Playout 21/22

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Playout 21/22

Inlägg av Manijock »

Enligt Antons källor så är det en försiktighetsåtgärd angående Sören. Tack för det isåfall! Annars kan man snacka om en serie som blir avgjord på förhand.
Medlem: Ja, ständig medlem

Playout 21/22

Inlägg av #10 »

Basse bäst på plan igen idag, tusen tack för att han helade fort
Användarvisningsbild
sauron
Säsongskort: Ja

Playout 21/22

Inlägg av sauron »

Att DIF är bra nära sämst på kommunikation är ju inget nytt, men att det inte finns någon info om när (vilken tid) första kvalmatchen på hemsidan är tycker jag är under all kritik.
It's the hope that kills you.

Playout 21/22

Inlägg av #10 »

sauron skrev: 2022-03-24 21:35:30 Att DIF är bra nära sämst på kommunikation är ju inget nytt, men att det inte finns någon info om när (vilken tid) första kvalmatchen på hemsidan är tycker jag är under all kritik.
18,30
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Playout 21/22

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Neej, nu skiter jag i det här, har lidit nog denna säsong.
Har inget behov av att varken se eller känna Sista spjutet i kuvösen

Lycka till..
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan

Playout 21/22

Inlägg av #10 »

Lee Harvey Oswald skrev: 2022-03-24 21:42:17 Neej, nu skiter jag i det här, har lidit nog denna säsong.
Har inget behov av att varken se eller känna Sista spjutet i kuvösen

Lycka till..
Hahaha, den där har jag hört förr
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Playout 21/22

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Oroväckande att vi inte krigade hårdare för den kanske helt avgörande hemmaplansfördelen.
Senaste kvalet fick vi hjälp av sorkarna. Idag av Rögle.

Tack Rögle.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Playout 21/22

Inlägg av DIF_Soldier »

Det värsta är att jag inte känner någonting. Jag är helt nött, allt engagemang är borta och jag sitter mest och garvar åt det hela.

Hur kan det gå så långt att något som varit med en hela livet inte berör längre, åt något håll?

Tomma löften, floskler, tomt snack om klubbhjärta, lökigare och lökigare spelkvalité och ens egen vuxna insikt har väl satt sin sista spik.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2022-03-24 22:51:28, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
diftobbe89

Playout 21/22

Inlägg av diftobbe89 »

DIF_Soldier skrev: 2022-03-24 22:40:16 Det värsta är att jag inte känner någonting. Jag är helt nött, allt engagemang är borta och jag sitter mest och garvar åt det hela.

Hur kan det gå så långt att något som varit med en hela livet inte berör längre, åt något håll?
På Lördag kommer du vara nervös. Det kommer till och med jag vara. Annars har du blivit rejält traumatiserad.
Spela fult

Playout 21/22

Inlägg av #10 »

DIF_Soldier skrev: 2022-03-24 22:40:16 Det värsta är att jag inte känner någonting. Jag är helt nött, allt engagemang är borta och jag sitter mest och garvar åt det hela.

Tomma löften, floskler, tomt snack om klubbhjärta, lökigare och lökigare spelkvalité och ens egen vuxna insikt har väl satt sin sista spik.
Du har omedvetet startat upp en fals fasad, lugn, det ordnar upp sig
Nattuggla_

Playout 21/22

Inlägg av Nattuggla_ »

Att avsluta serien med fyra raka torsk är såklart inget som höjer självförtroendet. Men samtidigt, när vi inte längre hade chans på att undvika kval, då är det klart att man går ner sig litegrann. Både för att man inte längre behöver stressa, vi vet vart vi kommer hamna, men också för att inte skada sig i onödan eller för den delen dra på sig avstängningar. Att spela 110% för en hemmaplansfördel, det finns nog inte hos någon tror jag, helt ärligt.

Övertygad om att spelet imorgon inte kommer se ut som spelet mot Oskarshamn.

Om det är något positivt vi ska ta med oss så är det iallafall att Strandberg är tillbaka, han är riktigt bra nu också, och att vi nu har 2,5 kedja som spelar bra ihop.

Ceder - Rensfeldt - Sören
Axelsson - Poirier - Rakhshani
Eklund - Strandberg

Innan så var det bara första som hade någon sorts trygghet.
Hoppas att Lekkerimäki är tillbaka imorgon för han är viktig att få in i PP. Och gärna att han spelar som tredjelänk med #72-#29 då han spelat bra ihop med Eklund innan.

Det som oroar på riktigt?
Hur vi ska få stopp på Rattie-Hanzl-Lodin, när vi har problem med Oskarshamns fjärdekedja.
Praetori

Playout 21/22

Inlägg av Praetori »

Antingen blir det segerdricka eller gravöl. På ett eller annat sätt så kommer man ju bli tankad, so there's always that. :lol:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Playout 21/22

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Ju närmre kvalet vi kommer desto oroligare blir jag. :shock:

Den enskilt största anledningen till det är lagens uppbyggnad.
Jag tycker vi har ett skickligare lag. Ett lag som spelare för spelare "är bättre".
Problemet med det är att jag verkligen inte tror att kvalet kommer avgöras genom skicklighet.
Det kommer avgöras av kamp, både fysiskt och mentalt. Och i just de sistnämnda delarna tror jag lika säkert att Timrå är bättre.

Jag har inte gett upp hoppet. Finns en chans att Salak spikar igen och Sörensen/Söderlund/Lillfimp/Ludde/Strandberg avgör. Eller varför inte Dick!!!

Man behöver inte vara Einstein för att fatta att första matchen blir oerhört viktig att vinna (oavsett hur f-n det ser ut).
Klumpen i bröstet har börjat byggas upp.

Kämpa DIF.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
-daniel-

Playout 21/22

Inlägg av -daniel- »

-daniel- skrev: Låt mig se in i spåkulan. Efter årsskiftet kommer en vändning där vi börjar hitta ett spel, vi vinner under en period fler matcher och man börjar så smått se ett ljus i slutet på tunneln (och man inser att det inte är ett skenande tåg som kommer emot en).

Men. När vi väl börjar få upp hoppet inför kvalet då man tycker sig se bättre linjer i spelet överlag, får vi frossa i första kvalmatchen mot Timrå och Alfons Åberg stänker dit 4 mål i första perioden. Sen är vi aldrig riktigt nära, vi hittar inte tillbaka till vårt spel och vi blir fullständigt bajsnödiga på hemmaplan och sjabblar bort alla chanser till vinst. Timrå vinner en komfortabel promenadseger med 4-1 i matcher (där vi kniper en då de leder med 3-0 i matcher) och vi åker ner till den härliga gyttjeserien med storheter som Kristianstad, Almtuna, Troja/Ljungby och Vita Hästen och harvar där i runt 7 år och dödar samtidigt allt hockeyintresse i huvudstaden.
Det här skrev jag i början på december. Börjar kännas lite upplagt för det va? Kanske därför det inte blir så. Fy fan vilken ångest man börjar få nu oavsett...
GULD

Playout 21/22

Inlägg av GULD »

Ett tipps till klubben lyft ut Falk låt JJ gå in och styra upp PP inför kvalet.
Som trän ansvar endast PP
Tror det skulle få ett bra resultat snabbt
The DIF ONE
Skriv svar