Kvalserien 2014

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Tibbe
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av Tibbe »

Manijock skrev:
Tibbe skrev:
Manijock skrev:
crike skrev:Det står ju att det finns "ett begränsat antal kvalseriekort". Tämligen övertygad om att dom kommer ha en stor andel lösbiljetter också.
Precis min tanke också. Står faktiskt så på hemsidan. Finns många, inklusive jag själv, som inte riktigt har möjlighet att utan att ha sett spelschema, 100% säga att man kan vara på plats. Känns oerhört tråkigt att köpa upp ett kvalseriekort och sen kanske om spelschemat vill säg illa sitta fast med två/tre värdelösa biljetter. Speciellt för folk som inte bor i huvudstaden. Säker på att man dock räknat med detta, dessa paket brukar endast täcka en del av läktarna. Med tanke på detta enorma trycket dock så verkar det som om man skulle kunna sälja ut Globen ALLA matcher i KS. Synd att det inte är möjligt, där kan vi tala om att vi skulle kunna tjäna en skaplig hacka.
Här skulle ju dock DIF kunne få in lite kosing. Jag själv vet inte om jag kan gå på fler en 2 matcher eller så. Men att chansa och missa derbyt betalar jag lätt 650kr för att försäkra mig om att få en plats.
Ja men samtidigt, vill man ha tomma stolar på Hovet i vissa matcher? Viktigt att ta in alla aspekter och inte hetsa i väg något. Det kommer bli fullsatta publikfester i vilket fall. Onödigt att reta upp och stänga ute en väsentlig del av supporterklasserna bara för att man måste ha in pengar snarast. Förövrigt, kommer vi slå rekord i antalet klackturister i denna kvalserie? Onekligen...
Jo det är sant. Det kommer vara många som går som säkert inte varit på en enda match denna säsong pga av att spelet haltat. Men det kommer nog bli fint tryck ändå. (Lex JK-Dagen) Det har ju - om sanningen ska fram varit helt dött i många matcher under denna säsong.
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Manijock »

Tibbe skrev:
Manijock skrev:
Tibbe skrev:
Manijock skrev:
crike skrev:Det står ju att det finns "ett begränsat antal kvalseriekort". Tämligen övertygad om att dom kommer ha en stor andel lösbiljetter också.
Precis min tanke också. Står faktiskt så på hemsidan. Finns många, inklusive jag själv, som inte riktigt har möjlighet att utan att ha sett spelschema, 100% säga att man kan vara på plats. Känns oerhört tråkigt att köpa upp ett kvalseriekort och sen kanske om spelschemat vill säg illa sitta fast med två/tre värdelösa biljetter. Speciellt för folk som inte bor i huvudstaden. Säker på att man dock räknat med detta, dessa paket brukar endast täcka en del av läktarna. Med tanke på detta enorma trycket dock så verkar det som om man skulle kunna sälja ut Globen ALLA matcher i KS. Synd att det inte är möjligt, där kan vi tala om att vi skulle kunna tjäna en skaplig hacka.
Här skulle ju dock DIF kunne få in lite kosing. Jag själv vet inte om jag kan gå på fler en 2 matcher eller så. Men att chansa och missa derbyt betalar jag lätt 650kr för att försäkra mig om att få en plats.
Ja men samtidigt, vill man ha tomma stolar på Hovet i vissa matcher? Viktigt att ta in alla aspekter och inte hetsa i väg något. Det kommer bli fullsatta publikfester i vilket fall. Onödigt att reta upp och stänga ute en väsentlig del av supporterklasserna bara för att man måste ha in pengar snarast. Förövrigt, kommer vi slå rekord i antalet klackturister i denna kvalserie? Onekligen...
Jo det är sant. Det kommer vara många som går som säkert inte varit på en enda match denna säsong pga av att spelet haltat. Men det kommer nog bli fint tryck ändå. (Lex JK-Dagen) Det har ju - om sanningen ska fram varit helt dött i många matcher under denna säsong.
Ja men precis, det absolut tråkigaste med framgång. Nu kommer alla vidriga medgångare som gett fan i att gå fram till nu. Finns folk som suttit och svurit, stönat och stånkat när vi harvade i skiten. Nu riskerar dessa personer att bli utan biljetter på grund av någon småfet medgångare som kommer gå hem om vi ligger under med två mål i första KS-matchen. Djurgården som dessutom är ett publiklag, har på grund av just detta, ännu fler sådana här rötägg i sina led.
medu82

Inlägg av medu82 »

Manijock skrev:Ja men precis, det absolut tråkigaste med framgång. Nu kommer alla vidriga medgångare som gett fan i att gå fram till nu. Finns folk som suttit och svurit, stönat och stånkat när vi harvade i skiten. Nu riskerar dessa personer att bli utan biljetter på grund av någon småfet medgångare som kommer gå hem om vi ligger under med två mål i första KS-matchen. Djurgården som dessutom är ett publiklag, har på grund av just detta, ännu fler sådana här rötägg i sina led.

