SHL 20/21: Djurgårdens IF - Leksand 1/12 - 2020
Re: SHL 20/21: Djurgårdens IF - Leksand 1/12 - 2020
Fin trygghet i försvarsspelet, håller dem på utsidan och har ändå tålamod att inte gå bort sig i merparten av situationerna. Men ändå tålamod att spela pucken när vi vänder i egen zon (med lite dräll).
Sen väldigt rörliga och fina i anfallszon och skapar många kvalitativa lägen.
Bara en tidsfråga innan Nardella nätar.
Lustigt nog spelar vi komfortabelt på bredden och alla sliter som järnkaminer trots att Basse och Ågren ser lite nedtränade ut och Josef, Haga, Högga och Wille är borta.
Lustigt nog spelar vi komfortabelt på bredden och alla sliter som järnkaminer trots att Basse och Ågren ser lite nedtränade ut och Josef, Haga, Högga och Wille är borta.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Torsk i SD också... Tufft i skåne.Grabben från Söder skrev:Kul för Malmö att dom tappar 3-0
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
- Lee Harvey Oswald
Tråkigt, inte ens spännande, jävla DIF
Stabilt är väl ledordet.
Ett flertal spelare har lyfts sig enorm senaste matcherna, DIF upprepar bra saker, spelar väldigt konsekvent, lägger på mål och fullföljer när alternativ saknas.
Mantas har nåt stort på gång
Sedan att hela Leksand verkar vara testade positivt gör ju ingenting
Stabilt är väl ledordet.
Ett flertal spelare har lyfts sig enorm senaste matcherna, DIF upprepar bra saker, spelar väldigt konsekvent, lägger på mål och fullföljer när alternativ saknas.
Mantas har nåt stort på gång
Sedan att hela Leksand verkar vara testade positivt gör ju ingenting
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Men det har ju sagts om motståndarna i varje match de fyra senaste omgångarna. Vi kanske gör dem dåliga?Mattias_87 skrev:Stabilt, men Leksand gjorde sin sämsta match för säsongen.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Tycker Ågren blivit mycket bättre nu på slutet och även idag.Praetori skrev:Fin trygghet i försvarsspelet, håller dem på utsidan och har ändå tålamod att inte gå bort sig i merparten av situationerna. Men ändå tålamod att spela pucken när vi vänder i egen zon (med lite dräll).
Nu har vi häng på topp-6. Det trodde man inte för en vecka sen. Och då är väl ändå jag en av de positivare här inne(förutom fullblodsoptimisten Praetori).
5 poäng upp på Skellefteå som ligger sexa och de har fyra matcher mer spelade.
5 poäng upp på Skellefteå som ligger sexa och de har fyra matcher mer spelade.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Topp6 tänker jag inte riktigt drömma om ännu, men börja hemma i åttondelen känns ju väldigt realistiskt nu. Kval tittar jag inte alls på längre, väldigt skönt.
Avskaffa tre mot tre.
Vi ska klara topp-6!Mattias_87 skrev:Topp6 tänker jag inte riktigt drömma om ännu, men börja hemma i åttondelen känns ju väldigt realistiskt nu. Kval tittar jag inte alls på längre, väldigt skönt.
Det här laget kommer bara bli bättre ju längre säsongen går.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Enligt mig så är det inte så många platser i topp6 som är öppna för oss.mb81 skrev:Vi ska klara topp-6!Mattias_87 skrev:Topp6 tänker jag inte riktigt drömma om ännu, men börja hemma i åttondelen känns ju väldigt realistiskt nu. Kval tittar jag inte alls på längre, väldigt skönt.
Rögle, Växjö och Luleå känns givna där. Förmodligen Frölunda också. Sedan är det öppet beroende på Örebro börjar tappa eller inte. Om dom inte gör det så är sjätteplatsen ledig för oss.
Men viktiga tre matcher nu med HV71, Malmö och Brynäs. Där har vi bra möjlighet till en bra poängskörd.
Avskaffa tre mot tre.
