SHL 18/91 Djurgårdens IF - Luleå 6/10 2018
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: SHL 18/91 Djurgårdens IF - Luleå 6/10 2018
Svider att säga det. Men Luläå gör det bättre än oss. Vinner rättvist. Ikväll avgör INTE vår förstalina. Då förlorar vi. Sedan kan ni andra "Vi är så jävla bra i år" säga va fan ni vill.
Grattis Bulan . Ni klädde av oss ikväll. Er gameplan vann över vår primitiva tuta och kör.
Tror ändå vi slutar före Luläå i år. Vad det nu betyder.
Grattis Bulan . Ni klädde av oss ikväll. Er gameplan vann över vår primitiva tuta och kör.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
- Säsongskort: Ja
När vi kuggar i är vi skräckinjagande att möta.
När vi inte kuggar i är det inte lika läskigt.
Tredje perioden i stora delar propagandahockey.
Trist att vi inte nätar på en av alla fem-sex solklara mållägen vi har.
Reviderar mitt OT-målsklagomål men kom i frustration direkt efter. Kopplade baljan med pucktappet han gör i offensiv zon när han åker en cirkel vid tekningscirkeln, sen går pucken ner i vår zon, #37 passar mot Strandberg som inte kan ta emot den.
Riktig sölhockey Luleå bjuder upp till i tredje när de lägger fem man på egen blå.
När vi inte kuggar i är det inte lika läskigt.
Tredje perioden i stora delar propagandahockey.
Trist att vi inte nätar på en av alla fem-sex solklara mållägen vi har.
Kalla mig gärna efterbliven hur mycket du vill men kom isåfall med ett motargument.DIFtomppa skrev:Folk är verkligen efterblivna på detta forumförevigtdjurgården skrev:Dick missar två-tre svinöppna lägen i tredje: är värvad som poängspelare.
Dick tar en abuseutvisning. Luleå gör 1-0.
Dick sölar bort pucken i offensiv zon i OT. Luleå avgör.
Förlusten är Dicks.
Reviderar mitt OT-målsklagomål men kom i frustration direkt efter. Kopplade baljan med pucktappet han gör i offensiv zon när han åker en cirkel vid tekningscirkeln, sen går pucken ner i vår zon, #37 passar mot Strandberg som inte kan ta emot den.
Riktig sölhockey Luleå bjuder upp till i tredje när de lägger fem man på egen blå.
25/4-2025
Såg du sista perioden? Det är ju inget annat ön ett mirakel att Lassinanti överlever sista 20 och ett ännu större mirakel stt Bulans dynggäng lyckas göra några mål överhuvudtaget. Jag är inte ett fan av avancerad statistik men ikväll talar de siffrorna sitt tydliga språk.BOMBOM BOUCHARD skrev:Svider att säga det. Men Luläå gör det bättre än oss. Vinner rättvist. Ikväll avgör INTE vår förstalina. Då förlorar vi. Sedan kan ni andra "Vi är så jävla bra i år" säga va fan ni vill.
Förvånad att ingen nämner hur ruttna Davidssons har varit, både mackan och jonte. Mackan borde gjort hattrick med alla chanser han fick.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Nej, strunta i sista, förutsägbart. Gissar att Luläå städa av.DRC skrev:Såg du sista perioden? Det är ju inget annat ön ett mirakel att Lassinanti överlever sista 20 och ett ännu större mirakel stt Bulans dynggäng lyckas göra några mål överhuvudtaget. Jag är inte ett fan av avancerad statistik men ikväll talar de siffrorna sitt tydliga språk.BOMBOM BOUCHARD skrev:Svider att säga det. Men Luläå gör det bättre än oss. Vinner rättvist. Ikväll avgör INTE vår förstalina. Då förlorar vi. Sedan kan ni andra "Vi är så jävla bra i år" säga va fan ni vill.
I
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Lee Harvey Oswald
Haha, njaaaBOMBOM BOUCHARD skrev:Nej, strunta i sista, förutsägbart. Gissar att Luläå städa av.DRC skrev:Såg du sista perioden? Det är ju inget annat ön ett mirakel att Lassinanti överlever sista 20 och ett ännu större mirakel stt Bulans dynggäng lyckas göra några mål överhuvudtaget. Jag är inte ett fan av avancerad statistik men ikväll talar de siffrorna sitt tydliga språk.BOMBOM BOUCHARD skrev:Svider att säga det. Men Luläå gör det bättre än oss. Vinner rättvist. Ikväll avgör INTE vår förstalina. Då förlorar vi. Sedan kan ni andra "Vi är så jävla bra i år" säga va fan ni vill.
I

Det städades uselt isf, med normal utdelning hade DIF vänt matchen till 4-1.
Flytet vi hade mot HV saknades helt idag
Bröderna Davidsson har speed, inte så mycket mer...än så länge
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Hörru LHO, Hv var klart bättre än oss. Jag sträcker mig till att vi bara blev utspelade i den matchen. Vi har inget guldlag i år. Men å andra sidan. När siktade vi på guld senastLee Harvey Oswald skrev:Haha, njaaaBOMBOM BOUCHARD skrev:Nej, strunta i sista, förutsägbart. Gissar att Luläå städa av.DRC skrev:Såg du sista perioden? Det är ju inget annat ön ett mirakel att Lassinanti överlever sista 20 och ett ännu större mirakel stt Bulans dynggäng lyckas göra några mål överhuvudtaget. Jag är inte ett fan av avancerad statistik men ikväll talar de siffrorna sitt tydliga språk.BOMBOM BOUCHARD skrev:Svider att säga det. Men Luläå gör det bättre än oss. Vinner rättvist. Ikväll avgör INTE vår förstalina. Då förlorar vi. Sedan kan ni andra "Vi är så jävla bra i år" säga va fan ni vill.
I![]()
-
Vi gjorde ju den matchen mot HV som Luleå gjorde idag.BOMBOM BOUCHARD skrev:Hörru LHO, Hv var klart bättre än oss. Jag sträcker mig till att vi bara blev utspelade i den matchen. Vi har inget guldlag i år. Men å andra sidan. När siktade vi på guld senastLee Harvey Oswald skrev:Haha, njaaaBOMBOM BOUCHARD skrev:Nej, strunta i sista, förutsägbart. Gissar att Luläå städa av.DRC skrev:Såg du sista perioden? Det är ju inget annat ön ett mirakel att Lassinanti överlever sista 20 och ett ännu större mirakel stt Bulans dynggäng lyckas göra några mål överhuvudtaget. Jag är inte ett fan av avancerad statistik men ikväll talar de siffrorna sitt tydliga språk.BOMBOM BOUCHARD skrev:Svider att säga det. Men Luläå gör det bättre än oss. Vinner rättvist. Ikväll avgör INTE vår förstalina. Då förlorar vi. Sedan kan ni andra "Vi är så jävla bra i år" säga va fan ni vill.
I![]()
Får inte ihop ditt resonemang.
Ska man bedöma efter ”bättre och rättvist” så skulle vi haft 0 p mot HV och 3 p mot Luleå. Vi blåste dem av banan i tredje ikväll
Vi skulle vunnit denna, inget snack. Ribba, stolpe och Lassinanti stoppade oss. MÅNGA lägen som brändes och ett Luleå som inte ville spela offensiv hockey över huvud taget. Tråkigt. I tredje perioden var det spel mot ett mål och att vi inte hänger in 3-4 puckar är ett mysterium..
Angående vår Dick. Han lär skapa rubriker och många kommer att tycka till om honom och jag har väl en åsikt där:
Dick är värvad som toppspelare som ska leda laget i poängplockning - han måste vara påkopplad och fokuserad för att inte bli en flopp. Ikväll snackar han till sig en tvåa - det var onödigt.
Vi förlorar 2 poäng ikväll men fan va bra vi var i tredje.
Angående vår Dick. Han lär skapa rubriker och många kommer att tycka till om honom och jag har väl en åsikt där:
Dick är värvad som toppspelare som ska leda laget i poängplockning - han måste vara påkopplad och fokuserad för att inte bli en flopp. Ikväll snackar han till sig en tvåa - det var onödigt.
Vi förlorar 2 poäng ikväll men fan va bra vi var i tredje.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
-
Vem fan är det spm påstår att renrunkarna vann rättvist - avgå!!!
Ceterum censeo Solna esse delendam
Domarna var efterblivna i den här matchen. Vågar inte ta solklara hakningar så vi får 5 mot 3 spel. Tar inte för för många spelare på luleå. Dom fuskade i varje flygande byte. tar en 2a på dick för nåt larvigt. sen utvisningen på luleå spelaren innan vi gör mål var felaktig. Sedan kunde dom tagit i alla fall 2 till tvåor på oss men släpper säkert för att dom släppt åt andra hållet.. jag vet inte vad dom sysslar med och jag är säker på att dom inte vet det heller.
Matchen borde vunnits i tredje. när den gick till förlängning så förstod man att det bara skulle bli 1p.
Matchen borde vunnits i tredje. när den gick till förlängning så förstod man att det bara skulle bli 1p.
Den praktusla isen gynnar ju inte direkt vårt spel.
- Doyle
Historien går igen..Luleå är ett jävla spöklag för oss att möta. Vi väger helt enkelt för lätt att ta oss in framför mål. Är inte bara Luleå vi har svårt att möta i sådana natcher. Vi må har övertag i skott men blir bara ett skenbart övertag då skotten landar i magplattan på målisen eller utanför. Alla vet ju hur Luleå spelar mot oss och då måste vi ju lägga taktiken därefter. Funkar helt enkelt inte att blåköra då vi bara fastnar i sarghörnen. Vår förstalina var heller inte påkopplade som brukligt och då blir det tufft. Sen Dick. Han är som han är. En grymt skicklig hockeyspelare med alla atribut att vara en världsspelare men tyvärr är han ibland rent usel när han lämnar tigerhjärtat kvar i båset. Med rätt styrning av Robban och tillåtande till han är den han är så kommer ”Dicken” vara ovärderlig, lovar. Han är garanterat inte nöjd med sin prestation ikväll och kommer tillbaka, wait and see
Sen måste bröderna Davidsson snäppa upp. De har ett par växlar till att varva upp, det kommer. Sammantaget ser det ändå bra ut. DIF kommer vara ett topplag om vi får ihop pusslet o kittet i kjedjorna. Får vi sedan in en toppcenter till jul efter Ante så kommer vi kunna gå långt denna säsong 

Tycker Marcus Davidsson var rent dålig idag
Han kan ju faktiskt vara bra i PP utan att försöka snacka till sig en utvisning, som f.ö inte ens var utvisning på Olausson. Dick trippar honom med egen skridsko som sedan i sin tur fäller Dicken.South_Exil skrev:Så kluven alltså.EspenK skrev:Håller inte med. Dick är som bäst när han är småsur. Han måste få snacka.Detblir3poäng skrev:Verkligen!!ciirree skrev:Luleå trivs på Hovet, sen gammalt.
Dick snackar alldeles för mycket. Man har sett i alla matcher han spelat hittills. Det går helt emot det sättet vi vill spela och uppträda på isen.
Men kvalitetsskillnaden när Dick sätter upp Hulta jämfört när ljungh försökte med dito är markant
Sådant snack är onödigt.
Sen kan jag självklart ta att han är den som står upp när det gäller allvarligare saker. Som smällen mot Ante. Det var han som tog snacket med domaren då. Han måste välja sina lägen. Denna ikväll var sjukt onödig.