Silly Season 2025/26

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Glory1

Silly Season 2025/26

Inlägg av Glory1 »

toffffffe skrev: 2025-03-10 08:37:07 Om vi skulle gå upp och HV71 åker ur SHL skulle jag vilja plocka:

Olle Alsing
Jonathan Ang

Olle Alsing & Philip Holm skulle göra ett bra första backpar om vi går upp.
Henrik Borgström, finne men Djurgårdare. Men men MYCKET ska gå rätt för att det ska inträffa
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Silly Season 2025/26

Inlägg av SirDIFalot »

Glory1 skrev: 2025-03-10 21:25:45
toffffffe skrev: 2025-03-10 08:37:07 Om vi skulle gå upp och HV71 åker ur SHL skulle jag vilja plocka:

Olle Alsing
Jonathan Ang

Henrik Borgström, finne men Djurgårdare. Men men MYCKET ska gå rätt för att det ska inträffa
Klar för Schweiz va?
Expert.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2025/26

Inlägg av DIF_Soldier »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-03-10 10:09:10
DIF_Soldier skrev: 2025-03-10 10:04:51
DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-03-10 10:00:47
DIF_Soldier skrev: 2025-03-10 09:45:57

Olle Alsing
Jonathan Ang

Aldrig. Olle Alsing var enligt uppgift klar för oss men så åkte vi ur och då var det inte lika kul, så han sket i det. Vi behöver spelare med bättre karaktär och som kan bemöda sig närvaro FÖRE att det hårda jobbet är gjort.

Han är kapten för SHL:s i särklass sämsta lag, det säger allt jag behöver veta. Blotta tanken på att han har i bakhuvudet att han kan komma hit om det skiter sig hade gjort mig vansinnig om jag var HV-supporter.

Kruger Brodin, Norman, Rensfeldt ska vara riktmärket för nya DIF. Olle ska aldrig mer pryda skölden
Kan vi inte för en gång skull skippa det här snacket?
Fråga valfri butiksmedarbetare på ICA Kvantum Liljeholmen om de är villiga att gå ner 45% i lön och samtidigt byta till Tempo i Ljungby.

Vi kan inte fortsätta ha den här bilden av att alla hockeyspelare gör allt för Djurgården, det är en liten klick och dessa spelare ska vi vara tacksamma för. Men faktum är att i slutet av dagen så har de också hyra att betala och en familj att försörja.

Och hur troligt är det att en spelare som tjänar 300k i månaden har 180k över varje månad efter utgifter, så det gör inget om man går ner den delen i lön och hamnar "plus minus noll" i Hockeyallsvenskan?
Nej, det är det vi inte kan. En ny standard är satt inom svensk hockey och i Djurgården av Djurgården och Wikegård. Krüger m fl och nu Eklund är pionjärer.

Det finns andra backar. Djurgården är inte en välgörenhet.
Jag ser inte Alsing som en Topp-2 back i SHL för oss, absolut inte, och han ska ju ha betalt för den typen av back han är idag.
Men att rata alla spelare för att man inte spelar med Djurgården i Hockeyallsvenskan det är naivt.

Otroligt älskvärt, men knappast en ny standard. Om det är sanning, då kommer vi för evigt bli fast i Hockeyallsvenskan.
Jag är inte enig med dig som du säkert förstår. Att spela i DIF ska vara ett privilegium, inte nån räddningsplanka för att vara kvar i SHL.

Backsidan är dessutom relativt välfylld redan och med platserna som är kvar ska vi sikta högre än Alsing, både spel- och karaktärsmässigt. Olles aura "luktar unken prutt" för att citera forumets egen LHO:s beskrivning av Linus Johansson (ett talesätt jag tänker på typ minst varannan månad :D: )

Jag tycker t ex att Rensfeldt är given oavsett serie. Han har ett ledarskap, en attityd och framförallt ett ansvarstagande som är allt vad Djurgården ska stå för.

Jag må vara idealist. Men är det något jag är jävligt trött på så är det när folk jämför att spela i DIF med att jobba på ICA. Det är inte samma sak på långa vägar. Skam över den som vill påstå det - då kan ni som supportrar lika gärna byta till Frölunda för att de går bättre. Om inte, så sitter ni på en äcklig dubbelstandard.

Det är inte vilket jobb som helst på samma sätt som det inte är vilken passion som helst. Det är något man lever med, lider med, glädjs med. En symbios som påverkar ens dagliga mående. Det är att vara supporter. Sen kan man ta mer eller mindre avstånd, men det gör man först när smärtan blir för stor och åldern tar ut sin rätt. Inte för att man inte bryr sig, tvärtom för att man brytt sig för mycket.
Säg den glädje som varar
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly Season 2025/26

Inlägg av #10 »

DIF_Soldier skrev: 2025-03-11 15:34:57
DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-03-10 10:09:10
DIF_Soldier skrev: 2025-03-10 10:04:51
DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-03-10 10:00:47

Aldrig. Olle Alsing var enligt uppgift klar för oss men så åkte vi ur och då var det inte lika kul, så han sket i det. Vi behöver spelare med bättre karaktär och som kan bemöda sig närvaro FÖRE att det hårda jobbet är gjort.

