Allsvenskan 2012/13
Re: Allsvenskan 2012/13
Nu är vi alltså uppe på 7:e plats, efter dagens matcher är vi nere på 8:e eller 9:e igen. Det gäller att vinna de tre kommande matcherna här, då har vi faktiskt en rejäl chans att etablera oss bland förkvalsplatserna.
Nu väntar en match mot megajumobon coco och då kan det väl inte bli annat än torsk?
Nu väntar en match mot megajumobon coco och då kan det väl inte bli annat än torsk?
Mora leder mot Troja med 2-1.
Jag hoppas på X och att Mora tar hem två poäng. Då är vi på åttonde och en poäng efter.
Förresten, hur många poäng bakom 7e var vi före Leksandsmatchen? Var det 4 eller 5? Går fort i hockey, nu har vi 7 upp till 3e.
Jag sa förut att ifall vi vinner 7 av de 10 kommande matcherna så är vi väldigt nära KS-plats, vi har vunnit 3 av 10 nu. Lär bli 4/10 den 29e och 6/10 den 3e mot Almtuna. Sen blir det svårt mot troja och ssk. Vinner vi en av dessa lär vi vara uppe på 4e/5e typ. Sen så är det mora borta den 18e.
Men det är många vinster dit fortfarande, vi har bara 3 raka. Men det har varit tre svåra matcher. Och för DIF är ju alltid de svåra matcherna de lätta, och matcherna mot asplöven och khk svårare pga underskattning. Men allt kan hända i hockey, det är det fina med sporten.
Någon frågade förut om den var ensam om att gilla HA mer än ES.
På ett sätt - nej. Jag gillar spelstilen i HA. Det är mycket vändningar och snabbt spel, öppna matcher. Inte lika mycket defensiv taktik utan det är fartfylld hockey.
Om vi kommer till KS har vi en bra chans dock. Jag tycker att vi har en annan spelstil än de övriga lagen i HA, vi har en bra defensiv när motståndarlaget har tryck mot vår kasse men vi har slarvat för mycket så de fått frilägen flertalet gånger. Undrar hur många av de mål som vi släppt in som är 5v5 och de har tryck mot vår kasse? Tror inte det är många procentuellt. Vår hockey tror jag passar mot ES-lagen också. Kan vara för att jag alltid är optimistisk.
Någon som har en annan åsikt?
Jag hoppas på X och att Mora tar hem två poäng. Då är vi på åttonde och en poäng efter.
Förresten, hur många poäng bakom 7e var vi före Leksandsmatchen? Var det 4 eller 5? Går fort i hockey, nu har vi 7 upp till 3e.
Jag sa förut att ifall vi vinner 7 av de 10 kommande matcherna så är vi väldigt nära KS-plats, vi har vunnit 3 av 10 nu. Lär bli 4/10 den 29e och 6/10 den 3e mot Almtuna. Sen blir det svårt mot troja och ssk. Vinner vi en av dessa lär vi vara uppe på 4e/5e typ. Sen så är det mora borta den 18e.
Men det är många vinster dit fortfarande, vi har bara 3 raka. Men det har varit tre svåra matcher. Och för DIF är ju alltid de svåra matcherna de lätta, och matcherna mot asplöven och khk svårare pga underskattning. Men allt kan hända i hockey, det är det fina med sporten.
Någon frågade förut om den var ensam om att gilla HA mer än ES.
På ett sätt - nej. Jag gillar spelstilen i HA. Det är mycket vändningar och snabbt spel, öppna matcher. Inte lika mycket defensiv taktik utan det är fartfylld hockey.
Om vi kommer till KS har vi en bra chans dock. Jag tycker att vi har en annan spelstil än de övriga lagen i HA, vi har en bra defensiv när motståndarlaget har tryck mot vår kasse men vi har slarvat för mycket så de fått frilägen flertalet gånger. Undrar hur många av de mål som vi släppt in som är 5v5 och de har tryck mot vår kasse? Tror inte det är många procentuellt. Vår hockey tror jag passar mot ES-lagen också. Kan vara för att jag alltid är optimistisk.
