HA 22/23: Kristianstad - Djurgårdens IF 4/10
Hockeyorganisationen är så otroligt djupt nere i skiten
Innan man ens börjar se över förändringar i spelartrupp och tränarsida måste det till ännu mer ändringar högre upp i organisationen först

Ja men de skjuter ju på allt. Jag kommer ihåg ett DIF som alibisköt i tid och otid en gång i tiden.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Bra domarnivå innan. Varför skulle han gå in och peta på DEN sen?
Slappna av angående skotten. Så länge det inte är alla från slottet så oroar jag mig inte nämnvärt.
Men duellspelet på slutet? Det är oroande.
Slappna av angående skotten. Så länge det inte är alla från slottet så oroar jag mig inte nämnvärt.
Men duellspelet på slutet? Det är oroande.
- Jim Morrison
Tycker inte det är några alibiskott direkt utan mestadels farliga chanser.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det känns som en sån här "ge DIF ett powerplay 28 sekunder kvar av matchen när de andra leder med 0-2"-match
Säg den glädje som varar
-
Njea. De skjuter ju så fort de kommer in i zonen.Jim Morrison skrev: ↑2022-10-04 19:28:49Tycker inte det är några alibiskott direkt utan mestadels farliga chanser.
Safe to say att första målet vinner nu!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
- Jim Morrison
Vi har en väldigt dålig trend med att vi släpper till mycket skott på mål oavsett. Mest i ligan. Det gör inget vinnande lag i längden.Nattuggla_ skrev: ↑2022-10-04 19:30:05Njea. De skjuter ju så fort de kommer in i zonen.Jim Morrison skrev: ↑2022-10-04 19:28:49Tycker inte det är några alibiskott direkt utan mestadels farliga chanser.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Ne jag kan inte tänka mig att detta är hållbart. Men vi måste också ha i åtanke att vi bara mött Topp-7 lag (typ, altså vi har bara mött bra lag, och lag som rankas högt).Jim Morrison skrev: ↑2022-10-04 19:33:16Vi har en väldigt dålig trend med att vi släpper till mycket skott på mål oavsett. Mest i ligan. Det gör inget vinnande lag i längden.Nattuggla_ skrev: ↑2022-10-04 19:30:05Njea. De skjuter ju så fort de kommer in i zonen.Jim Morrison skrev: ↑2022-10-04 19:28:49Tycker inte det är några alibiskott direkt utan mestadels farliga chanser.
Om det är ett topplag vi möter idag så är det inte konstigt att vi har det lite svajigt med två absoluta toppbackar borta.
Men sen när har man egentligen varit nöjd med Djurgårdens spel? Det har varit uselt i flera år. Ingen vet vart problemet sitter.
Sålänge vi fortsätter ta poäng så kommer ingen ta reda på det heller. Vi är för bekväma för det, och för gammaldags i tänket.
Senast redigerad av Nattuggla_ den 2022-10-04 19:38:24, redigerad totalt 2 gång.
Så känns det ju alltid när det är mot egna målet. Hade vi vänt på det, hade vi suttit här och klagat över det bristande omdömet med tidiga onödiga avslut.Jim Morrison skrev: ↑2022-10-04 19:28:49Tycker inte det är några alibiskott direkt utan mestadels farliga chanser.
Men annars ja. På slutet kändes det inte bra alls i egen zon.
Kristianstad skjuter från alla vinklar och vrår. Även om de inte har så mycket öppna lägen så kommer det trilla in någon puck. Vi gör helt tvärtom och suger på pucken tills den tappas. Anfallsspelet är under all kritik idag.
Utspridda spelare och vi använder knappt backarna någonting. Väldigt lättläst där vi bara byter sida i rundeln utan klar adress eller genom att åka runt. Vi har inte skapat något alls utom på turnovers från Kristianstad även om det är för många bra lägen för 0 mål.
Utspridda spelare och vi använder knappt backarna någonting. Väldigt lättläst där vi bara byter sida i rundeln utan klar adress eller genom att åka runt. Vi har inte skapat något alls utom på turnovers från Kristianstad även om det är för många bra lägen för 0 mål.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Oförberedd? Precis som Brodda? Välkommen till allsvenskan. Det är såhär det ser ut.
Spela fult
- Jim Morrison
Vi ska ju också vara ett topplag och som vi spelar nu hör vi inte hemma på övre halvan. Det tror inte jag ändras med att två backar kommer in utan det måste korrigeras i spelsystemet och det nu direkt.Nattuggla_ skrev: ↑2022-10-04 19:36:20 Ne jag kan inte tänka mig att detta är hållbart. Men vi måste också ha i åtanke att vi bara mött Topp-7 lag (typ, altså vi har bara mött bra lag, och lag som rankas högt).
Om det är ett topplag vi möter idag så är det inte konstigt att vi har det lite svajigt med två absoluta toppbackar borta.
Men sen när har man egentligen varit nöjd med Djurgårdens spel? Det har varit uselt i flera år. Ingen vet vart problemet sitter.
Sålänge vi fortsätter ta poäng så kommer ingen ta reda på det heller. Vi är för bekväma för det, och för gammaldags i tänket.
Tror fan mer att det är inställning och jävlar anamma som behövsJim Morrison skrev: ↑2022-10-04 19:43:29Vi ska ju också vara ett topplag och som vi spelar nu hör vi inte hemma på övre halvan. Det tror inte jag ändras med att två backar kommer in utan det måste korrigeras i spelsystemet och det nu direkt.Nattuggla_ skrev: ↑2022-10-04 19:36:20 Ne jag kan inte tänka mig att detta är hållbart. Men vi måste också ha i åtanke att vi bara mött Topp-7 lag (typ, altså vi har bara mött bra lag, och lag som rankas högt).
Inte lätt att vara Krüger när man spelar med ryggsäck hela tiden. Domaren verkar tycka det är helt normalt…