landa 3-4 sexiga nyförvärv om de absolut måste. De är helt enkelt för stark organisation för att landa bland de två sämsta efter 55 matcher. Men hoppas jag har fel.
Expert.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Tungt nu för "gnaget" . DJURGÅRDEN - a i k i kvalserien vore en klar temperaturhöjare..

Namn: Dude08
Sänt: 2013-10-10 21:40
Blir det kvalserien ser jag hellre att vi går i KK o börjar om i seriesystemet. Vägrar se på när vi blir förnedrade av dif.
---------------------------------------------------
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

SirDIFalot skrev:Tror aldrig HV skulle tillåta sig själva att hamna i en kvalserien. Det är en förening som kan sparka sin tränare, ta in en meriterad ny sådan, samt landa 3-4 sexiga nyförvärv om de absolut måste. De är helt enkelt för stark organisation för att landa bland de två sämsta efter 55 matcher. Men hoppas jag har fel.
Var inte så säker på det. Större skrällar har skett. Hv71s spelschema framöver är stentufft, och det är mycket möjligt att dom knappt tar en enda poäng de fem kommande matcherna. Avståndet växer snabbt, och halkar man efter är det alltid svårt att vända trenden med dåligt självförtroende i bagaget.

Börjar inte Hv71 ta segrar snart, så tror jag att chansen är stor att dom spelar i kvalserien i höst. Det är ett felbyggt lag, som påminner starkt om vårt när vi åkte ur, och med skyhöga krav på sig, kommer ångesten växa för varje dag som går.
Användarvisningsbild
JohanPez

Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av JohanPez »

Doyle skrev:Tungt nu för "gnaget" . DJURGÅRDEN - a i k i kvalserien vore en klar temperaturhöjare..

Namn: Dude08
Sänt: 2013-10-10 21:40
Blir det kvalserien ser jag hellre att vi går i KK o börjar om i seriesystemet. Vägrar se på när vi blir förnedrade av dif.
---------------------------------------------------
Sånt här får mig verkligen att kuttra, i synnerhet pga ordvalet "när"

Sent from my iPad using Tapatalk - now Free
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Edin skrev:HV71 är helt under isen, nu möter man visserligen Skelleftåe men man är verkligen toksämst. Wesslau har noll självförtroende, man känner hur dåligt han mår genom TV-rutan.

Ge mig aik och HV71 i kvalserien, det skulle smaka fågel. Tänk er hur grinig Nilson ska vara... 8)
Saknas bara att Nilson blir lagkapten i HV också.
S. Skuggan

Inlägg av S. Skuggan »

Läsa tabell glad en kan göra, DIF lag det enda som endast en match förlorat! Förbli så gärna det får vara!
:)
Användarvisningsbild
sthlm19

Inlägg av sthlm19 »

Man känner igen sig i HVs situation. Skillnaden är att Wesslan var vår bästa spelare på den tiden. De har utsett lagets sämste spelare till lagkapten, en coach med gråten i halsen och ingen Davidsson.

Det kommer med största sannolikhet vara intressanta lag i kvalserien, fan vad psykpeppad jag är inför detta. Om vi nu går dit..
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Salas skrev:
SirDIFalot skrev:Tror aldrig HV skulle tillåta sig själva att hamna i en kvalserien. Det är en förening som kan sparka sin tränare, ta in en meriterad ny sådan, samt landa 3-4 sexiga nyförvärv om de absolut måste. De är helt enkelt för stark organisation för att landa bland de två sämsta efter 55 matcher. Men hoppas jag har fel.
Var inte så säker på det. Större skrällar har skett. Hv71s spelschema framöver är stentufft, och det är mycket möjligt att dom knappt tar en enda poäng de fem kommande matcherna. Avståndet växer snabbt, och halkar man efter är det alltid svårt att vända trenden med dåligt självförtroende i bagaget.

Börjar inte Hv71 ta segrar snart, så tror jag att chansen är stor att dom spelar i kvalserien i höst. Det är ett felbyggt lag, som påminner starkt om vårt när vi åkte ur, och med skyhöga krav på sig, kommer ångesten växa för varje dag som går.
Det där att dom skulle ha något överdrivet tufft schema köper jag inte alls. Frölunda på hemmaplan, som ligger 8:a, Luleå som ligger 3:a, Linköping som ligger 6:a, sedan Skellefteå och till sist Färjestad som nyss var ett "krislag". Det är väl inget tyngre schema än vad någon annan i serien har. De möter inte aik, typ. Det är väl det.

