Frölundaandroid skrev:DIF är inte våran konkurrent. Det är vi.Olon skrev:Djurgårnandroid skrev:Kollade lite på våra konkurrenter. Det är egentligen inget lag som direkt skrämmer måste jag säga. Växjö kommer dansa hem allting i år. Säg ett namn på ett lag så ska jag såga dom vi fotknölarna.
Säsongen 14/15
Re: Säsongen 14/15
Halvsvag målvaktssida där varken Johansson eller Fernström var speciellt dominant. På backsidan börjar Bäckman bli till åren, Fälth har tappat och de unga backarna kommer få ta väldigt mycket ansvar. Dock mycket offensiv backtalang. Man har ju tappat Ahnelöv, Klingberg och Tom Nilsson som man väl kunde räkna till topp-fem, kanske till och med topp-fyra bland deras backar förra året. Tror som sagt inte att Fälth och Fantenberg ersätter dessa fullt ut.Olon skrev:Frölundaandroid skrev:DIF är inte våran konkurrent. Det är vi.Olon skrev:Djurgårnandroid skrev:Kollade lite på våra konkurrenter. Det är egentligen inget lag som direkt skrämmer måste jag säga. Växjö kommer dansa hem allting i år. Säg ett namn på ett lag så ska jag såga dom vi fotknölarna.
Framåt är Lundqvist viktig. Han är ju dock inte någon kreativ förstecenter utan Frölunda får nog hoppas på att Janmark tar ett steg till. Man har inte ersatt Dick Axelsson.
Dock ett i konkurrensen helt ok lag.
Född till sportchef.
Färjestad
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Bred målvaktssida. Alla är där för att spela. Kan bli lite hattigt.ciirree skrev:Färjestad
På backsidan har man tappat Lajunen och Nygren. Ersatt dessa med en spelare från Rögle och Gunnarsson. Där går man minus. På blålinjen har man egentligen bara Kylington. En J18-spelare. Visserligen med ruskig talang men serien är lång.
Framåt ser det bättre ut. Klepis ska centra första och Hilding andra. Annars är det inga stjärnor direkt, skulle väl vara Gulas då kanske. Jag hoppas för deras skull att dom har övat mycket BP. Klassikt FBK-trögt och tungt lag.
Blir topp-8.
Född till sportchef.
Leksand
Alsenfelt får svårt att vara lika bra som förra året.Örebroarn skrev:Leksand
På backsidan fortsätter man spela med rätt tunga fysiska backar. Man lär försöka spela i princip samma spel som förra säsongen. Jag tror att många lag kommer att hitta ett botemedel mot det spelet.
Framåt har man knappt tappat något utan istället förstärkt. Spännande namn men jag undrar om dom passar in i Leksands spelstil.
Tycker för övrigt att Leksand är ett av få lag som har bättre trupp på pappret än förra året. Dock överpresterade man förra året och dom lär få problem bakåt i år.
Född till sportchef.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Lite osäker målvaktssida där många hoppas att Högberg ska ta ett kliv. Kommer inte hända.diftobbe89 skrev:Vad tycker du om Linköping då?
Backsidan är ganska intressant. Magnus Johansson har passerat 40-strecket och det gnälldes lite från LHC-håll på honom redan förra säsongen. Rahimi är en spelare jag gillar men han är bättre i landslaget än i Linköping. Missat stora delar av försäsongen pga skadan också. Junland blev inte så bra som man trodde. Dock helt klart en stabil back. Matheson har jag lite dålig koll på faktiskt, men vad jag kan läsa mig till är det ingen som skrämmer. En duglig back. Man har tappat Bäckman och inte ersatt honom.
Framåt är Linköping alltid rätt vassa. För tillfället har dom ett ganska grått lag dock. Micflikier kan vara ett fynd, och Taffe har hyfsade siffror. Får se hur han är på stor is då. Man har ju ändå tappat Arlbrandt, Hjalmarsson och Kolarik. Nu ska väl kanske någon mer spelare in i truppen men laget känns helt klart svagare än förra säsongen. Broc Little kommer floppa i LHC.
Född till sportchef.
- diftobbe89
Aa, Kolarik tror jag inte man tappat dock, jag tycker LHC känns ganska intressanta, ett av få lag, FBK och Växjö kommer gå bra också.android skrev:Lite osäker målvaktssida där många hoppas att Högberg ska ta ett kliv. Kommer inte hända.diftobbe89 skrev:Vad tycker du om Linköping då?
Backsidan är ganska intressant. Magnus Johansson har passerat 40-strecket och det gnälldes lite från LHC-håll på honom redan förra säsongen. Rahimi är en spelare jag gillar men han är bättre i landslaget än i Linköping. Missat stora delar av försäsongen pga skadan också. Junland blev inte så bra som man trodde. Dock helt klart en stabil back. Matheson har jag lite dålig koll på faktiskt, men vad jag kan läsa mig till är det ingen som skrämmer. En duglig back. Man har tappat Bäckman och inte ersatt honom.
Framåt är Linköping alltid rätt vassa. För tillfället har dom ett ganska grått lag dock. Micflikier kan vara ett fynd, och Taffe har hyfsade siffror. Får se hur han är på stor is då. Man har ju ändå tappat Arlbrandt, Hjalmarsson och Kolarik. Nu ska väl kanske någon mer spelare in i truppen men laget känns helt klart svagare än förra säsongen. Broc Little kommer floppa i LHC.
Spela fult
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
- diftobbe89
Vadå menar du att alla lag är svaga?SirDIFalot skrev:Modo är iaf svaga på riktigt.
Född till sportchef.
Alltså ja, de flesta lagen är svaga på pappret. Jag tror att topp 3 kommer dra ifrån sen är det väldigt jämnt mellan 4-7 och 8-12!
Jag skulle säga att Örebro ser svagast ut tätt följt av Modo faktiskt. Jag tror att vi hamnar före båda två.