SHL: Djurgårdens IF - Skellefteå 24/1 2015

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: SHL: Djurgårdens IF - Skellefteå 24/1 2015

Inlägg av Jim Morrison »

Nilson ser förövrigt rätt stapplig och seg ut.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
kaminor
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av kaminor »

Bra period ändå. Över förväntan mot seriens suveräner.

Tror inte Ahlén är på bänken ens? Han var inte med i CMores uppställning och har noll sekunder istid reggat. Förklarar ju isf splittringen av Hank-Honk-Ahlén.
ciirree

Inlägg av ciirree »

kaminor skrev:Bra period ändå. Över förväntan mot seriens suveräner.

Tror inte Ahlén är på bänken ens? Han var inte med i CMores uppställning och har noll sekunder istid reggat. Förklarar ju isf splittringen av Hank-Honk-Ahlén.
Jo han satt på bänken såg jag.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Jim Morrison skrev:Nilson ser förövrigt rätt stapplig och seg ut.
Han är ju dock ständigt uppvaktad av SAIK lirare då de vet att han kan kan vara avgörande för farliga uppspel.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Häftigt att Mårts gjorde en så stor grej av Sörensen-uttagningen. Har det hänt innan? Jag mena, det är ju endast ett dubbelmöte mot Finland.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Praetori skrev:
Han är ju dock ständigt uppvaktad av SAIK lirare då de vet att han kan kan vara avgörande för farliga uppspel.
Haha, så lättstoppad ska man väl ändå inte vara. Tänker mer på hans allmäna uppsyn och skridskoåkning. Ser segt ut bara.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
kaminor

Inlägg av kaminor »

ciirree skrev:
kaminor skrev:Bra period ändå. Över förväntan mot seriens suveräner.

Jo han satt på bänken såg jag.
Ok!
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

SHL: Djurgårdens IF - Skellefteå 24/1 2015

Inlägg av minalman »

Baggso skrev:1-1 fint, min hockey app är 1-2m före SR's livesändning
Va bra! Hur slutar matchen?
Senast redigerad av minalman den 2015-01-24 16:47:20, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Jim Morrison skrev:
Manijock skrev:
Jim Morrison skrev:
Magnutz skrev:
kaminor skrev:Seriöst, Englund. Fy fan, vad uselt.
Och vissa vill ha fler juniorer i A-laget. Lägg av med det.
Haha, sämsta generaliseringen jag sett. Lägg av med sånt.
En sann generalisering likförbannat. Framförallt när det handlar om backsidan! En pigg kotte på forwardssidan som kan få fara runt och ungtuppa sig ett par matcher, fine. Men när det handlar om att ha lugn skalle och placera sig korrekt då är det en per säsong som kan vara fjun. Så enkelt är det, vilket vi får äta upp ännu en gång. En vettig uttagning hade satsat på Norell den här säsongen. Låta honom vara en av de 6 backarna som får lira. Englund som åttonde val! Ollas till nästa säsong.

Men vad kunde man vänta sig egentligen....
Återigen, Challes duktiga beslut att välja att ge alldeles för mycket förtroende till unga backar och förvänta sig stordåd. Det betyder inte att vi inte ska lira juniorer som Magnutz insinuerar.
Det är precis som jag skriver.

Backar utan rutin skapar otrolig oro med märkliga beslut som ger mål i baken. Orutinerad forward skapar även de situationer som är skitstökiga att reda ut när de slarvar offensivt.

Att ha ett ung-tungt lag är inte på något sätt bra och kostar poäng. Enda uppsidan är att de är billiga i drift lönemässigt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Utöver Ahlén har Nilson och Fällström minst istid av alla forwards, de enda under fyra minuter.
Senast redigerad av kaminor den 2015-01-24 16:45:30, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Magnutz skrev: Det är precis som jag skriver.

Backar utan rutin skapar otrolig oro med märkliga beslut som ger mål i baken. Orutinerad forward skapar även de situationer som är skitstökiga att reda ut när de slarvar offensivt.

