Spelarkontrakt, truppen 06/07

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Diffe89
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Helt rätt att skriva nytt med Liwing, jag håller även med om att Mattsson borde få fortsatt förtroende. Jag tycker bara att Björck och Ryman inte ska få stanna, fast tyvärr kanske Adam (förmodligen) och Mika försvinner också...
Användarvisningsbild
Sir Martin

Inlägg av Sir Martin »

m0ng00se skrev:
Sir Martin skrev: Jag med dig helt och hållet. Det fungerar inte att byta ut 8-10 spelare varje säsong...
nä det håller inte i längden men har inte Mora gjort det ganska så framgångsrikt i år?:]..
Det beror givetvis på vilken budget man har.
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

m0ng00se skrev:
Sir Martin skrev: Jag med dig helt och hållet. Det fungerar inte att byta ut 8-10 spelare varje säsong...
nä det håller inte i längden men har inte Mora gjort det ganska så framgångsrikt i år?:]..
Nu är det så att nästan samtliga svenska moraspelare följde med laget upp ifrån allsvenskan eller har kommit ur deras j-20 lag. De har alltså en kärna av 10-12 lojala killar som förmodligen håller ihop laget väldigt bra. Intressant också att se att skillnaden kanske inte är så stor mellan att vara toppspelare i allsvenskan och vara en vanlig grovarbetare i elitserien.. Ännu ett argument för en expansion av elitserien, imho.

Sedan så är det bara att inse att Harri Rindell visste vad han gjorde när han värvade Kalle Kerman, Teemu Elomo, Marco Tuokko och Jarno Kultanen och att Janne Simons haft en hel del tur med sina nordamerikanska förstärkningar.

Man kan jämföra detta med DIF där vår "kärna" har blivit mindre och äldre för varje år som går. Om Rudslätt sticker så har vi i princip bara Bremberg, Ottosson, Ölvestad och Pettersson kvar.. Är det då så speciellt konstigt att det blir väldigt jobbigt att byta ut 10-12 spelare per år?
Användarvisningsbild
Jacke

Inlägg av Jacke »

Skulle inte Falk krita på för ett år till?

Någon som annars har koll på om dessa herrar är aktuella för nytt kontrakt?

M. Andersson
Björck
Lamberg
Ryman
Strömberg
Mattsson
Eneqvist
Nilson
Nordfeldt
Kristoffersson
Kagen

Inlägg av Kagen »

Falken har skrivit på för två ytterligare år, känns kanske som ett år för mycket? Lassila har också skrivit på för ett år till.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Användarvisningsbild
Dingman

Inlägg av Dingman »

Känns bra med Falken i två år till tycker jag. Han är stabil och behövs med alla juniorer i truppen. Bra gjort DIF!
FredrikA

P.Nilsson

Inlägg av FredrikA »

Hur är det? har Patrik Nilsson kontrakt nästa säsong?
Kagen

Inlägg av Kagen »

Dingman skrev:Känns bra med Falken i två år till tycker jag. Han är stabil och behövs med alla juniorer i truppen. Bra gjort DIF!
Ja det kanske inte är så tokigt. Det är ju viktigt att det finns en stomme i laget och Falken tillhör jo onekligen inventarierna i DIF numer. Brynäs har lyckats hyfsat denna säsong och de har ju kvar spelare som Molin, Dackell och Sjödin även om de nu delvis har lite andra roller - Molin är ju t.ex inte den rappa poängmaskin han var för tio år sedan. Men på den punkten har ju BIF några vassa juniorer som kan ta för sig, inte minst Niclas Bäckström då.

Lassila då? Han skrev ju också på för ett år ytterligare. Var inte det en smula oväntat trots allt? Det har ju varit tufft att vara målvakt i DIF i år och Lassila är inte den mest rutinerade målisen på marknaden.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Själv tycker jag att det är jättebra att båda stannar.

Får vi in några klassbackar till så kan även Lassila utvecklas, han har potential och har vart me i finska landslaget, dock har han inte haft mycket hjälp i år, vilken en målis behöver.

Vi kan inte bara satsa på junisar utan även behålla våra gamla rävar, exempelvis Falken som har mycket rutin och ett stort DIF hjärta.
Användarvisningsbild
Kid Notorious

Inlägg av Kid Notorious »

Härligt att kontraktet med Lassila förlängdes. Kanske inte den bästa målisen i ES den här säsongen, men med ett år på nacken så tycker jag att det borgar för en mycket bättre start nästa säsong. Och om vi får ett aningen mer stabilt försvar så tror jag att han kommer att kunna göra riktiga storverk. :wink:

Falken var ju mer eller mindre givet, men det är skönt att se det på pränt.
Användarvisningsbild
Grizzman

Inlägg av Grizzman »

Väldigt bra att Falken och Lassila har skrivit på för DIF. Har nu 13 kontraktade spelare inför nästa säsong, börjar se bättre ut nu tycker jag. Införskaffa en eller två klassbackar och nån målspruta så kan det bli en bra vinter.
Algot2003

Inlägg av Algot2003 »

Jag säger det ! Får Lassila ett riktigt försvar framför sig kommer han göra dundersuccè.

Hur lätt har det varit iår....... :twisted:
Användarvisningsbild
Hank

Inlägg av Hank »

Med risk för att bli skjuten tycker jag att det inte ser helt dåligt ut.
Offensivt sett har DIF presterat vad man kan förvänta sig om man ser till säsongen som helhet. Svagheten (och anledningen till att det inte är vi som leder med 3-0 i matcher mot Brynäs i kvarten) stavas försvarsspel. Backuppsättningen har varit minst sagt svag och får vi bara in ett par hyggliga kort där så är åtminstone kontraktet 2007/2008 i hamn.
Lite extra krydda framåt sen så är slutspelsplats nästa vår trolig.
progambler

Inlägg av progambler »

hahaha

lassila räcker inte till för elitserien, försvaret har vart stabilt med mattias andersson imålet och att ingen märker detta är bara idioti.

nu är hela nästa säsong förstörd också. det går åt hel..med en som inte knyter säcken........eller hur "säcken"

bara hoppas dom "till slut" inser att mattias andersson är 100ggr bättre än lasssila
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

progambler skrev:hahaha

lassila räcker inte till för elitserien, försvaret har vart stabilt med mattias andersson imålet och att ingen märker detta är bara idioti.

nu är hela nästa säsong förstörd också. det går åt hel..med en som inte knyter säcken........eller hur "säcken"

bara hoppas dom "till slut" inser att mattias andersson är 100ggr bättre än lasssila
Kom ihåg att Andersson inte stog många matcher, och att han aldrig vart påtänkt till ett landslag av högsta toppklass.

Att Lassila inte skulle hålla elitserie snack är rent skitsnack och idioti. DU menar alltså att finska world cup laget håller lägre standard än elitserien? a tjena! Han var tredje keeper, när andersson tar tredje keepern i tre kronor, grattis!

Andersson har vart hyfsat stabil, men oj vad bra han va mot SSK borta, vilken match!! *ironisk så det skvätter*
Br amatch mot Luleå och HV, dock är han inte förstemålis, så e de bara. Kanske kan han utmana nästa säsong, om de blir så!
Skriv svar