Klockren.Leif skrev:HYLLNINGSLÅT I GLOBEN i vinter:
Ingen skjuter pucken som han, Dragan Dragan
Ingen gör en dragning som han, Dragan Dragan
I love u, Ich Liebe dich
Draaagan Umiiiiceeevic
Dragan Umicevic
Re: Dragan skadad?
upp till en veckas vila står det i lagupställningen...skönt att det inte var nått allvarligare:)..m0ng00se skrev:http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 41,00.html
nån som vet mer? hur länge blir han borta?...
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Ta och ge er nu. Det är en "barnvisa" och det som hyllning till en spelare som spelat i ett motståndarlag till DIF Fotboll.Zkar skrev:Klockren.Leif skrev:HYLLNINGSLÅT I GLOBEN i vinter:
I love u, Ich Liebe dich
Draaagan Umiiiiceeevic
Sen vill ni överföra den till en av våra spelare? Snälla. Kom på något vettigt i stället för att lägga fram korkade förslag om en barnvisa på svenska/engelska/tyska. Och i ärlighetens namn kanske en spelare bör prestera något innan han får höra "Jag älskar dig" - till och med på utländska språk.
Inget emot Dragan, men detta förslag kan man bara garva åt för att det är så korkat.
Re: Dragan skadad?
1-2 veckor typm0ng00se skrev:http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 41,00.html
nån som vet mer? hur länge blir han borta?...
Är det verkligen intressant att få reda på allt det där..? Personligen ger jag blanka fan i vem som är mest fåfäng i laget..Det är väl ändå det hockeymässiga som är intressant..?Jojje skrev:Jag är inte så superintresserad av frågor som "vad tycker du om DIF" osv... Vad tror du han ska säga? Att det är rätt kasst?Don_T skrev:Jojje:
Smaken är som baken - delad. Och tur är väl det!
Vad vill du ha för frågor i en intervju med tex Thomas Johansson som är en av de som är på tur?
Jag vill se lite mer personliga frågor. Vad gör de på fritiden, vad har de för ambitioner och mål efter hockeykarriären är slut. Är Challe alltid lika lustig?
Vem tar mest i bänk, vem är sämst på skridskor, vem står längst framför spegeln, har spelaren i fråga eller någon i laget några speciella ritualer? Några pracical jokes? Vem är bäst/sämst på poker (om det nu spelas)? osv osv.
Sånt vore kul att läsa lite om, inte standardfrågor som får standardsvar.
(Rocklundahallen-98: "Fuck you! You fuckin fuck..")
Jojje har rätt - det handlar om att göra spelarna till personligheter - det är sådant som skapar intresse. Sen spiller det över i snack i fikarummet eller på skolgårdarna och vips kommer publiken, det behövs inte några dyra superstjärnor för att få folk att köpa souvenirer och komma på matcher, däremot krävs det personligheter och sådana som skapar rubriker.
Se på Allsvenskan i fotboll, det är inte direkt världens bästa liga men likförbaskat är intresset på topp. Kolla på spelare som Ledin och Kåberg - det är sådana killar som säljer souvenirer, skapar rubriker, snack, väcker intresse och lockar publik.
Djurgården av idag är lite för grått helt enkelt. Det skulle behövas ett par färgklickar.
DIF skulle behöva någon råbuse, en riktig fuling som fansen kan älska och motståndarna hata. En coach som kom med den ena rubriken efter den andra - minns Wikegård.
Då kvittar det om DIF är ett lag som krigar på kring 5-10 plats i serien om föreningen och dess företrädare utåt är fräcka och kaxiga. Men om truppen och coacherna har en utstrålning som får en jutevävsäck att verka sexig och dessutom är lite av en slagpåse - tro inte på fan att fansen har svårt att hitta inspiration och bjuda till själva.