Att ha ett ung-tungt lag är inte på något sätt bra och kostar poäng. Enda uppsidan är att de är billiga i drift lönemässigt.
Ja och ingen har väl propagerat för att lyfta upp ytterligare juniorbackar? Du kan ju inte säga att Ahlén är någon jävla stabil kugge som inte slarvar och gör misstag bara för att han har ansiktsbehåring?

Och den som slarvar mest av alla offensivt är han som är äldst av alla, Joakim Eriksson...
Senast redigerad av Jim Morrison den 2015-01-24 16:47:10, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Kontakt:

Inlägg av 136_Djurgårdare »

Praetori skrev:
Haha ja saik har plockat bort en stillastående #3 väldigt effektivt.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Jaa du, kul för Jocke men illa för DIF. Detta kommer endast innebära att han får fortsätta bära den ohyggligt höga istiden när han inte förtjänar den.

Att det inte skulle vara skillnad på junisar och seniorspelare är larv. En junis kan gör sjukt bra insatser, visst. Finns matcher där Englund sätt ut som Ragnarsson defensivt. Då sitter man och njuter av hans spel. MEN det är berg och dalbanan som är farlig. Det finns inte en junior, framförallt backspelare, som är jämn i sina insatser. Det är fakta! Klart att seniorer också kan vara ojämna men i en helt annan utsträckning. Därför är det viktigt att man inte har för många sådana platser per säsong. Enkelt! Jag säger inte att man ska sluta spela juniorer. Jag säger att man ska plocka ner deras roller radikalt. Satsa på en per säsong när det gäller backar. Som det är nu är det en junisback inne vartannat byte.

Personligen har jag en förkärlek för just den defensiva biten. Anser att ett bra försvarsspel är lika mycket hockeygodis som ett vackert mål. Kan bero på att jag varit back i alla sporter jag spelat.
Senast redigerad av Manijock den 2015-01-24 16:48:33, redigerad totalt 2 gång.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Jim Morrison skrev:
Magnutz skrev: Det är precis som jag skriver.

Ja och ingen har väl propagerat för att lyfta upp ytterligare juniorbackar? Du kan ju inte säga att Ahlén är någon jävla stabil kugge som inte slarvar och gör misstag bara för att han har ansiktsbehåring?
Nej men i allmänhet vill vissa att vi ska fylla på med j20spelare istället för att värva. Idioti.

Micke Ahlen gör inte samma feltänk han gjorde som 18.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Manijock skrev:Jaa du, kul för Jocke men illa för DIF. Detta kommer endast innebära att han får fortsätta bära den ohyggligt höga istiden när han inte förtjänar den.

Att det inte skulle vara skillnad på junisar och seniorspelare är larv. En junis kan gör sjukt bra insatser, visst. Finns matcher där Englund sätt ut som Ragnarsson defensivt. Då sitter man och njuter av hans spel. MEN det är berg och dalbanan som är farlig. Det finns inte en junior, framförallt backspelare, som är jämn i sina insatser. Det är fakta! Klart att seniorer också kan vara ojämna men i en helt annan utsträckning. Därför är det viktigt att man inte har för många sådana platser per säsong. Enkelt! Jag säger inte att man ska sluta spela juniorer. Jag säger att man ska plocka ner deras roller radikalt. Satsa på en per säsong när det gäller backar.

Personligen har jag en förkärlek för just den defensiva biten. Anser att ett bra försvarsspel är lika mycket hockeygodis som ett vacker mål. Kan bero på att jag varit back i alla sporter jag spelat.
Men vad fan, det är klart att det är skillnad på juniorer och seniorer. Det betyder inte att en junior är lagd till att slarva bara för att han är junior. Fan, kolla på Josefson och Krüger till exempel. Du nämner ju själv den äldsta i laget, Joakim Eriksson. Vågar du påstå att han inte slarvar offensivt?
Skriv svar