En straff är absolut bäst i det läget. Jag fattar inget varför Riddarn inte agerar.Mattias_87 skrev:Jag satt och tänkte för mig själv vad som är bäst: Friläge eller straff? Min uppfattning är att det är bättre att ta en utvisning då det oftare blir mål på friläge än på straff.daaviid skrev:Varför drar inte Ridderwall undan skridskorna på fanskapet?? Man förstod ju redan efter två skär att han inte skulle hänga med.
SHL : Omgång 46 : Växjö - Djurgårdens IF 8/2-2018
Re: SHL : Omgång 46 : Växjö - Djurgårdens IF 8/2-2018
Straff är bättre än pp statistiskt i NHL är jag ganska säker på. Googlade detta själv för en tid sen.Mattias_87 skrev:Jag satt och tänkte för mig själv vad som är bäst: Friläge eller straff? Min uppfattning är att det är bättre att ta en utvisning då det oftare blir mål på friläge än på straff.daaviid skrev:Varför drar inte Ridderwall undan skridskorna på fanskapet?? Man förstod ju redan efter två skär att han inte skulle hänga med.
Edit: och det är ju tur, annars hade det ju vart ett "straff" att få straff istället för pp

Senast redigerad av sensei den 2018-02-08 20:24:51, redigerad totalt 1 gånger.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Spelförstörande. Sånt kan jag möjligen tänka mig i en finalserie men inte i seriespelet.daaviid skrev:En straff är absolut bäst i det läget. Jag fattar inget varför Riddarn inte agerar.Mattias_87 skrev:Jag satt och tänkte för mig själv vad som är bäst: Friläge eller straff? Min uppfattning är att det är bättre att ta en utvisning då det oftare blir mål på friläge än på straff.daaviid skrev:Varför drar inte Ridderwall undan skridskorna på fanskapet?? Man förstod ju redan efter två skär att han inte skulle hänga med.
Sent from my XT1580 using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Vi hade behövt hålla 0 an lite längre. 2 backar nere vid röda linjen och ingen forward backar upp. Behöver inte bjuda Växjö på något.
Ridderwall ska riva ner honom. Inget snack. Skitdåligt agerande av alla på isen. Jesper kan inte ta den dragningen som sista man när vi leder.
Ridderwall ska riva ner honom. Inget snack. Skitdåligt agerande av alla på isen. Jesper kan inte ta den dragningen som sista man när vi leder.
Ridderwall ska inte matchas i 4-4 överhuvudtaget. Sparsam istid överhuvudtaget på honom tack. Dra nytta av Brodins överskott på energi istället.
Vi hade geniförklarat honom om han gått in och satt den.EspenK skrev:Vi hade behövt hålla 0 an lite längre. 2 backar nere vid röda linjen och ingen forward backar upp. Behöver inte bjuda Växjö på något.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skulle vara intressant om någon hade statistik rörande straff vs. "naturligt friläge".
Jag gissar att laget vill behålla andraplatsen i serien.. man leder med ett noll och ett friläge kan förhindras. Jag vet vad jag skulle föredra som coach.Praetori skrev:Spelförstörande. Sånt kan jag möjligen tänka mig i en finalserie men inte i seriespelet.daaviid skrev:En straff är absolut bäst i det läget. Jag fattar inget varför Riddarn inte agerar.Mattias_87 skrev:Jag satt och tänkte för mig själv vad som är bäst: Friläge eller straff? Min uppfattning är att det är bättre att ta en utvisning då det oftare blir mål på friläge än på straff.daaviid skrev:Varför drar inte Ridderwall undan skridskorna på fanskapet?? Man förstod ju redan efter två skär att han inte skulle hänga med.
Nån annan än lagkaptenen möjligen. Fel signaler att skicka. I min högst personliga mening.daaviid skrev:Jag gissar att laget vill behålla andraplatsen i serien.. man leder med ett noll och ett friläge kan förhindras. Jag vet vad jag skulle föredra som coach.Praetori skrev:Spelförstörande. Sånt kan jag möjligen tänka mig i en finalserie men inte i seriespelet.daaviid skrev:En straff är absolut bäst i det läget. Jag fattar inget varför Riddarn inte agerar.Mattias_87 skrev:Jag satt och tänkte för mig själv vad som är bäst: Friläge eller straff? Min uppfattning är att det är bättre att ta en utvisning då det oftare blir mål på friläge än på straff.daaviid skrev:Varför drar inte Ridderwall undan skridskorna på fanskapet?? Man förstod ju redan efter två skär att han inte skulle hänga med.
Praetori skrev:Krüger dumpad av Carolina. Står på waivers. Och vi som saknar en center...
Kommer ju tyvärr inte hända. Han plockas av något lag i Nhl eller så blir det nla. Vi hade behövt honom. En grym tekare och toppvärvning på SHL nivå. Om Ante är rökt kunde hanvara en 4års värvning.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Sitter här mitt mellan perioder och är livrädd för en plattmatch på lördag.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Tom skadad igen
?
Skickat från min F8331 via Tapatalk

Skickat från min F8331 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Det såg ut som att Ridderwall helt enkelt inte hann riva ner Shamininn.
Men vad spelar det för roll, vi pratar friläge eller totalt friläge i eget tempo utan flåsande backar, inte helt solklart vad som är bäst och jag har inte hittat någon statistik på nätet.
Men vad spelar det för roll, vi pratar friläge eller totalt friläge i eget tempo utan flåsande backar, inte helt solklart vad som är bäst och jag har inte hittat någon statistik på nätet.
Jag tänker mig att målvakten har ett lite bättre psykologiskt läge på en straff då han är mer förberedd och kan bestämma sin taktik i nästan lugn och ro. Men jag vet inte, det kanske inte spelar någon roll.sensei skrev:Det såg ut som att Ridderwall helt enkelt inte hann riva ner Shamininn.
Senast redigerad av daaviid den 2018-02-08 20:34:04, redigerad totalt 1 gånger.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Tycker mtcheb ser okej ut.
Två bra lag som tar ut varandra, kollektiva missar som leder till båda lagens baljor. Räknefel och slarv från lejkerz på vår kasse, och JP med gott initiativ men för långsamt agerande till 1-1. Inga konstigheter egentligen.
Kul match, man lyser upp lite extra när man får se Brodin på isen igen.
Två bra lag som tar ut varandra, kollektiva missar som leder till båda lagens baljor. Räknefel och slarv från lejkerz på vår kasse, och JP med gott initiativ men för långsamt agerande till 1-1. Inga konstigheter egentligen.
Kul match, man lyser upp lite extra när man får se Brodin på isen igen.
25/4-2025