HV har 8 poäng efter 11 matcher. Katastrof förstås. Men alltid något lag som får en kass start. Säsongen vi åkte ur så hade Färjestad NOLL 3-poängare efter 11 omgångar och parkerade på sistaplatsen med 9 poäng.

Det skulle förvåna mig oerhört om inte HV sparkar Dahlén, tar in en ny coach samt 2-3 bra nyförvärv utöver deras tilltänkta budget och efter 55 matcher parkerar i mitten på tabellen typ.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:
Salas skrev:

Det där att dom skulle ha något överdrivet tufft schema köper jag inte alls. Frölunda på hemmaplan, som ligger 8:a, Luleå som ligger 3:a, Linköping som ligger 6:a, sedan Skellefteå och till sist Färjestad som nyss var ett "krislag". Det är väl inget tyngre schema än vad någon annan i serien har. De möter inte aik, typ. Det är väl det.

HV har 8 poäng efter 11 matcher. Katastrof förstås. Men alltid något lag som får en kass start. Säsongen vi åkte ur så hade Färjestad NOLL 3-poängare efter 11 omgångar och parkerade på sistaplatsen med 9 poäng.

Det skulle förvåna mig oerhört om inte HV sparkar Dahlén, tar in en ny coach samt 2-3 bra nyförvärv utöver deras tilltänkta budget och efter 55 matcher parkerar i mitten på tabellen typ.
Yes, väldigt troligt scenario. Dock kan man alltid hoppas att psykologin i det hela väger in mer. Men känns som att det alltid kan vändas med 2-3 bra nyförvärv som inte bryr sig ett skit utan bara levererar så länge dom får betalt. Pavel Brendl räddade Brynäs. HV känns alldeles för starka som organisation och förening i nuläget för att kunna åka ur. Det känns för otroligt och overkligt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Davva

Inlägg av Davva »

Det känns onekligen som att det kan bli derbyn i globen i vår (och då menar jag inte mot SSK...).

Solna känns riktigt svagt. Alla de faktorer som gjort att de gått hyfsat bra de senaste åren är borta nu - Fasth, Gozzi, Melin samt ett gäng tongivande spelare som inte kunnat ersättas. Lägg till det ett öde Hovet så har vi ju bra förutsättningar för en usel säsong för deras del.

Spontant känns ju HiV såklart alldeles för rika och välorganiserade för att trilla ner.

OM vi skulle få Råtta + HiV eller Lyxfällan i en kvalserie, oj oj vad härligt. Möjligheten att kunna skicka ner dessa rövhål till klubbar i allsvenskan samtidigt som vi går upp. Skulle detta ske kommer de senaste årens ökenvandring nästan ha varit värt det.

Drömmar, drömmar!
ciirree

Inlägg av ciirree »

"De tjugo senaste säsongerna har det lag som legat sist efter elva omgångar tvingats kvala sju gånger av tio – 70 procent av gångarna" - Mats Wennerholm

Jag hoppas den procenten håller i sig, skulle kännas riktigt bra att slå Hv och framförallt Nilson i KS 8)
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av pulverapa »

ciirree skrev:"De tjugo senaste säsongerna har det lag som legat sist efter elva omgångar tvingats kvala sju gånger av tio – 70 procent av gångarna" - Mats Wennerholm

Jag hoppas den procenten håller i sig, skulle kännas riktigt bra att slå Hv och framförallt Nilson i KS 8)
Varför inte skriva 14 av 20? Vi är väl inte dumma i huvudet? Vilken pajas han är, Wennerholm.
Användarvisningsbild
lkpgsödra

Re: Sv: Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av lkpgsödra »

pulverapa skrev:
ciirree skrev:"De tjugo senaste säsongerna har det lag som legat sist efter elva omgångar tvingats kvala sju gånger av tio – 70 procent av gångarna" - Mats Wennerholm

Varför inte skriva 14 av 20? Vi är väl inte dumma i huvudet? Vilken pajas han är, Wennerholm.
7 av 10 låter mer än 14 av 20 ;) Han riktade ju sig mot HV främst, och när fansen ser ut såhär:
Bild
blir jag inte det minsta förvånad att man försimplar det :)
ciirree

Re: Sv: Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av ciirree »

pulverapa skrev:

Haha!
Låst