Brynäs har Boorken som leker diktator och skrämmer skiten ur den ena 'stjärnan' efter den andre. I Västerås finns gaphalsen Pelle Bäckman, i Malmö finns Lars 'Osten' Bergström som alla fans älskar eller hatar när de väl lärt känna den lite specielle figuren. Till och med gråa typer som Luleås Slavomir Lener har lyckats med konststycket att kliva ned till fansen i klacken för att snacka nutid och framtid med dem när laget gått lite knackigt och tacka dem för det enorma stöd de svarar för - gissa om sådant tänder fansen!
Luleå skramlade också fram Hans Chrunak som Klubb Direktör, han är duktig på att leverera rubriker och skapa intresse kring den produkt han svarar för. I Malmö finns Percy osv.
DIF fansen behöver någon djävel att älska helt enkelt, en lirare eller någon ledare av något slag. Ta en sådan som Piteå coachen Bulan Berglund - elitseriens genom tiderna mest utvisade spelare - i våras beordrade han solglasögon(!) på på en kille som sedan åkte direkt in och krosscheckade en motståndare. Galet javisst. Genialiskt javisst. Kom det duktigt med publik till nästa match? Jajjamensan!
Hockeyspelarna har hjälm på huvudet och på isen ser de likadana ut allihop, men vi lever i ett mediasamhälle och den som läser Sportbladet kan ibland leta förgäves efter en artikel som handlar om någon idrottslig prestation - istället handlar det om känslor, någons bakgrund, någons inre kamp, någons otrohetsaffär, någons längtan osv.
Så shoot, ställ knäppa frågor till spelarna och kolla om det går att skapa någon Ledin, Bulan osv där. Det har ju funnits gott om profiler i DIF förut - Leif Bork snackade om Våldtäktsishockey när han var tränare för DIF på 80-talet, Micke Johansson(?) kommenterade en seger mot Luleå som att "stjäla godis från en barnunge" - hur underbart är inte det? Eller för att avsluta med ett Bulan Berglund citat:
Journalist - "Vem tycker du är elitseriens fulaste spelare?"
Bulan - "Jag kommenterar inte andras utseende."
Se på Allsvenskan i fotboll, det är inte direkt världens bästa liga men likförbaskat är intresset på topp. Kolla på spelare som Ledin och Kåberg - det är sådana killar som säljer souvenirer, skapar rubriker, snack, väcker intresse och lockar publik.
Djurgården av idag är lite för grått helt enkelt. Det skulle behövas ett par färgklickar.
DIF skulle behöva någon råbuse, en riktig fuling som fansen kan älska och motståndarna hata. En coach som kom med den ena rubriken efter den andra - minns Wikegård.
Då kvittar det om DIF är ett lag som krigar på kring 5-10 plats i serien om föreningen och dess företrädare utåt är fräcka och kaxiga. Men om truppen och coacherna har en utstrålning som får en jutevävsäck att verka sexig och dessutom är lite av en slagpåse - tro inte på fan att fansen har svårt att hitta inspiration och bjuda till själva.
Brynäs har Boorken som leker diktator och skrämmer skiten ur den ena 'stjärnan' efter den andre. I Västerås finns gaphalsen Pelle Bäckman, i Malmö finns Lars 'Osten' Bergström som alla fans älskar eller hatar när de väl lärt känna den lite specielle figuren. Till och med gråa typer som Luleås Slavomir Lener har lyckats med konststycket att kliva ned till fansen i klacken för att snacka nutid och framtid med dem när laget gått lite knackigt och tacka dem för det enorma stöd de svarar för - gissa om sådant tänder fansen!
Luleå skramlade också fram Hans Chrunak som Klubb Direktör, han är duktig på att leverera rubriker och skapa intresse kring den produkt han svarar för. I Malmö finns Percy osv.
DIF fansen behöver någon djävel att älska helt enkelt, en lirare eller någon ledare av något slag. Ta en sådan som Piteå coachen Bulan Berglund - elitseriens genom tiderna mest utvisade spelare - i våras beordrade han solglasögon(!) på på en kille som sedan åkte direkt in och krosscheckade en motståndare. Galet javisst. Genialiskt javisst. Kom det duktigt med publik till nästa match? Jajjamensan!