Oerhört tajt just nu. Enda givna topp-6 känns Rögle som. Kollar man poängssnittabellen är vi redan uppe på sjätteplats.Mattias_87 skrev:Enligt mig så är det inte så många platser i topp6 som är öppna för oss.mb81 skrev:Vi ska klara topp-6!Mattias_87 skrev:Topp6 tänker jag inte riktigt drömma om ännu, men börja hemma i åttondelen känns ju väldigt realistiskt nu. Kval tittar jag inte alls på längre, väldigt skönt.
Rögle, Växjö och Luleå känns givna där. Förmodligen Frölunda också. Sedan är det öppet beroende på Örebro börjar tappa eller inte. Om dom inte gör det så är sjätteplatsen ledig för oss.
Men viktiga tre matcher nu med HV71, Malmö och Brynäs. Där har vi bra möjlighet till en bra poängskörd.
Vi har kommande tre matcher borta mot lag som är desperata efter poäng. Det gäller att grabbarna sliter som järnkaminer även fortsatt för efter JVM samlingen lär det eka rätt tomt I omklädningsrummet. Har vi oflax är det 6 pjäser borta till efter nyår.Mattias_87 skrev:Topp6 tänker jag inte riktigt drömma om ännu, men börja hemma i åttondelen känns ju väldigt realistiskt nu. Kval tittar jag inte alls på längre, väldigt skönt.
Tar vi alla 9 pinnar tom lördag får vi lite andrum att justera laget I December. Torskar vi 2 eller 3 av dem så kommer det börja ojas igen.

- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
De enda riktiga förlusterna på juniorsidan är ändå Holtz och Wille. Bjerselius, Grewe och juniorbackarna mest för djupet i laget men det borde vi klara med tanke på värvningarna vi redan gjort.Praetori skrev:Vi har kommande tre matcher borta mot lag som är desperata efter poäng. Det gäller att grabbarna sliter som järnkaminer även fortsatt för efter JVM samlingen lär det eka rätt tomt I omklädningsrummet. Har vi oflax är det 6 pjäser borta till efter nyår.Mattias_87 skrev:Topp6 tänker jag inte riktigt drömma om ännu, men börja hemma i åttondelen känns ju väldigt realistiskt nu. Kval tittar jag inte alls på längre, väldigt skönt.
Tar vi alla 9 pinnar tom lördag får vi lite andrum att justera laget I December. Torskar vi 2 eller 3 av dem så kommer det börja ojas igen.
Sen är väl Holtz och Wille de enda som är givna. De andra fyra kanske bara är med på förlägret och återvänder sen.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Andra matchen i rad där vi spelar bra HELA matchen.
Ska jag ta ut en stor skillnad till varför, så har vi äntligen börjat anpassa försvarsspelet till vilka backar vi har. Vi har slutat leta blad i varje situation och tar ofta den enkla lösningen. Istället för att vi då spelar fast oss kommer vi snabbare ur egen zon. Ofta genom en enkel sarg ut och vi är ur zon snabbt och ofta med puckvinst för våra forwards som vet var puckarna kommer.
Motståndarna får mindre energi och vi desto mer.
Rejäl rak Robbanhockey.
.
Ska jag ta ut en stor skillnad till varför, så har vi äntligen börjat anpassa försvarsspelet till vilka backar vi har. Vi har slutat leta blad i varje situation och tar ofta den enkla lösningen. Istället för att vi då spelar fast oss kommer vi snabbare ur egen zon. Ofta genom en enkel sarg ut och vi är ur zon snabbt och ofta med puckvinst för våra forwards som vet var puckarna kommer.
Motståndarna får mindre energi och vi desto mer.
Rejäl rak Robbanhockey.

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Tom trasig. Samma skada som det verkar. Hoppas inte det blir samma skit.
- Lee Harvey Oswald
Fan alltså, Toms Aura är Järnkamin, men hans kropp är av glas.
Pratade om det på jobbet idag, -Han blir säkert skadad strax igen
Pratade om det på jobbet idag, -Han blir säkert skadad strax igen
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan