För dom var tvungna att jämna ut…
Final 4 22/23 Djurgårdens IF - Modo 23/4
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Visserligen….borde vara mer lika åt båda håll i liknande situationer.
Men ändå, så onödigt att ta sådana där utvisningar.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
- Säsongskort: Ja
Bänkning på Nilsson om han fortsätter så där
Vi måste spela smartare nu. Vårt försvarsspel är under all kritik. Alla åker framåt när backarna har pucken, vilket gör att det inte finns någon att spela. Samla ihop er i paus och kom ut som ett lag och inte 5 spelare som är i varsin bubbla. Det här var en av de sämsta perioden i slutspelet. Vi har tur som får in en puck efter en målvaktstavla. Kunde lika väl stått 0-3. Andas, prata, samla er. Vi måste ha en tanke bakom det vi gör annars vinner vi aldrig.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Modo kliver ju på ordentligt. Och de lyckas sätta fast oss nio av tio gånger.#10 skrev: ↑2023-04-23 18:03:51Det blir pressat när man lallar på för längesirwilliam skrev: ↑2023-04-23 18:01:15Nej, det känns ibland inte speciellt pressat. Så de borde lösa det.
Modo är alldeles för skickliga för att vi ska spela bort pressen.
Vänd direkt, möjligen ett back- back. Om inget blad finns så vinn blå eller sarg ut.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Bänkning på Nilsson så att han inte kan fortsätta så där.
Jag skäms aldrig för att hålla på DIF. Djurgårdare tills jag dör!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Final 4 22/23 Djurgårdens IF - Modo 23/
Jag tycker denna period påminner om de flesta andra mot Modo.rikkard skrev: ↑2023-04-23 18:12:07 Vi måste spela smartare nu. Vårt försvarsspel är under all kritik. Alla åker framåt när backarna har pucken, vilket gör att det inte finns någon att spela. Samla ihop er i paus och kom ut som ett lag och inte 5 spelare som är i varsin bubbla. Det här var en av de sämsta perioden i slutspelet. Vi har tur som får in en puck efter en målvaktstavla. Kunde lika väl stått 0-3. Andas, prata, samla er. Vi måste ha en tanke bakom det vi gör annars vinner vi aldrig.
Vi spelar fast oss i egen zon och de får skapa chanserna.
Som vanligt förvånande att vi är med resultatmässigt.
Men….jag gillade spelet efter vårt pp. Då släppte vi handbromsen. Om än för en väldigt kort stund.
Final 4 22/23 Djurgårdens IF - Modo 23/
Hoppas de kan bygga vidare på det.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2023-04-23 18:16:09Jag tycker denna period påminner om de flesta andra mot Modo.rikkard skrev: ↑2023-04-23 18:12:07 Vi måste spela smartare nu. Vårt försvarsspel är under all kritik. Alla åker framåt när backarna har pucken, vilket gör att det inte finns någon att spela. Samla ihop er i paus och kom ut som ett lag och inte 5 spelare som är i varsin bubbla. Det här var en av de sämsta perioden i slutspelet. Vi har tur som får in en puck efter en målvaktstavla. Kunde lika väl stått 0-3. Andas, prata, samla er. Vi måste ha en tanke bakom det vi gör annars vinner vi aldrig.
Vi spelar fast oss i egen zon och de får skapa chanserna.
Som vanligt förvånande att vi är med resultatmässigt.
Men….jag gillade spelet efter vårt pp. Då släppte vi handbromsen. Om än för en väldigt kort stund.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Bra analys i periodpausen. Tillbaka med tredjegubben, spela med större balans. Vi kan inte släppa kontringar i varje anfall. Vi är klena framför eget och deras mål. Vi faller in i gamla synder från grundserien. Tillbaka till grunderna nu. Tålamod. Tänk både framåt och bakåt.
Börja inte med nån jävla härdsmälta nu i bp…
Vi spelar tydligen bra säger Norman, herrejösses
Kompensation deluxe
- super djurgårn
In med glajdarn, enda myran gör är att släppa returer
Myran har ju haft noll rätt denna match, bänka!
Wrong one - Andrén out