Hata aik-tråden i Övrig Sport-delen.Alberget4A skrev:Börja med försvaret, snälla!
Off-topic: I vilken tråd får kan man spy ut sitt hat mot aik och aikare? Seriöst de måste ju sakna ett antal kromosomer.
Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)
Expert.
Ska DIF vara med i den där jävla ET nästa säsong också, känns så där isf.
-
Eller hur, vill fan inte vara med där nästa säsong. Bättre att möta allsvenskt motstånd.Caveman skrev:Ska DIF vara med i den där jävla ET nästa säsong också, känns så där isf.
Det är precis så jag tänker, ska jag orka ta mig till Hovet för att se dessa skitlag som DIF möter en säsong till. Jag får avvakta Jimmies svar, blir det DIF för honom så är det inte omöjligt att förlänger mitt säsongskort, men blir det ingen Jimmie, då vet jag inte hur fan jag gör.SirDIFalot skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6413382.ab
– Det blir en mindre budget, absolut. Exakt hur mycket vet jag inte, säger han.
Ölvestad är osäker på om han kommer fortsätta.
– Jag vet inte, jag har ingen aning just nu. Det har varit upp och ner, en känslomässig berg- och dalbana, precis som förra året. Det tar rejält på skallen, säger 33-åringen som menar att det bara finns två val.
– Det är Djurgården eller inget i så fall, helt klart.
Kan du tänka dig att spela med mindre i lönekuvertet och sämre förutsättningar vid sidan av isen?
– Ja absolut. Det handlar inte om det för min del.
"Djurgårdens fiaskosäsong är över – och nu börjar spelarflykten.
Enligt NWT så är Pontus Åberg klar för Färjestad.
– Det lutar åt att jag spelar för dem nästa säsong, säger talangen till tidningen."
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6413443.ab
Enligt NWT så är Pontus Åberg klar för Färjestad.
– Det lutar åt att jag spelar för dem nästa säsong, säger talangen till tidningen."
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6413443.ab
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- SirDIFalot
Wennberg till Linköping eller HV71 är min gissning.
Vågar man hoppas att Holm gått hyfsat "unnoticed" fram i år?
Vågar man hoppas att Holm gått hyfsat "unnoticed" fram i år?
Expert.
- SirDIFalot
Ölvestads ord om hur tungt det varit och att det tar på krafterna och det kanske till och med får honom att sluta med hockeyn är i mitt tycke ett rätt tydligt bevis på att "hjärta" inte alltid är bra. Du kan inte prestera på max när du mer genuint asdåligt enda in i själen över det sportsliga resultaten.
Tänk på det nästa gång någon försöker dra igång "Visa hjärta" ramsan på Hovet.
---
Det bör finns en del riktigt bra allsvenska spelare som vi har råd med. Som gjort bra med poäng i sunklag. Som Justin Kelly i Troja/Ljungby.
Fan kan Gnaget värva spelare som Richard Gynge i Allsvenskan så kan nog vi hitta såna också.
Tänk på det nästa gång någon försöker dra igång "Visa hjärta" ramsan på Hovet.
---
Det bör finns en del riktigt bra allsvenska spelare som vi har råd med. Som gjort bra med poäng i sunklag. Som Justin Kelly i Troja/Ljungby.
Fan kan Gnaget värva spelare som Richard Gynge i Allsvenskan så kan nog vi hitta såna också.
Expert.
Pontus Åberg till FBK alltså.
Ännu en snorunge som tidigt gett upp hoppet om att ta DIF till elitserien och istället skrivit på för en annan klubb. Aldrig välkommen tillbaka!
Ännu en snorunge som tidigt gett upp hoppet om att ta DIF till elitserien och istället skrivit på för en annan klubb. Aldrig välkommen tillbaka!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- SirDIFalot
Fredrik Vestberg
Typisk spelare vi borde ha koll på och har råd med. Hållit en hög och jämn nivå i relativt asdåliga Almtuna.
Lucas Sandström
Den här snubben som Leksand tappade till Asplöven. Ung och på uppgång.
Daniel Viksten
Mycket intressant spelare som levererat i Allsvenskan många år men fortfarande är ung.
Typisk spelare vi borde ha koll på och har råd med. Hållit en hög och jämn nivå i relativt asdåliga Almtuna.
Lucas Sandström
Den här snubben som Leksand tappade till Asplöven. Ung och på uppgång.
Daniel Viksten
Mycket intressant spelare som levererat i Allsvenskan många år men fortfarande är ung.
Expert.
- SirDIFalot
Sluta överdriv så förbannat. Du vet mycket väl att det sitter en drös spelare i varje lag vid den här tidpunkten på året och är klara för nya klubbar nästa år. Och Åberg skulle ju bara lämna om det blev så att vi inte gick upp. Och det är väl fair? Han har ju varit vår poängkung i år så inte kan man räkna med att han skulle bli kvar. Som du inte heller gjorde så sent som igår.Mäklaren skrev:Pontus Åberg till FBK alltså.
Expert.
Att göra klart med ny klubb innan man ens vet om vi går upp är vidrigt.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- SirDIFalot
Jag tycker det mest är tråkigt att det är så systemet funkar i Sverige. Alla klubbar vill vara först på en het spelare och kontaktar honom långt innan pågående säsong är slut och budet kan ju förstås vara borta och platsen går till någon annan om man kör en "Vill avvakta till efter säsongen".Mäklaren skrev:Att göra klart med ny klubb innan man ens vet om vi går upp är vidrigt.
Jag tycker det är skittråkigt. Men det är så systemet funkar i Sverige när det är fritt fram att approacha kontrakterade spelare.
Expert.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)
Juniorer som åker och funderar vilket kontrakt de ska tacka ja till. Seniorer som åker och funderar på om de ska lägga av. Inte undra på att lag som örebro och karlskoga förnedrar oss. Jag vill bara ha spelare som inte har någonstans att ta vägen om de misslyckas!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)
Man gör klart med en ny klubb eftersom man är så trasig att man är säker på att vi inte skulle gå upp.Mäklaren skrev:Att göra klart med ny klubb innan man ens vet om vi går upp är vidrigt.
- SirDIFalot
Det är samma sak för alla andra klubbar. Låtsas inte som annat. De har spelare som är klara för nya klubbar som spelar också.minalman skrev:Juniorer som åker och funderar vilket kontrakt de ska tacka ja till. Seniorer som åker och funderar på om de ska lägga av. Inte undra på att lag som örebro och karlskoga förnedrar oss. Jag vill bara ha spelare som inte har någonstans att ta vägen om de misslyckas!
Det är så systemet funkar i Sverige och det är väl bara acceptera tills de ändrar på det. Men fine, låtsas att det är hur horaktigt som helst om ni har lust med det. Jag orkar inte.
Expert.