Manijock skrev:Hoppas ni skämtar? Idiotiskt agerande. Timråspelaren gör ju ingenting fel. Bemström som oturligt ramlar innan han ska bli tacklad. Andra skitutvisningen av Jonte idag. Hoppas Robban läser lusen av honom.
Skojar inte, han satsar hårt på bemström, schysst eller inte, och jonte markerar. Det gillar jag starkt och visar på karaktär i laget!
Japp. Viktigt att skicka signaler.
Det finns fighter som är värda att ta och sådana som inte är det. Brodins cross och gruff med Prinsen tillhörde däremot den senare kategorin.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Manijock skrev:Hoppas ni skämtar? Idiotiskt agerande. Timråspelaren gör ju ingenting fel. Bemström som oturligt ramlar innan han ska bli tacklad. Andra skitutvisningen av Jonte idag. Hoppas Robban läser lusen av honom.
Skojar inte, han satsar hårt på bemström, schysst eller inte, och jonte markerar. Det gillar jag starkt och visar på karaktär i laget!
Japp. Viktigt att skicka signaler.
Det finns fighter som är värda att ta och sådana som inte är det. Brodins cross och gruff med Prinsen tillhörde däremot den senare kategorin.
Kan någon förklara för mig varför man spelar Josefsson Lilja (Brodin i ett av bytena) två byten sista 3 minuterna när man leder på bortaplan mot ett potentiellt frustrerat Timrå med tre puckar och Spelarna ifråga varit på landslagsuppdrag hela veckan och vi har toppmöte med Frölunda om två dagar.
Viktigt att skicka signaler jaa, men för det ska man inte åka runt och leta situationer. Det där var inte ens en situation. Det var åtminstone den Brodin gav sig in i. Helt onödigt och dumt av Jonte. Sätter laget och Jensen på pottan. Målskillnaden är viktig i en sån här jämn serie.
Annars en bra genomförd match. Wirtanen var lovande! Såg stark ut.
South_Exil skrev:Kan någon förklara för mig varför man spelar Josefsson Lilja (Brodin i ett av bytena) två byten sista 3 minuterna när man leder på bortaplan mot ett potentiellt frustrerat Timrå med tre puckar och Spelarna ifråga varit på landslagsuppdrag hela veckan och vi har toppmöte med Frölunda om två dagar.
Fingerspützgefuhl = NOLL
För att kedjan skall ha mycket speltid?
Varför skulle de inte spela? Och vad skickar det för signaler till både dem och resten av laget?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
South_Exil skrev:Kan någon förklara för mig varför man spelar Josefsson Lilja (Brodin i ett av bytena) två byten sista 3 minuterna när man leder på bortaplan mot ett potentiellt frustrerat Timrå med tre puckar och Spelarna ifråga varit på landslagsuppdrag hela veckan och vi har toppmöte med Frölunda om två dagar.
Fingerspützgefuhl = NOLL
Varför skulle de inte spela? Och vad skickar det för signaler till både dem och resten av laget?
De ska ha mycket istid men inte i det läget, efter den veckan.
Låt andra spelare växa i det läget.
Alla fattar.
För mig är det amatörmässig coaching.
Fingerspützgefuhl = NOLL
Alla fattar.
Nä alla fattar verkligen inte. Rutiner och att bygga ett självspelande piano är enormt viktigt och då särskilt efter ett uppehåll. Att gå in som nån korpen-coach och peta i formationer eller byten när det rullar på är sånt som leder till 6 man på banan eller sätter griller i huvudet på spelare och övriga ledare.
Fingerspützgefuhl = NOLL
Alla fattar.
Nä alla fattar verkligen inte. Rutiner och att bygga ett självspelande piano är enormt viktigt och då särskilt efter ett uppehåll. Att gå in som nån korpen-coach och peta i formationer eller byten när det rullar på är sånt som leder till 6 man på banan eller sätter griller i huvudet på spelare och övriga ledare.
Ärlighetens namn är det dina kommentarer och påhittade hockeytermer som är på korpen-nivå.
Mycket är bra i DIF men matchcoachningen är understundom undermålig.
South_Exil skrev:
Ärlighetens namn är det dina kommentarer och påhittade hockeytermer som är på korpen-nivå.
Mycket är bra i DIF men matchcoachningen är understundom undermålig.
Haha vad kom det där ifrån?!
Man kan beskylla ledarna för mycket men knappast för undermålig matchcoachning. Det är en synnerligen modern och professionell stil som tillämpas.
Inget ont om aktiva coacher eller rivgubbar som Hardy men det är en föråldrad approach att gå in och pilla annat än när spelet är åt helvete och typ i viktiga slutspelssekvenser (med hemmaplansfördelen).
En sån här vinst visar vilken tyngd vi besitter i år! Stänger matchen efter en period och bevakar resten av tillställningen. Är minst två klasser bättre än Timrå.