Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

sensei skrev:
SirDIFalot skrev:
sensei skrev:Jag kommer ju inte ligga vaken om nätterna om Ljungh drar, direkt. Snarare tvärt om, förlängs han så känns det väldigt fel, även på HA-nivå.

Försvinner helt i viktiga eller jämna matcher. Är mer en typ som gör 6-2 när matchen redan är vunnen.
GWG är en skitstat enligt mig. Men Ljungh har 4 st game winning goals. Guter leder med 5 st.
Ok så med den mätta statistiken vid sidan, tycker du att Ljungh tenderar att kliva fram och leda laget som ett föredöme när det som bäst behövs?
Men hur många såna spelare finns det egentligen? Vi skapar väl mytbilder om att visa gamla spelare vi haft "alltid klev fram när det gällde" men på riktigt, hur många finns det?
Expert.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

SirDIFalot skrev:
sensei skrev:
SirDIFalot skrev:
sensei skrev:Jag kommer ju inte ligga vaken om nätterna om Ljungh drar, direkt. Snarare tvärt om, förlängs han så känns det väldigt fel, även på HA-nivå.

Försvinner helt i viktiga eller jämna matcher. Är mer en typ som gör 6-2 när matchen redan är vunnen.
GWG är en skitstat enligt mig. Men Ljungh har 4 st game winning goals. Guter leder med 5 st.
Ok så med den mätta statistiken vid sidan, tycker du att Ljungh tenderar att kliva fram och leda laget som ett föredöme när det som bäst behövs?
Men hur många såna spelare finns det egentligen? Vi skapar väl mytbilder om att visa gamla spelare vi haft "alltid klev fram när det gällde" men på riktigt, hur många finns det?
Alltid är väl att ta i, men jag upplever inte att Ljungh har rätt virke i sig för att ha en matchvinnande eller matchbilds-förändrande kapacitet. Han bara finns och gör sina poäng när det allt funkar. Han ger mig inget som åskådare heller för den delen.

Andra kanske tycker annorlunda.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

På backsidan så lär Nisse, Arnesson och Lofquist försvinna. Kanske att Holm försvinner också. Ser helst att vi inte förlänger med Lidström och Timmy då jag inte tycker att de håller för fem öre. Falk är jag ytterst tveksam till. Här blir det tufft att ersätta Holm och Nisse men i övrigt så är det inte hela världen.

På forwardssidan ska vi absolut förlänga med Hank, Guter, Honken. Spelare som Johner, Saviano, Ljungh och Co är jag jävligt tveksam till. Jag gillar Saviano men i ärlighetens namn så får han inte ut tillräckligt av sitt spel. Johner är alldeles för ojämn. Ljungh tycker jag ser otroligt klen och liten ut när det gäller som mest och är alldeles för ojämn. Hade Sörensen haft utgående kontrakt så hade jag varit tveksam till en förlängning även där. Jakobs kan vi också klara oss utan. Som ni ser så hade jag rensat en hel del. Jag vill se mer tyngd och kraft framöver. Med det sagt så behöver inte det betyda att vi ska göra avkall på spets framåt bara pga mer tyngd. Det finns spelare som typ Smotherman i Karlskrona som verkligen är en spelare som jag skulle vilja se hos oss som kan kombinera tyngd och kraft med att vara farlig framåt.

Målvaktssidan är jag väldigt kluven över. Reideborn har ryckt upp sig men frågan är om han håller för en förstaspade. Mattsson är jag ytterst tveksam till.
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av ciirree »

Vem vill ens ha kvar Jakobs?

För det första, dessa har kontrakt om inget ändras:

Forwards:
Sörensen
Ahlèn
Heinerö
Sundberg
Krüger
Kalin

Backar:
Högström

Målvakt:
Mattsson

Ahlèn har gjort sitt jobb bra under säsongen. Sörensen kan utvecklas mycket mer, hoppas han kan göra det här. Även om han varit lite av en besvikelse efter sin skada så vill jag endå behålla honom.
Heinerö har ju växt ut som en riktig målskytt i slutet och kommer vara grym nästa säsong om han fortsätter i samma spår.
Kalin har man ju sett blir bättre och bättre likaså.
Mattsson kan bli en grym backup i HA, men känns som att han har potential till att bli förstemålvakt.