Hockeyspelarna har hjälm på huvudet och på isen ser de likadana ut allihop, men vi lever i ett mediasamhälle och den som läser Sportbladet kan ibland leta förgäves efter en artikel som handlar om någon idrottslig prestation - istället handlar det om känslor, någons bakgrund, någons inre kamp, någons otrohetsaffär, någons längtan osv.
Så shoot, ställ knäppa frågor till spelarna och kolla om det går att skapa någon Ledin, Bulan osv där. Det har ju funnits gott om profiler i DIF förut - Leif Bork snackade om Våldtäktsishockey när han var tränare för DIF på 80-talet, Micke Johansson(?) kommenterade en seger mot Luleå som att "stjäla godis från en barnunge" - hur underbart är inte det? Eller för att avsluta med ett Bulan Berglund citat:
Journalist - "Vem tycker du är elitseriens fulaste spelare?"
Bulan - "Jag kommenterar inte andras utseende."
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
/Friedrich Nietzsche
Du och jag vet det, men pöbeln verkar mest vara intresserade av att få läsa om standardsvar på standardfrågor vilket för mig är helt ofattbart.Kagen skrev:Jojje har rätt - det handlar om att göra spelarna till personligheter - det är sådant som skapar intresse. Sen spiller det över i snack i fikarummet eller på skolgårdarna och vips kommer publiken, det behövs inte några dyra superstjärnor för att få folk att köpa souvenirer och komma på matcher, däremot krävs det personligheter och sådana som skapar rubriker.
Håller med Cribba här, intervjun med Dragan var väl inget att hänga i julgranen. Men en intervju med Linkan om vad hans favoriträtt, favoritbil eller vem som är lagets pajas ger mig inte ett skit.chribba skrev:Är det verkligen intressant att få reda på allt det där..? Personligen ger jag blanka fan i vem som är mest fåfäng i laget..Det är väl ändå det hockeymässiga som är intressant..?Jojje skrev:Jag är inte så superintresserad av frågor som "vad tycker du om DIF" osv... Vad tror du han ska säga? Att det är rätt kasst?Don_T skrev:Jojje:
Smaken är som baken - delad. Och tur är väl det!
Vad vill du ha för frågor i en intervju med tex Thomas Johansson som är en av de som är på tur?
Jag vill se lite mer personliga frågor. Vad gör de på fritiden, vad har de för ambitioner och mål efter hockeykarriären är slut. Är Challe alltid lika lustig?
Vem tar mest i bänk, vem är sämst på skridskor, vem står längst framför spegeln, har spelaren i fråga eller någon i laget några speciella ritualer? Några pracical jokes? Vem är bäst/sämst på poker (om det nu spelas)? osv osv.
Sånt vore kul att läsa lite om, inte standardfrågor som får standardsvar.
Ser då hellre lite djupare intervjuer, där spelaren i fråga ger utförliga svar och inte enraders. Bra exempel på intervju är Bankmannen på Djurgårdens mitt(http://www.svenskafans.com/fotboll/dif/ ... ?id=128691)!
DJUUU..
Eller så gör man som Zlatan, och tar det med en klackspark.Wilhelm Arwe skrev:Ta och ge er nu. Det är en "barnvisa" och det som hyllning till en spelare som spelat i ett motståndarlag till DIF Fotboll.Zkar skrev:Klockren.Leif skrev:HYLLNINGSLÅT I GLOBEN i vinter:
I love u, Ich Liebe dich
Draaagan Umiiiiceeevic
Sen vill ni överföra den till en av våra spelare? Snälla. Kom på något vettigt i stället för att lägga fram korkade förslag om en barnvisa på svenska/engelska/tyska. Och i ärlighetens namn kanske en spelare bör prestera något innan han får höra "Jag älskar dig" - till och med på utländska språk.
Inget emot Dragan, men detta förslag kan man bara garva åt för att det är så korkat.
DIF evigt trogen