Någon som har en annan åsikt?
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Allsvenskan 2012/13
Vi ligger åtta. Tyvärr har alla sju lag över oss bättre målskillnad. Faktiskt så har ettan bäst målskillnad och sedan faller det i samma ordning som tabellplaceringen. Slutsats: Gör vi inga mål kommer vi ingen vart!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Men, för att ta sig uppåt i tabellen krävs att vi vinner mer än lagen ovanför oss.minalman skrev:Vi ligger åtta. Tyvärr har alla sju lag över oss bättre målskillnad. Faktiskt så har ettan bäst målskillnad och sedan faller det i samma ordning som tabellplaceringen. Slutsats: Gör vi inga mål kommer vi ingen vart!
Skulle det inträffa får vi bättre målskillnad samtidigt som lagen ovan oss får en sämre då de per automatik behöver förlora mer än oss.
Fast nu ska vi nog lugna oss. Vi har vunnit tre raka matcher, bra så. Vi ligger fortfarande i skiten och måste ta match för match. Till att börja med så måste vi bara slå jumbolaget i nästa match. Sedan får vi sätta ut nya mål.
Jag gillar inte riktigt att man svävar iväg och börjar sia om var vi ligger om 3-4 matcher framåt.
Inställningen måste vara att vinna den kommande matchen. Inget annat spelar någon roll.
Kämp DIF.
(gillar din slutsats

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Tycker att laget borde sätta upp flera delmål. Det stora målet är Elitserien, delmålet innan det är kvalserien. Direktplatsen till kvalserien är delmålet. De borde sätta upp mål för omgång 1-10, 11-20,21-30,31-40 osv. "Omgång 20, nu ligger vi x poäng från direktplats, i omgång 25 ska vi vara x-y poäng ifrån och i omgång 30 x-y-z poäng ifrån." osv. Mitt exempel blev inte så bra, men tror ni förstår.BOMBOM BOUCHARD skrev:Men, för att ta sig uppåt i tabellen krävs att vi vinner mer än lagen ovanför oss.minalman skrev:Vi ligger åtta. Tyvärr har alla sju lag över oss bättre målskillnad. Faktiskt så har ettan bäst målskillnad och sedan faller det i samma ordning som tabellplaceringen. Slutsats: Gör vi inga mål kommer vi ingen vart!
Skulle det inträffa får vi bättre målskillnad samtidigt som lagen ovan oss får en sämre då de per automatik behöver förlora mer än oss.
Fast nu ska vi nog lugna oss. Vi har vunnit tre raka matcher, bra så. Vi ligger fortfarande i skiten och måste ta match för match. Till att börja med så måste vi bara slå jumbolaget i nästa match. Sedan får vi sätta ut nya mål.
Jag gillar inte riktigt att man svävar iväg och börjar sia om var vi ligger om 3-4 matcher framåt.
Inställningen måste vara att vinna den kommande matchen. Inget annat spelar någon roll.
Kämp DIF.
(gillar din slutsats)
Att ha ett mål "Elitserien 2013/2014" är INTE ett bra mål såvida man inte har delmål.
Och delmålen i delmålen, alltså delmålen för att nå delmålen i omgång 21-30, är att vinna nästa match och spela på det sättet.
Man ska alltid ha delmål och man ska kunna mäta målet, det ska inte vara t.ex "Efter omgång 30 ska vi INTE ligga x poäng bakom" utan "Efter omgång 30 ska vi vara Y poäng närmare än vad vi är nu.". Det är detta en mental coach hade varit bra för, men det verkar ha hjälp att Zabel tog över. Men vi har bara vunnit 3 raka, under vinteruppehållet kan jag dra slutsatsen att om det vänt eller inte.
Varför jag quotade dig var för att man borde tänka på hur man ska ligga till om 5 matcher, iallafall spelarna. Men de borde inte tänka på hur de INTE ska ligga till.