Ja och som kommer att skrika SKJUUUUT hela tiden eller gnälla som fan på spelet...
(fått ett x antal såna bakom mig under säsongen och då sitter jag ändå näst högst upp :P)

Men som du säger Manijock, det borde fan vara större delen av matcherna på globen... Det BORDE kunna gå och få sålt.
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Visst kan vi säkert ha utrymme för att spela i Globen, Malmö har ju som mål att ha över 10.000 på varje match i KS och vi bör inte sikta lägre än dom. Däremot så är jag tveksam till att ändra på den trygghet spelarna har på Hovet.
Avskaffa tre mot tre.
medu82

Inlägg av medu82 »

Mattias_87 skrev:Visst kan vi säkert ha utrymme för att spela i Globen, Malmö har ju som mål att ha över 10.000 på varje match i KS och vi bör inte sikta lägre än dom. Däremot så är jag tveksam till att ändra på den trygghet spelarna har på Hovet.
Gick väl ganska så bra under silveråret?
För då spelades väl de flesta/alla slutspelsmatcherna på globen?
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

medu82 skrev:
Mattias_87 skrev:Visst kan vi säkert ha utrymme för att spela i Globen, Malmö har ju som mål att ha över 10.000 på varje match i KS och vi bör inte sikta lägre än dom. Däremot så är jag tveksam till att ändra på den trygghet spelarna har på Hovet.
Det är sant att det gick bra, ett KS tror jag däremot är något helt annat. Det var ungefär 50/50 när det gällde arenorna där.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Tibbe

Inlägg av Tibbe »

medu82 skrev:
Det var blandat. Vi torskade ivf sista matchen på Hovet. Det minns jag allt för väl... :(
medu82

Inlägg av medu82 »

"På tal om kvalserien så har man ropat ut 9 mars som datum för släpp av spelschemat.
Indikationerna nu är att det kan ske tidigare."

- Galenhöken
ciirree

Inlägg av ciirree »

Det stog på Galenhökens blogg att Malmö scoutar AIK och Örebro ikväll.
Tror ni nån i DIF gör samma sak? ;)
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

ciirree skrev:Det stog på Galenhökens blogg att Malmö scoutar AIK och Örebro ikväll.
Tror ni nån i DIF gör samma sak? ;)
Antagligen. Tror även VIK gör samma sak.
Född till sportchef.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Enligt Mrmadhawk så är sista indikationen att derbyna mellan oss och AIK kommer att spelas på Hovet utan bortaklack!

Dock är inget helt klart ännu!
Användarvisningsbild
minalman

Re: Sv: Kvalserien 2014

Inlägg av minalman »

ciirree skrev:Enligt Mrmadhawk så är sista indikationen att derbyna mellan oss och AIK kommer att spelas på Hovet utan bortaklack!

Eftersom aik är från solna är väl de alltid bortaklack på Hovet?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
ciirree

Re: Sv: Kvalserien 2014

Inlägg av ciirree »

minalman skrev:
ciirree skrev:Enligt Mrmadhawk så är sista indikationen att derbyna mellan oss och AIK kommer att spelas på Hovet utan bortaklack!

Eftersom aik är från solna är väl de alltid bortaklack på Hovet?
Touché
beamish

Inlägg av beamish »

Manijock skrev:
Här skulle ju dock DIF kunne få in lite kosing. Jag själv vet inte om jag kan gå på fler en 2 matcher eller så. Men att chansa och missa derbyt betalar jag lätt 650kr för att försäkra mig om att få en plats.[/quote]

Ja men samtidigt, vill man ha tomma stolar på Hovet i vissa matcher? Viktigt att ta in alla aspekter och inte hetsa i väg något. Det kommer bli fullsatta publikfester i vilket fall. Onödigt att reta upp och stänga ute en väsentlig del av supporterklasserna bara för att man måste ha in pengar snarast. Förövrigt, kommer vi slå rekord i antalet klackturister i denna kvalserie? Onekligen...[/quote]

Jo det är sant. Det kommer vara många som går som säkert inte varit på en enda match denna säsong pga av att spelet haltat. Men det kommer nog bli fint tryck ändå. (Lex JK-Dagen) Det har ju - om sanningen ska fram varit helt dött i många matcher under denna säsong.[/quote]

Ja men precis, det absolut tråkigaste med framgång. Nu kommer alla vidriga medgångare som gett fan i att gå fram till nu. Finns folk som suttit och svurit, stönat och stånkat när vi harvade i skiten. Nu riskerar dessa personer att bli utan biljetter på grund av någon småfet medgångare som kommer gå hem om vi ligger under med två mål i första KS-matchen. Djurgården som dessutom är ett publiklag, har på grund av just detta, ännu fler sådana här rötägg i sina led.[/quote]
Ja usch vad hemskt att det blir lite sug kring hockeyn. Usch vad hemskt att det kommer mycket publik till Djurgårdens matcher. Usch vad hemskt att vissa av detta kanske blir lite mer hockeybitna och går på fler matcher nästa år.

Aldrig förstått mig på den här självutnämnda exklusiviteten bara för att man sett Asplöven hemma alla gånger. Var glad åt att du är en trogen supporter. Var glad åt att Djurgården kan locka till sig fler fans. Var glad över att det äntligen är lite positiva vibbar kring Djurgården Hockey
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Kan iofs förstå det där, folk som har gått så mycket det kan och har råd med en säsong. Sen när det går bra och man släpper rätt dyra paket så har dessa inte råd att köpa. Handlar ju inte om att man inte vill ha mer folk, utan mer att man känner sig lurad på festen själv. Det måste man ju förstå.
2014-04-07, vad hände?
Skriv svar