Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Snazzi »

sthlm_dif skrev:
Snazzi skrev:Låt mig citera mig själv för några poster sedan.
"Dock förstör gruppen för Djurgården bra mycket mer än vad vi tjänar på deras support."

Jag gillar verkligen inte sådant de gör, men de är fortfarande Djurgårdare.
Okej, vi tycker olika helt enkelt.
Skönt att höra att du inte uppskattar deras bedrifter i alla fall.
Det är inte vad jag tycker, det är ju faktiskt faktan. Sen kan mn ju ha olika åsikter om det.
Men jag skulle aldrig säga att jag stödjer deras sätt, inte någonstans.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
mankan

Inlägg av mankan »

Nu börjar jag bli smått ilsken!! Att säga att grabbar i DFG inte älskar sitt lag är helt sjkut vad fan vet ni som säger elr skriver sånt om de??!!?? Ni som säger det tror ni att dom tex skulle gadda sig med dif emblem & lägga ut tusentals kronor på matcher, resa runt halva europa med mera om de inte älskade sitt lag? svårt att tänka mig det, så älska DIF gör dom till 100% visst kan det finnas de som inte gör det men dom är nog väldigt få. Om man nu ska tala om melodin elr sången om man vill kalla den det, så vet inte jag vart den kommer ifrån en sak är jag iaf mer en 100% säker på fotbollen i england är en klass för sig & många sånger är tagna från fansen där kan vara likadant med just denna melodi men men det vet jag inte därför håller jag käften om just den saken.. I övrigt så backar inte jag heller för mitt lag vill inte att någon ska pissa på laget i mitt hjärta! . Nu tycker jag vi kan snacka om DIF & sånger utan tjafs det är vi fans som är Djurgårdens IF imorn krossar vi Luleå!!
Mankan
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Snazzi skrev:
sthlm_dif skrev:Okej, vi tycker olika helt enkelt.
Skönt att höra att du inte uppskattar deras bedrifter i alla fall.
Det är inte vad jag tycker, det är ju faktiskt faktan. Sen kan mn ju ha olika åsikter om det.
Men jag skulle aldrig säga att jag stödjer deras sätt, inte någonstans.
Det är ju vad dom säger, så rent teoretiskt sett så stämmer det väl att dom är Djurgårdare. Men jag hatar dom som förstör lika mycket som jag hatar aikare, så jag kan inte påstå att dom är Djurgårdare.
För att jag hatar inte Djurgårdare.
Men som sagt, det är ju en fråga som var och en får svara på själv. Uppenbarligen så tycker de flesta inte som mig angående detta, men det ändrar dock inte på min åsikt.
mankan skrev:Nu tycker jag vi kan snacka om DIF & sånger utan tjafs det är vi fans som är Djurgårdens IF imorn krossar vi Luleå!!
Låter bra det.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Jag har i alla fall inte hört att någon med koppling till DFG blivit gripen för något som hände mot Assyriska? Går inte att snacka skit bara för man tror saker, skärp er nu!

Forumindex » Hockey » Djurgården Hockey » Klacktråden - Järnkaminerna
Användarvisningsbild
4sure

Inlägg av 4sure »

sthlm_dif skrev:
Snazzi skrev:Han älskar nog sitt lag lika mycket som du och oss andra här gör. Dock förstör gruppen för Djurgården bra mycket mer än vad vi tjänar på deras support.
Bara kolla senast, nu har jag ingen fakta men jag kan tänka mig att det är tack vare några från gruppen vi kommer få spela inför tomma läktare mot Helsingborg, och 200.000 i böter.
Om han är med i dfg älskar han inte DIF.
Samtliga medlemmar i dfg och andra firmor är ett gäng idioter som inte har något liv.
Dom smutsar ner sitt lag, för att dom måste ta ut sin ilska för att deras liv suger. Majoriteten av de som bråkar har haft en dålig uppväxt, dom har en dålig utbildning och därför heller inga möjligheter att lyckas i livet (Nej, jag har inte fakta på detta, men man behöver inte vara allt för smart för att inse detta).
Om man förstör för sitt lag, så älskar man det inte.
Det sistnämnda exemplet som du tar upp talar sitt tydliga språk. Om man gör så att klubben förlorar miljontals kronor är man inget annat än en aikare.