- minalman
Allsvenskan 2012/13
Det enda delmål en hockeyspelare behöver är: "Nästa byte ska fan bli mitt bästa någonsin. Mina pass ska sitta på bladet. Mina skott ska träffa mål , men inte magplattan. Jag ska vara passningsbar och jag ska vinna varje närkamp vid sargen." Mer sånt tänk och mindre filosoferande, tack!
tänker de "inte träffa magplattan" så KOMMER de träffa magplattan de flesta gångerna, för då fokuserar de på magplattan och sätter den där. Bättre att de tänker att de ska sätta den högt eller något.minalman skrev:Det enda delmål en hockeyspelare behöver är: "Nästa byte ska fan bli mitt bästa någonsin. Mina pass ska sitta på bladet. Mina skott ska träffa mål , men inte magplattan. Jag ska vara passningsbar och jag ska vinna varje närkamp vid sargen." Mer sånt tänk och mindre filosoferande, tack!
Om jag ska vara ärlig så skiter jag fullständigt i vad de tänker sålänge de gör mål och vinner. Men det kan hjälpa att sätta upp delmål, helst när de är väldigt stressade och har mycket press på sig.
Allsvenskan 2012/13
Hoppas inte att spelarna följer dina råd i alla fallminalman skrev:Det enda delmål en hockeyspelare behöver är: "Nästa byte ska fan bli mitt bästa någonsin. Mina pass ska sitta på bladet. Mina skott ska träffa mål , men inte magplattan. Jag ska vara passningsbar och jag ska vinna varje närkamp vid sargen." Mer sånt tänk och mindre filosoferande, tack!

Född till sportchef.
- minalman
Allsvenskan 2012/13
västerås får "bara" med sig två poäng från haparanda. Vi har en match i karlskrona och en i haparanda i veckan. Hoppas vi är förberedda!
Man ska aldrig tänka "jag ska inte...", då fokuserar du bara för mycket på ex. magplattan och skjuter dit. Som att tänka "jag ska inte spilla", då spiller man. tänk istället "jag ska hålla glassen fulla", typ.minalman skrev:Det enda delmål en hockeyspelare behöver är: "Nästa byte ska fan bli mitt bästa någonsin. Mina pass ska sitta på bladet. Mina skott ska träffa mål , men inte magplattan. Jag ska vara passningsbar och jag ska vinna varje närkamp vid sargen." Mer sånt tänk och mindre filosoferande, tack!
Allsvenskan 2012/13
Kommunen fortsätter dopa leksand http://m.expressen.se/sport/hockey/hock ... far-hjalp/
2014-04-07, vad hände?
- minalman
Allsvenskan 2012/13
Nu börjar jag fatta varför det går som det gör för mig!Stentuff skrev:Man ska aldrig tänka "jag ska inte...", då fokuserar du bara för mycket på ex. magplattan och skjuter dit. Som att tänka "jag ska inte spilla", då spiller man. tänk istället "jag ska hålla glassen fulla", typ.minalman skrev:Det enda delmål en hockeyspelare behöver är: "Nästa byte ska fan bli mitt bästa någonsin. Mina pass ska sitta på bladet. Mina skott ska träffa mål , men inte magplattan. Jag ska vara passningsbar och jag ska vinna varje närkamp vid sargen." Mer sånt tänk och mindre filosoferande, tack!

Fyfan, fruktansvärt vidrigt.Jepe skrev:Kommunen fortsätter dopa leksand http://m.expressen.se/sport/hockey/hock ... far-hjalp/
Det värsta är ju att det till stor del är våra pengar de bränner på grund av omfördelningen av pengar ifrån storstad till landsbygd. Det är ren och skär stöld.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Allsvenskan 2012/13
Japp, plus att man nu också lägger ner en skola som man kunde drivit med dessa pengar istället. Detta luktar riktigt illa!Edin skrev:Fyfan, fruktansvärt vidrigt.Jepe skrev:Kommunen fortsätter dopa leksand http://m.expressen.se/sport/hockey/hock ... far-hjalp/
Det värsta är ju att det till stor del är våra pengar de bränner på grund av omfördelningen av pengar ifrån storstad till landsbygd. Det är ren och skär stöld.
2014-04-07, vad hände?
Sv: Allsvenskan 2012/13
Fullständigt oacceptabelt. Vidrigt.