Vill ni se mål, gå på Bandy Då!
Lite svårt med målskyttet, men ganska svårt att göra mål på oss också så här i träningsmatchmiljö.
Någon trodde att Hellberg skulle visa upp sitt bästa redan innan säsongen börjat, idag klev han upp och visar lite av vad han kan
Känns ganska stabilt, är lite orolig för när tempot höjs sedan i seriespel.
Nu går ju allt så sjukt långsamt och då hinner vi med hyfsat
Försäsong 25/26: Djurgården - Växjö 6/9
- Lee Harvey Oswald
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Sjukt nöjd med Sissons också. Han har verkligen nivåer i sig. Rätt galet att vi har honom på kontrakt och att vi signade för AS när det begav sig.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Absolut. Jag målar bara fan på väggen eftersom det, ärligt talat inte finns så mycket att klaga på.RBG #17117 skrev: ↑2025-09-06 16:19:54Instämmer. Fast tycker ändå generellt under hela försäsongen att defensiven ser bättre ut än vad många befarat. Väsentligt mycket mindre kladd med pucken och färre situationer där vi spelar fast oss än vad vi sett de senaste säsongerna. Och då ändå mot delvis bättre motstånd än i HA.Praetori skrev: ↑2025-09-06 16:14:52 Kul med vinst. Säger inte så mycket mer än att vi har spelarmaterial att utmana offensivt och klara defensiven. Den sistnämnda saknar dock djup. Inte bara pga brist på backbredd utan då vi har en juniskedja som förvisso har rett ut defensiven under försäsongen men inte utan problem. Parat med "fel" backpar kommer vi få bekymmer och tappa momentum.
Man vågar nästan inte skriva det men jag är faktiskt inte orolig.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Potentiell assistkung, om allt går rätt. Riktigt bra att vi har kvar honom!
I övrigt är jag positivt överraskad över hur mycket bättre hemmastället ser ut med reklam på. Var skeptisk innan, så är glad att kunna vara positiv nu. Ser jäkla bra ut, även om det tar emot lite att säga att det är reklamen som gör stället.
Agree, man såg redan i HA att han skulle bli en av de bärande backarna och efter typ 20% av säsongen så visste man att om vi inte går upp, så tappar vi honom. En av mina klara favoriter i dagens DIF.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).