Vi älskar vårat lag och det har vi gjort i massor med år.
Att du kan påstå att vi sabbar allt för Djurgården tycker jag är tragisk. Kan du inte komma fram till oss och förklara vad du tycker om oss istället för att ha en massa åsikter om oss när du inte har en aning. Vi stöder våran klubb lika mycket som ni. Vi spenderar en massa pengar för djurgården för att åka och kolla deras borta matcher och vara där för dom. Och jag är tveksam på fall du gör det. Och jag har kollat en massa inlägg du har lagt upp, patetiskt att du säger att klacken suger, om du nu tycker att den suger avgå va en medgångs supporter. Och att du påstår att vi är aikare är skandal. aja tragiskt att höra det från nån som du! som sagt kom fram till oss nästa match och förklara dig framför oss och fall du tror att vi ska skada dig, nej det gör vi absolut inte, vi har våra skäl.
Och dom som sprang in och slog assyriska spelaren var inte från dfg, så allt dåligt kan du inte skylla på dfg.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

4sure skrev:
sthlm_dif skrev:
Snazzi skrev:Han älskar nog sitt lag lika mycket som du och oss andra här gör. Dock förstör gruppen för Djurgården bra mycket mer än vad vi tjänar på deras support.
Bara kolla senast, nu har jag ingen fakta men jag kan tänka mig att det är tack vare några från gruppen vi kommer få spela inför tomma läktare mot Helsingborg, och 200.000 i böter.
Om han är med i dfg älskar han inte DIF.
Samtliga medlemmar i dfg och andra firmor är ett gäng idioter som inte har något liv.
Dom smutsar ner sitt lag, för att dom måste ta ut sin ilska för att deras liv suger. Majoriteten av de som bråkar har haft en dålig uppväxt, dom har en dålig utbildning och därför heller inga möjligheter att lyckas i livet (Nej, jag har inte fakta på detta, men man behöver inte vara allt för smart för att inse detta).
Om man förstör för sitt lag, så älskar man det inte.
Det sistnämnda exemplet som du tar upp talar sitt tydliga språk. Om man gör så att klubben förlorar miljontals kronor är man inget annat än en aikare.

Vi älskar vårat lag och det har vi gjort i massor med år.
Att du kan påstå att vi sabbar allt för Djurgården tycker jag är tragisk. Kan du inte komma fram till oss och förklara vad du tycker om oss istället för att ha en massa åsikter om oss när du inte har en aning. Vi stöder våran klubb lika mycket som ni. Vi spenderar en massa pengar för djurgården för att åka och kolla deras borta matcher och vara där för dom. Och jag är tveksam på fall du gör det. Och jag har kollat en massa inlägg du har lagt upp, patetiskt att du säger att klacken suger, om du nu tycker att den suger avgå va en medgångs supporter. Och att du påstår att vi är aikare är skandal. aja tragiskt att höra det från nån som du! som sagt kom fram till oss nästa match och förklara dig framför oss och fall du tror att vi ska skada dig, nej det gör vi absolut inte, vi har våra skäl.
Och dom som sprang in och slog assyriska spelaren var inte från dfg, så allt dåligt kan du inte skylla på dfg.
Okej, bra att veta. Tog det nästan för givet att det var en därifrån men tydligen hade jag fel. Jag vet att det var ett antal från gruppen som stod just där de sprang in ifrån. Men du har väl uppenbarligen bra mycket mer koll än mig i den frågan.
Jag tvekar inte på att ni heller lägger mer pengar på Djurgården än de flesta, men firmor förstör i allmänhet för klubben.
Användarvisningsbild
4sure

Inlägg av 4sure »

Okej, bra att veta. Tog det nästan för givet att det var en därifrån men tydligen hade jag fel. Jag vet att det var ett antal från gruppen som stod just där de sprang in ifrån. Men du har väl uppenbarligen bra mycket mer koll än mig i den frågan.
Jag tvekar inte på att ni heller lägger mer pengar på Djurgården än de flesta, men firmor förstör i allmänhet för klubben.[/quote][/quote][/quote]

Du verkar ha lite koll, vi stod faktiskt några bredvid och sprang bredvid honom. Vi hade ett möte den 2/11 angående det som hände och alla som var på det mötet hade ingen aning om vem det var. Huliganismen tycker jag förstör samhället innanför planen. Men firmor stödjer klubben för att nå långt. Vi har civilpoliser i klacken som alla känner som har varit med oss grymt länge och dom har sten koll på oss. Men förstöra gör vi absolut inte, vi stöttar våran klubb till 100&.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

4sure skrev:Okej, bra att veta. Tog det nästan för givet att det var en därifrån men tydligen hade jag fel. Jag vet att det var ett antal från gruppen som stod just där de sprang in ifrån. Men du har väl uppenbarligen bra mycket mer koll än mig i den frågan.
Jag tvekar inte på att ni heller lägger mer pengar på Djurgården än de flesta, men firmor förstör i allmänhet för klubben.
[/quote][/quote]

Du verkar ha lite koll, vi stod faktiskt några bredvid och sprang bredvid honom. Vi hade ett möte den 2/11 angående det som hände och alla som var på det mötet hade ingen aning om vem det var. Huliganismen tycker jag förstör samhället innanför planen. Men firmor stödjer klubben för att nå långt. Vi har civilpoliser i klacken som alla känner som har varit med oss grymt länge och dom har sten koll på oss. Men förstöra gör vi absolut inte, vi stöttar våran klubb till 100&.[/quote]

Skulle aldrig uttala mig om jag inte visste att det fanns några därifrån just på det stället, eftersom de flesta brukar ju stå uppe i hörnan, men du har som sagt bar mycket mer koll än mig så jag tror dig.
Visst stödjer firmor klubben oerhört mycket, med bortaresor över hela Europa och dylikt, bra mycket längre än jag har möjlighet att åka. På så sätt är ni väldigt bra för klubben. Men genom att bråka och sådant, även om det är utanför planen, tycker jag att det är mindre bra för klubben.
Men om man jämför med hur det var förr, är ju läget helt klart bättre.
Användarvisningsbild
4sure

Inlägg av 4sure »

Tack , det betyder väldigt mycket för vi får höra rätt ofta kritik från folk som inte har en susning angående nåt om oss. Vi har minskat rejält när det gäller sånt, vi har våra skäl som sagt.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Finns inga skäl. Ni bara förstör.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Highwind skrev:Finns inga skäl. Ni bara förstör.

NEJ!
Highwind

Inlägg av Highwind »

Menar DFG. Inte klacken.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

4sure skrev:Vi älskar vårat lag och det har vi gjort i massor med år.
Anledningen till att jag skrev att ni var aikare är för att jag hatar dfg lika mycket som Solna packet. Självklart hatar ni aik mer än jag, det förstår väl vem som helst att ni gör.
I stort sett är det bara ni som gör det som skadar vår klubb, om han som slog ner Assyriska spelaren nu inte är från dfg får jag väl ursäkta mig för det påhoppet, men faktum kvarstår att ni har skadat vår klubb i år, och det ordentligt.
När våran ekonomi är riktigt dålig, och klubbkassan innehåller några ören, hur fan kan ni ens komma på tanken att slåss och förstöra då? Jag vill gärna ha en förklaring till detta, för att jag förstår mig inte på hur man kan göra något som klubben får betala för när ekonomin är värdelös (om man älskar DIF).

Klacken har varit värdelös i år, sett till antalet som befinner sig i den.
Man kan inte jämföra oss med lag som Rögle, Brynäs och Färjestad, för att vi är så fullkomligt överlägsna i klacken även om vi gör århundradets sämsta insats. Vår klack består i varje match av ca 1000 personer, varav ungefär 300 som sjunger konstant, 300 som sjunger i medgång, 200 som sjunger om ljudnivån är på topp, och resterande sjunger inte överhuvudtaget. I medgång är vi bra, men i motgång så är klacken knäpptyst, för att det är omöjligt att starta igång ramsor när 90% av klacken står och grinar efter ett baklängesmål.

Jag skulle aldrig i livet yttra mig om vad jag tycker om dfg öga mot öga, även om många inte skulle ha slagit ner mig, så hade väl en del andra gjort det. Även om chansen att få stryk är liten, så skulle jag aldrig i livet riskera att komma hem med ett sönderslaget ansikte. Att lita på folk vars hobby är att slåss, är inget som jag gör.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Jitenu

Inlägg av Jitenu »

sthlm_dif skrev:Klacken har varit värdelös i år, sett till antalet som befinner sig i den.
Man kan inte jämföra oss med lag som Rögle, Brynäs och Färjestad,
Är du på riktigt? Brynäs? åh herregud...

Och rätta till ditt användarnamn för f*n. Versaler tack.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Jitenu skrev:
sthlm_dif skrev:Klacken har varit värdelös i år, sett till antalet som befinner sig i den.
Man kan inte jämföra oss med lag som Rögle, Brynäs och Färjestad,
Är du på riktigt? Brynäs? åh herregud...

Och rätta till ditt användarnamn för f*n. Versaler tack.
Brynäs, Tälje, LHC eller vilket lag som helst. Syftet var att vi är överlägsna.

När jag gjorde det här användarmanet för två år sedan, så tänkte jag inte på att skriva DIF med versaler, tyvärr. Om någon moderator kan ändra det, så får dom mer än gärna göra det.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Skriv svar