Hoppas vi kan lösa Gustafsson + nån defensiv jätte till nästa säsong på backsidan. Andreas Englund hade varit en bra värvning. Känns som att vi satsat lite för mycket på spelskicklighet på våra backar denna säsong. Men först och främst ska vi ju hålla oss kvar i SHL. Hade isåfall kunnat se ut såhär:
X/Kylington-Gustafsson
Sissons-Lindström
LaLeggia-Englund
Blixt-JP
Möjligtvis för dyr backsida. Borde inte lagt sånt sinnesjukt dyrt och långt kontrakt på Lindström.
Silly Season 2026/27
-
AlltidOavsett
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2026/27
Till nästa säsong (OM vi håller oss kvar) borde vi kunna ha en centersida med:
1a - NY toppcenter
2a - Viggo Björck, fullkomligt fenomenal spelare som jag hoppas fortsätter växa. Grymt spelsinne och känsla för spelet redan som 17 åring.
3a - Jacob Josefson
4e - Marcus Krüger, passar bäst i en 4e-kedja.
+ någon extracenter som även kan gå som vinge.
1a - NY toppcenter
2a - Viggo Björck, fullkomligt fenomenal spelare som jag hoppas fortsätter växa. Grymt spelsinne och känsla för spelet redan som 17 åring.
3a - Jacob Josefson
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
- Jim Morrison
Silly Season 2026/27
Min känsla är att Krüger lägger av men annars ser det rimligt ut.DIF#1 skrev: ↑2026-01-07 08:37:42 Till nästa säsong (OM vi håller oss kvar) borde vi kunna ha en centersida med:
1a - NY toppcenter
3a - Jacob Josefson
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Jim Morrison
Silly Season 2026/27
Är det inte aningen överflödigt att förlänga med LaLeggia om vi får in EG? Första PP försvinner och vi kanske behöver en bättre tvåvägsspelare även om jag uppskattat Joey i år.AlltidOavsett skrev: ↑2026-01-06 23:27:42 Hoppas vi kan lösa Gustafsson + nån defensiv jätte till nästa säsong på backsidan. Andreas Englund hade varit en bra värvning. Känns som att vi satsat lite för mycket på spelskicklighet på våra backar denna säsong. Men först och främst ska vi ju hålla oss kvar i SHL. Hade isåfall kunnat se ut såhär:
X/Kylington-Gustafsson
Sissons-Lindström
LaLeggia-Englund
Blixt-JP
Möjligtvis för dyr backsida. Borde inte lagt sånt sinnesjukt dyrt och långt kontrakt på Lindström.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Silly Season 2026/27
Jag har svängt där. Tidigare tycker jag det varit en no brainer att förlänga med Laleggia. Varit vår bästa back över tid. Men nu?Jim Morrison skrev: ↑2026-01-07 09:45:28Är det inte aningen överflödigt att förlänga med LaLeggia om vi får in EG? Första PP försvinner och vi kanske behöver en bättre tvåvägsspelare även om jag uppskattat Joey i år.AlltidOavsett skrev: ↑2026-01-06 23:27:42 Hoppas vi kan lösa Gustafsson + nån defensiv jätte till nästa säsong på backsidan. Andreas Englund hade varit en bra värvning. Känns som att vi satsat lite för mycket på spelskicklighet på våra backar denna säsong. Men först och främst ska vi ju hålla oss kvar i SHL. Hade isåfall kunnat se ut såhär:
X/Kylington-Gustafsson
Sissons-Lindström
LaLeggia-Englund
Blixt-JP
Nej vi behöver tänka om helt. Vi kan fastslå att Lindström var en felrekrytering. Troligen även Sissons! Svårt att hänga Wikegård för det dock. Vem kunde ana att han skulle sluta lira efter kråkan va på pappret?
Det lämnar oss med JP och EG som enda dugliga backar. Lindström kan vi väl stå ut med i typ tredje backparet. Sissons bör väl skvalpa runt mellan 6-7. Det gör resterande rekryteringar sjukt viktiga karaktärsmässigt. Där passar inte Laleggia. Vi måste få in defensivt extremt kompetenta backar. Bygga om hela fundamentet som är så monumentalt felbalanserat.
