Känns ju inte som denna match betyder ett piss med tanke på vad som hände med Ante.
Om det är minsta hjärnskakningstendens hoppas jag att killen väljer att lägga grillorna på hyllan för om det där lilla räcker ja då vill jag inte veta vad som händer om någon träffar med en ordentlig tackling.
Man kan väl bara hoppas att allt är ok, men det såg verkligen inte bra ut på tv-bilderna.
@hockeyeken
3 minför 3 minuter sedan
Mer
Robert Ohlsson om Djurgårdens lagkapten Andreas Engqvist som klev av efter en smäll, möjligtvis mot huvudet: "Vi har sagt så med Andreas att får han en smäll tar vi bort honom varje gång med tanke på den historik han har. Han ska undersökas nu".
South_Exil skrev:Och jag vill att man ska spela MacD i alla tillfällen som går när Ante saknas.
Strandberg i all ära. Men MacD har en helt annan potenial
Strandberg i all ära? Tycker verkligen inte att han är nåt speciellt alls, tar davidsson alla dagar i veckan framför honom, för man vet att han har mycket i sig.
I all ära = Ambitiös, jobbar hårt, bra spelförståelse. Tekar hyfsat.
Men verkar ju ha enormt förtroende från staben.
Enig med dig men så är ju inte fallet
Menade inte att verka snäsig, det jag skrev lät nästan lite så, sorry
Strandberg verkar ha förtroende av väldigt många, även många här på forum verkar tycka att han har nåt, men jag måste vara blind, för jag ser inte nåt som sticker ut i den mannen hitills. Skulle väl vara tekningarna som du skriver mem annars är han väldigt mjeh enligt mig.
@hockeyeken
3 minför 3 minuter sedan
Mer
Robert Ohlsson om Djurgårdens lagkapten Andreas Engqvist som klev av efter en smäll, möjligtvis mot huvudet: "Vi har sagt så med Andreas att får han en smäll tar vi bort honom varje gång med tanke på den historik han har. Han ska undersökas nu".
Det var ju ändå lite lugnande.
Hoppas, både för lagets skull, men framförallt för hans egen skull att det inte var så illa.
Så här är det, ska vi tappa Ante är det bäst att göra det så tidigt som möjligt.
Då ökar möjligheten att hinna få fatt i en ersättare.
Tål han inte den där smällen är det bara att lägga av. Bittert som fan, men sant.
För Antes del hoppas jag han kommer tillbaka. Men för laget?
Att spela med en så skör bärande spelare är inte något önskescenario.
Såg vi senaste säsongen.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Nu börjar jag förstå vad våran plan i PP är och det är att passa rakt över och direktskott. Och det fungerade väl ett par gånger och var även nära några.
Mattias_87 skrev:Nu börjar jag förstå vad våran plan i PP är och det är att passa rakt över och direktskott. Och det fungerade väl ett par gånger och var även nära några.
BOMBOM BOUCHARD skrev:Så här är det, ska vi tappa Ante är det bäst att göra det så tidigt som möjligt.
Då ökar möjligheten att hinna få fatt i en ersättare.
Tål han inte den där smällen är det bara att lägga av. Bittert som fan, men sant.
För Antes del hoppas jag han kommer tillbaka. Men för laget?
Att spela med en så skör bärande spelare är inte något önskescenario.
Såg vi senaste säsongen.
@hockeyeken
3 minför 3 minuter sedan
Mer
Det var ju ändå lite lugnande.
Hoppas, både för lagets skull, men framförallt för hans egen skull att det inte var så illa.
För vad det är värt så såg man Ante i omklädningsrummet efter matchen. Såg ut att vara vid gott humör.
Snabbt summerat. Ruskigt bra match i anfallszon. Framförallt Josefson-kedjan lyser klass. Lilja är det stora utropstecknet. Vi har Sveriges bästa back i Tom Nilsson. Alltså hans första period är sinnessjuk. Men varför spela honom med vår näst bästa defensiva back? Slöseri, splittra på honom och Urbom nu. Alsing aspirerar på bästa back där bakom. Grym han också. Besviken på Pettersson som är bedrövlig idag igen.
Bra match av Bergfors idag trots fotbojan som stavas Hank. Bemström blir inte kvar länge. Passa på att njuta.
Hemskt med Engqvist. Bara ut och öppna plånboken Jocke. Strandberg ersatte bra idag(den kedjan blev till och med bättre), men på sikt håller det inte.
Vårt PP är annars det bästa av allt. Sjuk skillnad mot ifjol. Tydliga ingångar och kvalitativa passningar. KLASS!
Robert Ohlsson, Djurgårdens tränare kunde inte lämna något definitivt besked efter 5–2-segern på Hovet.
– Med tanke på hans historik kommer vi alltid att ta bort honom om han får en smäll. Vi får se vad doktor Bengt (Gustafsson) säger efter att ha undersökt honom, sade Ohlsson.
Han träffade Engqvist som hastigast efter matchen.
– Jag gratulerade honom till vinsten. Han satt där och allt var okej, men vi får se."
Ante är oersättlig, men hans vilja att vinna guld med DIF får inte gå före sunt förnuft.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Manijock skrev:Snabbt summerat. Ruskigt bra match i anfallszon. Framförallt Josefson-kedjan lyser klass. Lilja är det stora utropstecknet. Vi har Sveriges bästa back i Tom Nilsson. Alltså hans första period är sinnessjuk. Men varför spela honom med vår näst bästa defensiva back? Slöseri, splittra på honom och Urbom nu. Alsing aspirerar på bästa back där bakom. Grym han också. Besviken på Pettersson som är bedrövlig idag igen.
Bra match av Bergfors idag trots fotbojan som stavas Hank. Bemström blir inte kvar länge. Passa på att njuta.
Hemskt med Engqvist. Bara ut och öppna plånboken Jocke. Strandberg ersatte bra idag(den kedjan blev till och med bättre), men på sikt håller det inte.
Vårt PP är annars det bästa av allt. Sjuk skillnad mot ifjol. Tydliga ingångar och kvalitativa passningar. KLASS!
Måste också hylla pp. Förra säsongen var vi sämre i den spelformen jämfört med 5v5, men idag gjorde vi två mål, kul att se.
Manijock skrev:Snabbt summerat. Ruskigt bra match i anfallszon. Framförallt Josefson-kedjan lyser klass. Lilja är det stora utropstecknet. Vi har Sveriges bästa back i Tom Nilsson. Alltså hans första period är sinnessjuk. Men varför spela honom med vår näst bästa defensiva back? Slöseri, splittra på honom och Urbom nu. Alsing aspirerar på bästa back där bakom. Grym han också. Besviken på Pettersson som är bedrövlig idag igen.
Bergfors har blivit nya Hank, med det menar jag ett han nosar till sig de här lägena som hank alltid fick innan och missade 10 av 10. Bergfors behöver få sätta en och han är verkligen värd det. Jobbar på bra!!
Ändå klart godkänd hemmapremiär. Finns sparkapital att hämta ut, nosade fram farligheter så fort pressen klaffade. Ge det ett par omgångar till.
Hade ju för fan till och med pucktempo i Power Play. Brodins passning innan 1-0 är riktigt godis, och likaså passningen rakt över centrallinjen till Bemström och 4-2.
Bertovs tackling ser mindre illa ut i TV än hur jag upplevde den live, men är ändå fullständigt onödig. Uppskattar att Dick åker och ska plocka honom direkt. Mer sånt.
Lilja, Bemström och Josefsson ska alla ha superplus.