Han är kapten för SHL:s i särklass sämsta lag, det säger allt jag behöver veta. Blotta tanken på att han har i bakhuvudet att han kan komma hit om det skiter sig hade gjort mig vansinnig om jag var HV-supporter.

Kruger Brodin, Norman, Rensfeldt ska vara riktmärket för nya DIF. Olle ska aldrig mer pryda skölden
Kan vi inte för en gång skull skippa det här snacket?
Fråga valfri butiksmedarbetare på ICA Kvantum Liljeholmen om de är villiga att gå ner 45% i lön och samtidigt byta till Tempo i Ljungby.

Vi kan inte fortsätta ha den här bilden av att alla hockeyspelare gör allt för Djurgården, det är en liten klick och dessa spelare ska vi vara tacksamma för. Men faktum är att i slutet av dagen så har de också hyra att betala och en familj att försörja.

Och hur troligt är det att en spelare som tjänar 300k i månaden har 180k över varje månad efter utgifter, så det gör inget om man går ner den delen i lön och hamnar "plus minus noll" i Hockeyallsvenskan?
Nej, det är det vi inte kan. En ny standard är satt inom svensk hockey och i Djurgården av Djurgården och Wikegård. Krüger m fl och nu Eklund är pionjärer.

Det finns andra backar. Djurgården är inte en välgörenhet.
Jag ser inte Alsing som en Topp-2 back i SHL för oss, absolut inte, och han ska ju ha betalt för den typen av back han är idag.
Men att rata alla spelare för att man inte spelar med Djurgården i Hockeyallsvenskan det är naivt.

Otroligt älskvärt, men knappast en ny standard. Om det är sanning, då kommer vi för evigt bli fast i Hockeyallsvenskan.
Jag är inte enig med dig som du säkert förstår. Att spela i DIF ska vara ett privilegium, inte nån räddningsplanka för att vara kvar i SHL.

Backsidan är dessutom relativt välfylld redan och med platserna som är kvar ska vi sikta högre än Alsing, både spel- och karaktärsmässigt. Olles aura "luktar unken prutt" för att citera forumets egen LHO:s beskrivning av Linus Johansson (ett talesätt jag tänker på typ minst varannan månad :D: )

Jag tycker t ex att Rensfeldt är given oavsett serie. Han har ett ledarskap, en attityd och framförallt ett ansvarstagande som är allt vad Djurgården ska stå för.

Jag må vara idealist. Men är det något jag är jävligt trött på så är det när folk jämför att spela i DIF med att jobba på ICA. Det är inte samma sak på långa vägar. Skam över den som vill påstå det - då kan ni som supportrar lika gärna byta till Frölunda för att de går bättre. Om inte, så sitter ni på en äcklig dubbelstandard.

Det är inte vilket jobb som helst på samma sätt som det inte är vilken passion som helst. Det är något man lever med, lider med, glädjs med. En symbios som påverkar ens dagliga mående. Det är att vara supporter. Sen kan man ta mer eller mindre avstånd, men det gör man först när smärtan blir för stor och åldern tar ut sin rätt. Inte för att man inte bryr sig, tvärtom för att man brytt sig för mycket.
Om vi går upp och ska gå på sånna kriterier så är det väl comebacker från Ahlén å Fimpen vi får se, och sen respass direkt ner i HA igen, det fungerar tyvärr inte så längre, eller ska säga att ska vi gå på dom kriterierna så får vi inte ihop en femma av shl kvalitet
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Silly Season 2025/26

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

SirDIFalot skrev: 2025-03-10 20:02:47
B.I.B.A skrev: 2025-03-10 18:26:53

Olle Alsing
Jonathan Ang

Brodin som valde Brynäs sist vi åkte ur? Minnet är kort hos vissa.
Tiden läker alla sår. Inte många pratade om Michael Holmqvists övergång till Färjestad 1997 heller. Rätt in i laget som slog oss i finalen kommande säsong, och på den tiden vår förmodligen största rival.
Hehe, jodå, inget nytt, så har det alltid låtit :wink:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Glory1

Silly Season 2025/26

Inlägg av Glory1 »

SirDIFalot skrev: 2025-03-11 01:08:30
Glory1 skrev: 2025-03-10 21:25:45

Olle Alsing
Jonathan Ang

Klar för Schweiz va?
Aha, så kan det säkert vara med tanke på att han haft en bra säsong.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Silly Season 2025/26

Inlägg av diftobbe89 »