Om nu Leksand och Hv räddar oss kvar.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Silly Season 2026/27
Jo, ser ingen anledning att ha kvar LaLeggia om EG kommer. Förutom samma/bättre offensiv så kan han ju dessutom försvara.Jim Morrison skrev: ↑2026-01-07 09:45:28Är det inte aningen överflödigt att förlänga med LaLeggia om vi får in EG? Första PP försvinner och vi kanske behöver en bättre tvåvägsspelare även om jag uppskattat Joey i år.AlltidOavsett skrev: ↑2026-01-06 23:27:42 Hoppas vi kan lösa Gustafsson + nån defensiv jätte till nästa säsong på backsidan. Andreas Englund hade varit en bra värvning. Känns som att vi satsat lite för mycket på spelskicklighet på våra backar denna säsong. Men först och främst ska vi ju hålla oss kvar i SHL. Hade isåfall kunnat se ut såhär:
X/Kylington-Gustafsson
Sissons-Lindström
LaLeggia-Englund
Blixt-JP
Laleggia var katastrof igår defensivt. Orsakade själv ett baklängesmål och släppte igenom Röglespelare på löpande band. Jag låter så gärna andra hylla hans offensiv.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Silly Season 2026/27
Jag tycker nog att J. Pettersson kan täcka upp mycket bättre vid 0-2 (och givetvis ta bort Dickinson vid 0-3), så det var fler spelare som hade det svårt defensivt igår.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-01-07 11:04:58Jo, ser ingen anledning att ha kvar LaLeggia om EG kommer. Förutom samma/bättre offensiv så kan han ju dessutom försvara.Jim Morrison skrev: ↑2026-01-07 09:45:28Är det inte aningen överflödigt att förlänga med LaLeggia om vi får in EG? Första PP försvinner och vi kanske behöver en bättre tvåvägsspelare även om jag uppskattat Joey i år.AlltidOavsett skrev: ↑2026-01-06 23:27:42 Hoppas vi kan lösa Gustafsson + nån defensiv jätte till nästa säsong på backsidan. Andreas Englund hade varit en bra värvning. Känns som att vi satsat lite för mycket på spelskicklighet på våra backar denna säsong. Men först och främst ska vi ju hålla oss kvar i SHL. Hade isåfall kunnat se ut såhär:
X/Kylington-Gustafsson
Sissons-Lindström
LaLeggia-Englund
Blixt-JP
Laleggia var katastrof igår defensivt. Orsakade själv ett baklängesmål och släppte igenom Röglespelare på löpande band. Jag låter så gärna andra hylla hans offensiv.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Silly Season 2026/27
JP´s ingripande var barnsligt dåligt. Jag ursäktar honom med en stark defensiv i överlag denna säsong.supreme skrev: ↑2026-01-07 14:57:12Jag tycker nog att J. Pettersson kan täcka upp mycket bättre vid 0-2 (och givetvis ta bort Dickinson vid 0-3), så det var fler spelare som hade det svårt defensivt igår.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-01-07 11:04:58Jo, ser ingen anledning att ha kvar LaLeggia om EG kommer. Förutom samma/bättre offensiv så kan han ju dessutom försvara.Jim Morrison skrev: ↑2026-01-07 09:45:28Är det inte aningen överflödigt att förlänga med LaLeggia om vi får in EG? Första PP försvinner och vi kanske behöver en bättre tvåvägsspelare även om jag uppskattat Joey i år.AlltidOavsett skrev: ↑2026-01-06 23:27:42 Hoppas vi kan lösa Gustafsson + nån defensiv jätte till nästa säsong på backsidan. Andreas Englund hade varit en bra värvning. Känns som att vi satsat lite för mycket på spelskicklighet på våra backar denna säsong. Men först och främst ska vi ju hålla oss kvar i SHL. Hade isåfall kunnat se ut såhär:
X/Kylington-Gustafsson
Sissons-Lindström
LaLeggia-Englund
Blixt-JP
LaLeggias defensiv har varit dålig hela säsongen men sminkades över av fantastisk offensiv styrka under inledningen.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm