SHL: Omgång 19 : Djurgårdens IF - Växjö 16/11-2017
Re: SHL: Omgång 19 : Djurgårdens IF - Växjö 16/11-2017
Jävla dragningar på blå när polaren är på väg fram, tro fan det blir offside
Alla dessa billiga utvisningar brukar vi få mot oss. Fan på tiden att få dom med oss nu.
Mycket bra period. En del slarv och lite ofokuserat stundvis men vi åker mycket skridskor och har högt tempo och Växjö orkar inte med.
Sent from my XT1580 using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Hade Jocke flugit omkull där hade det varit mycket tydligare. Han tittar mot Jocke och går rakt genom målområdet med utsträckt ben. Det är noll snack om saken. Hade Jocke blivit skadad hade jag fått frispel och börjat veva om jag varit på isen.Koonz skrev:Haha, helt otroligt. Är det tredje matchen i rad som Ridderwall gör mål?
På tal om utvisningen Jocke var inblandad i så tyckte t.o.m jag att en utvisning på Jocke hade varit rättvis men istället satt ögonbrynen uppe i hårfästet när jag hörde att Växjö-spelaren fick en tvåa.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Min instinktiva tanke var vad fan Jocke håller på med... så jag blev också väldigt förvånad att vi fick pp:t med oss.Koonz skrev:På tal om utvisningen Jocke var inblandad i så tyckte t.o.m jag att en utvisning på Jocke hade varit rättvis men istället satt ögonbrynen uppe i hårfästet när jag hörde att Växjö-spelaren fick en tvåa.
25/4-2025
Domarna har läst det strategiska utspelet på hemsidan om hur förfördelade vi är vad gäller utvisningar.
Kul att hålla på Brynäs just nu. Risk att de vinner mot Malmö? Finns men säsongen talar oerhört emot dem.
Efter det tidiga underläget och spelet trodde jag på total överkörning. Tror dock Växjö kommer att trycka rätt hårt i tredje. Och de kommer få minst ett pp. Gäller att vi orkar vinna tre poäng.
- minalman
SHL: Omgång 19 : Djurgårdens IF - Växjö 16/11-2017
Apropå utvisningarna så var det den hårt dömda utvisning på vår #71 J.D. i första som satte nivån. De tvåor vi fått med oss efter det är en följd av den nivån. Så domarna följer sin match plan så här långt och vi anpassar oss bäst till det.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Specma(?) reklamen sitter bra till för huvudkameran i Skellefteå..

!!
Lite tankar:
Jesper Pettersson: Vilken start han hade. Ser dock mer och mer osäker ut.
Bourque: Gör många saker bra men ser lite seg ut i många lägen. Målsumpen i pp är bland det värsta man sett.
Ridderwall: Helt annat driv och kommer rätt i fler situationer. Härligt!
Possler: Vad hände med en enorm talang i Modo som nu ser ut som Bambi på hal is.
Ljungh: Har en bit kvar till toppformen men har fått igång pp.
Bergfors: Väldigt osynlig och kommer sällan till skottläge vilket är hans styrka. Skulle vilja se honom med Vejde och Ljungh när laget får Ante och Johansson tillbaka (om det nu händer denna säsong).
Jesper Pettersson: Vilken start han hade. Ser dock mer och mer osäker ut.
Bourque: Gör många saker bra men ser lite seg ut i många lägen. Målsumpen i pp är bland det värsta man sett.
Ridderwall: Helt annat driv och kommer rätt i fler situationer. Härligt!
Possler: Vad hände med en enorm talang i Modo som nu ser ut som Bambi på hal is.
Ljungh: Har en bit kvar till toppformen men har fått igång pp.
Bergfors: Väldigt osynlig och kommer sällan till skottläge vilket är hans styrka. Skulle vilja se honom med Vejde och Ljungh när laget får Ante och Johansson tillbaka (om det nu händer denna säsong).
ajk-Sam ser ledsen ut i intervjun.
-
Min antijinx på Bergfors ska ha credd.
Såja Bergfors