Om Johner och Saviano inte får anbud från högre serier så är nog stor sannolikhet att de kan stanna här och jag ser det gärna om de går ner lite i lön! (de ligger väl på ganska hög inkomst?) Samt att Johner spelar FW och inte center.
J Eriksson vill jag också ha kvar, få misstag men oerhört viktig som ledare. Hank skulle jag jättegärna behålla med, han har gjort ett hästjobb med Ahlèn och Honken, sistnämnda har visat att han kan vara riktigt grym även när mycket står på spel och han kan med stanna.
Guter ska självklart stanna.

Lundberg har gett för lite tycker jag men i sina bästa stunder känns han riktigt tung och nyttig i forcheckingen. Ljungh kommer säkerligen dra, likaså Nisse, Holm och Arnesson.
Hagelin, har spelat riktigt bra men kan vi knyta honom(?).

Blir VÄLDIGT intressant hur man löser backsidan till nästa säsong.
Senast redigerad av ciirree den 2014-03-23 21:39:41, redigerad totalt 1 gånger.
Donkels

Inlägg av Donkels »

Samtliga våra Nordamerikaner ska bort då dom producerar för lite i förhållande till det dom tjänar
Senast redigerad av Donkels den 2014-03-23 21:42:36, redigerad totalt 1 gånger.
Tobbe350

Inlägg av Tobbe350 »

Någon som har bra koll på hur det går för Sundberg och krüger? Spelar dom i j20 eller med Huddinge?
7/4-2014
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Folk verkar svänga rätt friskt fram och tillbaka när det kommer till Johner/Saviano.
Expert.
ciirree

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av ciirree »

Tobbe350 skrev:Någon som har bra koll på hur det går för Sundberg och krüger? Spelar dom i j20 eller med Huddinge?
Båda spelar med Huddinge. Vet inte hur det går. Rent spontant känns det som att Krüger kommer ha lite enklare än Sundberg att gå in i truppen till nästa säsong dock. Han har storleken och jag tyckte han fick alldeles för lite chanser. Sundberg fick ju spela ett antal matcher EFTER det att man såg att han egentligen inte alls dög.
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Jag tycker absolut att vi ska ha kvar Saviano. Man blir ytterst sällan besviken på honom. Han gör jobbet varje dag, sliter i varje situation. Johner däremot är som många säger alldeles för ojämn.
ciirree

Inlägg av ciirree »

SirDIFalot skrev:Folk verkar svänga rätt friskt fram och tillbaka när det kommer till Johner/Saviano.
Hur känner du kring dem?
Själv känner jag att dem kan vara väldigt nyttiga om de går ner lite i lön (de måste ju tjäna en del?)
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Ingen av Kruger eller Sundberg har gjort något större väsen av sig i division 1, några få poäng men inget mer.

Ingen av dem är något framtidsnamn för mig, Sundberg är en menlös spelare rent generellt och Kruger kommer trots sin talang aldrig komma någonstans pga det enkla faktumet att han inte är villig att göra jobbet som krävs. Total motsats till sin bror.
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

ciirree skrev:
Tobbe350 skrev:Någon som har bra koll på hur det går för Sundberg och krüger? Spelar dom i j20 eller med Huddinge?
Båda spelar med Huddinge. Vet inte hur det går. Rent spontant känns det som att Krüger kommer ha lite enklare än Sundberg att gå in i truppen till nästa säsong dock. Han har storleken och jag tyckte han fick alldeles för lite chanser. Sundberg fick ju spela ett antal matcher EFTER det att man såg att han egentligen inte alls dög.
Jag tror tyvärr att Sundberg inte har potentialen att någonsin platsa i HA. Helt klart en felvärvning. Krüger däremot kommer bli nyttig i PP nästa år. Han är rightare och några sådana kommer troligtvis försvinna (Johner, Lofquist??)
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Michael Keränen http://www.eliteprospects.com/player.php?player=16456

En finne som är född i Stockholm, kan ju inte bli bättre! :D Han ska vi ha!

http://www.youtube.com/watch?v=a6Zazh-_rnM
Bild
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Rocky3000 skrev:Michael Keränen http://www.eliteprospects.com/player.php?player=16456

2:a i poängligan i finland...och du tror han är intresserad av Hockeyallsvenskan?

Jo tjena.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Vikas skrev:
Rocky3000 skrev:Michael Keränen http://www.eliteprospects.com/player.php?player=16456

2:a i poängligan i finland...och du tror han är intresserad av Hockeyallsvenskan?

Jo tjena.
Du menar väl SHL? (Ha ha kvällens ironi) DIF får göra han intresserad! Det är Challes jobb.
Bild
Låst