Delvis tror jag du missförstår mig, jag tycker att det är åt h-e, som jag tidigare skrev, att våra skattepengar ska gå till att betala högavlönade hockeyspelare=kommundoping. Att sedan vi missgynnas av detta är ingenting jag skyller på utan det är ren fakta. Nästa år får Luleå in stora pengar av en sponsor så de kan köpa de på papperet bästa spelarna. Det bästa jag vet är när vi, eller något annat lag med liten budget, spöar ett sådant lag men, som du brukar säga, så slår normalt klass hjärta i längden, det är ju också en av anledningarna att SHL velat få in en serie istället för kvalserien som ju kunde gå lite hur som.SirDIFalot skrev:Jag är lite trött på att vi ständigt ska skylla på kommundopingen i dom mindre orterna. När vi var uppe senaste låg vi någonstans i mitten på serien när det gäller budget. Finns ingen anledning att inte klara av det igen. Vi måste se om vårt eget hus och sluta skylla på att andra har det bättre hela jävla tiden.
Frågan är vad budgeten hamnar på nästa år dock. Mer? Garanterat. Men hur mycket? Serien utökas så TV-pengarna stiger, samtidigt är det fler lag som ska dela på kakan.
Att vår budget inte är högre än de lägsta i serien borde vi vara ganska överens om. De lag som ev har lägre är väl de från HA som kommer upp, om de också får en lägre summa precis som vi fick, annars är jag inte ens övertygad om det.
Där har vi förresten ytterligare en sak som kommer att göra serien sämre, på papperet i varje fall. När serien utökas med två lag så blir det ju, tvärtemot vad du sade, ännu mindre peng per lag om inte CMore ökar summan förstås. Rent teoretiskt skulle ju en serie med färre lag ge mer pengar per lag om summan från CMore är densamma.