Att gå vidare med både Rensfeldt och Brodin vid SHL-spel tror jag verkligen inte på, SHL är ändå ett stort stepp upp mot HA, Rensfeldt har växt på mig under säsongen men tycker stundtals han har svårt att hänga med i tempot, i en andraliga, ska man vara helt rättvis så är både han och Brodins tid i SHL förbi dom blir varken bättre eller yngre. Våga tänka nytt där om man kan släppa känslorna för en stund. Man har märkt att det är en jävla skillnad på SHL och allsvenskan ju mer man följer det.
Spela fult
Osten östlund

Silly Season 2025/26

Inlägg av Osten östlund »

diftobbe89 skrev: 2025-03-11 19:32:37 Att gå vidare med både Rensfeldt och Brodin vid SHL-spel tror jag verkligen inte på, SHL är ändå ett stort stepp upp mot HA, Rensfeldt har växt på mig under säsongen men tycker stundtals han har svårt att hänga med i tempot, i en andraliga, ska man vara helt rättvis så är både han och Brodins tid i SHL förbi dom blir varken bättre eller yngre. Våga tänka nytt där om man kan släppa känslorna för en stund. Man har märkt att det är en jävla skillnad på SHL och allsvenskan ju mer man följer det.
Om vi nu går upp. Så har man inte mycket att välja på. Kan vara bra att ge Rensfeldt 1år. Knappt skadad, samt bära en 4 lina.

Brodin är det nog ingen som säger emot. Kurt gjorde honom dock bäst betald, samt 1 år kvar!
Användarvisningsbild
diftobbe89

Silly Season 2025/26

Inlägg av diftobbe89 »

Osten östlund skrev: 2025-03-11 21:38:01
diftobbe89 skrev: 2025-03-11 19:32:37 Att gå vidare med både Rensfeldt och Brodin vid SHL-spel tror jag verkligen inte på, SHL är ändå ett stort stepp upp mot HA, Rensfeldt har växt på mig under säsongen men tycker stundtals han har svårt att hänga med i tempot, i en andraliga, ska man vara helt rättvis så är både han och Brodins tid i SHL förbi dom blir varken bättre eller yngre. Våga tänka nytt där om man kan släppa känslorna för en stund. Man har märkt att det är en jävla skillnad på SHL och allsvenskan ju mer man följer det.
Om vi nu går upp. Så har man inte mycket att välja på. Kan vara bra att ge Rensfeldt 1år. Knappt skadad, samt bära en 4 lina.

Brodin är det nog ingen som säger emot. Kurt gjorde honom dock bäst betald, samt 1 år kvar!
Jag blir inte arg om Rensfeldt får förlängt, ingen Djurgårdare kan ogilla honom, är bara rädd att det är ett lite för svagt alternativ i SHL 25/26 beroende på vad våra ambitioner är. SHL är en jävligt snabb och skicklig liga, jag tror den kan ha sprungit ifrån Renen och att vi kan hitta bättre alternativ om man lägger dom emotionella bitarna åt sidan.

Vill se Walli-Walterholm på Brodins plats, en tio år yngre ersättare. Vi måste våga ta svåra beslut om vi vill avancera som förening Frölunda bröt med en dyr Johan Sundström när inte kraven uppfylldes, Joel hade säkert kunnat fortsätta och var definitivt en nivå över Brodin. Men när det är dags är det dags.
Spela fult
thelinho
Säsongskort: Ja

Silly Season 2025/26

Inlägg av thelinho »

Tror ni Mantas får första spaden i Almtuna nästa säsong?
Sväva i det blå
Döden

Silly Season 2025/26

Inlägg av Döden »

Inte Brodin, men rensfeldt platsar lätt i en fjärdekedja
Hillberry blue

Silly Season 2025/26

Inlägg av Hillberry blue »

Självklart ska Rensfelt vara kvar, oavsett var vi spelar, en rutinerad och duktig pjäs som har varit kvar här i med och motgång.
Manijock

Silly Season 2025/26

Inlägg av Manijock »

Rensfeldt är värd att stanna. Där kan man snacka karaktär. Knappt gjort en dålig match sen han kom hit. Får inte chansen offensivt längre vilket jag tycker är lite synd men tar sin defensiva roll fullt ut. Som ni är inne på så är han aldrig frånvarande. Den perfekta truppspelaren. Bör förlängas oavsett serie.
DjurgårdareiNorrland

Silly Season 2025/26

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

Hoppas inte vi plockar tillbaka Armalis nu.
Horribel utveckling och han ska inte tas hem "bara för att" om vi går upp.
Vi behöver en riktigt bra förstemålvakt.
Manijock

Silly Season 2025/26

Inlägg av Manijock »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-03-12 07:59:16 Hoppas inte vi plockar tillbaka Armalis nu.
Horribel utveckling och han ska inte tas hem "bara för att" om vi går upp.
Vi behöver en riktigt bra förstemålvakt.
Håller med, om det skulle gälla SHL. I HA vore Mantas/Hävelid väldigt bra!
Skriv svar