SHL 18/19 : Djurgårdens IF - HV71 19/12-2018
Re: SHL 18/19 : Djurgårdens IF - HV71 19/12-2018
Två ganska oförtjänta pinnar.
Skönt. Värdelös match, men ändå oerhört skönt.
Oförtjänta men välbehövliga poäng.
Lär se ut så här de kommande 4-5 matcherna innan spelarna börjar känna igen varann. Borde vara förbjudet att ta ut så många spelare från ett och samma lag, det får enorma konsekvenser för seriespelet.
Lär se ut så här de kommande 4-5 matcherna innan spelarna börjar känna igen varann. Borde vara förbjudet att ta ut så många spelare från ett och samma lag, det får enorma konsekvenser för seriespelet.
Så jääävla skönt att filmingen för en gångs skull inte funkade. På Hovet brukar det vara garanti på utvisning i dessa situationer.
Mindre skönt med spelet. Enda bakifrån Adam till sista forwards ska skämmas. Snyggt mål av Dick!
Mindre skönt med spelet. Enda bakifrån Adam till sista forwards ska skämmas. Snyggt mål av Dick!
Matchens höjdpunkt är ju ändå Dick. Hans bästa match (även om det inte säger så mycket).
Det håller jag med om, även om jag är sjuk besviken då jag längtat efter match, vilket spelarna inte såg ut att göra, länge sedan Djurgården gjorde en bra match.#87 skrev:Matchens höjdpunkt är ju ändå Dick. Hans bästa match (även om det inte säger så mycket).
Skellefteå hemma.ken1968 skrev:Det håller jag med om, även om jag är sjuk besviken då jag längtat efter match, vilket spelarna inte såg ut att göra, länge sedan Djurgården gjorde en bra match.#87 skrev:Matchens höjdpunkt är ju ändå Dick. Hans bästa match (även om det inte säger så mycket).
Är det bara matchformen som tryter på Josefson? Skadan är läkt i övrigt? In med honom på lördag redan isåfall. Har inget att förlora. Om så som extraspelare. Alldeles oavsett så är han bättre än både Hank, Falk och Possler. Jägaren och Mackan också. Oavsett matchform!
Mora kommer bli torsk annars. Sån här tur har vi inte igen.
Mora kommer bli torsk annars. Sån här tur har vi inte igen.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Dålig idé. När CSKA Moskva hade hela laget i CCCP på 60- och 70-talet var de överlägsna hemma i Sovjetiska ligan.Vikas skrev:Borde vara förbjudet att ta ut så många spelare från ett och samma lag, det får enorma konsekvenser för seriespelet.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
-
Två ganska välförtjänta pinnar.
Ceterum censeo Solna esse delendam
- minalman
Passar bra. Lördag är matchledig.Manijock skrev:Är det bara matchformen som tryter på Josefson? Skadan är läkt i övrigt? In med honom på lördag redan isåfall. Har inget att förlora. Om så som extraspelare.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Miss av mig. Fredag ska det vara!minalman skrev:Passar bra. Lördag är matchledig.Manijock skrev:Är det bara matchformen som tryter på Josefson? Skadan är läkt i övrigt? In med honom på lördag redan isåfall. Har inget att förlora. Om så som extraspelare.
Amen till det. Där kan man snacka hockeyporr.minalman skrev:Dålig idé. När CSKA Moskva hade hela laget i CCCP på 60- och 70-talet var de överlägsna hemma i Sovjetiska ligan.Vikas skrev:Borde vara förbjudet att ta ut så många spelare från ett och samma lag, det får enorma konsekvenser för seriespelet.
I övrigt. 2p men livsviktiga 2p. Aningen skadeskjutna och junisar på JVM camp. Dålig form och allmänt skakigt och ändå krigar vi till oss 2p mot HV som är inne i en hygglig bra period.
Jag trodde vi skulle vara jämnare och tvingas kriga mer i matcherna. Som det varit har vi kört över motståndet eller underpresterat om vartannat men placeringsmässigt är jag inte överraskad (bästa SHL-konkurrensen på många år).
Maxkapaciteten som Robban eventuellt kan få ut ur detta lag kombinerat med en lägstanivå där vi inte blivit på allvar överkörda är lovande.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
En jävla pissmatch. Norell vet jag inte vad han höll på med idag, totalt jävla praktusel men han var ju inte ensam men det är han jag kommer och tänka på först.
Skönt med två poäng och på fredag ska vi ändå kunna vinna mot ett skitdåligt Mora. Och sedan kräver jag en riktig jävla krigarmatch på onsdag nästa vecka i ett fullsatt Globen.
Skönt med två poäng och på fredag ska vi ändå kunna vinna mot ett skitdåligt Mora. Och sedan kräver jag en riktig jävla krigarmatch på onsdag nästa vecka i ett fullsatt Globen.
Avskaffa tre mot tre.
- Lee Harvey Oswald
Vi är inte så bra ....nu heller, men hellre 2p än 0....tror jag
#40 blev skadad, sedan uppträder vi kollektivt som ett B-lag..... i match efter match.
Skönt att det inte märks att vi har 78% av landslaget i truppen, det blir mer ovisst och spännande så
Nåt är jävligt skevt då det känns skönt med speluppehåll
Neeeej, väck mig när häggen står i blom, finns inget mer att hämta från denna säsong
#40 blev skadad, sedan uppträder vi kollektivt som ett B-lag..... i match efter match.
Skönt att det inte märks att vi har 78% av landslaget i truppen, det blir mer ovisst och spännande så
Nåt är jävligt skevt då det känns skönt med speluppehåll
Neeeej, väck mig när häggen står i blom, finns inget mer att hämta från denna säsong
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan